Welke spellen?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
missiloon
- Munchkin
Re: Welke spellen?
Veel plezier met de aankopen, ik ken bijna elk spel uit dat lijstje en je zult zeker geen spijt krijgen van je aankopen!
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Allemaal toppers heel veel plezier met de spellen!!ditterio schreef:Bedankt voor het advies allemaal. Ik heb de knoop doorgehakt en volgende spellen besteld:
- Dixit Odyssey
- Pandemie
- Steden & Ridders (uitbreiding van Kolonisten van Catan)
- Tinner's Trail
- Tobago
- Small World
- King Of Tokyo
- Perudo
Schrijf ook even kort wat je er van vond als je een spel gespeeld hebt. Altijd leuk om te horen
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Zal ik zeker doen, bedankt!spellenclubapeldoorn schreef: Schrijf ook even kort wat je er van vond als je een spel gespeeld hebt. Altijd leuk om te horenSucces!!!
-
ditterio
- Grote Dalmuti
Zoals beloofd ga ik hier mijn mening geven over de spellen die ik, mede dankzij jullie tips, heb aangekocht. Pandemie en Perudo waren in herdruk, dus deze spellen heb ik niet aangekocht.
Ik heb nog niet elk spel kunnen spelen, maar hieronder een overzicht van de spellen die ik wel al heb kunnen spelen:
- Dixit Odyssey: dit vind ik een superspel. We hebben het 2x met 8 personen en 1x met 6 personen gespeeld en dat was echt lachen geblazen met veel spitsvondige en originele uitspraken, zoals pang, bijna-dood-ervaring, de beul, knus, Dieter, enz.. (al is het grappiger met de afbeelding en de uitleg erbij). Het is wel een typisch partyspel en zeker geen spel om wekelijks te spelen, maar met de juiste mensen en een goede sfeer, vind ik dit super. Ik ben trouwens 3x op de eerste plaats geeïndigd
- Small World: Ik vond Small World een tof spel, maar had er wel iets meer van verwacht (vooral omdat mijn verwachtingen van dit spel heel hoog waren). Ik denk dat het spel meer tot zijn recht zou komen met meerdere spelers, maar nu heb ik het nog maar 1x gespeeld met 2 personen. Ik ga het zeker nog eens proberen, maar dan met meer spelers (zodat het speelbord ook groter is), want het spel zit wel leuk ineen (en ik heb er wel van genoten).
- King Of Tokyo: dit spel heb ik al minstens 7 keer gespeeld en ik vind dit een leuk en makkelijk uit te leggen spel. Enkel met 2 spelers vind ik het iets minder. Met meerdere spelers is het veel leuker. Ik ben wild van dobbelspellen (dit weekend ook voor de eerste keer Regenwormen gespeeld en dat vond ik ook tof).
- Hoogspanning: dit spel had ik al langer, maar dit weekend voor de 1e keer gespeeld. Ik vond het een zeer pittig en strategisch spel. Het bord en het thema ogen saai, maar het spel is zeker niet saai. Er zit veel variatie in het spel: beurtvolgorde bepalen, centrales veilen, grondstoffen kopen, huisjes op het bord plaatsen, energie leveren met de gekochte grondstoffen en op die manier geld verdienen waarmee je in de volgende ronde dan aan de slag kan. Eens je het spel doorhebt, is het heel eenvoudig, maar je moet wel door het reglement ploeteren. Daar heb ik zwaar op gevloekt. Samen met Puerto Rico en 7 Wonders vind ik Hoogspanning één van de beste strategische spellen dat ik heb. Een aanrader!
Ik heb nog niet elk spel kunnen spelen, maar hieronder een overzicht van de spellen die ik wel al heb kunnen spelen:
- Dixit Odyssey: dit vind ik een superspel. We hebben het 2x met 8 personen en 1x met 6 personen gespeeld en dat was echt lachen geblazen met veel spitsvondige en originele uitspraken, zoals pang, bijna-dood-ervaring, de beul, knus, Dieter, enz.. (al is het grappiger met de afbeelding en de uitleg erbij). Het is wel een typisch partyspel en zeker geen spel om wekelijks te spelen, maar met de juiste mensen en een goede sfeer, vind ik dit super. Ik ben trouwens 3x op de eerste plaats geeïndigd
- Small World: Ik vond Small World een tof spel, maar had er wel iets meer van verwacht (vooral omdat mijn verwachtingen van dit spel heel hoog waren). Ik denk dat het spel meer tot zijn recht zou komen met meerdere spelers, maar nu heb ik het nog maar 1x gespeeld met 2 personen. Ik ga het zeker nog eens proberen, maar dan met meer spelers (zodat het speelbord ook groter is), want het spel zit wel leuk ineen (en ik heb er wel van genoten).
- King Of Tokyo: dit spel heb ik al minstens 7 keer gespeeld en ik vind dit een leuk en makkelijk uit te leggen spel. Enkel met 2 spelers vind ik het iets minder. Met meerdere spelers is het veel leuker. Ik ben wild van dobbelspellen (dit weekend ook voor de eerste keer Regenwormen gespeeld en dat vond ik ook tof).
- Hoogspanning: dit spel had ik al langer, maar dit weekend voor de 1e keer gespeeld. Ik vond het een zeer pittig en strategisch spel. Het bord en het thema ogen saai, maar het spel is zeker niet saai. Er zit veel variatie in het spel: beurtvolgorde bepalen, centrales veilen, grondstoffen kopen, huisjes op het bord plaatsen, energie leveren met de gekochte grondstoffen en op die manier geld verdienen waarmee je in de volgende ronde dan aan de slag kan. Eens je het spel doorhebt, is het heel eenvoudig, maar je moet wel door het reglement ploeteren. Daar heb ik zwaar op gevloekt. Samen met Puerto Rico en 7 Wonders vind ik Hoogspanning één van de beste strategische spellen dat ik heb. Een aanrader!
-
ditterio
- Grote Dalmuti
Het is weer zover. Ik sta op het punt volgende spellen aan te kopen:
- Dominion (reeds gespeeld bij vrienden en goed bevonden)
- Ticket To Ride (reeds gespeeld bij vrienden en goed bevonden)
- Tikal
- K2
- Puerto Rico Het Kaartspel
- Formula D
Goede keuzes volgens jullie? Commentaar is steeds meer dan welkom
Deze spellen sneuvelden op het laatste:
- asara (omdat we al veel worker placements hebben)
- ghost stories (eerst eens proberen om in Pandemie te winnen)
- perudo (mijn vriendin is geen liefhebber van koehandel en regenwormen, dus denk ik dat ze dit ook niets zal vinden)
- yinsh (vriendin houdt niet van abstracte spellen)
- time's up
- the resistance (makkelijk te spelen zonder het spel te hebben)
- guillotine (iets te simpel?)
- robo rally (mijn vriendin vond het er niet leuk uitzien op de spelvideo van dharquen)
- genoa (mijn vriendin houdt niet van onderhandelen)
- thurn und taxis (liever ticket to ride)
- roll through the ages (op het nippertje afgevallen)
- yspahan (op het nippertje afgevallen)
- chinatown (zie genoa)
- revolver (we hebben al veel 2persoonsspellen)
- alhambra
- mr jack (zie revolver)
- endeavor
- bang (wil ik ooit wel eens kopen, maar viel weer af)
- frank's zoo
- hanzesteden
- taj mahal
- goa (lange speelduur schrikt af)
- el grande (te duur of moeilijk te vinden, ik vrees ook dat het sterk zal lijken op maharadja)
Ons budget was ongeveer 153 euro.
- Dominion (reeds gespeeld bij vrienden en goed bevonden)
- Ticket To Ride (reeds gespeeld bij vrienden en goed bevonden)
- Tikal
- K2
- Puerto Rico Het Kaartspel
- Formula D
Goede keuzes volgens jullie? Commentaar is steeds meer dan welkom
Deze spellen sneuvelden op het laatste:
- asara (omdat we al veel worker placements hebben)
- ghost stories (eerst eens proberen om in Pandemie te winnen)
- perudo (mijn vriendin is geen liefhebber van koehandel en regenwormen, dus denk ik dat ze dit ook niets zal vinden)
- yinsh (vriendin houdt niet van abstracte spellen)
- time's up
- the resistance (makkelijk te spelen zonder het spel te hebben)
- guillotine (iets te simpel?)
- robo rally (mijn vriendin vond het er niet leuk uitzien op de spelvideo van dharquen)
- thurn und taxis (liever ticket to ride)
- roll through the ages (op het nippertje afgevallen)
- yspahan (op het nippertje afgevallen)
- chinatown (zie genoa)
- revolver (we hebben al veel 2persoonsspellen)
- alhambra
- mr jack (zie revolver)
- endeavor
- bang (wil ik ooit wel eens kopen, maar viel weer af)
- frank's zoo
- hanzesteden
- taj mahal
- goa (lange speelduur schrikt af)
- el grande (te duur of moeilijk te vinden, ik vrees ook dat het sterk zal lijken op maharadja)
Ons budget was ongeveer 153 euro.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Ticket to Ride: Europe valt denk ik bij iedereen wel in de smaak. Is zo uit te leggen en speelt leuk en makkelijk weg.
Dominion is ook leuk en tactisch, maar ik ben niet verder gegaan dan het basisspel.
Zelf denk ik dat 7 Wonders ook wel wat voor jou kan zijn gezien je Dominion noemt. Voordeel van 7 Wonders is dat je het in totaal met 7 mensen tegelijk kunt doen en dat iedereen tegelijk speelt en het toch redelijk tactisch is.
Dominion is ook leuk en tactisch, maar ik ben niet verder gegaan dan het basisspel.
Zelf denk ik dat 7 Wonders ook wel wat voor jou kan zijn gezien je Dominion noemt. Voordeel van 7 Wonders is dat je het in totaal met 7 mensen tegelijk kunt doen en dat iedereen tegelijk speelt en het toch redelijk tactisch is.
-
ditterio
- Grote Dalmuti
Bedankt voor de 7 Wonders tip, maar dat spel heb ik alWTULTC schreef:Ticket to Ride: Europe valt denk ik bij iedereen wel in de smaak. Is zo uit te leggen en speelt leuk en makkelijk weg.
-
Xildur
- Munchkin
Guillotine en Thurn & taxis spelen wij vaak...zonde dat die afgevallen zijn.
Dominion vind ik een must have, de rest van de gekozen spellen ken ik niet uit ervaring, alleen van naam.
Dominion vind ik een must have, de rest van de gekozen spellen ken ik niet uit ervaring, alleen van naam.
-
rober
- Standaard moderator
Kan ze het niet of wil ze het niet?ditterio schreef:Deze spellen sneuvelden op het laatste:
Als het het laatste is dan vrees ik dat je toch echt een probleem hebt.
Overigens is El Grande verre van hetzelfde als Marahadja.
Verder ken ik alle spellen uit je lijstje behalve Formule D
En ik speel ze ook graag, waarbij Puerto Rico Kaartspel mijn grote favoriet is.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Jan wil binnenkort eens een keer Formule D met 10 spelen. Als je wilt kan ik je wel doorgeven als gegadigde om mee te doen.rober schreef:Verder ken ik alle spellen uit je lijstje behalve Formule D
-
Flash
- Wu Feng
Mooie lijst aan spellen die je gaat aanschaffen (voor zover de spellen mij bekend zijn).
Jammer dat Goa is afgevallen. Dat is één van onze favoriete spellen. Wij zijn overigens (zowel met 2 als met 4 spelers) meer tijd kwijt met Tikal dan met Goa. Goa vonden wij wel iets moeilijk om te leren dan Tikal (waardoor Goa in het begin iets meer tijd in beslag nam).
Jammer dat Goa is afgevallen. Dat is één van onze favoriete spellen. Wij zijn overigens (zowel met 2 als met 4 spelers) meer tijd kwijt met Tikal dan met Goa. Goa vonden wij wel iets moeilijk om te leren dan Tikal (waardoor Goa in het begin iets meer tijd in beslag nam).
-
rober
- Standaard moderator
Welke spellen?
Zet mij maar op de lijst.syroit schreef:Jan wil binnenkort eens een keer Formule D met 10 spelen. Als je wilt kan ik je wel doorgeven als gegadigde om mee te doen.rober schreef:Verder ken ik alle spellen uit je lijstje behalve Formule D
Ik ben altijd wel in voor iets nieuws.
(op spellengebied dan)
All is fair in love, war and Carcassonne

-
ditterio
- Grote Dalmuti
De kogel is door de kerk.
Ik heb deze spellen besteld:
formula d
ra
dominion
puerto rico kaartspel
ticket to ride
boonanza de uitbreiding
yinsh
formula d
ra
dominion
puerto rico kaartspel
ticket to ride
boonanza de uitbreiding
yinsh
-
Iznogoedh
- Professor Pimpel
Mooi lijstje! Daar zal je veel plezier aan beleven.ditterio schreef:De kogel is door de kerk.
formula d
ra
dominion
puerto rico kaartspel
ticket to ride
boonanza de uitbreiding
yinsh
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Als je het niet erg vindt om een spel met Engelse spelregels te kopen, dan is El grande best nog wel te krijgen hoor. thegamefreak.nl heeft 'm nog en verzendt ook naar Vlaanderen als dat nodig mocht zijn.