White Goblin komt met een Feld, een Kramer en een Rosenberg

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: White Goblin komt met een Feld, een Kramer en een Rosenb

Bericht door dirk »

Misth schreef:
Xildur schreef:Dit is een mooie vangst voor WGG zeg!

Ik had gehoord dat Brügge bij 999 zou komen, dit vind ik een leuke verrassing. Carrera staat ook al een tijdje op mijn watchlist, dus dat is nummer twee die ik wil hebben.

Uwe heeft na twee tegenvallers bij mij (Le Havre en Boonanza) vandaag wat krediet gewonnen met Agricola. Glass Road ga ik me dus maar eens in verdiepen.
Le Havre en Boonanza tegengevallen? Dat heb je het vast niet goed gespeeld. ;-)
Ik vind Le Havre nu ook niet bepaald geweldig en van Boonanza begrijp ik wel dat de meeste dat goed vinden maar dat is nu ook niet bepaald mijn type spel, probeer ik zoveel mogelijk te ontlopen.
Ik heb onlangs Farmerama gekregen van Uwe Rosenberg en moet zeggen dat dit spel me wel aangenaam verrast heeft, weliswaar meer om met mijn kinderen (van 9 & 14) te spelen maar het is een spel dat heel leuk wegspeelt en een goed spelsysteem heeft.
Agricola is ook niet bepaald men lievelingsspel maar als dat op tafel komt speel ik toch wel graag mee al is het alleen al maar omwille van thematische aspect, zit gewoon thematisch perfect in elkaar (en dat kan niet van alle spellen gezegd worden, dikwijls wordt er een spelsysteem gemaakt en er dan een thema bij verzonnen)
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!

Labels:
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Misth schreef:
Xildur schreef:Dit is een mooie vangst voor WGG zeg!

Ik had gehoord dat Brügge bij 999 zou komen, dit vind ik een leuke verrassing. Carrera staat ook al een tijdje op mijn watchlist, dus dat is nummer twee die ik wil hebben.

Uwe heeft na twee tegenvallers bij mij (Le Havre en Boonanza) vandaag wat krediet gewonnen met Agricola. Glass Road ga ik me dus maar eens in verdiepen.
Le Havre en Boonanza tegengevallen? Dat heb je het vast niet goed gespeeld. ;-)
Nee hoor, gewoon gespeeld zoals het moet. Le Havre op de iPad gaat nog, maar het echte spel vind ik niets. Ora et Labora is net zo onoverzichtelijk. Systeem is dan wel grappig, maar toch ook geen spel voor mijn collectie. Voor de poorten van Loyang dan weer wel. Dus het zal toch eerst proberen worden voordat ik het eventueel koop.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Misth schreef: Le Havre en Boonanza tegengevallen? Dat heb je het vast niet goed gespeeld. ;-)
Ook al zit het knap in elkaar, ik vind Le Havre een verschrikking door de speelduur en het getuur op de kaartjes.
Richard van Vugt
Garnaal
Contacteer:

Bericht door Richard van Vugt »

Erwin schreef:
Misth schreef: Le Havre en Boonanza tegengevallen? Dat heb je het vast niet goed gespeeld. ;-)
Ook al zit het knap in elkaar, ik vind Le Havre een verschrikking door de speelduur en het getuur op de kaartjes.
Dat heb ik net zo bij Ora & Labora; een leuk spel, maar ik word langzamerhand een beetje tureluurs van spellen waarbij ik de hele tafel moet rondloeren op zoek naar kaartjes met kleine lettertjes, en die dan op de kop/dwars/schuin lezen.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Contacteer:

Bericht door 16 Feet Pauly »

Richard van Vugt schreef:
Erwin schreef:
Dat heb ik net zo bij Ora & Labora; een leuk spel, maar ik word langzamerhand een beetje tureluurs van spellen waarbij ik de hele tafel moet rondloeren op zoek naar kaartjes met kleine lettertjes, en die dan op de kop/dwars/schuin lezen.
Ouderdom is kickin' it into 2nd gear ;) haha.

Nee je hebt gelijk hoor, alhoewel ik toch wel kon genieten van le Havre gisteren, wist Ora et Labora mij minder te bekoren. Als je deze spellen op een reguliere basis speelt dan ken je alle kaarten wel van buiten en heb je daar natuurlijk minder last van. Maar ja. Ik denk dat de 2 speler varianten van Agricola (vet gaaf) en Le Havre (nooit gespeeld) wel wat overzicht terug brengen wat dit dilemma betreft.
Legolias
Professor Pimpel
Contacteer:

Bericht door Legolias »

16 Feet Pauly schreef: Ouderdom is kickin' it into 2nd gear ;) haha.

Nee je hebt gelijk hoor, alhoewel ik toch wel kon genieten van le Havre gisteren, wist Ora et Labora mij minder te bekoren. Als je deze spellen op een reguliere basis speelt dan ken je alle kaarten wel van buiten en heb je daar natuurlijk minder last van. Maar ja. Ik denk dat de 2 speler varianten van Agricola (vet gaaf) en Le Havre (nooit gespeeld) wel wat overzicht terug brengen wat dit dilemma betreft.
ik heb een potje van de 2 persoonsversie van Le Havre gespeeld en dat was naar mijn idee een hele droge rekenexercitie waar elke vorm van thema zo goed als compleet is verwijderd. Ik heb Le Havre al een stuk vaker gespeeld en dan hoef je inderdaad minder te zoeken naar het juiste kaartje. Ik vraag mij wel serieus af of nog zo'n soort spel (caverna en glass road) nog wel iets toevoegd aan de spellen die ik regelmatig speel. Voorlopig denk ik van niet.
MichielH
Professor Pimpel

Bericht door MichielH »

Legolias schreef: ...... Ik vraag mij wel serieus af of nog zo'n soort spel (caverna en glass road) nog wel iets toevoegt aan de spellen die ik regelmatig speel. Voorlopig denk ik van niet.
Caverna lijkt inderdaad een redesign van Agricola, zo wordt het ook gebracht. Daarentegen klinkt Glass Road wel heel anders. Simultaan kaarten selecteren, die je op twee manieren kunt gebruiken. Blijk je een kaart te hebben gekozen die niemand anders heeft gekozen, dan mag je beide akties van de kaart uitvoeren. Zoiets. Lijkt me veel lichter. Categorie "speelt soepel weg" en wel anders dan Uwe Rosenberg de laatste jaren heeft gedaan.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

MichielH schreef:Caverna lijkt inderdaad een redesign van Agricola, zo wordt het ook gebracht. Daarentegen klinkt Glass Road wel heel anders. Simultaan kaarten selecteren, die je op twee manieren kunt gebruiken. Blijk je een kaart te hebben gekozen die niemand anders heeft gekozen, dan mag je beide akties van de kaart uitvoeren. Zoiets. Lijkt me veel lichter. Categorie "speelt soepel weg" en wel anders dan Uwe Rosenberg de laatste jaren heeft gedaan.
Om deze reden lijkt Glasstraat mij interessant. Caverna kan me gestolen worden (zeker voor € 70).
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Erwin schreef:
MichielH schreef:Caverna lijkt inderdaad een redesign van Agricola, zo wordt het ook gebracht. Daarentegen klinkt Glass Road wel heel anders. Simultaan kaarten selecteren, die je op twee manieren kunt gebruiken. Blijk je een kaart te hebben gekozen die niemand anders heeft gekozen, dan mag je beide akties van de kaart uitvoeren. Zoiets. Lijkt me veel lichter. Categorie "speelt soepel weg" en wel anders dan Uwe Rosenberg de laatste jaren heeft gedaan.
Om deze reden lijkt Glasstraat mij interessant. Caverna kan me gestolen worden (zeker voor € 70).
Dat zag ik vandaag ook. Wordt ineens een stuk minder interessant. Zelfs de preorderprijs van €60 vind ik best pittig.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

rober schreef:
Erwin schreef:
Dat zag ik vandaag ook. Wordt ineens een stuk minder interessant. Zelfs de preorderprijs van €60 vind ik best pittig.
Best pittig vind ik een understatement. Ik vind de spellen van €45 al heel erg duur.
Afbeelding
Richard van Vugt
Garnaal
Contacteer:

Xildur schreef:
rober schreef:
Erwin schreef:
Best pittig vind ik een understatement. Ik vind de spellen van €45 al heel erg duur.
De prijsstelling doet vermoeden dat de uitgever/producent niet doorheeft dat het overal crisis is. Een tamelijk naïeve of zelfs arrogante opstelling, gezien de vele goede alternatieven die andere uitgevers/spellen bieden (en ons beperkte budget ons toelaat).
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Contacteer:

Bericht door Ugur »

Richard van Vugt schreef:
Xildur schreef:
rober schreef:
Erwin schreef:
De prijsstelling doet vermoeden dat de uitgever/producent niet doorheeft dat het overal crisis is. Een tamelijk naïeve of zelfs arrogante opstelling, gezien de vele goede alternatieven die andere uitgevers/spellen bieden (en ons beperkte budget ons toelaat).
En ze gebruiken ook nog de Splotter-verdediging: "Er zit heel veel hout in" :roll:

Tja, wie heeft er dan ook gevraagd om spelmateriaal voor zeven (!) spelers? Sorry, maar voor € 60 hou(d)t het op...
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Richard van Vugt
Garnaal
Contacteer:

Ugur schreef:Sorry, maar voor € 60 hou(d)t het op...
Tot ¢40 wordt de portemonnee getrokken en spelen sentimenten een grote rol, bij ¢45 achter de oren gekrabd, en bij elk hoger bedrag rationeel gefronsd, gewikt, gewogen en vaker negatief beschikt. Waarom dan dit prijssegment betreden als uitgever, vraag ik me nogmaals af. Een dergelijk hoog geprijsd spel diskwalificeert zich zo al gauw tot de nieuwe kleren van de keizer.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Misschien is het handig even een apart topic te maken over Caverna en/of woekerprijzen op Spiel? Ik lees hier al een bericht of 5, 6 niets meer over het oorspronkelijke onderwerp (en ook de berichten dáárvoor hebben er niet gek veel mee te maken) :wink:
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Contacteer:

Bericht door 16 Feet Pauly »

Bartjes! schreef:Misschien is het handig even een apart topic te maken over Caverna en/of woekerprijzen op Spiel? Ik lees hier al een bericht of 5, 6 niets meer over het oorspronkelijke onderwerp (en ook de berichten dáárvoor hebben er niet gek veel mee te maken) :wink:
Welke onderwerp? :P dit topic heeft er 3...
Plaats reactie