Ducosimbeurs 6 september

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Tsaar schreef:Dus, als er iemand van Ducosim meeleest: doe er iets aan!

O ja, ik stroop mijn mouwen over een paar maanden weer op voor de Vierde Oorlogsdag. Ook die zal ik, tegen beter weten in, hier aankondigen.
Alle lof voor jouw inspanningen, maar je hebt me waarschijnlijk niet helemaal begrepen. Als wargamers iets willen op Ducosimbeurzen, moeten ze daar de handen uit de mouwen steken. Het handjevol bestuursleden heeft echt geen tijd om zoiets voor jullie te organiseren.
Dus, als er een wargamer meeleest: doe er iets aan! :wink:

Ik ben in het verleden beursorganisator van Ducosim geweest. Toen waren er leuke dingen met en rond wargames mogelijk (bijv. een D-Day special op 6 juni, waarbij zelfs de Warhammerspelers een landing simuleerden). Moet anno 2008 toch ook kunnen?
Knipoog
Garnaal

Re: Smaken

Bericht door Knipoog »

Erwin schreef:...
Jij bent vandaag vermoedelijk te zuur en/of negatief ingesteld om zoiets te kunnen lezen.
Assumptions just that..
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Erwin schreef:

O ja, ik stroop mijn mouwen over een paar maanden weer op voor de Vierde Oorlogsdag. Ook die zal ik, tegen beter weten in, hier aankondigen.
Alle lof voor jouw inspanningen, maar je hebt me waarschijnlijk niet helemaal begrepen. Als wargamers iets willen op Ducosimbeurzen, moeten ze daar de handen uit de mouwen steken. Het handjevol bestuursleden heeft echt geen tijd om zoiets voor jullie te organiseren.
(...)
Dank voor je lof, maar wis en waarachtig heb ik je begrepen! :lol:

Affijn, ik doe mijn best om in mijn regio te zoeken naar geestverwante spelers, en het helpt niet dat de landelijke spellenvereniging wargaming een zachte dood laat sterven op haar beurzen.

Zelf ben ik geen lid van Ducosim en vooralsnog niet van plan dat wel te worden. Mijn organisatorische activiteiten beperk ik tot de Oorlogsdagen in Eindhoven, die bij de reeds derde editie ondanks de zeer kleine schaal wel volk uit het ganse land trok.

Wat Ducosim doet of niet doet is dus niet aan mij, maar het staat me vrij om mijn teleurstelling, en uiteindelijk zelfs zorg, te uiten dat het aanbod op de beurzen kennelijk verschraalt in de breedte, hoe leuk ik bovenstaande verslagen ook vind (een spel over achtbanen heeft wel degelijk mijn interesse, mits het thema werkelijk geintegreerd is met het spel en niet als leukigheid erop geplakt).
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Blog over wargames beginnen, wellicht...?
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

Tsaar schreef:
Erwin schreef:

(...)
Dank voor je lof, maar wis en waarachtig heb ik je begrepen! :lol:

Affijn, ik doe mijn best om in mijn regio te zoeken naar geestverwante spelers, en het helpt niet dat de landelijke spellenvereniging wargaming een zachte dood laat sterven op haar beurzen.

Zelf ben ik geen lid van Ducosim en vooralsnog niet van plan dat wel te worden. Mijn organisatorische activiteiten beperk ik tot de Oorlogsdagen in Eindhoven, die bij de reeds derde editie ondanks de zeer kleine schaal wel volk uit het ganse land trok.

Wat Ducosim doet of niet doet is dus niet aan mij, maar het staat me vrij om mijn teleurstelling, en uiteindelijk zelfs zorg, te uiten dat het aanbod op de beurzen kennelijk verschraalt in de breedte, hoe leuk ik bovenstaande verslagen ook vind (een spel over achtbanen heeft wel degelijk mijn interesse, mits het thema werkelijk geintegreerd is met het spel en niet als leukigheid erop geplakt).
Een aantal seizoen terug zag ik nog wel wargames op Ducosim. Zelf heb ik wel een aantal (light) wargames zoals
Hammer of the Scots, Crusader Rex, Memoir '44, War of the Ring of Hannibal: Rome vs. Carthage. Als je dat een keer
zou willen spelen op Ducosim dan hou ik mij van harte aanbevolen. In de zwaardere titels heb ik wat minder tijd voor
omdat het redelijk voorbereiding kost. Maar wanneer het uitgelegd wordt ben ik wel geintreseerd. In het voorjaar van
dit Seizoen werd Crusader Rex ook nog gedemonsteerd en het jaar daarvoor ook samen met Hammer of the Scots.
Als je af en toe wat op een blok zou schrijven ben je volgens mij 1 van de eersten die dat zou doen in Nederland.
In het ledenboekje van Ducosim staan veel namen en adressen waarbij bij staat waar mensen geinstreseerd in zijn o.a. wargames.

In het blad spel staan ook regelmatig recenties van wargames en tijdens de jaarlijkse veiling zie je toch ook wat
games voorbij komen. Het leeft wel maar blijkbaar niet zoveel tijdens de beurs. Blijkbaar zit er toch wel potentiel?
Wanneer je een wargame gaat spelen op de beurs krijg je waarschijnlijk toch geinstreseerden om de tafel.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Tsaar schreef:Affijn, ik doe mijn best om in mijn regio te zoeken naar geestverwante spelers, en het helpt niet dat de landelijke spellenvereniging wargaming een zachte dood laat sterven op haar beurzen.
Boek een vakantie naar Oekraïne, daar weten de wargamers van wanten……

Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Wel sneu, heb je zo'n gaaf spel en geen tegenstander.
Het voordeel is natuurlijk dat als je solitaire speelt en je wandelt naar de andere kant van het bord, je alle tijd krijgt de zinnen te verzetten op het andere kamp...

Erwin schreef:
Tsaar schreef:Affijn, ik doe mijn best om in mijn regio te zoeken naar geestverwante spelers, en het helpt niet dat de landelijke spellenvereniging wargaming een zachte dood laat sterven op haar beurzen.
Boek een vakantie naar Oekraïne, daar weten de wargamers van wanten……

Afbeelding
Welk spel is het eigenlijk?
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Tsaar schreef: Welk spel is het eigenlijk?
Volgens mij was dit een tool bij een militaire oefening aldaar.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Afbeelding

Het eerste prototype van de Tom Tom was nog een beetje onhandelbaar...