Q&A met Steffan Ros, spelauteur & eigenaar van Odynaut Games

Informatie, interviews, discussies over/met spelontwerpers en vormgevers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

steffan
Spelauteur

Re: Q&A met Steffan Ros, spelauteur & eigenaar van Odynaut G

Bericht door steffan »

thexkid schreef:
steffan schreef: 21)
Ik ben heel blij dat je deze vraag stelt! Ik zal zeker niet koste wat kost geforceerd de Odynauts ergens instoppen. Al denk ik dat ze overal inpassen gezien hun achtergrondverhaal. Hoe het ook zij: stel ze passen echt niet, dan zal ik een spel ontwikkelen zonder de Odynauts. Dat spel krijgt dan wel het keurmerk van de Odynauts. Het bedrijfslogo. Ik heb daarom ook heel bewust gekozen voor dit logo. Daar is van te voren over nagedacht. Op deze manier kan ik ook eventueel spellen uitgeven van andere auteurs. Alle spellen zonder de Odynauts krijgen dan wel de goedkeuring door de Odynauts via het zegel-logo.
Ik heb je ontmoet op de laatste ducosim beurs en heb daar al veel kunnen vragen. Leuk om te zien dat je hier nu ook vragen beantwoordt. Dan nu mijn vraag:

28) Na het lezen van je hier geciteerde antwoord, ondanks dat het misschien op dit moment nog erg hypothetisch is, vroeg ik me af wat je eisen zouden zijn aan een spel van een andere auteur? En zou je dan betrokken willen zijn bij de ontwikkeling van dat spel?
Tot in Essen!
28)
Daar is niet een simpel recept voor. Dat is per situatie anders. Het een en ander hangt af van het (soort) spel, de auteur en in welke staat van ontwikkeling het spel op dat moment is.
Belangrijkste is, maar dat is vanzelfsprekend, dat ik het spel leuk moet vinden om te spelen. Ik denk dat ik het ook belangrijk vind welk artwork het spel krijgt. En als er nog ontwikkeling nodig is, dan zou ik daar zeker betrokken bij willen zijn. Per slot van rekening investeer je in dat spel. Dan moet je er voor de volle 100% achter staan.
Laatst gewijzigd door steffan op ma 24 sep 2012, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
steffan
Spelauteur

Bericht door steffan »

Misth schreef:
spellenclubapeldoorn gaat schreef:29. Wat is je ultieme droom scenario voor het maken van een spel kwa spel elementen?
29)
Moeilijk hoor deze vraag. Het ultieme droom scenario is natuurlijk om hét spel te ontwikkelen dat een nieuw genre met zich meebrengt, de spellenwereld op de kop zet en zo'n beetje iedereen weer rondom de tafel brengt. Ik denk dat Klaus Teuber heeeeel dicht hierbij in de buurt is geweest. Misschien zelfs wel geflikt heeft. Niet?
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

steffan schreef:
spellenclubapeldoorn gaat schreef:29. Wat is je ultieme droom scenario voor het maken van een spel kwa spel elementen?
29)
Moeilijk hoor deze vraag. Het ultieme droom scenario is natuurlijk om hét spel te ontwikkelen dat een nieuw genre met zich meebrengt, de spellenwereld op de kop zet en zo'n beetje iedereen weer rondom de tafel brengt. Ik denk dat Klaus Teuber heeeeel dicht hierbij in de buurt is geweest. Misschien zelfs wel geflikt heeft. Niet?
TOP antwoord, heerlijk iemand met dromen, Hoopt ook dat de spelenwereld een nieuwe boost krijgt met nieuwe mensen die spellen spelen!!!
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Door de drukte ben ik helemaal vergeten Steffan te bedanken voor het beantwoorden van de vele vragen. Ik hoop je op Noorderspel even de hand te schudden. In elk geval veel succes de komende maanden met het promoten van de spellen. :thumbup:
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Bedankt Steffan en veel succes met je bedrijf! Ik vond voornamelijk de omgang met ook de moeilijke vragen knap. Hou dat enthiousiasme en die drijfveer vast dan komt het wel goed. Ga in ieder geval Hennen Jennen uitproberen nu ik hem gewonnen heb en misschien raak ik wel beodynaut. :P
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Steffan helemaal bedankt voor de prijs ik zal vragen aan de mensen die het spelen op een van onze spellenavonden wat ze er van vonden en deze berichten door sturen naar jouw!

Nogmaals bedankt en veel succes met Odynaut Games!!!
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Leuk om alle vragen en antwoorden terug te lezen :) Ik heb even op zuiderspel naar de spellen gekeken en enkele weken terug de spelregels gelezen. Ik ben erg benieuwd hoe ze spelen :)
steffan
Spelauteur

Bericht door steffan »

Dierik schreef:Door de drukte ben ik helemaal vergeten Steffan te bedanken voor het beantwoorden van de vele vragen. Ik hoop je op Noorderspel even de hand te schudden. In elk geval veel succes de komende maanden met het promoten van de spellen. :thumbup:
Thanks. Enne, het was leuk om even handen met je te schudden.
steffan
Spelauteur

Bericht door steffan »

Misth schreef:Bedankt Steffan en veel succes met je bedrijf! Ik vond voornamelijk de omgang met ook de moeilijke vragen knap. Hou dat enthiousiasme en die drijfveer vast dan komt het wel goed. Ga in ieder geval Hennen Jennen uitproberen nu ik hem gewonnen heb en misschien raak ik wel beodynaut. :P
Dankjewel. Nox Spellenzolder heeft een Hennen Jennen video op Youtube gezet.
steffan
Spelauteur

Bericht door steffan »

spellenclubapeldoorn schreef:Steffan helemaal bedankt voor de prijs ik zal vragen aan de mensen die het spelen op een van onze spellenavonden wat ze er van vonden en deze berichten door sturen naar jouw!

Nogmaals bedankt en veel succes met Odynaut Games!!!

Goed plan. Ik wacht rustig af. Veel speelplezier.
steffan
Spelauteur

Bericht door steffan »

P.T. schreef:Leuk om alle vragen en antwoorden terug te lezen :) Ik heb even op zuiderspel naar de spellen gekeken en enkele weken terug de spelregels gelezen. Ik ben erg benieuwd hoe ze spelen :)
Als je wilt kun je ze komen spelen op Spiel, Spellenspektakel op tijdens Spel! in België. :)
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

steffan schreef:
P.T. schreef:Leuk om alle vragen en antwoorden terug te lezen :) Ik heb even op zuiderspel naar de spellen gekeken en enkele weken terug de spelregels gelezen. Ik ben erg benieuwd hoe ze spelen :)
Als je wilt kun je ze komen spelen op Spiel, Spellenspektakel op tijdens Spel! in België. :)
Op Spiel ben ik zelf 5 dagen in de weer. Spel! Kom ik helaas niet. Dus het zal spsp worden ;) komt goed :)