Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
AlliantieAJ schreef:ik koop de uitbreiding ook wel
maar dan nog is het niet de meest ideale oplossing ... trouwens, wij weten dat het spel die foute kaart heeft maar andere 100(0)-den anderen weten dat niet en kopen ook niet perse de uitbreiding ...
Het is absoluut niet logisch als je een spel koopt dat je dan achteraf nog een uitbreiding zou moeten kopen om een volwaardig spel te hebben. Niet iedereen is geïnteresseerd in nog maar eens een uitbreiding.
Ik ben blij dat ik het spel nog niet gekocht heb en als ik dat wel ga doen koop ik nog liever een Duitse versie die wél in orde is dan een Nederlandse versie met zo'n kapitale fout erin.
Normaal gezien ben ik wél fan van hun werk maar hier gaat WGG volgens mij zwaar in de fout
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Ik snap niet waarom deze fout niet wordt rechtgezet! Stuur naar de winkels de goede kaart toe en voeg deze toe aan het spel! Voor iedereen die het spel al heeft laat ze gratis ophalen bij de plaatselijke spellenwinkel of deel ze uit op spellenspektakel etc.
Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk
AlliantieAJ schreef:ik koop de uitbreiding ook wel
maar dan nog is het niet de meest ideale oplossing ... trouwens, wij weten dat het spel die foute kaart heeft maar andere 100(0)-den anderen weten dat niet en kopen ook niet perse de uitbreiding ...
Het is absoluut niet logisch als je een spel koopt dat je dan achteraf nog een uitbreiding zou moeten kopen om een volwaardig spel te hebben. Niet iedereen is geïnteresseerd in nog maar eens een uitbreiding.
Ik ben blij dat ik het spel nog niet gekocht heb en als ik dat wel ga doen koop ik nog liever een Duitse versie die wél in orde is dan een Nederlandse versie met zo'n kapitale fout erin.
Normaal gezien ben ik wél fan van hun werk maar hier gaat WGG volgens mij zwaar in de fout
Helemaal mee eens. Ook de mensen die de uitbreiding niet kopen moeten gewoon de juiste kaarten krijgen
finalstruggle schreef:Voor iedereen die het spel al heeft laat ze gratis ophalen bij de plaatselijke spellenwinkel of deel ze uit op spellenspektakel etc.
Hierover kun je strikt genomen ook zeggen dat een extra actie vereist is door de klant, terwijl de uitgever een fout gemaakt heeft. Net als iemand "dwingen" de uitbreiding te kopen, "dwing" je hem nu langs de lokale spellenwinkel te gaan (die misschien wel 20km verderop is) of naar het Spellenspektakel te komen wat hij anders wellicht niet van plan was.
Nogmaals, mij hoor je niet want ik koop gewoon de uitbreiding in 2015 , maar als je alles zo beredeneert is de enige goede oplossing: gecorrigeerde kaarten opsturen naar iedereen die het spel registreert (ervan uitgaande dat er zo'n code in zit). Nu is het registreren natuurlijk ook weer een extra actie voor mensen die dat normaal niet doen , maar iets makkelijkers bedenken kan ik ook niet (naast een mailtje naar de klantenservice).
Degenen die nu zeggen 'goede oplossing want ik koop de uitbreiding toch' denken wel wat egoïstisch. Het is niet omdat jij de uitbreiding toch koopt dat het een goede oplossing is? Dat is helemaal geen goede oplossing, want zoals Dirk al aanhaalt ben je verplicht om de uitbreiding te kopen als je de juiste kaarten wilt, dat klopt toch helemaal niet?!
Ik heb persoonlijk geen interesse in uitbreidingen (ik speel spellen zelden zo vaak dat variatie nodig wordt en ik vind dat je ervan uit mag gaan dat het basisspel goed genoeg is op zichzelf).
Dat er van de klant geen actie vereist mag zijn vind ik wat overdreven, fouten kunnen gebeuren en het is niet de bedoeling dat het een kostelijke zaak wordt voor de uitgever.
Wat mij betreft zou de beste oplossing zijn om zowel op de beurzen Spel en Spellenspektakel als op hun website en via hun nieuwsbrief mee te delen dat er een fout was en de juiste kaart aan bieden, evt. door te vragen een mailtje te sturen met adresgegevens.
Ik snap wel waarom ze het via de uitbreiding doen, niet enkel omdat mensen dan misschien sneller geneigd zijn om de uitbreiding te kopen, maar ook omdat de nieuwe kaart dan gewoon met de print run van de uitbreiding gedrukt kan worden. Een aparte print run opstarten voor die ene kaart is natuurlijk een kostelijke zaak en de kaarten die bij de print run van de uitbreiding gedrukt worden allemaal apart sorteren is ook een heel werkje lijkt me.
Maar toch: wat goede service betreft is de kaart gratis en los aanbieden aan wie er naar vraagt de beste oplossing. Tot op heden ben ik overigens meer dan tevreden over de service van WGG, spijtig dus dat ze die goede naam nu toch wat oneer aan doen.
Ik hoop Machi Koro op Spel te kunnen testen en had voor de huidige prijs zeker interesse als het me bevalt, en ik zie er zelf geen graten in om de kaart te corrigeren met een stiftje ofzo, maar ik hoop toch dat ze het juiste gaan doen...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
De betreffende kaart wordt in het normale spel toch niet vaak gekocht, omdat andere kaarten voor die prijs (8) interessanter zijn. Wellicht wordt de kaart wel interessanter met de uitbreiding.
Ik hoop overigens dat ze op de kaarten van de uitbreiding een klein ankertje zetten in een hoekje of zo zodat je makkelijker weet dat de kaart uit de uitbreiding komt.
Ik heb getwijfeld of ik voor de Nederlandse of de Engelse versie zou gaan en ik dacht voor de Nederlandse te gaan, maar door deze foute kaart die pas over een jaar herstelt wordt via een uitbreiding merk ik toch dat de Engelse versie waarbij de uitbreiding ook nog eens sneller uit komt interessanter begint te worden.
Ik wou voor de Nederlandse versie gaan om zo WGG te steunen en hopen dat er meer spellen in het NL uitkomen, niet voor mezelf, Engels is geen probleem, maar voor andere kan het een probleem zijn.
The Iced One schreef:Degenen die nu zeggen 'goede oplossing want ik koop de uitbreiding toch' denken wel wat egoïstisch.
Dan heb je mijn verhaal niet helemaal goed begrepen denk ik. Ik zeg "ik koop de uitbreiding toch", dat het een goede oplossing is heb ik niet beweerd.
Daarnaast wilde ik duidelijk maken dat een goede oplossing lastig is, want een apart print-run is gewoon heel duur en zelfs mijn eerdergenoemde eigen oplossing verhelpt dat probleem niet.
Overigens, de meeste anderen die de uitbreiding toch wel zeggen te kopen, beweren volgens mij niet dat dit een goede oplossing is.
The Iced One schreef:Dat er van de klant geen actie vereist mag zijn vind ik wat overdreven, fouten kunnen gebeuren en het is niet de bedoeling dat het een kostelijke zaak wordt voor de uitgever.
De uitgever levert een product met een gebrek, de uitgever is gehouden dit binnen een redelijke termijn te herstellen. De primaire verantwoordelijkheid tot actie ligt bij de uitgever.
Ik vind de oplossing van WGG onacceptabel. Als ik een winkelier was, zou ik het spel in deze conditie niet willen verkopen. Je loopt immers het risico dat teleurgestelde kopers de koop willen ontbinden.
Ik adviseer WGG om Machi Koro Gate zo snel mogelijk uit de wereld te helpen. Als sympathieke, klantvriendelijke uitgever moet je deze reputatieschade toch niet willen.
finalstruggle schreef:Voor iedereen die het spel al heeft laat ze gratis ophalen bij de plaatselijke spellenwinkel of deel ze uit op spellenspektakel etc.
Hierover kun je strikt genomen ook zeggen dat een extra actie vereist is door de klant, terwijl de uitgever een fout gemaakt heeft. Net als iemand "dwingen" de uitbreiding te kopen, "dwing" je hem nu langs de lokale spellenwinkel te gaan (die misschien wel 20km verderop is) of naar het Spellenspektakel te komen wat hij anders wellicht niet van plan was.
Nogmaals, mij hoor je niet want ik koop gewoon de uitbreiding in 2015 , maar als je alles zo beredeneert is de enige goede oplossing: gecorrigeerde kaarten opsturen naar iedereen die het spel registreert (ervan uitgaande dat er zo'n code in zit). Nu is het registreren natuurlijk ook weer een extra actie voor mensen die dat normaal niet doen , maar iets makkelijkers bedenken kan ik ook niet (naast een mailtje naar de klantenservice).
Nou ja je zal altijd actie moeten ondernemen wanneer er iets mist of verkeerd is aan je spel. Als goed is kun jeje ook registreren welke spellen je hebt als goed is bij WGG (meen ik me te herinneren) Ik vind het op zijn plaats dat deze fout wordt rechtgezet en dat er meerdere wegen zijn die je kunt bewandelen als consument.
Weet nog dat FFG verkeerder kaarten had gedrukt voor Battles of Napoleon en dat Days of Wonder nieuw setje kaarten had laten drukken voor TTR Zwitserland map omdat kwaliteits norm niet goed genoeg was.
The Iced One schreef:Dat er van de klant geen actie vereist mag zijn vind ik wat overdreven, fouten kunnen gebeuren en het is niet de bedoeling dat het een kostelijke zaak wordt voor de uitgever.
De uitgever levert een product met een gebrek, de uitgever is gehouden dit binnen een redelijke termijn te herstellen. De primaire verantwoordelijkheid tot actie ligt bij de uitgever.
Ik vind de oplossing van WGG onacceptabel. Als ik een winkelier was, zou ik het spel in deze conditie niet willen verkopen. Je loopt immers het risico dat teleurgestelde kopers de koop willen ontbinden.
Ik adviseer WGG om Machi Koro Gate zo snel mogelijk uit de wereld te helpen. Als sympathieke, klantvriendelijke uitgever moet je deze reputatieschade toch niet willen.
Je hebt gelijk hoor Erwin, maar wegens de goede service van de voorbije jaren en de mogelijke kostprijs van het aan iedere koper spontaan opsturen van de kaart ben ik zelf wel bereid om wat toegeeflijk te zijn in deze.
Max: Grunnboy en RoyalRumble zeggen toch wel letterlijk dat het een goede oplossing is en jij quotet Grunnboy en bevestigt wat hij zegt. Maar het was niet mijn bedoeling om jullie aan te vallen ofzo, ik wilde maar enkel duidelijk maken dat het enkel vanuit 'jullie' perspectief een goede oplossing is, globaal gezien is het dat helemaal niet.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Ik heb dit spel een aantal weken geleden al kunnen spelen (duitse versie) en vond dit een leuk vlot spel dat zeker goed te spelen is met beginnende spelers. Maar als zo' n gateway spel zulke fouten bevat lijkt ie mij inderdaad niet geschikt voor verkoop zoals Erwin al zei.
Ik zal alleszins al nooit een spel kopen met zo'n fout erin maar wij zijn 'geeks' en zijn daarvan op de hoogte (gelukkig) maar nieuwelingen in de hobby dus niet.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Hopelijk leert WGG nu wel dat ze bij hun volgende spellen alles eerst moeten dubbelchecken (of meer) voor ze tot printen overgaan. Na brugge is dit toch hun tweede misser op korte tijd hoewel de fout in brugge bijlange niet zo erg was.
Ik wil er nog wel even bij vermelden dat ik fan ben en blijf van hun werk maar dit kan volgens mij niet door de beugel.
Mja, niet iedereen kan tippen aan de service van Fantasy Flight Games. Die is gewoon erg goed. En in mijn optiek onovertroffen.
In dit geval zou ik WGG toch aanraden de kaart los bij te drukken. Dit soort fouten kan/gaat een hoop gezeur opleveren (zoals hier), die je beter kan voorkomen.
Verder niets dan goeds over de service -in mijn beperkte ervaring dan- van WGG.