Het woordje alternative is toch wel belangrijk in de OF functie. Ik lees het als ofwel de fonteinactie ofwel het familielid.missiloon schreef:Ik denk dat je dat niet helemaal goed hebt Wiljan, Ik heb het n.a.v. jou bericht opgezocht om te zien of ik het altijd heb foutgespeeld maar ik denk van niet. Je mag via de kebabshop voor 2 geld je criminele neefje gewoon naar een andere locatie zetten en die actie uitvoeren.WTULTC schreef:Met de kebabshop is het wel zo als je ervoor kiest je familielid weer terug in het politiebureau te plaatsen je dan niet ook nog eens al je assistenten terug mag halen. Het is of/of en niet en/en. Tevens moet je daarna ook nog naar het politiebureau gaan om je familielid te kunnen gebruiken. Per saldo heb je dus minimaal 2 beurten nodig om er voor te zorgen dat je familielid ergens anders komt te staan. Dit maakt het spel echt niet veel sneller vind ik, want in die 2 beurten kun je ook goede andere zaken doen dan alleen je familielid via de kebabshop terug sturen naar het politiebureau en daarna pas je familielid de volgende beurt weer op pad sturen. Ik speel eigenlijk standaard met de kebabshop en de fonteinactie wordt nog altijd veel vaker gekozen dan samen met je familielid (terug sturen) kebab eten zeg maar.
Quote van BGG:For placing the Kebab Shop, the same rules as for the Fountain apply. As an alternative, you may pay 2 lira to move your family member from any free space (although not from the police station) to perform an action at another space of your choice.
Ik snap de link met de kebabshop wel. De familie is een dief. Waar maken ze hun plannen? Bij het eten natuurlijk!