Kan iemandceven knippen en plakken voor de fb lozen onder ons?
Cake is de naam voor de broodje uranium in de bom volgens mij
Raad HET SPEL en win een waardebon bij t Spelgeweld
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Re: Raad HET SPEL en win een waardebon bij t Spelgeweld
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Renehindriks
- Grote Dienaar
Ik ben ook erg benieuwd naar de uitleg van de hints. Ik heb The Manhattan project vaak gespeeld, maar heb geen moment gedacht aan dit spel.
Ergens halverwege werd genoemd dat het een vrij bekend spel moest zijn, zodat niet alleen de échte spellenkenners het zouden kunnen raden. Ik vind dit niet echt een mainstream spel, dus bereik je nog geen groot publiek.
Ondanks alles, wel erg leuk initiatief, heb het stiekem wel de hele tijd gevolgd
Ergens halverwege werd genoemd dat het een vrij bekend spel moest zijn, zodat niet alleen de échte spellenkenners het zouden kunnen raden. Ik vind dit niet echt een mainstream spel, dus bereik je nog geen groot publiek.
Ondanks alles, wel erg leuk initiatief, heb het stiekem wel de hele tijd gevolgd
-
Spelmaecker Davy
- Garnaal
Hier de uitleg bij de tips:
De eerste 5 tips waren inderdaad iets vager of vergezocht, maar de laatste 5 tips hadden een heel duidelijke link met het spel.
TIP 1
Here comes the sun afkomstig van het album Abbey Road. Ook de albumhoes is zeer bekend. Staat er niet toevallig ook een zebrapad op de spelerborden.
TIP 2
Je moest de afbeelding letterlijk nemen. Je zag 1 steen oftewel Ein Stein.
Hij verwittigde de Amerikaanse president dat de Duitsers met atoomenergie aan het experimenteren waren en zorgde zo voor The Manhattan Project
TIP 3
Je hoorde Trinity uit The Matrix. Operation Trinity waren de testbommetjes.
TIP 4
Banaan is een hint naar de firma. Want Minions houden van banana!
TIP 5
Manhattan heeft een duidelijk dambordpatroon.
TIP 6
Je zag Tibetaanse gebedsvlaggetjes. De auteur heet Tibbets
TIP 7
2 tips in één: De NY EVE ball drop. Elk jaar op Time Square (op Manhattan) en dit telkens om de laatste minuut af te tellen. Minutes to Midnight is de opvolger van Manhattan Project!
TIP 8
De cake was wat geler gekleurd. Yellowcake is een grondstof uit het spel waarmee je bommen kan produceren.
TIP 9
1986: De film The Manhattan Project komt uit.
2012: Het spel The Manhattan Project komt uit.
TIP 10
De coördinaten van waar de atoombom insloeg.
De eerste 5 tips waren inderdaad iets vager of vergezocht, maar de laatste 5 tips hadden een heel duidelijke link met het spel.
TIP 1
Here comes the sun afkomstig van het album Abbey Road. Ook de albumhoes is zeer bekend. Staat er niet toevallig ook een zebrapad op de spelerborden.
TIP 2
Je moest de afbeelding letterlijk nemen. Je zag 1 steen oftewel Ein Stein.
Hij verwittigde de Amerikaanse president dat de Duitsers met atoomenergie aan het experimenteren waren en zorgde zo voor The Manhattan Project
TIP 3
Je hoorde Trinity uit The Matrix. Operation Trinity waren de testbommetjes.
TIP 4
Banaan is een hint naar de firma. Want Minions houden van banana!
TIP 5
Manhattan heeft een duidelijk dambordpatroon.
TIP 6
Je zag Tibetaanse gebedsvlaggetjes. De auteur heet Tibbets
TIP 7
2 tips in één: De NY EVE ball drop. Elk jaar op Time Square (op Manhattan) en dit telkens om de laatste minuut af te tellen. Minutes to Midnight is de opvolger van Manhattan Project!
TIP 8
De cake was wat geler gekleurd. Yellowcake is een grondstof uit het spel waarmee je bommen kan produceren.
TIP 9
1986: De film The Manhattan Project komt uit.
2012: Het spel The Manhattan Project komt uit.
TIP 10
De coördinaten van waar de atoombom insloeg.
-
Spelmaecker Davy
- Garnaal
Merci voor het stiekeme volgen.Renehindriks schreef: Ik ben ook erg benieuwd naar de uitleg van de hints. Ik heb The Manhattan project vaak gespeeld, maar heb geen moment gedacht aan dit spel.
Ik hintte eerder met de uitspraak 'groot' publiek dat je om het spel te vinden niet echt een spelkenner moest zijn. De meeste tips behandelden meer het geschiedkundige aspect en zo konden ze met een minimum aan research via boardgamegeek het spel vinden.
Maar het 'grote' publiek hebben we inderdaad niet bereikt. De meeste deelnemers waren spelkenners. Zelf Matthias die Koehandel als antwoord indiende
Maar tips bedenken zonder al meteen 'teveel' info prijs te geven is niet zo gemakkelijk. Denk maar aan banaan. Als ik daar een afbeelding van een Minion had getoond, dan was er voor niemand geen twijfel meer mogelijk.
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Proficiat Jelle! knap gevonden!
Na Hiroshima en de yellow cake zat ik ook even met Manhattan project in mijn hoofd, maar kon dat met sommige tips totaal niet rijmen. De gebedsvlaggetjes leken inderdaad verdacht veel te passen bij de designer, maar the beatles, de steen (of chocolade?), the matrix, de banaan, het dammen en de tijdlijn kon ik totaal niet rijmen met dat, overigens zeer goede, spel.
De NY Eve ball drop ook niet, maar die vind ik achteraf gezien wel heel goed gevonden en had ik wel moeten door hebben.
Het is inderdaad niet gemakkelijk neem ik aan om een balans te vinden tussen te moeilijk en te gemakkelijk en het feit dat Jelle het na 4 hints wel wist, wijst erop dat het niet te moeilijk was.
Nu ben ik wel benieuwd of Jelle de tips ook effectief had geïnterpreteerd zoals de bedoeling was
Na Hiroshima en de yellow cake zat ik ook even met Manhattan project in mijn hoofd, maar kon dat met sommige tips totaal niet rijmen. De gebedsvlaggetjes leken inderdaad verdacht veel te passen bij de designer, maar the beatles, de steen (of chocolade?), the matrix, de banaan, het dammen en de tijdlijn kon ik totaal niet rijmen met dat, overigens zeer goede, spel.
De NY Eve ball drop ook niet, maar die vind ik achteraf gezien wel heel goed gevonden en had ik wel moeten door hebben.
Het is inderdaad niet gemakkelijk neem ik aan om een balans te vinden tussen te moeilijk en te gemakkelijk en het feit dat Jelle het na 4 hints wel wist, wijst erop dat het niet te moeilijk was.
Nu ben ik wel benieuwd of Jelle de tips ook effectief had geïnterpreteerd zoals de bedoeling was
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]