Forest Shuffle Nederlandse versie beschikbaar

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

SuSuQie
Regenmaker

Re: Forest Shuffle Nederlandse versie beschikbaar

Bericht door SuSuQie »

Correctie: 490.
is was de vlinders vergeten mee te tellen als "ongedierte" voor de vogels

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

SuSuQie schreef: Correctie: 490.
is was de vlinders vergeten mee te tellen als "ongedierte" voor de vogels
Helaas ook niet. Althans volgens mij. Ik laat hem nog even staan, zal morgen het lijstje hier plakken. Maar dat tellen bij dit spelletje een dingetje is, is hiermee wel eens te meer duidelijk geworden.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Oké, ik dacht het loopt storm met berekeningen hier, maar helaas :lol: . Dank SuSuQie voor je dappere poging op basis van een foto. Dit zijn de scores, na twee keer samen tellen:

Bomen
26 Esdoorn 2x
20 Beuk 4x
20 Eik 2x
5 Douglasspar
4 Zilverspar
3 Linde
1 Kastanje
1 Berk

Boven/onder
60 Varens 2x
48 Bosmier 2x
24 Goudvink 2x
20 Pad 4x
16 Egel 2x
12 Vlinders 4x
10 Aardbei
5 Vink
0 Kikker

Links/rechts
70 Wolf 2x
48 Edelhert 3x
42 Damhert 2x
33 Ree 2x (5 Linde symbolen voor de een, 6 beuken symbolen voor de ander)
10 Lynx

Totaal: 478.

Context: het was een 2p spelletje, de laatste winterkaart was de eennalaatste kaart, mijn medespeler gaf wel enige herten af (ik meen 2) plus wat padden en ikzelf heb best vaak een dubbele beurt gepakt. En verder natuurlijk heel veel geluk gehad.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ Pura, spelen jullie wel met 30 kaarten minder als je met 2 spelers speelt? Niet alle kaarten worden bij een 2 persoonsspel gebruikt. 30 kaarten gaan random terug in de doos.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: @ Pura, spelen jullie wel met 30 kaarten minder als je met 2 spelers speelt? Niet alle kaarten worden bij een 2 persoonsspel gebruikt. 30 kaarten gaan random terug in de doos.
Zeker doen we dat.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

Pura Vida schreef: Oké, ik dacht het loopt storm met berekeningen hier, maar helaas :lol: .
Spel is gloednieuw, ik heb het nog niet gespeeld anders had ik wel eens een poging gedaan :wink:
Ik ben er nu wel benieuwd naar geworden, maar dat is wel heel wat telwerk precies ja...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Pura Vida schreef: Oké, ik dacht het loopt storm met berekeningen hier, maar helaas :lol: . Dank SuSuQie voor je dappere poging op basis van een foto. Dit zijn de scores, na twee keer samen tellen:

Ik kwam op 490 uit omdat ik bij de goudvink 3 per "torretje" had geteld.
Vandaar het verschil van 12.

Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

SuSuQie schreef:
Pura Vida schreef: Oké, ik dacht het loopt storm met berekeningen hier, maar helaas :lol: . Dank SuSuQie voor je dappere poging op basis van een foto. Dit zijn de scores, na twee keer samen tellen:

Ik kwam op 490 uit omdat ik bij de goudvink 3 per "torretje" had geteld.
Vandaar het verschil van 12.

Afbeelding
Wat we volgens mij allebei al constateerden: dat tellen is wel een dingetje. Gelukkig zijn de puntenverschillen soms zo groot dat een telfoutje ook niet uitmaakt. :lol:
Afbeelding
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Er is een Excel beschikbaar bij BGG. Makkelijk in te vullen en altijd de juiste uitslag.

https://boardgamegeek.com/filepage/2691 ... calculator
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Ik lees niets over de veronderstelde OP combo in het basisspel? Nu snap ik enerzijds dat je het als uitgever niet aan de grote klok wil hangen mocht er op balancing gebied een oversight in het basisspel zitten... Aan de andere kant, een uitbreiding is dé kans om zoiets te fixen! Door er niets over te zeggen, kunnen anderen (ik bijv.) nu niet bepalen of het spel na het toevoegen van de uitbreiding een kanshebber wordt om te proberen en mogelijk zelfs in de kast te eindigen. Het thema, de art en de mechanics trekken me nog altijd behoorlijk.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

maxitaxi777 schreef: Ik lees niets over de veronderstelde OP combo in het basisspel? Nu snap ik enerzijds dat je het als uitgever niet aan de grote klok wil hangen mocht er op balancing gebied een oversight in het basisspel zitten... Aan de andere kant, een uitbreiding is dé kans om zoiets te fixen! Door er niets over te zeggen, kunnen anderen (ik bijv.) nu niet bepalen of het spel na het toevoegen van de uitbreiding een kanshebber wordt om te proberen en mogelijk zelfs in de kast te eindigen. Het thema, de art en de mechanics trekken me nog altijd behoorlijk.
Ik zou dat spelletje gewoon eens proberen als je ergens de kans krijgt. Kun je altijd nog zien of je het in huis haalt. Ikzelf vind het erg leuk, ondanks de toch wat al te sterke vermenigvuldigers onder de kaarten. De kans dat je die in veelvoud in je handen krijgt, wordt wel kleiner met de uitbreiding die op komst is (zie dit draadje) en is sowieso kleiner als iedereen weet wat ze doen.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Forest Shuffle Nederlandse versie beschikbaar

Bericht door rober »

Pura Vida schreef:
maxitaxi777 schreef: Ik lees niets over de veronderstelde OP combo in het basisspel? Nu snap ik enerzijds dat je het als uitgever niet aan de grote klok wil hangen mocht er op balancing gebied een oversight in het basisspel zitten... Aan de andere kant, een uitbreiding is dé kans om zoiets te fixen! Door er niets over te zeggen, kunnen anderen (ik bijv.) nu niet bepalen of het spel na het toevoegen van de uitbreiding een kanshebber wordt om te proberen en mogelijk zelfs in de kast te eindigen. Het thema, de art en de mechanics trekken me nog altijd behoorlijk.
Ik zou dat spelletje gewoon eens proberen als je ergens de kans krijgt. Kun je altijd nog zien of je het in huis haalt. Ikzelf vind het erg leuk, ondanks de toch wat al te sterke vermenigvuldigers onder de kaarten. De kans dat je die in veelvoud in je handen krijgt, wordt wel kleiner met de uitbreiding die op komst is (zie dit draadje) en is sowieso kleiner als iedereen weet wat ze doen.
Ik heb het spel nog niet gespeeld maar hoop dat zeker binnenkort te doen (en in huis te halen)

Maar vooral je laatste woorden vind ik erg waar, en gelden voor mij voor veel spellen waar na een potje wordt geroepen dat het “broken” is Afbeelding
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Vorige week woensdag kennis gemaakt met dit heerlijke spelletje. Direct 3 potten achter elkaar gespeeld en heb hem nu op BGA vaak gespeeld de afgelopen week. Ook afgelopen week de fysieke variant binnen gekregen.

Heerlijk kaarten spelen, kijken bij de tegenstander om te zien of je kaarten wel of niet wil wegleggen, verschillende opties om te winnen al is hert/wolf inderdaad super sterk. Maar ook al met konijnen/vossen + vogels en bomen gewonnen. Er zijn verschillende opties en vind het leuk om die ook te verkennen. Soms win je dan niet, maar ik denk dat vooral het goed kunnen combo'en ( is dat een Nederlands woord? :) ), elkaar in de gaten houden en de snelheid waarmee het speelt ervoor zorgt dat ik het een super leuk spelletje vind.

Heb nu ook een aantal keer de uitbreiding gespeeld op BGA, die zorgt er wel voor dat de wolven/herten minder sterk worden heb ik het idee.
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Afgelopen week speelde ik een potje forest shuffle met alpine uitbreiding op BGA met de score op onzichtbaar tijdens het spel. Na de 3e winterkaart werden de punten opgeteld en ik was helemaal stil van mijn score.
Voor wie de uitdaging aan wil gaan om de punten te tellen hieronder een screenshot.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door SuSuQie op do 18 apr 2024, 09:08, 3 keer totaal gewijzigd.
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

SuSuQie schreef: Afgelopen week speelde ik een potje forest shuffle met alpine uitbreiding op BGA met de score op onzichtbaar tijdens het spel. Na de 3e winterkaart werden de punten opgeteld en ik was helemaal stil van mijn score.
Voor wie de uitdaging aan wil gaan om de punten te tellen hieronder een screenshot.
Afbeelding
Ik kan niet alle kaarten goed lezen, maar zal wel dik over de 500 heen gaan als ik zo snel kijk. Mooie set kaarten!

Ik speel eigenlijk niet meer zonder uitbreiding. Af en toe loop je nog tegen bizarre combo's aan, maar het is al minder met de uitbreiding en als je tegenstander weet wat ie doet.

Gisteren weer een potje waar iemand 2x een wolf laat liggen waar ik al redelijk wat herten had. Dat is gewoon niet zo handig. :D
Afbeelding