Muziek tijdens spelsessies

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Muziek tijdens spelsessies

Bericht door Bart »

repke schreef:Waar ik dan weer helemaal niet tegen kan tijdens het spelen van een spel is als er mensen gaan meezingen. :evil:

Verschrikkelijk vind ik dat.
Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Organiseren jullie tijdens het spelen van Duitse spellen misschien een schlageravond? :lol:
Afbeelding
repke
Veenboer

Bericht door repke »

Bart schreef:Organiseren jullie tijdens het spelen van Duitse spellen misschien een schlageravond?
:lol: Nee dat niet, gelukkig maar, maar mijn man heeft zo de neiging om mee te zingen met de muziek op de radio of mee te neuriën. (zelfs dat laatste is al teveel) :roll:
Er is geen leukere en gezondere verslaving dan verslaafd zijn aan spelletjes spelen.
Kortom ik ben leuk en gezond. :-)
pels
Standaard moderator

Bericht door pels »

http://www.erdenstern.de/music/

Zij hebben voor elk genre spellen cd's met bijpassende muziek :)
(Kan je ook downloaden via iTunes)

Mijn medespelers en ik zijn helemaal fan!
Spellen hier, spellen daar, spellen everywaar!
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Ik zing altijd wat ik aan't doen ben tijdens een spel ;)

Ik pak een kaartje, ik leg er 1 af ik leg mijn werker op een plekje met zijn hoofd!? :D :clap:
Elsje07
El Capitan

Bericht door Elsje07 »

Wij spelen altijd spellen puur voor de gezelligheid en het samenzijn met vrienden, daarom wordt er eigenlijk nooit muziek/tv op de achtergrond want dat leidt nogal snel af..

Gewoon een leuk spel, leuk gezelschap en een lekker knabbeltje is de ideale combinatie voor een leuke dag!
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
repke
Veenboer

Bericht door repke »

Elsje07 schreef:Wij spelen altijd spellen puur voor de gezelligheid en het samenzijn met vrienden, daarom wordt er eigenlijk nooit muziek/tv op de achtergrond want dat leidt nogal snel af..

Gewoon een leuk spel, leuk gezelschap en een lekker knabbeltje is de ideale combinatie voor een leuke dag!
Elsje07 schreef:
Helemaal mee eens. :thumbup:
Er is geen leukere en gezondere verslaving dan verslaafd zijn aan spelletjes spelen.
Kortom ik ben leuk en gezond. :-)
sprangers_stefan
Grote Dienaar

Bericht door sprangers_stefan »

bij ons staat altijd de radio afgestemd op stubru dus ook tijdens het spelen van een spel;als je dan wat downtime hebt kan je naar de radio luisteren.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Sinds gisteren is de Top 2000 weer van start gegaan. Dat houdt bij ons thuis in dat tijdens de wakkere uurtjes dat wij thuis zijn de radio continu op Radio 2 staat afgestemd. Voor ons is dat het ultieme eindejaarsgevoel.

Dus ook tijdens het spelen van de spellen blijft het aan staan. Ter voorbereiding hebben we gisterochtend ook nog het Top 2000-spel gespeeld.
Legolias
Professor Pimpel

Bericht door Legolias »

Flash schreef:Sinds gisteren is de Top 2000 weer van start gegaan. Dat houdt bij ons thuis in dat tijdens de wakkere uurtjes dat wij thuis zijn de radio continu op Radio 2 staat afgestemd. Voor ons is dat het ultieme eindejaarsgevoel.

Dus ook tijdens het spelen van de spellen blijft het aan staan. Ter voorbereiding hebben we gisterochtend ook nog het Top 2000-spel gespeeld.
+1
Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud

Bericht door Leto »

Het is meestal bij me thuis dus heb het voorrecht dat meestal zelf te kiezen, niet dat ik daar altijd zin in heb :p

Bij space-themed games zet ik wel graag van die ambient op, of Klaus Schultze in die aard ;) De muziek van het pc-spel EVE-online past ook perfect.
Soms gewoon een kanaal van di.fm, meestal chill ook.

Als er geen mesen aanwezig zijn die geen metal kunnen verdragen en we spelen een soort conquest game is het meestal wel symfonische/power/folk metal, daar zitten veel victory songs ook tussen, heerlijk ;)
Afbeelding
tjompe
Garnaal

Bericht door tjompe »

Vrijdag tijdens het spelen eens een streepje At the drive in opgezet daar de kameraad die kwam spelen en ik beiden zwaar fan zijn... na een klein kwartiertje toch afgezet. Teveel afleiding!
Afbeelding
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Haha ja at the drive in is wel wat heavier he ;). Wat vind je dan van The Mars Volta?
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

tjompe schreef:Vrijdag tijdens het spelen eens een streepje At the drive in opgezet daar de kameraad die kwam spelen en ik beiden zwaar fan zijn... na een klein kwartiertje toch afgezet. Teveel afleiding!

Schitterende band At the Drive In. The Mars Volta vind ik persoonlijk wat minder, iets te veel getjingeltjangel.

Tijdens het spelen staan hier meestel soundtracks op (Lord of the Rings, A Game of Thrones, The Dark Knight, Pirates of the Caribbean,...) of wat rock en indie muziek (Arcade Fire, the Black keys, Death Cab for Cutie, Black Rebel Motorcycle Club, Pelican, Russian Circles...) Maar allemaal op de achtergrond. Kwestie dat we niet al te veel afgeleid zijn.
Afbeelding
Barad_the_dwarf
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin

Bericht door Barad_the_dwarf »

Geen muziek, noch tijdens bordspelen noch tijdens rpg's. Vooral bij rpg's wordt dit vaak gedaan om de goede mood te creëren, heb dit eens geprobeerd en werkte gewoon op mijn zenuwen :D
tjompe
Garnaal

Bericht door tjompe »

16 Feet Pauly schreef:Haha ja at the drive in is wel wat heavier he ;). Wat vind je dan van The Mars Volta?
Tja, the mars volta... dubbeltje op zijn kant. Ik zag ze al 2 keer live, de eerste keer waren ze fantastisch, de tweede keer trok het op niets...ook op cd kunnen ze soms geniaal uit de hoek komen om dan een potje te gaan 'pingelpongelen'...toch blijven frances the mute en the bedlam steengoede platen.
At the drive in speelt trouwens weer samen, als ze naar Europa komen ben ik bereid om ver te rijden om ze aan het werk te zien.
Afbeelding