Star Wars: X-wing miniatures game.

Een forum vol chits, miniaturen en aanverwanten

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
usurper
Geheim Genootschap

Re: Star Wars: X-wing miniatures game.

Bericht door usurper »

Dakoina schreef:
thexkid schreef:... maar vind het sowieso lastig aan spelen toe te komen met een vriendin die er niets aan vindt...
Zucht, mijn vrouw is ook niet de grootste spel liefhebber :( Dixit, Ticket to Ride, Jaipur, Carcassonne etc vindt ze wel leuk, maar als ik met wat worker placement of iets met net wat meer regels of teveel sci-fi / fantasy elementen af kom, haakt ze al af :( Nog voor het stellen van een vraag, was haar antwoord al "nee". Grr :) Nu ja, ik ken nog mensen dat niet echt into sci-fi of Star Wars in't algemeen zijn.

.
Herkenbaar situatie. Maar ja ik vind de films die mijn vrouw kijkt eigenlijk nooit interessant. En dat vind zij dan weer jammer.
We live to survive our paradoxes
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door thexkid »

usurper schreef:
Dakoina schreef:
thexkid schreef:... maar vind het sowieso lastig aan spelen toe te komen met een vriendin die er niets aan vindt...
Zucht, mijn vrouw is ook niet de grootste spel liefhebber :( Dixit, Ticket to Ride, Jaipur, Carcassonne etc vindt ze wel leuk, maar als ik met wat worker placement of iets met net wat meer regels of teveel sci-fi / fantasy elementen af kom, haakt ze al af :( Nog voor het stellen van een vraag, was haar antwoord al "nee". Grr :) Nu ja, ik ken nog mensen dat niet echt into sci-fi of Star Wars in't algemeen zijn.

.
Herkenbaar situatie. Maar ja ik vind de films die mijn vrouw kijkt eigenlijk nooit interessant. En dat vind zij dan weer jammer.
Maar daar worden (gelukkig) geen spellen van gemaakt! :wink:

En verliezen van een ongeinteresseerde medespeelster is hier jammer genoeg ook regelmatig voorgekomen.
Afbeelding
thexkid
Party Animal

Bericht door thexkid »

Gisteren weer gespeeld. Deze keer met iemand die het voor het eerst speelde. 3 tie's, 1 interceptor en 1 advanced tegen 2 a-wings, een x-wing en een b-wing. Het was de bedoeling dat ik met de rebels zou spelen, maar hij wou dat persé. We hebben zonder upgrades gespeeld en zonder unieke piloten. Ik denk dat hierdoor vooral de rebels in het nadeel waren. Ik heb dan ook redelijk makkelijk gewonnen met slechts één gesneuvelde tie fighter. Wel weer een geweldige ervaring. Ik wil dit echt vaker spelen!
Afbeelding
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Als je Rotterdam als de Randstad beschouwd ;) (het hoort er wel bij) ben je van harte een keer uitgenodigd hier of bij gamers of the west. Kennen we gewoon kijken :D.
thexkid
Party Animal

Bericht door thexkid »

Lijkt me leuk, ik stuur je een pb.
Afbeelding
Jackarix
Meeple

Bericht door Jackarix »

Het is inderdaad niet eenvoudig om (geinteresseerde) spelers te vinden. Ik heb ondertussen ook al een aardige collectie liggen maar ze vangt meer stof dan hits... Sinds ik uit Gent verhuisd ben is het er zeker niet op verbeterd. Ik begin meer en meer op zoek te gaan naar Star Wars fans en introduceer ze in deze game!

Mijn imperials:
8 TIE fighter
2 TIE advanced
2 TIE interceptors
2 TIE bombers
1 Firespray
1 Lambda class shuttle

Mijn rebels:
5 X wing
2 Y wing
3 A wing
3 B wing
2 HWK-290 (ééntje teveel dus :? )
1 Millenium Falcon

Mijn volgende aankoop zal ineens twee dozen 'Imperial Aces' zijn om zo mijn vlootje Interceptors aanzienlijk uit te breiden.
16 Feet Pauly
Critico

Jemig de pemig wat een collectie, ik heb veel minder. eigenlijk ieder schip 1 keer aan de rebel kant. maar de xwing dus 2 keer dankzij de expansion. ik wil graag nog een b-wing en een a-wing erbij.

Daarentegen speel ik veel met een maat van mij die de imperial kant uit heeft gebreid!!

Het spel komt hier bi-weekly op tafel denk ik zo. das dan weer de beter shit natuurlijk.
Jackarix
Meeple

Bericht door Jackarix »

Tja, ik heb niet echt een voorkeur voor de één of de andere zijde wanneer ik speel. De Imperials leken mij in het begin wat makkelijker te spelen dan de Rebels maar daar is ondertussen veel verandering in gekomen met wave 2 en 3. Nu kunnen de Imperials ook al aardig wat mods doen. Tot nu toe speel ik meestal de Imperials en dat bevalt mij wel.

Het is inderdaad leuk als je regelmatig de kans krijgt te spelen. Gisteren was de eerste keer in een lange tijd dat ik ze nog eens uit de kast heb kunnen halen. Het werd een match van 6 TIEs tegen 2 X-wing en 1 B-wing. De klassieke Imperial swarm heeft het uiteindelijk gehaald dankzij hun groter aantal. Die B-wing zijn wel goed. Maar je moet ze een beetje rugdekking kunnen geven. Ik vermoed dat ze in een paar beter presteren.

Ik speel dan wel weer meer boardgames in tussentijd. T'is kwestie van eens te ronselen bij die mensen zeker?
16 Feet Pauly
Critico

Jackarix schreef:Tja, ik heb niet echt een voorkeur voor de één of de andere zijde wanneer ik speel. De Imperials leken mij in het begin wat makkelijker te spelen dan de Rebels maar daar is ondertussen veel verandering in gekomen met wave 2 en 3. Nu kunnen de Imperials ook al aardig wat mods doen. Tot nu toe speel ik meestal de Imperials en dat bevalt mij wel.

Het is inderdaad leuk als je regelmatig de kans krijgt te spelen. Gisteren was de eerste keer in een lange tijd dat ik ze nog eens uit de kast heb kunnen halen. Het werd een match van 6 TIEs tegen 2 X-wing en 1 B-wing. De klassieke Imperial swarm heeft het uiteindelijk gehaald dankzij hun groter aantal. Die B-wing zijn wel goed. Maar je moet ze een beetje rugdekking kunnen geven. Ik vermoed dat ze in een paar beter presteren.

Ik speel dan wel weer meer boardgames in tussentijd. T'is kwestie van eens te ronselen bij die mensen zeker?
Ja nou ja als ik imperial wil spelen dan speel ik met zijn scheepjes ;) geen probleem. Hmm dat is een beetje het enige nadeel aan dit spel, de tie fighter is te goed voor die goedkope prijs, dat maakt de Tie Swarm eigenlijk overpowered helaas. Vooral als rebel speler kun je hier niet veel tegenin brengen. Je ziet wel dat ffg bepaalde dingen uitvind die echt anti tie swarms zijn, zoals een assault missile bijvoorbeeld, maar vervolgens worden die niet bijster veel gebruikt.
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

thexkid schreef:Gisteren met z'n vieren gespeeld
Is dit ook met meer te spelen dan? Werkt dat een beetje? Ik heb hier al vaak naar zitten kijken (inner nerd), maar 2 speler spellen komen hier nooit op tafel. Mijn vriend is er maar moeilijk voor te porren. Al is hij afgelopen zondag op het Spellenspektakel mee geweest, en heeft hij zowaar interesse getoond in dit spel. Maar ik heb al zoveel mooie 2 speler spellen in de kast die er maar niet uit komen...

Maar 4 spelers, dat klinkt ineens aantrekkelijk.
Afbeelding
Jackarix
Meeple

Bericht door Jackarix »

Star Wars X-wing is eigenlijk maar voor twee spelers. Teams met elk twee personen werkt niet zo goed omdat maneuvers het wapen zijn waarmee je dit spel wint. Met twee spelers aan één zijde op zo'n klein speeloppervlak gaat er tegen elkaar gevlogen worden omdat je niet goed kan rekening houden met hoe je medespeler exact gaat bewegen...
Laatst gewijzigd door Jackarix op do 14 nov 2013, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

Jackarix schreef:Met twee spelers aan één zijde op zo'n klein speeloppervlak gaat er tegen elkaar gevlogen worden omdat je niet gled kan rekening houden met hoe je medespeler exact gaat newegen...
Oppervlakte vergroten? Ik heb begrepen dat het standaard 90x90 is?
Afbeelding
Jackarix
Meeple

Bericht door Jackarix »

Het oppervlakte vergroten maakt niet zo veel uit. De ruimteschepen hebben een specifieke beurtvolgorde die voor aardig wat problemen kan zorgen als je partner een ander "plan" heeft met zijn ruimteschepen. Naar mijn mening moet in dat geval iedere speler die meedoen een tegenstander zijn van alle andere spelers rond de tafel... Ik blijf erbij dat dit spel enkel voor twee spelers gemaakt is.
thexkid
Party Animal

Bericht door thexkid »

Het hangt er een beetje van af hoe je speelt. Dat potje dat ik met 4 speelde was heel casual, en ik vond dat een leuke ervaring. X-wing leent zich natuurlijk voor competitief spelen, en ja, dan is het gewoon een 2-speler spel. Op tournooien wordt sowieso altijd 1 tegen 1 gespeeld, naar mijn weten. Morrighan, kijk anders eens naar de tabletop aflevering waarin ze x-wing spelen, dat is ook met 4 spelers.
Afbeelding
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

thexkid schreef:Morrighan, kijk anders eens naar de tabletop aflevering waarin ze x-wing spelen, dat is ook met 4 spelers.
Ziet er op zich goed uit. Misschien toch eerst maar eens proberen.
Afbeelding