welke spellen erbij kopen

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

moos
Grote Dienaar

Re: welke spellen erbij kopen

Bericht door moos »

ik heb hem net gelezen maar was vanmorgen vroeg al bij de winkel. ik heb je een pm gestuurd
Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Leto »

Survive : Escape from Atlantis! is het spel dat je zoekt (4 spelers is ideaal, kan ook met minder). Dit is een heruitgave van een spel van de jaren '80, en ik ken niemand die het niet graag speelt. Beter nog, vele zijn op zoek gegaan naar een eigen kopie !

http://boardgamegeek.com/boardgame/2653 ... m-atlantis

het pest element hier is het verplaatsen van zeedieren om zo anderen hun boten en drenkelingen van het bord te krijgen, het beste pest element dat ik ken, niemand gaat zich gefocust voelen of zo, het is gewoon het doel van het spel ;)
Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Volgens mij hebben mijn ouders dit spel in de kast staan maar dan met plastic onderdelen. Dan wordt t een echt eiland met hoogte etc. Draai je bij dit spel ook elke beurt een tegel om en verschijnt er dan een dier of een draaikolk? Vroeger veel gespeeld.. kan t nu nergens meer vinden..
Afbeelding
Drekster2001
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: El Duderino

Bericht door Drekster2001 »

En Moos... wat heb je gekocht bij Juffrouw Pollewop?
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
moos
Grote Dienaar

Bericht door moos »

nog niks gekocht bij pollewop omdat ze dicht waren,

ik had eerst alleen maar
-risk
-rummicub
-baricade
-rolit
-kolonisten van catan

nu sinds ik op het forum zit
-uitbreiding kolonisten ridders/koplieden
handelaren/barbaren
-kaartspel kolonisten en 2 uitbreidingen
-ligretto
-verboden eiland
-carcassonne

verder zoek ik/lijkt me leuk
-carcassonne uitbreiding
-age of empires
-dominion
-morgenland
-puerto rico
-stenen tijdperk
-ticket to ride
-smallworld
-el grande
-vorsten van florence
-tai pan
-in de ban van de ring
-coloretto
Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud

Bericht door Leto »

Jorrit schreef:Volgens mij hebben mijn ouders dit spel in de kast staan maar dan met plastic onderdelen. Dan wordt t een echt eiland met hoogte etc. Draai je bij dit spel ook elke beurt een tegel om en verschijnt er dan een dier of een draaikolk? Vroeger veel gespeeld.. kan t nu nergens meer vinden..
Klopt inderdaad ! De heruitgave is van prima kwaliteit (enkel de cijfertjes op de blauwe meeples zijn niet goed leesbaar maar bij de expansie zijn dacht ik plastic meeples).
Afbeelding
Tjoek
Fabrieksmanager

Bericht door Tjoek »

Er is een verschil tussen Survive: Escape from Atlantis (kartonnen tegels) en Escape from Atlantis (de plastic 3D tegels). Al schijnt de nieuwe versie van Survive: Escape from Atlantis nu ook een paar extra onderdelen te bevatten om het simpelere Escape from Atlantis te spelen.
Afbeelding
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Volgens mij heb je al een mooi lijstje op je wishlist staan van spellen in uiteenlopende genres die meestal in de smaak vallen bij het grote publiek. Volgens mij had ik ergens gelezen dat je voornaamste tegenstanders nog niet helemaal om zijn voor de hobby, dus raad ik vooral Ticket to Ride, stenen tijdperk en smallworld aan. Niet alleen zijn deze spellen makkelijk uit te leggen, maar zullen ook niet snel gaan vervelen. Ook zien ze er stuk voor stuk erg mooi uit en dat helpt ook mee.

Van de drie is het stenen tijdperk jammer genoeg in het nederlands haast niet meer te krijgen, maar gelukkig is het spel volledig taalonafhankelijk en kan dus gewoon met een engelse of duitse versie gespeeld worden en de nederlandse regels gewoon ergens van internet vissen.

Hope this helps.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

moos schreef: verder zoek ik/lijkt me leuk
-carcassonne uitbreiding
-age of empires
-dominion
-morgenland
-puerto rico
-stenen tijdperk
-ticket to ride
-smallworld
-el grande
-vorsten van florence
-tai pan
-in de ban van de ring
-coloretto
Als je dit lijstje t.z.t. in de kast hebt staan, heb je een mooi palet aan speelse smaken verzameld. Het doet me deugd dat mijn topfavorieten (El Grande en Puerto Rico) erop staan.

Als je met PR aan de gang wilt, heb je misschien iets aan mijn samenvatting van rollen en gebouwen. Die vind je hier (als PDF).
moos
Grote Dienaar

Bericht door moos »

Willy the Kid schreef:Volgens mij heb je al een mooi lijstje op je wishlist staan van spellen in uiteenlopende genres die meestal in de smaak vallen bij het grote publiek. Volgens mij had ik ergens gelezen dat je voornaamste tegenstanders nog niet helemaal om zijn voor de hobby, dus raad ik vooral Ticket to Ride, stenen tijdperk en smallworld aan. Niet alleen zijn deze spellen makkelijk uit te leggen, maar zullen ook niet snel gaan vervelen. Ook zien ze er stuk voor stuk erg mooi uit en dat helpt ook mee.

Van de drie is het stenen tijdperk jammer genoeg in het nederlands haast niet meer te krijgen, maar gelukkig is het spel volledig taalonafhankelijk en kan dus gewoon met een engelse of duitse versie gespeeld worden en de nederlandse regels gewoon ergens van internet vissen.

Hope this helps.
als ik ticket to ride wil ,dan de basis kopen en dan uitbreidingen of is ticket to ride europa een los spel en heb je daar dan uitbreidingen van of niet..

hier houden we wel zeker van spellen hoor maar het zijn hier meer gamers op de pc enz maar dit vinden ze ook leuk om met ons te doen.
moos
Grote Dienaar

Bericht door moos »

Erwin schreef:
moos schreef: verder zoek ik/lijkt me leuk
-carcassonne uitbreiding
-age of empires
-dominion
-morgenland
-puerto rico
-stenen tijdperk
-ticket to ride
-smallworld
-el grande
-vorsten van florence
-tai pan
-in de ban van de ring
-coloretto
Als je dit lijstje t.z.t. in de kast hebt staan, heb je een mooi palet aan speelse smaken verzameld. Het doet me deugd dat mijn topfavorieten (El Grande en Puerto Rico) erop staan.

Als je met PR aan de gang wilt, heb je misschien iets aan mijn samenvatting van rollen en gebouwen. Die vind je hier (als PDF).

bedabkt ervoor, nog een vraagje , is puerto rico bordspel moeilijk of niet
Drekster2001
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: El Duderino

Bericht door Drekster2001 »

Puerto Rico is zeker pittig... Niet zozeer qua spelen als wel qua regels...
Maar als je het eenmaal doorhebt is het des te bevredigender :D
Laatst gewijzigd door Drekster2001 op ma 01 aug 2011, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

moos schreef: bedabkt ervoor, nog een vraagje , is puerto rico bordspel moeilijk of niet
Puerto Rico is in het begin even lastig door al die verschillende gebouwen.
Maar met dat PDF-je heb je de relevante informatie in hapklare brokjes op een rijtje staan.
Voor je het weet ben je lekker aan het spelen.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

moos schreef:
Willy the Kid schreef:Volgens mij heb je al een mooi lijstje op je wishlist staan van spellen in uiteenlopende genres die meestal in de smaak vallen bij het grote publiek. Volgens mij had ik ergens gelezen dat je voornaamste tegenstanders nog niet helemaal om zijn voor de hobby, dus raad ik vooral Ticket to Ride, stenen tijdperk en smallworld aan. Niet alleen zijn deze spellen makkelijk uit te leggen, maar zullen ook niet snel gaan vervelen. Ook zien ze er stuk voor stuk erg mooi uit en dat helpt ook mee.

Hope this helps.
als ik ticket to ride wil ,dan de basis kopen en dan uitbreidingen of is ticket to ride europa een los spel en heb je daar dan uitbreidingen van of niet..

hier houden we wel zeker van spellen hoor maar het zijn hier meer gamers op de pc enz maar dit vinden ze ook leuk om met ons te doen.
Als het videogamers zijn dan doen de looks er waarschijnlijk nog meer toe.

Ticket to Ride: Europe is een losstaand spel. Uitbreidingen zijn USA 1910, Europe 1912 en zwitserland. Losstaand zijn ook Nordic Countries en Märklin.
Afbeelding
radejong
Meeple

Bericht door radejong »

AGE OF EMPIRES III

Sinds een aantal maanden in ons bezit en een absolute aanrader.