Grootste miskoop

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Grootste miskoop

Bericht door mazinho »

Ik kocht op Spiel 2007 een mooie grote doos met een spannend maffia thema: Gangster. Een keer op tafel gekomen en daarna nooit meer. Kan me herinneren dat het spel heel snel in de koopjeshoek terecht kwam...

Afbeelding
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding

Labels:
kolibri-75
Grote Dienaar

Bericht door kolibri-75 »

Ziet er inderdaad veelbelovend (lees: misleidend) uit! Ik herken het. Zo af en toe trap ik er toch weer in. Dan lijk ik wel een ekster die blind afgaat op mooie glimmende dingen. Pffff...
Bruno
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Just my luck

Bericht door Bruno »

Ik zag de titel en gelijk kwamen er allerlei teleurstellingen naar boven. Inspiratie voor een mooi lijstje! Maar nu ik probeer een paar spellen te noemen, valt eigenlijk niets in de categorie echte 'miskoop'. Sommige spellen vielen wat tegen, na initieel enthousiasme. Sommige spellen waren meer op uiterlijk gekocht. Andere spellen vielen bij medespelers collectief niet in de smaak. Maar de echt rampzalige spellen die ik gespeeld heb, en dat zijn er best wat, hebben nooit m'n kast bereikt. Op mijn eerste tripje naar Essen meer dan tien jaar geleden, zonder enige voorbereiding, heb ik wat dingen aangeschaft waar ik beter iets meer onderzoek naar had kunnen doen. Leergeld zeg maar. Alhoewel, veel spellen krijg je wel weer geruild of verkocht.

Wat nog aan 'mêh' in mijn kast staat:
Il Principe (al zou ik die eens moeten herspelen bedenk ik me nu)
Arkadia
Keltis
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Arkadia vind ik echt wel een tof spel. Vooral het idee dat je zelf kan kiezen wanneer je punten int en de keuze van dat moment, maakt dit interessant.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Bruno
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Just my luck

Bericht door Bruno »

The Iced One schreef:Arkadia vind ik echt wel een tof spel. Vooral het idee dat je zelf kan kiezen wanneer je punten int en de keuze van dat moment, maakt dit interessant.
Het is ook niet een slecht gewaardeerd spel, verre van, het heeft zat fans. Maar ik heb 'm ongespeeld gekocht en ben er nooit verliefd op geworden. Geen echte miskoop dus, maar het ligt al zo'n 10 jaar louter ruimte in te nemen.
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

mazinho schreef:Ik kocht op Spiel 2007 een mooie grote doos met een spannend maffia thema: Gangster. Een keer op tafel gekomen en daarna nooit meer. Kan me herinneren dat het spel heel snel in de koopjeshoek terecht kwam...

Afbeelding
Die heb ik ook gekocht. Vond het nog best een aardig spel, maar niet heel erg vernieuwend en mijn medespelers werden over het algemeen ook niet blij als ik voorstelde het te gaan spelen. Heeft het huis inmiddels weer verlaten.

Ik heb zelf heel wat aanschaffen gedaan waar ik later spijt van had. Spel viel tegen, of ik vond het wel leuk maar kreeg het niet gespeeld omdat anderen het niet leuk vonden...
Echt rampzalige miskopen zaten er niet bij, de meeste tegenvallers waren of niet zo heel duur of kon ik later alsnog ruilen of verkopen.
Maar goed, het gebeurt. Je koopt ook wel eens een kledingstuk wat je vervolgens maar één keer draagt, je gaat wel eens naar een film waarvan je denkt "zonde van mijn tijd" etc...
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Mac-S schreef:
mazinho schreef:Ik kocht op Spiel 2007 een mooie grote doos met een spannend maffia thema: Gangster. Een keer op tafel gekomen en daarna nooit meer. Kan me herinneren dat het spel heel snel in de koopjeshoek terecht kwam...

Afbeelding
Die heb ik ook gekocht. Vond het nog best een aardig spel, maar niet heel erg vernieuwend en mijn medespelers werden over het algemeen ook niet blij als ik voorstelde het te gaan spelen. Heeft het huis inmiddels weer verlaten.

Ik heb zelf heel wat aanschaffen gedaan waar ik later spijt van had. Spel viel tegen, of ik vond het wel leuk maar kreeg het niet gespeeld omdat anderen het niet leuk vonden...
Echt rampzalige miskopen zaten er niet bij, de meeste tegenvallers waren of niet zo heel duur of kon ik later alsnog ruilen of verkopen.
Maar goed, het gebeurt. Je koopt ook wel eens een kledingstuk wat je vervolgens maar één keer draagt, je gaat wel eens naar een film waarvan je denkt "zonde van mijn tijd" etc...
Met Turn und Taxis gebeurde iets vergelijkbaars... prachtige illustraties van Menzel, maar snel uit de gratie...
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
ouwezeeman
Garnaal

Bericht door ouwezeeman »

De mannen van The Dice Tower hebben een top 10 lijstje samengesteld met als titel: "Top 10 games we wanted to like - But didn't!"

https://www.youtube.com/watch?v=TdoyEy-X1T4

Sam zorgt voor veel beroering :lol:
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
Loondijke
Locomotief

Bericht door Loondijke »

Was in het begin van mijn hobby nogal zoekende, dus heb best wat mismatchen gehad met mijn aankopen:

Munchkin
Wat een gebroken spel dat echt veel te lang kan duren, terwijl het een filler moest zijn.

Machi Koro
Compleet dicefest met een hele lichte tactiek erin.

A&A
Oorlog dus ik moest hem hebben. Achteraf niet eens op tafel gekomen en na wat onderzoek ligt Memoir '44 veel beter in ons straatje.

Puerto Rico
Gekocht maar nooit op tafel gekomen en daarna weer voor dezelfde prijs doorverkocht. Echt een verkeerd beeld nog toen van mijn spellengroep.

Carcassobe Rad van Fortuin
Op een rommelmarkt gevonden voor €15 en in dacht dat ik een juweeltje had gevonden. Speel deed mij helemaal niets en al snel weer van de hand gedaan voor hetzelfde bedrag.

Ook nog Le Havre gekocht, gespeeld en verkocht. Niet echt als miskoop te bestempelen, maar de rush naar de endgame om goederen te verschepen (en punten scoren) deden voor mij het plezier van de rest van het spel tenier. Zo ook het (in mijn ogen) gebroken leenstelsel.
Fawful
Jakkiebak!

Bericht door Fawful »

Gellukig was het niet mijn eigen miskoop, maar een maat van me heeft een keer blind axis and allies pacific gekocht. Wat er uit zag als een interessante wargame was uiteindelijk een saai dobbelsteen werp spel dat veel te lang duurde. Hij heeft het uiteindelijk twee keer gespeeld volgens mij, waarvan ik één keer meedeed en na een kwartier al afhaakte omdat het me totaal niet kon boeien. Het ligt nu nog steeds in een hoek te verstoffen volgens mij.

Ik heb zelf gelukkig niet zoveel miskopen gedaan, alleen spellen die ik wel graag op de tafel wil krijgen maar die nog steeds ongespeeld op de planken liggen om allerlei redenen.
T-J
Matroos

Bericht door T-J »

- De Mol

Complete flater als ik deze op tafel leg bij mijn spellengroepen.

- Flashpoint

Gekocht, regels doorgelezen, maar lijkt toch totaal niet mijn ding. Nu reeds 2 jaar in bezit en nooit gespeeld.
Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!

Bericht door Ilse23 »

T-J schreef: - Flashpoint

Gekocht, regels doorgelezen, maar lijkt toch totaal niet mijn ding. Nu reeds 2 jaar in bezit en nooit gespeeld.
Deze is bij ons echt een hit bij de gelegenheidsspelers en bij de familie, erg leuk!
Ik zou het zeker een kans geven.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

T-J schreef: - De Mol

Complete flater als ik deze op tafel leg bij mijn spellengroepen.
En deze is bij ons een hit :D! Ligt ook wel aan je spelersgroep; houden die een beetje van discussiëren en deduceren? Zo niet, dan kan het op een complete flater uitlopen inderdaad.
T-J
Matroos

Bericht door T-J »

Wat een verschillen :D !!

Ik zal Flashpoint een keer op tafel proberen te leggen dan :-). Misschien omdat ik nog niet gewend ben co-op spellen te spelen. Bedankt voor je reactie.

Qua de Mol klopt het dat ik niet de juiste spelersgroep er voor kan krijgen. Het spel lijkt mij zelf ook wel leuk, maar elke keer gaat het mis doordat er wel een enkeling in zit die het voor de groep verpest, wat de sfeer niet ten goede komt.
Gemaskerde Muchacho
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man

Bericht door Gemaskerde Muchacho »

Cuba, dit spel ziet er fantastisch uit maar vond ik tijdens het spelen toch wat pragmatisch.
Weinig interactie en en voelde of we de beurten gewoon achter elkaar afwerkten...
Afbeelding