welke spellen erbij kopen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
moos
- Grote Dienaar
Re: welke spellen erbij kopen
ik heb hem net gelezen maar was vanmorgen vroeg al bij de winkel. ik heb je een pm gestuurd
-
Leto
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Survive : Escape from Atlantis! is het spel dat je zoekt (4 spelers is ideaal, kan ook met minder). Dit is een heruitgave van een spel van de jaren '80, en ik ken niemand die het niet graag speelt. Beter nog, vele zijn op zoek gegaan naar een eigen kopie !
http://boardgamegeek.com/boardgame/2653 ... m-atlantis
het pest element hier is het verplaatsen van zeedieren om zo anderen hun boten en drenkelingen van het bord te krijgen, het beste pest element dat ik ken, niemand gaat zich gefocust voelen of zo, het is gewoon het doel van het spel
http://boardgamegeek.com/boardgame/2653 ... m-atlantis
het pest element hier is het verplaatsen van zeedieren om zo anderen hun boten en drenkelingen van het bord te krijgen, het beste pest element dat ik ken, niemand gaat zich gefocust voelen of zo, het is gewoon het doel van het spel
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Volgens mij hebben mijn ouders dit spel in de kast staan maar dan met plastic onderdelen. Dan wordt t een echt eiland met hoogte etc. Draai je bij dit spel ook elke beurt een tegel om en verschijnt er dan een dier of een draaikolk? Vroeger veel gespeeld.. kan t nu nergens meer vinden..
-
Drekster2001
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: El Duderino
En Moos... wat heb je gekocht bij Juffrouw Pollewop?
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
-
moos
- Grote Dienaar
nog niks gekocht bij pollewop omdat ze dicht waren,
ik had eerst alleen maar
-risk
-rummicub
-baricade
-rolit
-kolonisten van catan
nu sinds ik op het forum zit
-uitbreiding kolonisten ridders/koplieden
handelaren/barbaren
-kaartspel kolonisten en 2 uitbreidingen
-ligretto
-verboden eiland
-carcassonne
verder zoek ik/lijkt me leuk
-carcassonne uitbreiding
-age of empires
-dominion
-morgenland
-puerto rico
-stenen tijdperk
-ticket to ride
-smallworld
-el grande
-vorsten van florence
-tai pan
-in de ban van de ring
-coloretto
ik had eerst alleen maar
-risk
-rummicub
-baricade
-rolit
-kolonisten van catan
nu sinds ik op het forum zit
-uitbreiding kolonisten ridders/koplieden
handelaren/barbaren
-kaartspel kolonisten en 2 uitbreidingen
-ligretto
-verboden eiland
-carcassonne
verder zoek ik/lijkt me leuk
-carcassonne uitbreiding
-age of empires
-dominion
-morgenland
-puerto rico
-stenen tijdperk
-ticket to ride
-smallworld
-el grande
-vorsten van florence
-tai pan
-in de ban van de ring
-coloretto
-
Leto
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Klopt inderdaad ! De heruitgave is van prima kwaliteit (enkel de cijfertjes op de blauwe meeples zijn niet goed leesbaar maar bij de expansie zijn dacht ik plastic meeples).Jorrit schreef:Volgens mij hebben mijn ouders dit spel in de kast staan maar dan met plastic onderdelen. Dan wordt t een echt eiland met hoogte etc. Draai je bij dit spel ook elke beurt een tegel om en verschijnt er dan een dier of een draaikolk? Vroeger veel gespeeld.. kan t nu nergens meer vinden..
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Er is een verschil tussen Survive: Escape from Atlantis (kartonnen tegels) en Escape from Atlantis (de plastic 3D tegels). Al schijnt de nieuwe versie van Survive: Escape from Atlantis nu ook een paar extra onderdelen te bevatten om het simpelere Escape from Atlantis te spelen.

-
Willy the Kid
- Burgemeester
Volgens mij heb je al een mooi lijstje op je wishlist staan van spellen in uiteenlopende genres die meestal in de smaak vallen bij het grote publiek. Volgens mij had ik ergens gelezen dat je voornaamste tegenstanders nog niet helemaal om zijn voor de hobby, dus raad ik vooral Ticket to Ride, stenen tijdperk en smallworld aan. Niet alleen zijn deze spellen makkelijk uit te leggen, maar zullen ook niet snel gaan vervelen. Ook zien ze er stuk voor stuk erg mooi uit en dat helpt ook mee.
Van de drie is het stenen tijdperk jammer genoeg in het nederlands haast niet meer te krijgen, maar gelukkig is het spel volledig taalonafhankelijk en kan dus gewoon met een engelse of duitse versie gespeeld worden en de nederlandse regels gewoon ergens van internet vissen.
Hope this helps.
Van de drie is het stenen tijdperk jammer genoeg in het nederlands haast niet meer te krijgen, maar gelukkig is het spel volledig taalonafhankelijk en kan dus gewoon met een engelse of duitse versie gespeeld worden en de nederlandse regels gewoon ergens van internet vissen.
Hope this helps.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Als je dit lijstje t.z.t. in de kast hebt staan, heb je een mooi palet aan speelse smaken verzameld. Het doet me deugd dat mijn topfavorieten (El Grande en Puerto Rico) erop staan.moos schreef: verder zoek ik/lijkt me leuk
-carcassonne uitbreiding
-age of empires
-dominion
-morgenland
-puerto rico
-stenen tijdperk
-ticket to ride
-smallworld
-el grande
-vorsten van florence
-tai pan
-in de ban van de ring
-coloretto
Als je met PR aan de gang wilt, heb je misschien iets aan mijn samenvatting van rollen en gebouwen. Die vind je hier (als PDF).
-
moos
- Grote Dienaar
als ik ticket to ride wil ,dan de basis kopen en dan uitbreidingen of is ticket to ride europa een los spel en heb je daar dan uitbreidingen van of niet..Willy the Kid schreef:Volgens mij heb je al een mooi lijstje op je wishlist staan van spellen in uiteenlopende genres die meestal in de smaak vallen bij het grote publiek. Volgens mij had ik ergens gelezen dat je voornaamste tegenstanders nog niet helemaal om zijn voor de hobby, dus raad ik vooral Ticket to Ride, stenen tijdperk en smallworld aan. Niet alleen zijn deze spellen makkelijk uit te leggen, maar zullen ook niet snel gaan vervelen. Ook zien ze er stuk voor stuk erg mooi uit en dat helpt ook mee.
Hope this helps.
hier houden we wel zeker van spellen hoor maar het zijn hier meer gamers op de pc enz maar dit vinden ze ook leuk om met ons te doen.
-
moos
- Grote Dienaar
Erwin schreef:Als je dit lijstje t.z.t. in de kast hebt staan, heb je een mooi palet aan speelse smaken verzameld. Het doet me deugd dat mijn topfavorieten (El Grande en Puerto Rico) erop staan.moos schreef: verder zoek ik/lijkt me leuk
-carcassonne uitbreiding
-age of empires
-dominion
-morgenland
-puerto rico
-stenen tijdperk
-ticket to ride
-smallworld
-el grande
-vorsten van florence
-tai pan
-in de ban van de ring
-coloretto
Als je met PR aan de gang wilt, heb je misschien iets aan mijn samenvatting van rollen en gebouwen. Die vind je hier (als PDF).
bedabkt ervoor, nog een vraagje , is puerto rico bordspel moeilijk of niet
-
Drekster2001
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: El Duderino
Puerto Rico is zeker pittig... Niet zozeer qua spelen als wel qua regels...
Maar als je het eenmaal doorhebt is het des te bevredigender
Maar als je het eenmaal doorhebt is het des te bevredigender
Laatst gewijzigd door Drekster2001 op ma 01 aug 2011, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Puerto Rico is in het begin even lastig door al die verschillende gebouwen.moos schreef: bedabkt ervoor, nog een vraagje , is puerto rico bordspel moeilijk of niet
Maar met dat PDF-je heb je de relevante informatie in hapklare brokjes op een rijtje staan.
Voor je het weet ben je lekker aan het spelen.
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Als het videogamers zijn dan doen de looks er waarschijnlijk nog meer toe.moos schreef:als ik ticket to ride wil ,dan de basis kopen en dan uitbreidingen of is ticket to ride europa een los spel en heb je daar dan uitbreidingen van of niet..Willy the Kid schreef:Volgens mij heb je al een mooi lijstje op je wishlist staan van spellen in uiteenlopende genres die meestal in de smaak vallen bij het grote publiek. Volgens mij had ik ergens gelezen dat je voornaamste tegenstanders nog niet helemaal om zijn voor de hobby, dus raad ik vooral Ticket to Ride, stenen tijdperk en smallworld aan. Niet alleen zijn deze spellen makkelijk uit te leggen, maar zullen ook niet snel gaan vervelen. Ook zien ze er stuk voor stuk erg mooi uit en dat helpt ook mee.
Hope this helps.
hier houden we wel zeker van spellen hoor maar het zijn hier meer gamers op de pc enz maar dit vinden ze ook leuk om met ons te doen.
Ticket to Ride: Europe is een losstaand spel. Uitbreidingen zijn USA 1910, Europe 1912 en zwitserland. Losstaand zijn ook Nordic Countries en Märklin.
-
radejong
- Meeple
AGE OF EMPIRES III
Sinds een aantal maanden in ons bezit en een absolute aanrader.
Sinds een aantal maanden in ons bezit en een absolute aanrader.