Spellen waarderen op BSM

Voorstellen aan Bordspelmania, suggesties voor de website

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spellen waarderen op BSM

Bericht door Peter Hein »

Als je wilt weten welke spellen echt populair zijn, kun je mensen beter vragen een lijstje met favorieten op te sturen en de vaakste genoemde op een rij van, zeg, 100 spellen te zetten :lol:
Afbeelding
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Peter Hein schreef: Als je wilt weten welke spellen echt populair zijn, kun je mensen beter vragen een lijstje met favorieten op te sturen en de vaakste genoemde op een rij van, zeg, 100 spellen te zetten :lol:
:thumbup:
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Peter Hein schreef: Als je wilt weten welke spellen echt populair zijn, kun je mensen beter vragen een lijstje met favorieten op te sturen en de vaakste genoemde op een rij van, zeg, 100 spellen te zetten :lol:
:lol: (alleen.... dat is maar één keer per jaar, hoe moet dat dan met alle overige dagen...? Ik voel een Ad Visser vibe opkomen...)
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Eigenlijk zou je iets in moeten bouwen dat personen die naast een cijfer geven ook een review schrijven (tekst) betrouwbaarder zijn en naarmate je meer op die manier beoordeeld jouw cijfer meer mee gaat tellen (zwaarder weegt) dan iemand die alleen maar een cijfer geeft of voor het eerst beoordeeld.

Op een andere speciale site beoordeel ik al bijna 20 jaar friet van friettenten. Mijn beoordelingen tellen daar zwaarder mee dan die van nieuwe gebruikers. Dit is ook om te voorkomen dat bijv. een friettent eigenaar zijn eigen zaak beoordeelt en dat die zaak dan gelijk bovenaan staat.

Eerlijk en ideaal systeem lijkt mij en als je zo iets hier zou toepassen dan zouden bijv de beoordelingen van Pura gemiddeld genomen zwaarder mee tellen.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Op BGG doen ze iets gelijkaardigs waar ze bij elk spel een 100-tal dummyvotes van 5.5 laten meetellen. Hoeveel het er juist zijn is een goed bewaard geheim als ik me niet vergis, maar het grote aantal zorgt ervoor dat spellen met maar enkele zeer hoge ratings niet automatisch bovenaan staan. Het gevolg is ook wel - denk ik - dat de ratings ook wel wat uitvlakken en de meeste spellen tussen de 6 en 8 zitten...
@WTULTC: nu ben ik wel benieuwd naar die website waar je friettenten kan raten :D
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ The Iced One... Dat is frietopia.nl ... Staan wel alleen Nederlandse friettenten op. Destijds toen ik studeerde ben ik met de eigenaren van de website en keertje op friettocht geweest. We gingen met de trein bepaalde friettenten af en aten dan een frietje. Stuk of 5 friettenten op een dag. We gingen destijds speciaal naar de zaak waar ze de joppiesaus hebben uitgevonden.
Nu probeer ik meestal als ik dagje ergens naar toe ga op het einde een friettent op te zoeken om die te testen. Inmiddels zit ik aan de bijna 300 geteste zaken.

Overigens als ik in België kom doe ik altijd een frituur aan want in België is verse friet gelukkig wel de standaard en wordt volgens mij nog bij een deel in ossewit (dierlijk vet) gebakken.
In Nederland is verse friet vrij uitzonderlijk maar inmiddels heb ik door het testen wel zo mijn adresjes waar ze hier goede friet verkopen.

Uiteraard heb ik het frietmuseum in Brugge bezocht toen ik daar een keertje was. Ik kreeg er zelfs nog korting toen ik bij de entree over frietopia begon en de medewerkers de site bekeken. Ze konden namelijk niet echt geloven dat er zo'n site was.
Afbeelding