Door slaven bediende steekwagentjes.Jorrit schreef:Steekwagentje, slaven of 10 keer lopen?
wat is jouw budget voor Spiel??
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: wat is jouw budget voor Spiel??
Labels:
- grunnboy
- Bronzen Meeple
Ik wil wel je slaaf zijn. Ik kan alleen niet beloven dat ik tot het einde van de beurs trouw naar je blijf luisteren. De kans is groot dat ik met je steekwagentje er vandoor ga.Erwin schreef:Door slaven bediende steekwagentjes.Jorrit schreef:Steekwagentje, slaven of 10 keer lopen?
- Enrico
- Caballero
- Contacteer:
Ik heb geen budget. Niet dat ik een eindeloos grote portemonnee heb, maar ik kan me (tegenwoordig) vrij goed beheersen en dus koop ik alleen spellen waarvan ik redelijk overtuigd ben dat deze een toegevoegde waarde voor de kwaliteit van mijn verzameling opleveren. Blinde aankopen heb ik maar 1 of 2 per jaar, spellen zijn dermate prijzig dat ik ze toch graag even gespeeld wil hebben voor ik ze koop. Dat zorgt er ook vanzelf voor dat je minder koopt.
Mijn blinde aankopen van vorig jaar waren Village en Quebec. Als dit maatgevend is voor mijn "Fingerspitzengefühl" dan mag ik niet mopperen, want dit zijn ook 2 van de meestgespeelde spellen van vorig jaar.
Overigens hebben we een jaar of 5 geleden eens overwogen om een stand te huren en daar steekwagentjes, grote tassen en meer van dat soort spul te gaan verkopen. Volgens mij is daar goed aan te verdienen!
Mijn blinde aankopen van vorig jaar waren Village en Quebec. Als dit maatgevend is voor mijn "Fingerspitzengefühl" dan mag ik niet mopperen, want dit zijn ook 2 van de meestgespeelde spellen van vorig jaar.
Overigens hebben we een jaar of 5 geleden eens overwogen om een stand te huren en daar steekwagentjes, grote tassen en meer van dat soort spul te gaan verkopen. Volgens mij is daar goed aan te verdienen!
- Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
zou je zo maar eens gelijk in kunnen krijgenEnrico schreef: Overigens hebben we een jaar of 5 geleden eens overwogen om een stand te huren en daar steekwagentjes, grote tassen en meer van dat soort spul te gaan verkopen. Volgens mij is daar goed aan te verdienen!
- Robertopellizini
- Genius
Mijn budget is zo'n 100-150 euro.
Ik denk dat ik 2 a 3 spellen voorbestel en dan nog misschien 1 tot 3 spellen daar koop.
Ik denk dat ik 2 a 3 spellen voorbestel en dan nog misschien 1 tot 3 spellen daar koop.
- Maarten&Gaatske
- Stamhoofd
Mijn budget is 600 Euro. Mijn vriendin heeft ook 600 Euro als budget. Uitleg? Zoals er mensen zijn die na Carnaval ergens een spaarpotje hebben, hebben we na Spiel '11 per maand 100 Euro opzij gezet. Waarom? Zoals William het al zei, het is ook onze grootste hobby.
We ontmoeten er leuke mensen door, via beurzen, en hier, zodat we ook met hen onze spellen kunnen spelen. Schroom niet om eens een afspraak te maken met ons.
We ontmoeten er leuke mensen door, via beurzen, en hier, zodat we ook met hen onze spellen kunnen spelen. Schroom niet om eens een afspraak te maken met ons.
Ik haat spellen.
- 16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Contacteer:
Wauwsers lekker geregeld, ik wilde dat ik zo kon sparen. hoop wel dat je een grote auto bij hebtMoppersmurf Maarten schreef:Mijn budget is 600 Euro. Mijn vriendin heeft ook 600 Euro als budget. Uitleg? Zoals er mensen zijn die na Carnaval ergens een spaarpotje hebben, hebben we na Spiel '11 per maand 100 Euro opzij gezet. Waarom? Zoals William het al zei, het is ook onze grootste hobby.
- grunnboy
- Bronzen Meeple
Mijn budget is 300 euro. Dat is geld dat ik via regelingen op mijn werk terug krijg voor oa mijn fitness abo. Hiervoor ruil ik uren in. Ik heb geregeld dat ik dit met mijn loon in oktober krijg uitbetaald. Ideaal! Zo ga ik dat in de toekomst ieder jaar regelen.
- rober
- Standaard moderator
En dan nog een leaseauto van de zaak, en de overnachting declareren op het cursus en opleidingen budget.grunnboy schreef:Mijn budget is 300 euro. Dat is geld dat ik via regelingen op mijn werk terug krijg voor oa mijn fitness abo. Hiervoor ruil ik uren in. Ik heb geregeld dat ik dit met mijn loon in oktober krijg uitbetaald. Ideaal! Zo ga ik dat in de toekomst ieder jaar regelen.
Dan ben je helemaal klaar, toch.
Mooi geregeld
All is fair in love, war and Carcassonne

- grunnboy
- Bronzen Meeple
Haha goed idee. Ik ga iedere dag op de fiets naar mijn werk en eigenlijk kom ik nooit het gebouw uit. Jammerrober schreef:En dan nog een leaseauto van de zaak, en de overnachting declareren op het cursus en opleidingen budget.grunnboy schreef:Mijn budget is 300 euro. Dat is geld dat ik via regelingen op mijn werk terug krijg voor oa mijn fitness abo. Hiervoor ruil ik uren in. Ik heb geregeld dat ik dit met mijn loon in oktober krijg uitbetaald. Ideaal! Zo ga ik dat in de toekomst ieder jaar regelen.
Dan ben je helemaal klaar, toch.![]()
Mooi geregeld
- Barad_the_dwarf
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin
eerste jaar: 250 euro voor 2 personen (zat er iets over, maar andere kosten zoals verblijf en eten waren wat lager)
tweede jaar: 200 euro voor 2 personen (zaten er iets onder)
Dit jaar: nog geen idee, maar ik ga alleen. De vraag is of ik nu budget meeneem voor 2 of voor 1? Nu ik ben gelukkig wat gierig en mijn vrouw is de impulsieve koopster dus dit jaar zal het ook wel goed meevallen denk ik.
Dit jaar: nog geen idee, maar ik ga alleen. De vraag is of ik nu budget meeneem voor 2 of voor 1? Nu ik ben gelukkig wat gierig en mijn vrouw is de impulsieve koopster dus dit jaar zal het ook wel goed meevallen denk ik.
- syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Contacteer:
ik heb niet een echt een budget vooropgesteld.
1 Preorder gedaan, verder zie ik wel.
Daarnaast ben ik mede verantwoordelijk voor de aankopen die door Roll The Dice worden gedaan. En aangezien we daar de spellen mogen lenen.
Als laatste is mijn buurman er ook, dus stemmen een beetje overeen om niet dezelfde spellen te kopen. We weten van elkaar waar de spellenkast staat en wat er in zit.
1 Preorder gedaan, verder zie ik wel.
Daarnaast ben ik mede verantwoordelijk voor de aankopen die door Roll The Dice worden gedaan. En aangezien we daar de spellen mogen lenen.
Als laatste is mijn buurman er ook, dus stemmen een beetje overeen om niet dezelfde spellen te kopen. We weten van elkaar waar de spellenkast staat en wat er in zit.
- 16 Feet Pauly
- Critico
- Contacteer:
Sow een gierige Belg woon je zeker in zeeuws vlaanderenBarad_the_dwarf schreef:eerste jaar: 250 euro voor 2 personen (zat er iets over, maar andere kosten zoals verblijf en eten waren wat lager)
- syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Contacteer:
Zeeuws-Vlaanderen is nog steeds Nederland voor zover ik weet.16 Feet Pauly schreef:Sow een gierige Belg woon je zeker in zeeuws vlaanderenBarad_the_dwarf schreef:eerste jaar: 250 euro voor 2 personen (zat er iets over, maar andere kosten zoals verblijf en eten waren wat lager)
Maar De Haan is niet zo gek ver weg van daar
- 16 Feet Pauly
- Critico
- Contacteer:
LoL oops, ik was al niet zo goed in aardrijkskunde vroeger, en nou nog steeds niet blijkt. Maar de link met Zeeland is in ieder geval wel duidelijk zo.syroit schreef:Zeeuws-Vlaanderen is nog steeds Nederland voor zover ik weet.16 Feet Pauly schreef:Sow een gierige Belg woon je zeker in zeeuws vlaanderenBarad_the_dwarf schreef:eerste jaar: 250 euro voor 2 personen (zat er iets over, maar andere kosten zoals verblijf en eten waren wat lager)
Maar De Haan is niet zo gek ver weg van daar![]()