Spellenspektakel 2012

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Erwin »

NielsZW schreef:De discussie die hier gaande is snap ik totaal niet.
Welke discussie bedoel je? Ik zie hier een 'handvol' forumleden die reageren op de vraag van PT. In de reacties vind je uiteraard verschillende meningen terug, maar ik zie eigenlijk geen grote tegenstellingen en discussie.

Labels:
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Willy the Kid schreef:Is het misschien haalbaar om een BSM stand te doen? Die een beetje vergelijkbaar is met de stand van BGG in spiel. Een stand dus waar mensen hun meningen kunnen spuien over de spellen die hot of not zijn. En misschien wel een videointerview met een paar Nederlandse uitgevers?

Is misschien wel heel ambitieus (Zou zelf nu niet weten hoe ik het zou aanpakken), maar zou denk ik wel heel gaaf zijn.
We gaan met BSM in elk geval aanwezig zijn op het SSP, we zijn druk aan het brainstormen over de invulling daarvan. Gelukkig hebben we nog even tijd. :wink:
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Wij borrelen van de ideeën omtrent onze aanwezigheid. Mocht je echter suggesties hebben, dan zijn die natuurlijk welkom. Wellicht is een aparte topic daar beter voor, zodat hier de algemene discussie voort kan gaan.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

In het vakblad Speelgoed en Hobby staat deze maand een positief artikel over de terugkeer van het spellenspektakel: http://www.spellenspektakel.nl/images/s ... nhobby.pdf
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Dierik schreef:In het vakblad Speelgoed en Hobby staat deze maand een positief artikel over de terugkeer van het spellenspektakel: http://www.spellenspektakel.nl/images/s ... nhobby.pdf
Positief heerlijk nieuws, hoop dat er grote belangstelling voor is!
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

delia schreef:Helemaal waar, maar een gezin met 3 kinderen van 8, 9 en 10 (zoals wij 5 jaar geleden), betaalt 33 euro, en wij zouden op 52,50 uitkomen. Nogal een verschil, terwijl je in beide gevallen als familie een leuk uitje wilt hebben.
De prijs van 10,50 euro vind ik trouwens niet teveel, het gaat meer om de consequentie voor een groot gezin :wink:
In België bestaat er een organisatie 'bond van grote en jonge gezinnen' die, indien je aangesloten bent, je nogal eens wat voordelen oplevert en bij grote evenementen soms ook kortingen geeft. bestaat zoiets in Nederland? Maar dan moet er natuurlijk wel een overeenkomst zijn tussen die instantie en de organisatie van de beurs.

10,50 vind ik best wel ok maar ik begrijp wel dat als je met je gezin gaat dit direct een ferme hap uit het budget is.
Afbeelding
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

Erwin schreef:
NielsZW schreef:In de reacties vind je uiteraard verschillende meningen terug, maar ik zie eigenlijk geen grote tegenstellingen en discussie.
Ik ben best benieuwd waar mensen een mening op baseren. Het zijn slechts cijfers, er is nog geen enkele beleving. Laten we eerst het SpSp mee maken en dan een mening vormen over de prijs.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Helemaal waar.. maar je kunt het ook bekijken vanuit een bepaald budget.. Als je een bepaald bedrag per maand kan (of wil) uitgeven kijk je er toch op een andere manier tegenaan..
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

NielsZW schreef:Ik ben best benieuwd waar mensen een mening op baseren. Het zijn slechts cijfers, er is nog geen enkele beleving. Laten we eerst het SpSp mee maken en dan een mening vormen over de prijs.
Er is op zich niks mis met jouw insteek, maar ik vind toch dat ik voldoende ervaring heb met dergelijke beurzen om me een mening te kunnen vormen over de toegangsprijs. Op dit moment is het fundament onder deze mening vrij grof, maar dit wordt vanzelf fijner naarmate de mix van standhouders en activiteiten bekend wordt.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Ow, deze kan ook weer in de verkoop! Afbeelding

[BoardGameGeek SpellenSpektakel Microbadge]
Afbeelding
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Dierik schreef:Naast 999-Games heeft in elk geval ook The Game Master toegezegd aanwezig te zijn. Wie volgt? :-)
Dit bericht is van begin Januari.

Na juist de SpSp website bekeken te hebben zou ik nogmaals de vraag willen stellen: Wie volgt?
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Viva schreef:
Dierik schreef:Naast 999-Games heeft in elk geval ook The Game Master toegezegd aanwezig te zijn. Wie volgt? :-)
Dit bericht is van begin Januari.

Na juist de SpSp website bekeken te hebben zou ik nogmaals de vraag willen stellen: Wie volgt?
Het is pas maart, dus ik denk dat we nog niet zenuwachtig moeten gaan worden. Er gaat nog veel meer leuks aankomen. :thumbup:
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

Dierik schreef:Het is pas maart, dus ik denk dat we nog niet zenuwachtig moeten gaan worden. Er gaat nog veel meer leuks aankomen. :thumbup:
Ik denk dat we binnenkort wel een keiharde toezeggen kunnen verwachten van Dierik. :lol: 8)
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Er is weer positief nieuws te melden over het Spellenspektakel, maar liefst twee nieuwe uitgevers zijn definitief toegevoegd.

Iedereen heeft wel eens met LEGO gespeeld, ze kunnen dan ook niet ontbreken op het Spellenspektakel! Ga met je vrienden op avontuur tijdens één van de LEGO Heroica demonstraties. De jongere LEGO-fans kunnen terecht bij de kinderhoek, waar ze naar hartenlust met de gekleurde steentjes kunnen bouwen!

Jumbo doet mee met het Spellenspektakel en dat gaat men vieren!! De organisatie van het spellenspektakel geeft twee Jumbo iPawn spellen weg aan de leden van hun facebookpagina. Wil jij de moderne variant van Ganzenbord, Airhockey of Vissen gratis thuisgestuurd krijgen? Deel deze pagina dan snel met je vrienden!

Bron: http://www.facebook.com/spellenspektakel
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

En ook Asmodee sluit zich aan:
De Belgische distributeur Asmodee komt naar het Spellenspektakel om zijn assortiment te demonstreren! Wat ze precies meenemen is nog even geheim, maar met topspellen als 7 Wonders en Ticket to Ride in het assortiment kan dat alleen maar goed komen!