Het lijkt er inderdaad op of ze het tóch gaan doen bij 999, voel ik aan mijn water. Maar ik heb nog geen aankondiging gezien en vanmiddag 16:15 onze tijd gaat de verkoop bij Stonemaier van start van de Engelse kaartjes... mijn FOMO completeritis is killing me...WTULTC schreef: di 30 sep 2025, 16:07Bovenstaande reactie is wat ik heb gekregen. Lijkt alsof ze inmiddels wel wakker zijn geworden.De wil is er zeker!
We zijn er dus nog mee bezig, maar we vinden het zelf ook erg leuk, dus wie weet!
Wingspan nieuws: vogelkaarten van fans: kans voor 999?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Pura Vida
- Kardinaal
Re: Wingspan nieuws: vogelkaarten van fans: kans voor 999?
Labels:
- roubosga
- El Capitan
Haha, ik hoop er ook vurig op.Pura Vida schreef: wo 15 okt 2025, 10:32Het lijkt er inderdaad op of ze het tóch gaan doen bij 999, voel ik aan mijn water. Maar ik heb nog geen aankondiging gezien en vanmiddag 16:15 onze tijd gaat de verkoop bij Stonemaier van start van de Engelse kaartjes... mijn FOMO completeritis is killing me...WTULTC schreef: di 30 sep 2025, 16:07Bovenstaande reactie is wat ik heb gekregen. Lijkt alsof ze inmiddels wel wakker zijn geworden.De wil is er zeker!
We zijn er dus nog mee bezig, maar we vinden het zelf ook erg leuk, dus wie weet!![]()
Maar de wens is de vader van de gedachte, dus wees niet te erg teleurgesteld als het niet doorgaat.
(Met dit stukje tekst troost ik ook mezelf) LOL
- WTULTC
- Elfenkoning
Ze doen er goed aan om dit in ieder geval voor SPIEL kenbaar te maken, want anders gaan veel mensen daar de Engelstalige nieuwe kaarten wellicht kopen. Ook handig is wellicht om in de gaten te houden hoe de Duitse uitgever https://www.feuerland-spiele.de/news/ van Wingspan communiceert over een eventuele vertaling.
Ik kan mij namelijk voorstellen dat deze uitgever ook liever heeft dat de Duitsers niet de Engelse kaarten op SPIEL gaan kopen, maar gewoon de Duitse versie. Daarnaast is de kans volgens mij aanwezig dat de kaarten voor zowel de Nederlandse en Duitse uitgever door dezelfde fabriek/drukker worden geproduceerd. Wellicht is er contact tussen ze.
Ik kan mij namelijk voorstellen dat deze uitgever ook liever heeft dat de Duitsers niet de Engelse kaarten op SPIEL gaan kopen, maar gewoon de Duitse versie. Daarnaast is de kans volgens mij aanwezig dat de kaarten voor zowel de Nederlandse en Duitse uitgever door dezelfde fabriek/drukker worden geproduceerd. Wellicht is er contact tussen ze.
- Pura Vida
- Kardinaal
... en ze zijn los... Iets meer dan 6 euro per setje inclusief verzendkosten. Dat is niet veel, vind ik... aldus maar besteld. Als de NL setjes komen, weet ik vast nog wel een gegadigde in mijn omgeving voor die Engelse...
-
Joel22
- Stamhoofd
Ik zie 8 euro staan of ben je stonemaier champion?Pura Vida schreef: wo 15 okt 2025, 16:10 ... en ze zijn los... Iets meer dan 6 euro per setje inclusief verzendkosten. Dat is niet veel, vind ik... aldus maar besteld. Als de NL setjes komen, weet ik vast nog wel een gegadigde in mijn omgeving voor die Engelse...
- Pura Vida
- Kardinaal
Champion indeed.Joel22 schreef: wo 15 okt 2025, 19:47Ik zie 8 euro staan of ben je stonemaier champion?Pura Vida schreef: wo 15 okt 2025, 16:10 ... en ze zijn los... Iets meer dan 6 euro per setje inclusief verzendkosten. Dat is niet veel, vind ik... aldus maar besteld. Als de NL setjes komen, weet ik vast nog wel een gegadigde in mijn omgeving voor die Engelse...
- Pura Vida
- Kardinaal
... en ze zijn binnen...
Een paar eerste indrukken:
1. Ze zijn prachtig, consistent en herkenbaar. De vogels uit het Britse en het Europese pak kennen we allemaal. De meeste uit de andere pakketjes hebben we ook zien vliegen. Alleen Nieuw-Zeeland brengt exotische soorten waar we het bestaan niet van afwisten.
2. De tekeningen zijn meestal bewerkingen van oude vogelprenten, zodat het lijkt alsof ze zo uit een Verkade album van Jac. P. Thijsse zijn over komen vliegen. Niet zoals ze tegenwoordig vogels illustreren, maar wel mooi. 3. De kaarten lijken speltechnisch aan de sterke kant, maar ze zijn stuk voor stuk leuke toevoegingen, met eigenschappen die verrassen en waarover is nagedacht.
4. Ons eerste potje gisteravond, met Azië en Europa plus de pakketjes van Europa, Groot-Brittanië en Azië, was een feest. Het speelde alsof er een nieuwe uitbreiding van Wingspan binnen was.
5. Dat de Stellers Arend erin zat, maakte het helemaal af. Alweer jaren geleden vroeg zoon 1 die vogel aan via een webformulier van Stonemaier, en jawel: hij zit erbij. Dat ook nog de steppenarend erbij zit, was voor hem een cadeautje. 6. Zelf vind ik de herkenbare kleinere vogels prachtig, omdat je ze dagelijks kunt zien maar ook omdat de eigenschappen weer zo mooi passen bij de vogels zelf. Mijn favoriet: de kauw natuurlijk. Eindelijk zit hij erbij. 7. Al met al uitstekend werk van fan content developer van het eerste uur Travis Willse, van Elizabeth Hargrave, David Studley, Sam Gray en al die anderen. En petje af voor Stonemaier Games, voor het zo - hup - op de markt gooien van 150 nieuwe en unieke kaarten voor dit prachtige spel.
Het niet in het Nederlands uitgeven van deze pakketjes zou ik een onbegrijpelijke beslissing vinden van 999. Een die totaal niet zou passen in de bedrijfsfilosofie van voor de Grote Overname. Ik blijf hopen dat er een stukje 'oud 999' over is gebleven ten kantore.
1. Ze zijn prachtig, consistent en herkenbaar. De vogels uit het Britse en het Europese pak kennen we allemaal. De meeste uit de andere pakketjes hebben we ook zien vliegen. Alleen Nieuw-Zeeland brengt exotische soorten waar we het bestaan niet van afwisten.
2. De tekeningen zijn meestal bewerkingen van oude vogelprenten, zodat het lijkt alsof ze zo uit een Verkade album van Jac. P. Thijsse zijn over komen vliegen. Niet zoals ze tegenwoordig vogels illustreren, maar wel mooi. 3. De kaarten lijken speltechnisch aan de sterke kant, maar ze zijn stuk voor stuk leuke toevoegingen, met eigenschappen die verrassen en waarover is nagedacht.
4. Ons eerste potje gisteravond, met Azië en Europa plus de pakketjes van Europa, Groot-Brittanië en Azië, was een feest. Het speelde alsof er een nieuwe uitbreiding van Wingspan binnen was.
5. Dat de Stellers Arend erin zat, maakte het helemaal af. Alweer jaren geleden vroeg zoon 1 die vogel aan via een webformulier van Stonemaier, en jawel: hij zit erbij. Dat ook nog de steppenarend erbij zit, was voor hem een cadeautje. 6. Zelf vind ik de herkenbare kleinere vogels prachtig, omdat je ze dagelijks kunt zien maar ook omdat de eigenschappen weer zo mooi passen bij de vogels zelf. Mijn favoriet: de kauw natuurlijk. Eindelijk zit hij erbij. 7. Al met al uitstekend werk van fan content developer van het eerste uur Travis Willse, van Elizabeth Hargrave, David Studley, Sam Gray en al die anderen. En petje af voor Stonemaier Games, voor het zo - hup - op de markt gooien van 150 nieuwe en unieke kaarten voor dit prachtige spel.
Het niet in het Nederlands uitgeven van deze pakketjes zou ik een onbegrijpelijke beslissing vinden van 999. Een die totaal niet zou passen in de bedrijfsfilosofie van voor de Grote Overname. Ik blijf hopen dat er een stukje 'oud 999' over is gebleven ten kantore.
Laatst gewijzigd door Pura Vida op zo 26 okt 2025, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jerome
- Gouverneur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Mooi overzicht. Dankjewel.
Ik heb er ook veel voor over om onze tuinvogeltjes te zien in Wingspan. Maar wel in het Nederlands.
999 doe daar iets aan!
Ik heb er ook veel voor over om onze tuinvogeltjes te zien in Wingspan. Maar wel in het Nederlands.
999 doe daar iets aan!
- WTULTC
- Elfenkoning
Wauw, de steller zee arend! Die zie ik minstens een keer per maand in de dierentuin in de buurt waar ik een abonnement op heb. Dit jaar hebben ze jong. Het zijn zulke grote mooie vogels.
Nu hoop ik nog meer dat 999Games de sets in het Nederlands gaat uitbrengen. Na de Nesting box weten ze dat heel veel mensen de complete vogel collectie die nog gaat uitkomen compleet willen maken. Ze kunnen het daarom eigenlijk niet maken om deze niet in het Nederlands uit te gaan brengen.
Nu hoop ik nog meer dat 999Games de sets in het Nederlands gaat uitbrengen. Na de Nesting box weten ze dat heel veel mensen de complete vogel collectie die nog gaat uitkomen compleet willen maken. Ze kunnen het daarom eigenlijk niet maken om deze niet in het Nederlands uit te gaan brengen.
-
SuSuQie
- Regenmaker
Gisteren vroeg ik klantenservice van 999 om een update, waarna ze gisteren antwoordden dat ze er nog mee bezig waren.
Vandaag kreeg ik echter een mail van de klantenservice met daarin deze tekst:

Vandaag kreeg ik echter een mail van de klantenservice met daarin deze tekst:
De kogel is door de kerk: wij gaan de Wingspan fan-designed bird packs inderdaad uitgeven!
Het duurt helaas wel nog eventjes, we verwachten ze ergens volgend jaar.
- siepie
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
- Pura Vida
- Kardinaal
Goed nieuws! Ben benieuwd of ze de vertaling van Ben Spruit, waar ik aan mee heb zitten werken, nog gebruiken. Staat op BGG trouwens.
Ze zullen de uitgave en publiciteit misschien combineren met de vierde uitbreiding. Komt ook begin volgend jaar.
Ze zullen de uitgave en publiciteit misschien combineren met de vierde uitbreiding. Komt ook begin volgend jaar.
- Bert_
- Website beheerder
Heel fijn! We kennen verschillende mensen die ze zullen willen. Zelf hebben we geen wingspan in huis, net omdat in veel groepen al een exemplaar z'n nest heeft gemaakt.
- Dagmar
- Geheim Genootschap
- Contacteer:
Dat is zeker goed nieuws! Drie werf hoera en dank je wel voor 999 Games. Ik heb dus terecht deze uitbreidingen niet op Spiel gekocht (ze trokken wel een beetje).
- WTULTC
- Elfenkoning
Dat is goed nieuws. Ook al speel ik lang niet zoveel meer Wingspan als vroeger (destijds met mijn ex, speelden we ruim 250 fysieke potjes per jaar).
Ondanks dat wil ik deze vogels in het Nederlands hebben. Ook om de collectie Wingspan kaarten compleet te houden en ik vogels interessant vind (zitten een paar bijzondere soorten hier in dierentuintje in de buurt waar ik regelmatig kom).
Overigens mogen ze deze 6 pakketjes wat mij betreft gelijk toevoegen bij de volgende uitbreiding. Dat ze de doos van de volgende uitbreiding wat groter daarvoor maken zeg maar. Zeker als de uitbreiding zoiets is als Europa.
Ondanks dat wil ik deze vogels in het Nederlands hebben. Ook om de collectie Wingspan kaarten compleet te houden en ik vogels interessant vind (zitten een paar bijzondere soorten hier in dierentuintje in de buurt waar ik regelmatig kom).
Overigens mogen ze deze 6 pakketjes wat mij betreft gelijk toevoegen bij de volgende uitbreiding. Dat ze de doos van de volgende uitbreiding wat groter daarvoor maken zeg maar. Zeker als de uitbreiding zoiets is als Europa.