Films

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Wyckyd
Generalist

Re: Films

Bericht door Wyckyd »

Robertopellizini schreef:13 is een remake van Tzameti, een Georgische film die ik een paar jaar terug op het International Film Festival Rotterdam heb gezien. Het origineel vond ik al niet goed en de remake lijkt me enkel slechter
interceptor schreef:Tzameti was briljant! Een remake lijkt mij niets....kan er nooit aan tippen van cult film naar block buster....bleh!
Ik vond de remake best leuk, maar heb het origineel niet gezien dus kan ze helaas niet vergelijken.
Vooral leuk om Will Scarlet van de oude Robin Hood series weer 's in actie te zien ;)
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door thexkid »

Tja zonder pathe unlimited pas was ik waarschijnlijk alleen naar x-men gegaan. Normale kaartjes zijn zo belachelijk duur!
Maar over remakes gesproken; ik heb gisteren "let me in" gezien, een amerikaanse remake van "let the right one in" die ik echt fantastisch vond. De remake vond ik vrij overbodig, maar desalniettemin nog steeds een geweldige film! Goede acteurtjes ook zeg!
Afbeelding
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!

Bericht door thexkid »

douweterluin schreef:
Robertopellizini schreef:13 is een remake van Tzameti, een Georgische film die ik een paar jaar terug op het International Film Festival Rotterdam heb gezien. Het origineel vond ik al niet goed en de remake lijkt me enkel slechter
interceptor schreef:Tzameti was briljant! Een remake lijkt mij niets....kan er nooit aan tippen van cult film naar block buster....bleh!
Ik vond de remake best leuk, maar heb het origineel niet gezien dus kan ze helaas niet vergelijken.
Vooral leuk om Will Scarlet van de oude Robin Hood series weer 's in actie te zien ;)
Robin of sherwood! *jeugdsentiment*
Maar die acteur zat een tijdje terug ook al in een film die ik zag (weet even niet meer welke). Ik moest er wel een tijdje over nadenken voor ik wist waar ik hem ook alweer van kende.
Afbeelding
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

The Big Lebowski :D ( ik heb niet gechecked of ie al genoemd is maar hij is het waar om nog 1000 keer te noemen:D )
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

16 Feet Pauly schreef:The Big Lebowski :D ( ik heb niet gechecked of ie al genoemd is maar hij is het waar om nog 1000 keer te noemen:D )
Dan zie je maar dat smaken verschillen. Ik vond The big Lebowski op een enkel stukje na helemaal niks.
We live to survive our paradoxes
interceptor
Uitgever

Bericht door interceptor »

Tipping Scene - Reservoir Dogs

Fantastische scene
Laatst gewijzigd door interceptor op vr 17 jun 2011, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

douweterluin schreef:Ik vond de remake van Tzameti best leuk, maar heb het origineel niet gezien dus kan ze helaas niet vergelijken.
Robin of sherwood! *jeugdsentiment*
Maar die acteur zat een tijdje terug ook al in een film die ik zag (weet even niet meer welke).
Ik herkende 'm tot mijn schrik ook al in de animatiefilm Beowulf (
En hij schijnt ook in The Departed te hebben gespeeld :? En Indiana Jones 4..
(Dat zijn ook wel weer twee uitersten in kwaliteit zeg..)
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

interceptor schreef:Tipping Scene - Reservoir Dogs
Beste scene allertijden

Ik durf hetzelfde over deze scene te zeggen
Afbeelding
interceptor
Uitgever

Bericht door interceptor »

American Psycho ook echt een super film!

Citaat aangepast
Afbeelding
shifter
Professor Pimpel

Bericht door shifter »

Ik ben enorm fan van fantasy met als hoogtepunten: Braveheart, LoTR, Gladiator, harry Potter en Pirates of the Carribean.
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

shifter schreef:Ik ben enorm fan van fantasy met als hoogtepunten: Braveheart, LoTR, Gladiator, harry Potter en Pirates of the Carribean.
Het vergt wel enige fantasie om Braveheart en Gladiator fantasy te noemen...
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Robertopellizini schreef: Het vergt wel enige fantasie om Braveheart en Gladiator fantasy te noemen...
Hmm, Gladiator is een zeer fantasievolle blik op de Romeinse geschiedenis.
Robertopellizini
Genius

De meeste Amerikaanse films zijn flink fantasierijk, dat maakt het nog geen ´fantasy´.
Afbeelding
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

Ik zag dat ie pas 1x eerder genoemd is, maar ik vind The Usual Suspects echt één van de beste films ooit gemaakt. Enige nadeel is dat je hem maar twee keer kunt kijken. De eerste keer om je te laten verrassen en de tweede keer om de film te zien na je het plot weet.

Ik heb qua jeugdsentimentfilms vooral de beide Bill & Ted films op mijn netvlies staan, samen met Major League.

Ook ik ben overigens enorm fan van The Lord of the Rings. De boeken iets meer dan de films, maar dat mag de pret niet drukken.
Robertopellizini
Genius

Ik ben het helemaal eens met wat je zegt over the Usual Suspects. Een flink aantal jaren geleden noemde ik dat mijn favoriete film, maar toen heb ik hem in korte tijd 3 keer gezien en nu ben ik er echt op afgekickt.

Ik hou van heel veel verschillende films, van Hollywood tot arthouse (dit jaar 10e jaar op rij naar iffr geweest), maar heb wel inmiddels een paar favoriete regisseurs:
- Tom Tykwer (Lola rennt, Perfume: Story of a Murderer, Der Krieger und die Kaiserin)
- Darren Aronofsky (pi, requiem for a dream, the fountain, the wrestler en in mindere mate black swan (was wel enigszins teleurgesteld).

Andere geniale (min of meer bekende) films: Dark City, Dr Strangelove, 9 (de animatiefilm), trainspotting, enz. enz. :)
Afbeelding