WGG Releases

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: WGG Releases

Bericht door maxitaxi777 »

Geldt voor mij exact hetzelfde als sommige berichten hierboven. Bepaalde titels die populair zijn en goed worden beoordeeld ga ik toch proberen in het Duits of Engels aan te schaffen, als ze niet in het Nederlands (lijken te) verschijnen. Als een uitgever tijdig kan mededelen dat het spel door hun in het Nederlands geproduceerd gaat worden, zal ik persoonlijk zeker geduld hebben en voor deze versie en dus deze uitgever kiezen :)!

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef:Terra wat? :wink:
Terra 'wat een geweldig lekker spel'. Deze is hard op weg naar mijn top 10.
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Ik had me nog niet echt verdiept in Terra Mystica. Maar ondertussen al wat gesurfd op BGG en ik kijk er al naar uit.
Afbeelding
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

Erwin schreef:
Bartjes! schreef:Terra wat? :wink:
Terra 'wat een geweldig lekker spel'. Deze is hard op weg naar mijn top 10.
Afbeelding

Het ziet er ook smaakvol uit :D

Afbeelding
akmarten
Rooster Booster

Bericht door akmarten »

Waw, naar deze titel kijk ik héél erg hard uit. Eindelijk eens geen workerplacement of deckbuilding die potten gaat breken :) Wanneer zou deze ongeveer uitkomen?
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Voorkant van de Nederlandse editie van Terra Mystica:

Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

En wanneer komt ie uit?
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

grunnboy schreef:En wanneer komt ie uit?
De tweede Duitse druk is aangekondigd voor eind februari. Ik neem aan dat de Nederlandse editie op zijn vroegst met deze productierun kan meelopen. Ik weet echter niet of dit in de planning van WGG past (al kan ik me voorstellen dat een verschijning voor de nominatiedeadline van de NSP - 1 maart 2013 - geen kwaad kan :wink: ).
terjul
Burgemeester

Bericht door terjul »

Erwin schreef:
grunnboy schreef:En wanneer komt ie uit?
De tweede Duitse druk is aangekondigd voor eind februari. Ik neem aan dat de Nederlandse editie op zijn vroegst met deze productierun kan meelopen. Ik weet echter niet of dit in de planning van WGG past (al kan ik me voorstellen dat een verschijning voor de nominatiedeadline van de NSP - 1 maart 2013 - geen kwaad kan :wink: ).
Ik kijk heel erg naar uit!
Afbeelding
Llarbal
Grote Dienaar

Bericht door Llarbal »

Op Boardgamegeek staat bij de nederlands versie een release van 25 februari.

Ik had er nog niet echt naar gekeken maar dit lijkt me wel een leuk spel, en inderdaad geen worker placement en/of deckbuilding. Waardoor het een stuk interessanter klinkt (ook al heb ik niets tegen WP of deckbuilding)!
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Ach ja, als Terra Mystica bij een Nederlandse uitgever komt, komt er ook meer gelegenheid om deze titel nog een paar keer te proberen. Ik weet het namelijk nog niet zo, en dan is vaker spelen alleen maar goed natuurlijk. Maar net als Tzolk'in voor TGM is Terra Mystica een mooie vangst voor WGG; congrats, heren. 't Zal wel een duur spel worden, vrees ik.

Enne, heren WGG: hebben jullie ook nagedacht over een goed uitleg- c.q. voorbeeldscenario zodat nieuwelingen met monkey see, monkey do vertrouwd worden gemaakt met de regels? Het is namelijk niet een eenvoudig spel om uit te leggen. Natuurlijk gaat het beter als je het doet en de acties bekender worden, maar juist voor die eerste hobbel is zo'n scenario uitermate geschikt.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Enne, heren WGG: hebben jullie ook nagedacht over een goed uitleg- c.q. voorbeeldscenario zodat nieuwelingen met monkey see, monkey do vertrouwd worden gemaakt met de regels? Het is namelijk niet een eenvoudig spel om uit te leggen. Natuurlijk gaat het beter als je het doet en de acties bekender worden, maar juist voor die eerste hobbel is zo'n scenario uitermate geschikt.
Op zich een leuk idee, maar voegt dit echt iets toe bij spellen in het 'high end segment'? Het publiek voor zulke titels is wel wat gewend.
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

woozle schreef:Hiervan kijk ik vooral uit naar Rogue Agent. Een paar maanden geleden heb ik eens een prototype gespeeld en dat is me goed bevallen.
Wat vond je goed aan het prototype? Ik heb de regels kunnen lezen van het spel en kon moeilijk een beeld vormen van hoe het zou spelen. Hoe belangrijk is strategisch positioneren? Hoe erg kunnen spelers elkaar dwarszitten? Hoe werkt het ontmantelen van bommen precies?
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Erwin schreef:Op zich een leuk idee, maar voegt dit echt iets toe bij spellen in het 'high end segment'? Het publiek voor zulke titels is wel wat gewend.
Ik denk dat het je nog zou verbazen: 'gewend zijn aan' wil nog niet zeggen 'zonder een centje pijn'. Op BGG zijn er met regelmaat van de klok discussies over regels waar men niet doorkomt. Kijk ook naar de populariteit van Dharquens videootjes. Ik had heel erg veel aan de videouitleg van de ontwerpers zelf, en vond de regels toen nog steeds tamelijk pittig. Het hoeft niet bij elk spel, dat ben ik met je eens... Maar TM vind ik wel in de categorie thuishoren waar je zoiets moet overwegen. Hoeft niet eens gedrukt, kan ook met een klein PDF'je dat je van de website kunt downloaden.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Ik denk dat het je nog zou verbazen: 'gewend zijn aan' wil nog niet zeggen 'zonder een centje pijn'. Op BGG zijn er met regelmaat van de klok discussies over regels waar men niet doorkomt. Kijk ook naar de populariteit van Dharquens videootjes. Ik had heel erg veel aan de videouitleg van de ontwerpers zelf, en vond de regels toen nog steeds tamelijk pittig. Het hoeft niet bij elk spel, dat ben ik met je eens... Maar TM vind ik wel in de categorie thuishoren waar je zoiets moet overwegen. Hoeft niet eens gedrukt, kan ook met een klein PDF'je dat je van de website kunt downloaden.
Ik doelde overigens op zware veelspelertitels. Ik kan me niet goed voorstellen dat de liefhebbers van dit genre moeite hebben met de regels van zulke spellen.

Maar ja, misschien baseer ik mij toch te veel op mijn eigen ervaringen. Ik ben in '79 in de spellenhobby gestapt via onder meer de eerste editie van Magic Realm enzo. Dat was een ander slag spelregels, daarna kun je alles aan :wink:.

Ik vind overigens dat de regels van TM goed zijn opgebouwd en prettig lezen. Inderdaad, ze waren zonder een centje pijn te verteren.