Spiel 2021 aangekondigd - Wat doen jullie?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spiel 2021 aangekondigd - Wat doen jullie?
Spiel: synoniem voor veel nieuwe spellen, drukte en spelers uit de hele wereld.
Andere jaren klonk dit schitterend. Hoewel de besmettingen -voorlopig- de goede richting uitgaan, wil ik toch liever voorzichtig zijn. Een grote massa blijf ik nog zekere tijd mijden. En het internationale karakter van Spiel schept toch een verhoogd risico op import van virusmutaties. Dus pas ik dit jaar.
Andere jaren klonk dit schitterend. Hoewel de besmettingen -voorlopig- de goede richting uitgaan, wil ik toch liever voorzichtig zijn. Een grote massa blijf ik nog zekere tijd mijden. En het internationale karakter van Spiel schept toch een verhoogd risico op import van virusmutaties. Dus pas ik dit jaar.
Labels:
- BoardgamebrothersF&M
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Boardgamebrothers
- Contacteer:
Ze zijn in ieder geval een stapje dichterbij. Vandaag dit op Instagram gelezen:
Yippee!!! Today we got from the city the
pre-approval for our hygiene concept for the
SPIEL. The info for exhibitors regarding booth design and hygiene rules can now be created. Things are moving forward!
Yippee!!! Today we got from the city the
pre-approval for our hygiene concept for the
SPIEL. The info for exhibitors regarding booth design and hygiene rules can now be created. Things are moving forward!
De Boardgamebrothers podcast, twee broers met een liefde voor bordspellen en alles wat daarbij komt kijken. Mark en Falco vertellen je er graag meer over Luister mee want Spelen verbroedert.
Check de podcast op:
https://boardgamebrothers.nl/
Check de podcast op:
https://boardgamebrothers.nl/
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Contacteer:
- xkneepkens
- Grote Dienaar
- Contacteer:
Het lijkt er inderdaad op dat alle seinen op groen staan.
De organisatie is hard bezig om alle locaties van standhouders in elkaar te puzzelen. Normaal is dit al een uitdaging, maar ze hebben de gangen (veel?) breder gemaakt waardoor er minder ruimte voor stands is en er dus geschoven moet worden. Zo gaan wij van ons 'vertrouwde' plekje in hal 4 naar een nieuwe plek in hal 1.
Vooral veel zin weer in een echte beurs! Eerst op 18 september rustig er in komen met een Ducosim beurs in Amersfoort en dan een kleine maand later knallen op Spiel.
De organisatie is hard bezig om alle locaties van standhouders in elkaar te puzzelen. Normaal is dit al een uitdaging, maar ze hebben de gangen (veel?) breder gemaakt waardoor er minder ruimte voor stands is en er dus geschoven moet worden. Zo gaan wij van ons 'vertrouwde' plekje in hal 4 naar een nieuwe plek in hal 1.
Vooral veel zin weer in een echte beurs! Eerst op 18 september rustig er in komen met een Ducosim beurs in Amersfoort en dan een kleine maand later knallen op Spiel.
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik ben nu wel wat benieuwd naar de 'hygiëne' protocols
Ik hoop niet met mondmaskers enz... Daar heb ik het wel even mee gehad.
Ik hoop niet met mondmaskers enz... Daar heb ik het wel even mee gehad.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Ik vrees dat we daar niet buiten gaan kunnen Wim, ik kan me niet voorstellen dat ze daar een paar tienduizend mensen opeen gaan pakken zonder mondmaskers. Ik hoop het alleszins ook want om daar nu dagen rond te struinen met een masker zie ik toch ook niet zitten. Dan zal het voor mij max 1 of 2 dagen worden.The Iced One schreef: Ik ben nu wel wat benieuwd naar de 'hygiëne' protocols![]()
Ik hoop niet met mondmaskers enz... Daar heb ik het wel even mee gehad.![]()
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
SuSuQie
- Regenmaker
Hmm, ik wil graag mijn onvrede in het algemeen uiten over de halve maatschappij die mekkert over mondkapjes. Doe lekker je mondneusmasker op als je de 1,5m niet kunt handhaven.
Er zijn genoeg beroepsgroepen die de hele dag door mondneusmaskers moeten dragen. Al vóór Corona. Ik denk aan OK-assistenten, chirurgen, anesthesie medewerkers ofwel iedereen die op een operatiekamer werkt, maar ook mensen in de bouw of forensische dienst of waar dan ook. En een mondneusmasker draag je niet alleen voor jezelf, ook voor de ander.
Dus als jij gevaccineerd op Spiel rondloopt en een of andere variant oppikt van iemand uit Rusland en vervolgens lekker in de rondte hoest zonder masker.
Kijk als je nu verminderde longfunctie hebt of je zit de hele dag aan het zuurstof omdat je hart het allemaal niet goed meer kan rondpompen en het nóg benauwder krijgt dan snap ik het. Maar iedereen met een normale conditie en normale longfunctie....
En wat mij betreft schaffen ze die dingen in het OV nooit meer af...al die mensen die je in de winter maar zitten aan te hoesten en te niezen....
Oh en als er veel minder mensen per m2 naar Spiel komen, bijvoorbeeld omdat ze ruimere paden hebben, meer speelruimte en de stands verdelen over meer hallen. Dan wil ik wel gaan.
Er zijn genoeg beroepsgroepen die de hele dag door mondneusmaskers moeten dragen. Al vóór Corona. Ik denk aan OK-assistenten, chirurgen, anesthesie medewerkers ofwel iedereen die op een operatiekamer werkt, maar ook mensen in de bouw of forensische dienst of waar dan ook. En een mondneusmasker draag je niet alleen voor jezelf, ook voor de ander.
Dus als jij gevaccineerd op Spiel rondloopt en een of andere variant oppikt van iemand uit Rusland en vervolgens lekker in de rondte hoest zonder masker.
Kijk als je nu verminderde longfunctie hebt of je zit de hele dag aan het zuurstof omdat je hart het allemaal niet goed meer kan rondpompen en het nóg benauwder krijgt dan snap ik het. Maar iedereen met een normale conditie en normale longfunctie....
En wat mij betreft schaffen ze die dingen in het OV nooit meer af...al die mensen die je in de winter maar zitten aan te hoesten en te niezen....
Oh en als er veel minder mensen per m2 naar Spiel komen, bijvoorbeeld omdat ze ruimere paden hebben, meer speelruimte en de stands verdelen over meer hallen. Dan wil ik wel gaan.
- Dagmar
- Geheim Genootschap
- Contacteer:
Ik blijf hopen dat het goed komt, maar vind het ook echt wel spannend. We hebben ervaren hoe snel alles op zijn kop kan staan en er is geen garantie dat dat niet nog een keer gaat gebeuren (mutanten, te lage vaccinatiegraad, nieuw virus). Als ik een mondkapjes op moet op Spiel of daar regelmatig mijn handen moet desinfecteren, dan vind ik dat prima. Beter te voorzichtig dan een grote gok wagen met zo veel mensen uit zo veel verschillende landen (die soms ook nog minder goede toegang hebben tot vaccins).
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Voor alle duidelijkheid: ik was/ben niet tégen de mondkapjes. Maar ik heb er zelf hele dagen mee moeten rondlopen, ik heb het nu wel gehad. Ik blijf het uiteraard doen waar het moet.
En ja, er zijn beroepsgroepen die dat heel vaak moeten dragen, maar dat wisten ze toen ze voor dat beroep kozen en dat ontneemt mij toch niet het recht om dat in mijn vrije tijd vervelend te vinden?
In augustus gaan er in België zelfs festivals door kunnen gaan. Met een vaccinatiebewijs en/of een negatieve pcr-test, kan zoiets veilig doorgaan zonder al teveel andere maatregelen lijkt me. Maar we zullen inderdaad moeten afwachten wat de toekomst brengt...
En ja, er zijn beroepsgroepen die dat heel vaak moeten dragen, maar dat wisten ze toen ze voor dat beroep kozen en dat ontneemt mij toch niet het recht om dat in mijn vrije tijd vervelend te vinden?
In augustus gaan er in België zelfs festivals door kunnen gaan. Met een vaccinatiebewijs en/of een negatieve pcr-test, kan zoiets veilig doorgaan zonder al teveel andere maatregelen lijkt me. Maar we zullen inderdaad moeten afwachten wat de toekomst brengt...
SPELHAMELS BEERSE:
-
SuSuQie
- Regenmaker
Even voor alle duidelijkheid, het was geenzins een persoonlijke aanval op "The Iced One".
Ik snap sommige dingen gewoon niet. En dan ga ik me dat af en toe hardop afvragen...
Ik snap sommige dingen gewoon niet. En dan ga ik me dat af en toe hardop afvragen...
- Wim G.
- Garnaal
Vroeger waren we nog nuchter in dit land, maar er komen steeds meer wereldverbeteraars en zeurbeestjes bij....SuSuQie schreef: Even voor alle duidelijkheid, het was geenzins een persoonlijke aanval op "The Iced One".
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Zonder verwijzing naar wie dan ook alhier: klopt als een bus. Tegenwoordig noemen we ze toch wappies? Ik mag hopen dat dat soort volk wordt uitgesloten van tal van leuke evenementen, wat mij betreft beginnen we met spellendagen en - beurzen.Wim G. schreef: Vroeger waren we nog nuchter in dit land, maar er komen steeds meer wereldverbeteraars en zeurbeestjes bij....
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Als ik dit zo lees vraag ik me af hoe we het vroeger allemaal overleefd hebben, we moeten toch wel ongelofelijk veel geluk gehad hebben toch ?? Ik ga namelijk al jaren naar Spiel en ben vooralsnog gezond en wel terug gekomen, wel vermoeid maar toch ook voldaan.SuSuQie schreef: Hmm, ik wil graag mijn onvrede in het algemeen uiten over de halve maatschappij die mekkert over mondkapjes. Doe lekker je mondneusmasker op als je de 1,5m niet kunt handhaven.
Ik heb er geen probleem mee om mondkapjes te dragen als dat nodig is zoals nu in deze pandemie, maar een 'normaal' leven zoals hiervoor lijkt me toch ook geen utopie. Er mag stilaan terug gegaan worden naar iets normalere toestanden (zeker als iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd geweest te zijn)
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Ik ga ervan uit dat wanneer festivals door kunnen gaan evt met PCR testen dan wel vaccinatiebewijs, dat een Spiel dan zeker door kan gaan.
Laten we discussies over wappies, mondkapjes nu wel of geen nut etc etc maar niet houden op dit forum..... ja iedereen heeft daar een mening over, ook ik.... maar ben nu wel echt klaar om daar andermans mening over te horen.....
Ik vermoed zelf dat iedereen bij de ingang van Spiel een winkelwagentje krijgt...... dan is de 1,5meter afstand vanzelf gewaarborgd!

Laten we discussies over wappies, mondkapjes nu wel of geen nut etc etc maar niet houden op dit forum..... ja iedereen heeft daar een mening over, ook ik.... maar ben nu wel echt klaar om daar andermans mening over te horen.....
Ik vermoed zelf dat iedereen bij de ingang van Spiel een winkelwagentje krijgt...... dan is de 1,5meter afstand vanzelf gewaarborgd!
- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik inderdaad wel jaarlijks tussen Spiel en Spellenspektakel thuis verkouden was. Snotterig, hoesten en hoofdpijn e.d. Vermoeid en veel slapen. Even opladen voor de volgende beurs. Na Spellenspektakel ook weer een paar dagen stem kwijt en verkouden. Maar dat 'deden we gewoon' Paracetamol erin en hup weer doorgaan.dirk schreef:Als ik dit zo lees vraag ik me af hoe we het vroeger allemaal overleefd hebben, we moeten toch wel ongelofelijk veel geluk gehad hebben toch ?? Ik ga namelijk al jaren naar Spiel en ben vooralsnog gezond en wel terug gekomen, wel vermoeid maar toch ook voldaan.SuSuQie schreef: Hmm, ik wil graag mijn onvrede in het algemeen uiten over de halve maatschappij die mekkert over mondkapjes. Doe lekker je mondneusmasker op als je de 1,5m niet kunt handhaven.
Ik heb er geen probleem mee om mondkapjes te dragen als dat nodig is zoals nu in deze pandemie, maar een 'normaal' leven zoals hiervoor lijkt me toch ook geen utopie. Er mag stilaan terug gegaan worden naar iets normalere toestanden (zeker als iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd geweest te zijn)
Everybody has the right to play...