3D Catan
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
P8r
- Meeple
Ik heb de discussie in de spellendatabase niet gevolgd, maar ik vind je hier toch redelijk hard van leer trekken hoor, Mystical Elf. Wen er maar aan dat je niet alles compleet kunt hebben. Ik heb ook naar Catan 3D gekeken, en ik vond het prachtig. Dat wil niet zeggend at ik de onweerstaanbare drang heb gehad het ook te kopen. Voor die 225 euro kan ik heel wat spellen kopen die ik nog niet heb. Door me alleen dat al te realiseren kon ik Catan 3D laten staan. Ik kan me heel goed voorstellen dat Catan fanaten het geld er wel voor over hebben, het is mijns inziens een aardig kunstwerkje.
Ik ben wel met je eens dat de zes scenario's een 'aardige' manier van uitmelken is. Drie ervan staan in Das Buch, en de andere drie zijn te vinden in het gratis te downloaden Catan-News. De rommeltjes die je er als 'bonus' bij krijgt zijn ook los voor minder dan een paar euro te krijgen. De boel samen kost om en nabij 48 euro, terwijl Das Buch een jaar geleden nog voor 12,50 te koop was. Toegegeven, de doosjes zien er netjes verzorgd uit, maar om voor anderhalve euro materiaalwaarde ruim 8 euro neer te tellen vind ik ook een beetje overdreven. Doe het dan maar in een plastic zakje, dan kan het zo in de grote Catan doos.
Peter
Ik ben wel met je eens dat de zes scenario's een 'aardige' manier van uitmelken is. Drie ervan staan in Das Buch, en de andere drie zijn te vinden in het gratis te downloaden Catan-News. De rommeltjes die je er als 'bonus' bij krijgt zijn ook los voor minder dan een paar euro te krijgen. De boel samen kost om en nabij 48 euro, terwijl Das Buch een jaar geleden nog voor 12,50 te koop was. Toegegeven, de doosjes zien er netjes verzorgd uit, maar om voor anderhalve euro materiaalwaarde ruim 8 euro neer te tellen vind ik ook een beetje overdreven. Doe het dan maar in een plastic zakje, dan kan het zo in de grote Catan doos.
Peter
Labels:
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
225 euro? waar?
@pokerface:
PokerFace op 15-11-2005 om 16:11
Hiermee schiet de uitgever werkelijk te ver door. Ridicuul geprijsd, en persoonlijk vind ik het nog lelijk ook.
Geef mij maar tegeltjes en de 'gewone' uitbreidingen en de kartonnen dozen volstaan prima. Mijn Catan-saldo staat ondertussen toch al op 100,-, me dunkt.
Ik hoop niet dat de spellenwereld de kant uitgaat van overprijsde 'collectors items' en derhalve hoop ik dat deze uitgave flopt.
------------
Dit lijkt er toch op dat je ons deze rommel niet gunt hoor. En ik heb echt geen probleme met 'moeilijke woorden', het ene woord in dit stuk wat ik niet ken is ridicuul, maar dat is uit de context af te leiden. Maar deze uitgave zal niet floppen, omdat er meer dan 500 freaks in nl en b zijn (zoals ik, en ik ben nog maar 15) en die hebben het ervoor over. Dus worden er 500/500 verkocht, en is het dus geen flop.
MVG, Duikertje
edit: en nog wat. Wat kan jou het schelen dat er dure collectoritems worden uitgegeven. Jij hoeft ze toch niet te kopen?
@pokerface:
PokerFace op 15-11-2005 om 16:11
Hiermee schiet de uitgever werkelijk te ver door. Ridicuul geprijsd, en persoonlijk vind ik het nog lelijk ook.
Geef mij maar tegeltjes en de 'gewone' uitbreidingen en de kartonnen dozen volstaan prima. Mijn Catan-saldo staat ondertussen toch al op 100,-, me dunkt.
Ik hoop niet dat de spellenwereld de kant uitgaat van overprijsde 'collectors items' en derhalve hoop ik dat deze uitgave flopt.
------------
Dit lijkt er toch op dat je ons deze rommel niet gunt hoor. En ik heb echt geen probleme met 'moeilijke woorden', het ene woord in dit stuk wat ik niet ken is ridicuul, maar dat is uit de context af te leiden. Maar deze uitgave zal niet floppen, omdat er meer dan 500 freaks in nl en b zijn (zoals ik, en ik ben nog maar 15) en die hebben het ervoor over. Dus worden er 500/500 verkocht, en is het dus geen flop.
MVG, Duikertje
edit: en nog wat. Wat kan jou het schelen dat er dure collectoritems worden uitgegeven. Jij hoeft ze toch niet te kopen?
-
kolonist
- Wereldkampioen Kolonisten 2011
Waarom zegt iedereen dit? Das Buch werd ook uitgegeven voor 30 -35 euro. Toen het uit de collectie ging werden de laatste items voor dumpprijzen verkocht, maar dit gebeurd bij wel meer spellen.P8r schreef: Ik ben wel met je eens dat de zes scenario's een 'aardige' manier van uitmelken is. Drie ervan staan in Das Buch, en de andere drie zijn te vinden in het gratis te downloaden Catan-News. De rommeltjes die je er als 'bonus' bij krijgt zijn ook los voor minder dan een paar euro te krijgen. De boel samen kost om en nabij 48 euro, terwijl Das Buch een jaar geleden nog voor 12,50 te koop was. Toegegeven, de doosjes zien er netjes verzorgd uit, maar om voor anderhalve euro materiaalwaarde ruim 8 euro neer te tellen vind ik ook een beetje overdreven. Doe het dan maar in een plastic zakje, dan kan het zo in de grote Catan doos.
Peter
Als je nu aan Das Buch wil komen moet je zo 40 euro betalen. En nu liggen ook de 6 scenario's in de winkel...
Ik wil met mijn verhaal zeker niet zeggen dat ik de doosjes niet duur vind. En nog met de 40 euro van Das Buch krijg je dan meer materiaal voor je geld. Al is het materiaal van de 999 games scenario's aanzienlijk beter.
-
Duiker
- Gouverneur
-
Iznogoedh
- Professor Pimpel
-
PokerFace
- Meeple
Je begrijpt het nog steeds niet he?Duikertje schreef: en nog wat. Wat kan jou het schelen dat er dure collectoritems worden uitgegeven. Jij hoeft ze toch niet te kopen?
Het is niet leuk wanneer je favoriete spellen uit te breiden zijn middels overprijsde 'verzamelobjecten'(vgl Katharen).
Heb jij het er voor over om drie krantenwijken te gaan lopen om het allemaal te kunnen bekostigen.
Ik ben bang voor een komende trend, DAAR gaat het om.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Begrijp je het zelf wel?PokerFace schreef: Je begrijpt het nog steeds niet he?
Het is niet leuk wanneer je favoriete spellen uit te breiden zijn middels overprijsde 'verzamelobjecten'(vgl Katharen).
Catan 3D is geen uitbreiding.
Katharen is een gratis presentje uit de Spielbox en daarmee onmogelijk “overprijsd�.
-
PokerFace
- Meeple
Touche.
Uit ergernis te snel een antwoord gepost (moet ik niet meer doen anders gedraag ik me meer en meer als trol).
Om toch nog enigzins recht te breien:
Goedkope gelimiteerde oplagen worden uiteindelijk met dikke winst verhandeld, als ze in het reguliere circuit inmiddels onverkrijgbaar geworden zijn (denk aan opnieuw Katharen, Buch).
Catan3D is geen uitbreiding maar een bijzondere uitgave, en staat in dat opzicht buiten dit verhaal. Wat ik vrees is echter dat wanneer de smaak te pakken gekregen wordt van bijzondere uitgaven (al dan niet als uitbreiding) Catan3D een precedent zal vormen en de spelliefhebber in de toekomst wel eens dieper in de buidel zal moeten tasten om de collecties compleet te houden.
Uit ergernis te snel een antwoord gepost (moet ik niet meer doen anders gedraag ik me meer en meer als trol).
Om toch nog enigzins recht te breien:
Goedkope gelimiteerde oplagen worden uiteindelijk met dikke winst verhandeld, als ze in het reguliere circuit inmiddels onverkrijgbaar geworden zijn (denk aan opnieuw Katharen, Buch).
Catan3D is geen uitbreiding maar een bijzondere uitgave, en staat in dat opzicht buiten dit verhaal. Wat ik vrees is echter dat wanneer de smaak te pakken gekregen wordt van bijzondere uitgaven (al dan niet als uitbreiding) Catan3D een precedent zal vormen en de spelliefhebber in de toekomst wel eens dieper in de buidel zal moeten tasten om de collecties compleet te houden.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Ik denk dat die vrees volkomen ongegrond is. Ik kan maar een klein aantal spellen noemen waarvan bijzondere uitgaven op voorhand goed verkocht zullen worden: Monopoly, Risk, schaken, poker, Kolonisten van Catan, Carcassonne en een paar 'Hollandsche favoorieten' als Ganzenbord en Mens-erger-je-niet. Misschien dat mensen bij Rummikub en Go ook de portemonnee willen trekken, maar dan houdt het echt op. Er is geen markt voor.PokerFace schreef:Catan3D is geen uitbreiding maar een bijzondere uitgave, en staat in dat opzicht buiten dit verhaal. Wat ik vrees is echter dat wanneer de smaak te pakken gekregen wordt van bijzondere uitgaven (al dan niet als uitbreiding) Catan3D een precedent zal vormen en de spelliefhebber in de toekomst wel eens dieper in de buidel zal moeten tasten om de collecties compleet te houden.
-
Duiker
- Gouverneur
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Ik ga hier ook mee met Cymric. Een spel moet wel erg populair zijn om een speciale (dure) editie op de markt te zetten en toch rendabel te zijn. Ik denk dat weinig bedrijven dit soort varianten zullen maken. Kijk maar naar de Monopoly reeks: een open licentie. Varianten van allerlei thema's worden aangeboden voor rond de € 60,- en nog geen paar maanden later vind je ze in de aanbiedingsbakken: de markt is simpelweg te klein. Dit soort grapjes kunnen ze dan ook alleen proberen met de allerpopulairste spel(len) en aangezien dat spel net een 3D variant heeft...
Ik wacht overigens wel op een 3D uitvoering voor Zeevaarders. Dan natuurlijk wel in een sloep i.p.v. een schatkist.
Bedankt voor de tip, Michael!
Ik wacht overigens wel op een 3D uitvoering voor Zeevaarders. Dan natuurlijk wel in een sloep i.p.v. een schatkist.
Bedankt voor de tip, Michael!
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Das Buch was geen goedkope en gelimiteerde uitgave, maar een normaal geprijsd product (+/- 70 DM). Das Buch is inmiddels uit productie. Dan is het gebruikelijk dat het eerst voor dumpprijzen in de Duitse winkels ligt. Enige tijd later is zo'n product uit roulatie en heb je te maken met de prijzen van de tweedehands markt. Dan is het gebruikelijk dat de prijs weer stijgt. Simpel gevalletje van vraag en aanbod.PokerFace schreef:Goedkope gelimiteerde oplagen worden uiteindelijk met dikke winst verhandeld, als ze in het reguliere circuit inmiddels onverkrijgbaar geworden zijn (denk aan opnieuw Katharen, Buch).
Katharen zit ook als bijlage in de Carcassonne Almanak, waardoor jouw voorbeeld op dit punt kant noch wal raakt.
Hoezo? Een speler kan zich beperken tot de gewone editie. Er is geen enkele noodzaak om Catan 3D te kopen, tenzij je een verzamelaar bent, die graag bijzondere edities koopt. Gezien jouw overdaad aan klachten over Catan 3D ben jij niet zo'n verzamelaar. Prima toch?PokerFace schreef: Catan3D is geen uitbreiding maar een bijzondere uitgave, en staat in dat opzicht buiten dit verhaal. Wat ik vrees is echter dat wanneer de smaak te pakken gekregen wordt van bijzondere uitgaven (al dan niet als uitbreiding) Catan3D een precedent zal vormen en de spelliefhebber in de toekomst wel eens dieper in de buidel zal moeten tasten om de collecties compleet te houden.
Mijn advies: geniet als speler van Catan en doe niet zo moeilijk over iets dat blijkbaar niet voor jou is bestemd.
-
Peter the player
- Sojaboon
-
PokerFace
- Meeple
-
Duiker
- Gouverneur