Spellengek Top-100 2013 - nu insturen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
Re: Top-100 2013
Bij mij ook geen top 20 notering voor Puerto Rico. Het kaartspel daarentegen staat bij mij al jaren vastgeroest op nummer 1.BaSL schreef:Puerto Rico staat niet eens in mijn Top 20, als ik het mij goed herinner...
https://detafelplakt.com/
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ook ik ben niet verantwoordelijk, haha; stond ook hier niet in de top 20
.
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Het stond bij mij nog wel in de top 20, maar ook niet hoger dan dat. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de stemmen verwerkt worden.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Doe jezelf en hieronder opduikende ludieke schennisplegers meteen even een permanente verbanning van deze mooie speelplaats. Stelletje barbaren!BaSL schreef:Puerto Rico staat niet eens in mijn Top 20, als ik het mij goed herinner...
-
rober
- Standaard moderator
Het gaat hier rustig worden.Erwin schreef:Doe jezelf en hieronder opduikende ludieke schennisplegers meteen even een permanente verbanning van deze mooie speelplaats. Stelletje barbaren!BaSL schreef:Puerto Rico staat niet eens in mijn Top 20, als ik het mij goed herinner...
Ik had hem er ook niet in staan.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Dat is al sinds 2009 hetzelfde: een 1e plaats levert 5 punten op, een plek van 2-10 3 punten en een plaats bij 11-20 2 punten.Willy the Kid schreef:Het stond bij mij nog wel in de top 20, maar ook niet hoger dan dat. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de stemmen verwerkt worden.
Ongeacht de puntentelling zou Puerto Rico altijd bovenaan zijn geëindigd. Het stond op de helft van alle lijstjes, en het vaakst op de eerste plaats. Met recht het populairste spel, lijkt me.
-
rober
- Standaard moderator
Schande.Xildur schreef:Ik heb Puerto Rico nooit gespeeld, maar nieuwsgierigheid groeit nu nog meer.
Huiswerk voor de volgende keer.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
BaSL
- Team Bordspelmania
Niks tegen Puerto Rico. Hij staat echt wel in mijn top ehm... top honderd. Ja, top honderd.Erwin schreef:Doe jezelf en hieronder opduikende ludieke schennisplegers meteen even een permanente verbanning van deze mooie speelplaats. Stelletje barbaren!BaSL schreef:Puerto Rico staat niet eens in mijn Top 20, als ik het mij goed herinner...

-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Aha. Dit is niet eerlijk. De stem van Erwin telt zeker extra zwaar. Erwin is vast de enige die Puerto Rico in zijn top 10 heeft. Dit is niet eerlijk. en over de uitslag kan zeker weer eens niet worden gecorrespondeerd. Nou je zult een gepeperde email krijgen Peter HeinErwin schreef:Doe jezelf en hieronder opduikende ludieke schennisplegers meteen even een permanente verbanning van deze mooie speelplaats. Stelletje barbaren!BaSL schreef:Puerto Rico staat niet eens in mijn Top 20, als ik het mij goed herinner...
Ik richt bij deze de anti Puerto Rico facebookpagina op. Wie sluit zich er bij aan?
edit: op de helft van alle lijstjes? Ik geloof er niets van
Grappie. Puerto Rico blijft een topspel. En misschien is het wel een top 10 waard, maar ik kijk ook naar wat ik op dit moment leuk vind om te spelen. en dan valt Puerto Rico af.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Toch vraag ik me af waar Puerto Rico zou eindigen als je een gespeelde top-100 zou maken; volgens mij zeer beduidend lager.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Bij jou ongetwijfeld wel. Bij mij komt PR al een jaar of tien met enige regelmaat op tafel.cymric schreef:Toch vraag ik me af waar Puerto Rico zou eindigen als je een gespeelde top-100 zou maken; volgens mij zeer beduidend lager.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Misschien een leuk idee voor volgend jaar... Meest gespeelde spellen top 10 in leveren.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
De vraag had werkelijk nul komma nul persoonlijke component, fijn dat je dat er wel weer van weet te maken.Erwin schreef:Bij jou ongetwijfeld wel. Bij mij komt PR al een jaar of tien met enige regelmaat op tafel.
Mijn vraag die ik dus gewoon uit algemene interesse stel: is je huidige favoriete spel ook het spel dat je het afgelopen jaar het meeste hebt gespeeld?
In mijn geval is dat een overduidelijk nee omdat ik het grootste gedeelte van de tijd bezig was met een alfabetuitdaging, m.a.w. de collectie van A tot en met Z doorspelen.