Goedkoop (bijna gratis!) met de trein naar Essen

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

roel40
Jakkiebak!

Re: Goedkoop (bijna gratis!) met de trein naar Essen

Bericht door roel40 »

treinreis retour inclusief kaartje is 15,50 euro

Labels:
johny_bordspelmania
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: johny

Bericht door johny_bordspelmania »

roel40 schreef:treinreis retour inclusief kaartje is 15,50 euro
EN DAT IS VANAF WELK TREIN STATION?

WAAR BOEK JE DAT ;WEBLINK?
roel40
Jakkiebak!

Bericht door roel40 »

https://host.convey.de/esop_es2/bin/iis ... _NAME=_top

als ik zo de goede link geef, je komt er via http://www.merz-verlag.com/eintritt--ou ... iten1.html

het geldt voor mij vanaf Venlo, daarna ga ik met de trein Duitsland binnen...
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

Nijmegen/Groesbeek/Millingen a.d. Rijn/'s Heerenberg kan ook gezien t kaartje: http://www.vrr.de/de/service/kundencenter/
ejvandekaa
Jakkiebak!

Bericht door ejvandekaa »

Kan iemand op dit forum aangeven of je zo'n treinkaartje ook kunt krijgen bij een 4-daagse pas?, want ik kan op de SPIEL pahina alleen maar een eendags kaartje met trein vinden.

Overigens ik heb het idee dat je gisteren nog een kaartje kon bestellen.
maxitaxi777
Maarschalk

ejvandekaa schreef: Overigens ik heb het idee dat je gisteren nog een kaartje kon bestellen.
Klopt, vandaag in elk geval ook nog maar ik neem geen verder risico :P; mijn ticket is zojuist besteld.

Nu heb ik er nog wel een vraag over. Op het geprinte blad staat ook een VRR-deel waar je de datum moet invullen en waar nog wat voorwaarden staan. Dit staat er in de laatste regel: Bitte beachten Sie, dass dieses VRR-Ticket nur in Verbindung mit einem amtlichen Lichtbildausweis und Ihrem Print@home Ticket gültig ist. Wat ik eruit begrijp is dat je een ID-kaart met foto bij je moet hebben zodat ze overeenkomst van naam kunnen checken, maar wat is je Print@home Ticket? Ik heb hier het geprinte blad voor me liggen, maar is dat dan niet genoeg? Het lijkt of ze nog verwijzen naar een ander geprint ticket, maar ik heb niets extra ontvangen. Kan iemand met ervaring omtrent deze ticket me hier uitsluitsel over geven :)?
roel40
Jakkiebak!

Bericht door roel40 »

Ik heb ook alleen maar dat ticket en mijn paspoort/id-kaart, volgens mij is dat genoeg, dat was het vorig jaar ook!!!
johny_bordspelmania
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: johny

Bericht door johny_bordspelmania »

Exhibitor pass werkt deze hetzelfde als dauerkarte?
maxitaxi777
Maarschalk

roel40 schreef:Ik heb ook alleen maar dat ticket en mijn paspoort/id-kaart, volgens mij is dat genoeg, dat was het vorig jaar ook!!!
Oké, fijn dat te weten :). Was duidelijker geweest als er dan had gestaan 'Bitte beachten Sie, dass dieses VRR-Ticket nur in Verbindung mit einem amtlichen Lichtbildausweis und diesem (Ihrem) Print@home Ticket gültig ist. Hoe dan ook, ik ga ervoor komende donderdag :D!
Bellegar
Veenboer

Bericht door Bellegar »

johny_bordspelmania schreef:Zijn er nog mensen die zondag terug reizen vanuit essen met de trein.

p.s. wat heben jullie betaald voor treinreis(heen)?
Ik hoop toch van niet...
Gisteren was op het Duitse nieuws dat er maar 5 tot 10% van alle treinen in Duitsland rijden ivm stakingen. Als ik me goed herinner heel dit weekend en nog een beetje van komende week
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti
maxitaxi777
Maarschalk

Klopt, de staking was van woensdagmiddag 14 uur gedurende 14 uur, dus donderdagochtend vroeg toen ik op de heenweg was, had ik gelukkig geen last meer. Het staken schijnt echter donderdagnacht of vrijdag weer verder te zijn gegaan en dit keer voor een langere tijd (tot maandagochtend). Zag op Twitter al berichten voorbij komen van gestrande Spiel-gangers die vroegen of ze tot over de landsgrens met iemand mee zouden kunnen rijden... Heb ik toch maar geluk gehad dat ik alleen donderdag ging.
BorisK
Garnaal

Bericht door BorisK »

maxitaxi777 schreef:Klopt, de staking was van woensdagmiddag 14 uur gedurende 14 uur, dus donderdagochtend vroeg toen ik op de heenweg was, had ik gelukkig geen last meer. Het staken schijnt echter donderdagnacht of vrijdag weer verder te zijn gegaan en dit keer voor een langere tijd (tot maandagochtend). Zag op Twitter al berichten voorbij komen van gestrande Spiel-gangers die vroegen of ze tot over de landsgrens met iemand mee zouden kunnen rijden... Heb ik toch maar geluk gehad dat ik alleen donderdag ging.
Same here,
Al reed de trein op de heenweg tussen Emmerich en Oberhausen niet, dus moesten we via Basel.
En op de terugweg had deze zelfde trein 30 min vertraging, waardoor we de bus misten naar Nijmegen en we 50min buiten moesten wachten
Afbeelding
roel40
Jakkiebak!

Bericht door roel40 »

Ik ben ook donderdag geweest, gelukkig geen last gehad van stakingen/vertragingen, alles verliep soepel!!! conducteurs kijken toch altijd weer vreemd op als je je Spielticket laat zien, maar mijn paspoort heb ik dit keer niet hoeven tonen!