Wat lees jij?

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Wat lees jij?

Bericht door helena »

Het Eeuwige vuur van Ken Follett heb ik inmiddels ook gelezen, helaas is het bordspel niet in het Nederlands uitgekomen, anders had ik de serie in spellen, boeken en dvd's compleet gehad :roll:
Ik ben nu in afwachting van het het vierde boek in de reeks: 'De schemering en de dageraad'. Of eigenlijk zou dat chronologisch gezien het eerste boek moeten zijn want het speelt zich af in een tijd voor de andere 3 delen. Staat op mijn verjaardagslijstje dus ik moet nog een paar weken geduld hebben... :)
Laatst gewijzigd door helena op di 13 apr 2021, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Ik heb hier ook De Kathedraal en Brug naar Hemel liggen en vind het meer dan prima spellen. A Column of Fire is toch wat minder ontvangen, wellicht dat een NL-uitgave daarom achterwege is gebleven.
Afbeelding
helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Lucky Jack schreef: Ik heb hier ook De Kathedraal en Brug naar Hemel liggen en vind het meer dan prima spellen. A Column of Fire is toch wat minder ontvangen, wellicht dat een NL-uitgave daarom achterwege is gebleven.
Dat zou een goede reden kunnen zijn, blijft wel jammer van de verzameling :wink: Ik vind de andere twee spellen ook prima spelen en heel mooi!
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Contacteer:

Bericht door Stijnhoofd »

Op aanraden van een vriend ben ik begonnen aan het werk van Terry Pratchett. Na Guards! Guards! is nu Men at Arms aan de beurt. Diverse klassieke fantasy-tropes, maar met een verfrissende dosis humor. Erg leuk! Fantasy hoeft niet altijd zwaar te zijn; mag de wereld een keertje níet op het spel staan?
Recent speelde ik...

Afbeelding
Jehnnycash
Veenboer

Bericht door Jehnnycash »

De Correspondent - Dit was het nieuws niet.

Kort samengevat: wie het nieuws volgt, weet precies hoe de wereld niet werkt, want we overschatten het belang van zeldzame gebeurtenissen, en juist alles wat iedere dag gebeurt (en daarmee de wereld bepaalt) haalt het journaal niet. Dit boek bevat verhalen die het journaal niet zullen halen, maar die wel een dieper inzicht geven in hoe de wereld werkt. Laagdrempelig, leest lekker weg, en je haalt er wellicht wat voor jezelf uit ;)
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Jehnnycash schreef: De Correspondent - Dit was het nieuws niet.

Kort samengevat: wie het nieuws volgt, weet precies hoe de wereld niet werkt, want we overschatten het belang van zeldzame gebeurtenissen, en juist alles wat iedere dag gebeurt (en daarmee de wereld bepaalt) haalt het journaal niet. Dit boek bevat verhalen die het journaal niet zullen halen, maar die wel een dieper inzicht geven in hoe de wereld werkt. Laagdrempelig, leest lekker weg, en je haalt er wellicht wat voor jezelf uit ;)
Klinkt interessant, lijkt het een beetje op 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk? Een heel goed boek, ook over het nieuws en hoe dat tot stand komt (wel specifiek in het Midden-Oosten).
Afbeelding
Harleyman
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: Hetzelfde anders!

Bericht door Harleyman »

De een heeft een bril om te lezen, de ander een boek.

Jan. J. Pieterse
Vaak is rond beter, soms vierkant!
Jehnnycash
Veenboer

Bericht door Jehnnycash »

^ wat een goede titel :lol:
Amethyst141 schreef: Klinkt interessant, lijkt het een beetje op 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk? Een heel goed boek, ook over het nieuws en hoe dat tot stand komt (wel specifiek in het Midden-Oosten).
Geen idee, die staat hier wel in de kast maar heb 'm zelf nog nooit gelezen. Zal 'm er misschien eens achteraan lezen ;) Bij Joris schat ik wel in dat 't heel beschouwend is, meer de technische kant van 'hoe komt nieuws tot stand'? De correspondent bevat 'gewoon' vormende verhalen over verschillende onderwerpen en gaat verder niet op de 'makers-kant' in.
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Jehnnycash schreef: ^ wat een goede titel :lol:
Amethyst141 schreef: Klinkt interessant, lijkt het een beetje op 'Het zijn net mensen' van Joris Luyendijk? Een heel goed boek, ook over het nieuws en hoe dat tot stand komt (wel specifiek in het Midden-Oosten).
Geen idee, die staat hier wel in de kast maar heb 'm zelf nog nooit gelezen. Zal 'm er misschien eens achteraan lezen ;) Bij Joris schat ik wel in dat 't heel beschouwend is, meer de technische kant van 'hoe komt nieuws tot stand'? De correspondent bevat 'gewoon' vormende verhalen over verschillende onderwerpen en gaat verder niet op de 'makers-kant' in.
Dat klopt inderdaad wel een beetje.
Wij kunnen nu ook gratis reserveren bij de bieb, misschien ga ik deze ook maar eens op mijn lijst zetten!

Edit: Ik wilde hem dus op mijn verlanglijstje zetten, en blijkbaar hebben ze hem niet in mijn vestiging, maar 'Het zijn net mensen' kwam als eerste suggestie naar boven :lol:
Afbeelding
SigiScsi
Fabrieksmanager
Contacteer:

Bericht door SigiScsi »

Momenteel lees ik Blood and Thunder (The Epic Story of Kit Carson and the Conquest of the American West) van Hampton Sides. Een boeiend relaas over het Amerikaanse imperialisme ten koste van de inheemse Indiaanse bevolking.
Ik lees graag ter voorbereiding van een nieuw historisch spel een boek met meer achtergrond info. Na dit boek staat Navajo Wars (GMT) klaar op de speltafel.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

SigiScsi schreef: Momenteel lees ik Blood and Thunder (The Epic Story of Kit Carson and the Conquest of the American West) van Hampton Sides. Een boeiend relaas over het Amerikaanse imperialisme ten koste van de inheemse Indiaanse bevolking.
Ik lees graag ter voorbereiding van een nieuw historisch spel een boek met meer achtergrond info. Na dit boek staat Navajo Wars (GMT) klaar op de speltafel.
Cool! Dat inlezen voor een spel.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

The Hobbit kwam hier weer eens uit de kast. Daarna eindelijk maar eens begonnen aan The Children of Húrin. Enerzijds wil ik al die geschiedenis en mythologie wel bijhouden en al die namen onthouden, maar het staat me ook wel wat in de weg qua leesplezier. Dus laat ik het maar voor wat het is en houden we het bij het verhaal - dat is zeker sterk genoeg. Met een goede index achterin het boek, voor als ik de weg toch even kwijt ben met al die op elkaar gelijkende namen. Nu door met Beren and Lúthien.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

(....en dan ga je inderdaad nog eens stiekem kijken naar War of the Ring... ooit nog eens spelen...)
Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

zo vlak voor de zomer, even dit draadje opgepikt.
mee op vakantie gaat deel 13 van Wheel of Times of Rad des Tijds.

ik heb nu toch al zo'n 25000 bladzijdes gelezen en het er nog 3000 te gaan.
qua omvang minstens zo groots als Game of Thrones, maar nog geen goede films over gemaakt.

maar ja dat riep ik ook al een hele tijd over Dune (ook een boek of 15 als je wilt),
maar die films zijn versimpeld, maar het aangluren wel waard.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

JeVo schreef: vr 25 jul 2025, 15:09 zo vlak voor de zomer, even dit draadje opgepikt.
mee op vakantie gaat deel 13 van Wheel of Times of Rad des Tijds.

ik heb nu toch al zo'n 25000 bladzijdes gelezen en het er nog 3000 te gaan.
qua omvang minstens zo groots als Game of Thrones, maar nog geen goede films over gemaakt.

maar ja dat riep ik ook al een hele tijd over Dune (ook een boek of 15 als je wilt),
maar die films zijn versimpeld, maar het aangluren wel waard.
Amazon Prime heeft er een serie van gemaakt, met inmiddels drie seizoenen. De serie neemt wat vrijheden met de boeken (kan ook niet anders) en wijkt soms wel erg af, maar is onder de streep heel vermakelijk. Komt stroef op gang, maar zeker seizoen 3 is erg goed.

Ik ben zo'n masochist die de reeks nu voor de derde keer leest, en ben inmiddels aanbeland bij deel 9.
Afbeelding
Plaats reactie