Mijn Spellenkast thread

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

AlliantieAJ
Burgemeester

Re: Mijn Spellenkast thread

Bericht door AlliantieAJ »

WTULTC schreef:Ik zet ze hier rechtop zonder alles in zakjes te doen. Spelregelboekje bovenop leggen zorgt er meestal al voor dat de onderdelen blijven liggen. Nog een tip is om de kartonnenplaten waar je de spelonderdelen uitdrukt niet weg te gooien, maar onder de plastic inlay van de doos te doen. De inhoud van de doos komt zo automatisch wat hoger te liggen waardoor er minder ruimte is tussen de deksel en de onderdelen als de doos verticaal zet. Bij Quadropolis zit er zelfs een briefje van de fabrikant bij in de doos, waarin ze zit aanraden om te doen. Werkt goed bij dat spel!
Goede tip van de platen, ga ik volgende keer eens proberen.

Bij de Gallerist en Musee zit er een op maat gemaakt hard plastieken dekseltje om alles mee af te sluiten, dat is super goed gedaan.

Geen problemen met de kaarten?

Labels:
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door dirk »

Ik stop sommige zaken ook in plastic potjes, te koop bij AVA in België. Kostten niet zo veel en is een handige manier om bv geld of fiches in op te bergen.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

Ik doe eigenlijk altijd alles in grip-zakjes. En de counters van wargames zitten vaak in counter-trays. Heel soms laat ik de punchboards in een doos om de componenten op hun plaats te houden en de doos "voller" te maken, maar meestal gaat die gewoon de papierbak in.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Hier ook griplocks; werkt perfect. Koop ze bij de Makro (erg stevig en in een mooie maat; niet te groot niet te klein en 300 stuks voor 6 euro ofzo). De kleinste koop ik bij Solow (100 zakjes voor een euro). Denk wel inmiddels dat ik al zo´n 3000 ziplocks in spellen heb zitten :oops:. Soms zie ik nu ook een spel en dat ik bij mezelf denk: is dat nu nodig zoveel zakjes :lol:. Op die manier win ik weer wat terug en stel ik mijn volgende Makro-bezoek uit :P.
RvdH83 schreef:Heel soms laat ik de punchboards in een doos om de componenten op hun plaats te houden en de doos "voller" te maken, maar meestal gaat die gewoon de papierbak in.
Deze gooi ik standaard weg. Speel vaker buitenshuis dan thuis onderhand en dan heb ik geen zin om dat extra gewicht mee te sjouwen. Voor het rechtop zetten van speldozen hangt het gewoon af van het spel. Sommige dozen worden zelfs met ziplocks nog een chaos en kun je beter neerleggen, andere kunnen perfect staan. Hangt beetje van indeling af, maak gewoon compartimenten voor beide storage options zou ik zeggen!
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Ik heb alles eens bekeken en rechtop zetten gaat beter lukken dan verwacht.
Ik zou ze liever, voor zover mogelijk, stapelen maar met al die verschillende formaten is dat haast niet meer te doen.
Bedankt allemaal!
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

maxitaxi777 schreef:
RvdH83 schreef:Heel soms laat ik de punchboards in een doos om de componenten op hun plaats te houden en de doos "voller" te maken, maar meestal gaat die gewoon de papierbak in.
Deze gooi ik standaard weg. Speel vaker buitenshuis dan thuis onderhand en dan heb ik geen zin om dat extra gewicht mee te sjouwen. Voor het rechtop zetten van speldozen hangt het gewoon af van het spel. Sommige dozen worden zelfs met ziplocks nog een chaos en kun je beter neerleggen, andere kunnen perfect staan. Hangt beetje van indeling af, maak gewoon compartimenten voor beide storage options zou ik zeggen!
Een spel waarvan ik weet dat ik de punchboard nog in de doos heb is Dixit. De deksel zit niet zo strak om de doos, dus de kaarten vielen er telkens uit als de punchboard er niet op zat.
Afbeelding
Murm3l
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: Level 37

Bericht door Murm3l »

Voor zij met Kallax/Expedit kasten waar het zonlicht op valt, verkleuren de speldozen hard of valt dat best mee achter dubbel glas?
Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!

Bericht door Ilse23 »

Murm3l schreef:Voor zij met Kallax/Expedit kasten waar het zonlicht op valt, verkleuren de speldozen hard of valt dat best mee achter dubbel glas?
Mijn spellen staan nu al een jaartje in een kallax, ze staan recht langs de venster en er is dus veel lichtinval, ik heb wel een soort 'zonnewering ervoor', zoals glasgordijn maar dan van die roldingetjes. Ik merk geen verkleuring.
Afbeelding
lejaspi
Sojaboon

Bericht door lejaspi »

Mijn bescheiden collectie :-) Afbeelding
Afbeelding

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Afbeelding
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Ook mijn bescheiden collectie met nog wat ontbrekende spellen die op de speeltafel lagen ;-)

Afbeelding
jlrensen
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Ludo ergo sum

Bericht door jlrensen »

Nieuw huis, nieuwe spellenkast. Nu zelfs met wat ruimte voor uitbreiding!
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Hopelijk houden de planken het nog bij meer spellen want het lijkt op de foto af ze al een beetje door beginnen te hangen.
Afbeelding
jlrensen
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Ludo ergo sum

Bericht door jlrensen »

WTULTC schreef: Hopelijk houden de planken het nog bij meer spellen want het lijkt op de foto af ze al een beetje door beginnen te hangen.
De kast is nieuw voor mij, maar zat in het huis toen ik dat kocht. Maar wellicht geen slecht idee om de planken om te draaien.
Afbeelding
kees-s
Joker

Bericht door kees-s »

Dit is mijn collectie bordspellen. Ik speel pas sinds een half jaartje, na een langdurige ziekenhuis-opname mee begonnen. De gateway was voor mij Zombicide, snel daarna de twee expansions gehaald.

Battles of Westeros is pas gisteren binnen gekomen, lijkt me een leuke (moeilijkere) variant dan Memoir 44. Nog niet gespeeld.

Mage Knight heb ik ook gehad, maar die leek me uiteindelijk niks en heb ik weer weggedaan. Misschien nu toch een heel klein beetje spijt van.

Nu aan het sparen voor A Feast For Odin.
murzim
Veenboer

Bericht door murzim »

Rara wat er in onze kast zit?
IMG_0410.JPG
(1.07 MiB) 254 keer gedownload
Deurtjes open...
IMG_0411.JPG
(1.24 MiB) 245 keer gedownload
Afbeelding