Wat lees jij?

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dierik
Erelid

Re: Wat lees jij?

Bericht door Dierik »

BaSL schreef:
Bartjes! schreef:Ik ben begonnen in 'De Zwarte Plak' van Toon Kortooms. Gekregen van een bekende, die vond dat ik het móest lezen omdat mijn oorsprong in die regio ligt...
Volgens mij ligt'ie hier ook nog ergens op zolder...
Ik ken wel "Beekman en Beekman" , maar deze is me onbekend.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Raymond E. Feist - The Wood Boy (uit Legends I / Riftwar Saga)
:ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: Orson Scott Card - Grinning Man (uit Legends I / Tales of Alvin Maker)
Afbeelding
Wim G.
Garnaal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Wim G. »

Ik ben op het ogenblik de boeken aan het lezen van Lyn MacDonald, van 1914-1918.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Als frietliefhebber en kenner (ik test oa friettenten in Nederland voor mijn lol na een dagje uit etc.. dus ben niet wekelijks in een friettent te vinden) heb ik een paar weken geleden "Het grote frietboek" gelezen. Dat was erg leuk en de betreffende friettentkeursite staat er ook in. :D
Afbeelding
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Ik lees ook het meest fantasyboeken:

- George R.R. Martin is mijn absolute favoriet
- Weis & Hickman zijn ook schitterend, lezen heel vlot en vaak zit het er na 3 of 4 boeken op.
- Tolkien heb ik uiteraard ook gelezen
- Robert Jordan, maar ook hier tijdens het 5de boek stopgezet

Nu ben ik bezig in de reeks over de wetten van de magie van Terry Goodkind, Ritus en Sanctum van Markus Heitz liggen ook klaar.

Verder heel wat thrillers van o.a. Mo Hayder, Stephen King, John Grisham,...

En verder lees ik boeken over bier, het brouwen van bier, bier combineren met gerechten.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Ondanks alle waarschuwingen, ben ik toch ook begonnen in "The Wheel of Time".
Afbeelding
Sebastiaan
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: www.de-dondersteen.nl

Bericht door Sebastiaan »

BaSL schreef:Ondanks alle waarschuwingen, ben ik toch ook begonnen in "The Wheel of Time".
Haha! Veel plezier!

Ik ben zelf een SF/Fantasy liefhebber en heb al aardig wat boeken op dit gebied verslonden. (Feist, Tolkien(duh), Terry Goodkind, géén Harry Potter, Robert Jordan en nog veel meer staan in de kast)

Ik heb pas geleden 'the Dresden Files' ontdekt. Gekregen van een klant. Deel 1 is 'Storm Front' en ondertussen is deel 12 uit. Krijgt van mij een dikke :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:

Het is een 'Urban Fantasy' wat het verhaal vanuit de eerste persoon vertelt over een Magiër in het hedendaagse Chicago in 'deze' wereld. De meeste mensen geloven niet in magie, maar dat neemt niet weg dat hij de meest vreemde wezens ontmoet en de meest bizarre gebeurtenissen mag bijwonen. Het leest lekker weg en de (tikkeltje) zwarte humor helpt zeker bij het wegkauwen van het boek. Ondertussen heb ik het boek aan zes anderen uitgeleend en die zijn ook allemaal 'hooked'. Zelf ben ik gisteravond aan deel 11 begonnen. Verdorie! Gaat veel te hard!
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Sebastiaan schreef: Ik heb pas geleden 'the Dresden Files' ontdekt. Gekregen van een klant. Deel 1 is 'Storm Front' en ondertussen is deel 12 uit. Krijgt van mij een dikke :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Ik vond de hiervan gemaakte televisieserie ook erg leuk. Is helaas na één seizoen al weggetoverd.

Als je valt voor de combinatie van fantasy en zwarte humor, is Steven Brust een absolute aanrader: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Brust
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Sebastiaan schreef:
BaSL schreef:Ondanks alle waarschuwingen, ben ik toch ook begonnen in "The Wheel of Time".
Haha! Veel plezier!

En ben gestopt in boek 1, halverwege... Het is allemaal iets teveel van alles. Rennen, vliegen, monsters hier, vage beesten daar, teveel fantasy naar mijn smaak.

Legends II en Warriors zijn binnen, dus ik kan in ieder geval weer genoeg 'previews' lezen.
Afbeelding
RoyalSafari
Meeple
Persoonlijke Ondertitel: The very same

Bericht door RoyalSafari »

Ik ga ook maar aansluiten door te zeggen dat ik vooral fantasy lees: de 3 LOTR-boeken en de hobbit van Tolkien en ik zit momenteel tussen twee boeken in in de reeks van Raymond Feist.
Op dit moment lees ik Utopia Thomas More. Een dun boekje, omdat ik momenteel niet veel tijd heb om te lezen. Niettemin is het wel een klassieker.
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Leest nu Pro JavaFX platform

Afbeelding

heel erg boeiend
Sebastiaan
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: www.de-dondersteen.nl

Bericht door Sebastiaan »

Erwin schreef:
Sebastiaan schreef: Ik heb pas geleden 'the Dresden Files' ontdekt. Gekregen van een klant. Deel 1 is 'Storm Front' en ondertussen is deel 12 uit. Krijgt van mij een dikke :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Ik vond de hiervan gemaakte televisieserie ook erg leuk. Is helaas na één seizoen al weggetoverd.

Als je valt voor de combinatie van fantasy en zwarte humor, is Steven Brust een absolute aanrader: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Brust
Ik begreep dat voor diegenen die de boeken lazen de serie een grote teleurstelling was. Dus ik durf er niet aan, aangezien ze de boeken in één aflevering proppen en er terg veel verloren gaat... Ik zal vast nog wel op een punt bezwijken :D Bedankt voor de tip!
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Toch gevallen voor Robin Hobb's Farseer Trilogy. Net begonnen aan boek 2.
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Ik heb net gelezen Hartslag van Tess Gerretsen. reuze spannend boek.
John Grisham zonder rechtbank, maar in het ziekenhuis.

Ben nu bezig in Het Parfum van Patrick Süskind, een boek zo goed geschreven over de reuk, dat de geuren haast van de bladzijden lijken af te komen.

JeVo
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

JeVo schreef:Ben nu bezig in Het Parfum van Patrick Süskind, een boek zo goed geschreven over de reuk, dat de geuren haast van de bladzijden lijken af te komen
Vond ik van bij de eerste lectuur als zo leuk dat ik het sindsdien vijf keer herlezen heb.