En de volgende 10 spellen in de Spellengek Top 100 2025 zijn bekend (81-90)
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Lord Leuber
- Party Animal
Re: En de volgende 10 spellen in de Spellengek Top 100 zijn bekend (81-90)
Gelukkig is de edit knop er ook nog.
Labels:
- Pura Vida
- Kardinaal
- Lord Leuber
- Party Animal
Re: En de volgende 10 spellen in de Spellengek Top 100 zijn bekend
Dit klinkt wel erg gaaf trouwens. Dan moet deze misschien toch wat hoger op de watchlist.Edwin84 schreef: wo 07 mei 2025, 22:04Wat Architecten betreft: Houdt je van Worker placement? 2 mechanismes die ik niet eerder ben tegengekomen zitten in het spel.
1. Je plaatst elke ronde een werker die blijft staan. 1 werker is 1 hout pakken. Ronde 2 leg je een 2e werker bij hout. Nu krijg je 2 hout. Zo kun je acties sterker maken. Totdat er teveel werkers van de spelers op 1 locatie liggen. 1 gemene spelers pakt ze op en smijt ze in de gevangenis en krijgt hier een beloning voor.
2. Je hebt acties en karakters die jouw moraliteit positief of negatief beïnvloeden. Als je een heel goed oprecht persoon krijgt levert dit voordelen op bij de bouw van de kathedraal. Maar als je juist een schurk bent betaal je minder door belasting te ontduiken en kun je op de zwarte markt
Heeft alleen Architecten dit of Paladijnen ook? En loopt het ook lekker met twee spelers of zijn er dan "te weinig" workers in het spel om die gevangenis actie interessant te maken (of zitten er dan misschien dummy workers bij?)
Ik heb het dan met name over dat eerste mechanisme trouwens.
Waar het me een beetje aan doet denken is Coal Baron (Glück Auf). Daar kun je de acties altijd kiezen, alleen kost het steeds 1 worker meer dan er al stond.
Coal Baron is een beetje een vergeten titel maar voor mij echt een topper. Al is het speelmateriaal wel een beetje brak, oa kromgetrokken. Dat was ook de klacht van de BSM user die het exemplaar aan mij verkocht.
- siepie
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: En de volgende 10 spellen in de Spellengek Top 100 zijn bekend
Ja dat klinkt inderdaad als een leuk mechanisme, maar zelfde vraag hier, hoe speelt dat met 2?Lord Leuber schreef: do 08 mei 2025, 13:22 Dit klinkt wel erg gaaf trouwens. Dan moet deze misschien toch wat hoger op de watchlist.
Heeft alleen Architecten dit of Paladijnen ook? En loopt het ook lekker met twee spelers of zijn er dan "te weinig" workers in het spel om die gevangenis actie interessant te maken (of zitten er dan misschien dummy workers bij?)
Ik heb het dan met name over dat eerste mechanisme trouwens.
...en nu zie ik dat deze ook op BGA staat, dus misschien moet ik het daar dan gewoon eens proberen!
-
Annemie80
- Sojaboon
De volgende 10:
Codenames voor 2 spelers is in ons bezit en vooral een favoriet van onze jongste. Zij speelt heel graag 'woordspellen', So clover bijvoorbeeld of Just One. Er schijnt zoiets nieuws te zijn met de titel Landmarks, kent iemand die toevallig?
Planet Unknown leren kennen via een filmpje van Spellejelle en dat bleek helemaal ons ding. Tetrissen en spoortjes met bonussen, dat is gewoon leuk om te doen! Vrij prijzig, maar aanraders voor puzzelaars.
De andere 8 spreken me niet aan of lijken me echt te moeilijk. Dus op naar de volgende 10.
Codenames voor 2 spelers is in ons bezit en vooral een favoriet van onze jongste. Zij speelt heel graag 'woordspellen', So clover bijvoorbeeld of Just One. Er schijnt zoiets nieuws te zijn met de titel Landmarks, kent iemand die toevallig?
Planet Unknown leren kennen via een filmpje van Spellejelle en dat bleek helemaal ons ding. Tetrissen en spoortjes met bonussen, dat is gewoon leuk om te doen! Vrij prijzig, maar aanraders voor puzzelaars.
De andere 8 spreken me niet aan of lijken me echt te moeilijk. Dus op naar de volgende 10.
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
deze 10 allemaal gespeeld, zelfs memoir 44 hoewel ik geen voorstander ben van negatieve interactie vind ik dat ik alles een keer geprobeerd moet hebben. Dus deze ook een kans gegeven. Ik vond het meevallen, maar zal het niet vaker spelen.
codenames is dit jaar al meerdere keren op tafel gekomen na jaren te zijn verdwenen, dus dat is wel leuk om te zien dat ie in de top 100 ook een comeback maakt (niet door mij, want hij stond niet in mijn lijst).
Alle andere spellen behalve paleo speel ik graag een potje mee.
codenames is dit jaar al meerdere keren op tafel gekomen na jaren te zijn verdwenen, dus dat is wel leuk om te zien dat ie in de top 100 ook een comeback maakt (niet door mij, want hij stond niet in mijn lijst).
Alle andere spellen behalve paleo speel ik graag een potje mee.
~ Always look on the bright side of life ~