Wingspan Midden- en Zuid-Amerika: spelen met kolibries

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

WTULTC
Elfenkoning

Re: Wingspan Midden- en Zuid-Amerika: spelen met kolibries

Bericht door WTULTC »

Je bent toch de kenner met denk ik wel de meeste fysieke potjes van het forum.

Het duel bordje van Azië wil ik trouwens wel een herkansing geven. Met mijn ex heen ik dat maar 1x gespeeld. Mijn huidige vriendin begint Wingspan steeds beter te begrijpen dus dat wil ik graag een keertje gaan doen. Dan wel eerst zonder het bordje van de kolibries erbij want 2 uitbreidingen met aparte bordjes is wellicht een overkill.

Trouwens die vogel die van rij wisselt en je blokje daarbij mee neemt is erg gaaf! Brengt ook wel extra tactiek mee.
Afbeelding

Labels:
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Er zijn bij ons wel uitschieters op het kolibriebordje ja. Maar wat ons met de kolibries vooral opvalt, is dat het hele spel op een hoger niveau komt. Veel meer vogels zijn nu goed te gebruiken en ook de bonuskaarten zijn sneller te maximaliseren. Het spelen van vogels levert behalve punten ook een betere positie op voor rondedoelen, bonuskaarten, nectar strijd, yin/yang bordje. Wij ervaren hier een goeie balans tussen enerzijds het inzetten van de kolibries voor je economie en anderzijds voor de eigen punten. Iemand die hoog scoort op het kolibriebordje, zal beduidend minder scoren op de andere categorieën, en vice versa. De totalen liggen vaak heel dicht bij elkaar.
Ik vind dat zo knap elke nieuwe uitbreiding werkt toch ook wel weer met het geheel lijkt het wel.
Wat is nu je favoriete manier van Wingspan spelen? Zit deze uitbreiding er meestal bij? Of blijft het voor af en toe? :).
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

@Joel: heel knap inderdaad. En onze laatste potjes zijn met alles in de mix. Met hele spannende puntentellingen en scores die elkaar per categorie en in totaal nauwelijks ontlopen. Maar we spelen na een serie van hetzelfde daarna weer in een andere combinatie. Levert toch weer andere potjes op.
@Wiljan: die vogel die zijn blokje meeneemt als ie van habitat wisselt, dat zijn er zelfs drie: de grote kiskadie, de gestreepte helmspecht en de tropische koningstiran. En ik zou dat Azië bordje zeker nog eens proberen. Prettige bonussen en leuke interactie.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Vandaag voor het eerst met 3 gespeeld. We kwamen iets minder hoog op het kolibrie spoor (al kregen we nog 2 kleuren helemaal omhoog).

Wel had ik een boek die op kolibries jaagt. Daarbij moest je ervoor zorgen dat een van de 2 kolibrie kaarten die je blind trekt overeenkomt met een kolibrie die je hebt liggen op je bordje. Je moet er dus voor zorgen dat je altijd minimaal een kolibrie hebt liggen op je bordje wil je die actie doen. Leuk verzonnen en zo gaan er dus kolibries definitief uit het spel (die zijn dan gevangen en een punt waard).
Afbeelding
Patries
Sojaboon

Bericht door Patries »

Ja zo'n kaart had ik ook. Alleen iets te vroeg in het spel, waardoor die na 1 verhuizing al niets meer toevoegde. Ik had voor de rest niet zo'n interessante kaarten en nieuwe kaarten pakken vond ik zonde van mijn blokje.

Duetbordje is erg leuk. Wij passen onze tactiek erop aan.

We hebben nu 1 keer midden/zuid amerika gespeeld: 1 van de 3 open kaarten was van deze uitbreiding, de andere 2 van de rest. Nu zitten alle kaarten door de grote stapel. Ik verdeel alles een beetje en pak dan ook willekeurig wat kaarten. Schudden gaat niet meer :) Heel grote kans dat we op deze manier sommige vogelkaarten nooit tegenkomen, maar dat vinden we niet erg: we zijn niet speciaal vogelliefhebbers. Daarom heeft het ook nog wel even geduurd voordat we het spel kochten, toen we steeds meer het idee hadden dat het niet per se een spel is voor vogelaars :)
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Vandaag het 4e potje. Weer benieuwd of andere dit in ervaren, maar de eieren actie lijkt door de kolibries een stuk zwakker te zijn geworden.

Na dit potje heb ik alle vogels van de uitbreiding door alle andere vogels geschud. Ik ben serieus benieuwd of de nesting box wel groot genoeg is als straks de 150 vogels van de pakjes en de nog 2 uitbreidingen erbij komen.
Afbeelding
Plaats reactie