Ducosim Spellenveiling 2014

Ducosim organiseert vier keer per jaar een spellenbeurs in Amersfoort.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Richard van Vugt
Garnaal

Re: Ducosim Spellenveiling 2014

Bericht door Richard van Vugt »

Bellegar schreef:Misschien zeg ik iets heel vreemds, maar is het echt noodzakelijk om in elk draadje dat ook maar iets met Ducosim te maken heeft de aanval op het bestuur te openen?
Ik heb niet het idee dat er veel mensen zijn die daar echt veel vrolijker van worden.
Het lijkt wel of er een heleboel oud zeer zit (het lijkt, ik weet niet of dat zo is, ik was er niet bij in het verleden) wat ervoor zorgt dat vooral de toon eigenlijk constant heel erg negatief is.

Ja, je zegt iets heel vreemds.
Van tekstbegrip heb je weinig Hollandse kaas gegeten. Jouw bijdrage zorgt er in feite voor, dat deze discussie/bijdrage/brainstorm in een negatief daglicht komt te staan. Je bent dus zelf de veroorzaker van datgene dat je zegt te willen bestrijden. ******

*afsluitende verwensing verwijderd*
Laatst gewijzigd door Richard van Vugt op wo 08 jan 2014, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Hou het netjes, alstublieft. Discussie is goed, schelden niet zo.
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Bellegar schreef:Misschien zeg ik iets heel vreemds, maar is het echt noodzakelijk om in elk draadje dat ook maar iets met Ducosim te maken heeft de aanval op het bestuur te openen?
Ik heb niet het idee dat er veel mensen zijn die daar echt veel vrolijker van worden.
Het lijkt wel of er een heleboel oud zeer zit (het lijkt, ik weet niet of dat zo is, ik was er niet bij in het verleden) wat ervoor zorgt dat vooral de toon eigenlijk constant heel erg negatief is.

Hier zeg je wat mij betreft helemaal niets vreemds mee, ik ervaar dit op dezelfde manier.
Drekster2001
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: El Duderino

Bericht door Drekster2001 »

Flash schreef:

Hier zeg je wat mij betreft helemaal niets vreemds mee, ik ervaar dit op dezelfde manier.
Same here. Op het moment dat er een Ducosim draadje wordt geopend, weet ik al meteen wie hier op gaan duiken en hoop telkens dat ik het mis heb.
En dat het vaak goede tips etc zijn, dat vind ik dan weer wel, maar "c'est le ton qui fait la musique"
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Bellegar
Veenboer

Bericht door Bellegar »

Richard van Vugt schreef:

Ja, je zegt iets heel vreemds.
Van tekstbegrip heb je weinig Hollandse kaas gegeten. Jouw bijdrage zorgt er in feite voor, dat deze discussie/bijdrage/brainstorm in een negatief daglicht komt te staan. Je bent dus zelf de veroorzaker van datgene dat je zegt te willen bestrijden. ******

*afsluitende verwensing verwijderd*
Ik veroorzaak niks, ik probeer alleen te begrijpen wat er toch elke keer gebeurt in Ducosim-topics. Maar misschien moet ik andere woorden gebruiken: Is het voor iedereen hier niet prettiger om oude koeien lekker in de sloot te laten liggen en op een normale en beschaafde manier met elkaar te communiceren? Ik ga er van uit dat de spellenwereld voor forumleden hier een hobby is, en hobby's worden toch meestal uitgeoefend om plezier te hebben.
En natuurlijk zijn er discussies en meningsverschillen, daar is niets mis mee. Waar ik me aan stoor (en aan de reacties te zien meerdere mensen) zijn de spreekwoordelijke koeien die ik al noemde, en vooral ook de negatieve ondertoon waarop gepraat wordt. Ik heb het idee dat het vaak niet een inhoudelijk meningsverschil is, maar meer een persoonlijke aanval. En dat vind ik jammer. Er kan ook op een beschaafde en respectvolle manier gediscussieerd worden zonder allerlei voorvallen erbij te betrekken die niets (of niet veel) met de oorspronkelijke discussie te maken hebben.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bridget »

Drekster2001 schreef:Same here. Op het moment dat er een Ducosim draadje wordt geopend, weet ik al meteen wie hier op gaan duiken en hoop telkens dat ik het mis heb.
En dat het vaak goede tips etc zijn, dat vind ik dan weer wel, maar "c'est le ton qui fait la musique"
+1 :thumbup:
Everybody has the right to play...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Beste Eelke en Maurice,

Ik vind het mooi dat jullie zo constructief in gesprek zijn met Richard over de veiling en de B&B-stand. Ik vind dit een waardevolle uitwisseling van ideeën, een interessante verkenning van mogelijkheden en onmogelijkheden.

Ik vind jullie aandacht voor diversiteit in het tweedehands aanbod (‘de veiling voor iedereen’) sympathiek en terecht.

Ik vind het jammer dat we bij deze diversiteit alleen op de veiling lijken in te zoomen. Wanneer we het een niveautje hoger bekijken zien we gedurende het jaar een aanbod van drie B&B-stands en 1 veiling.

In de B&B-stand liggen met name spellen die voor een breder publiek interessant zijn. De spellen die i.h.a. als de krenten in de pap van de veiling worden gezien, vind je daar nauwelijks. Voor de gezonde balans der dingen lijkt het mij daarom raadzaam om op de veiling voldoende ruimte te creëren voor de ‘krenten’. In de veiling mogen de ‘spellen voor iedereen’ best een tandje minder, omdat deze gedurende de rest van het jaar alle ruimte krijgen (om nog maar te zwijgen over het ruime aanbod van zulke spellen buiten de Ducosimbeurzen om).

Ik vind de Ducosimveiling een belangrijke attractie in het aanbod van Ducosim. Hiermee onderscheidt de club zich van andere spellenevenementen. Ik vind het voor de kwalitatieve uitstraling van Ducosim prettig dat de veiling wel een beetje speciaal blijft.

Neem deze gedachten eens mee in jullie overwegingen. Misschien heb je er iets aan.

Vr. gr. Erwin
Richard van Vugt
Garnaal

Zeer mede eens, Erwin; je onderstreept hiermee mijn insteek/voorstel.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Mooi voorstel Erwin, daar kan in elk geval over nagedacht worden. :thumbup:
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

Erwin schreef: In de B&B-stand liggen met name spellen die voor een breder publiek interessant zijn. De spellen die i.h.a. als de krenten in de pap van de veiling worden gezien, vind je daar nauwelijks. Voor de gezonde balans der dingen lijkt het mij daarom raadzaam om op de veiling voldoende ruimte te creëren voor de ‘krenten’. In de veiling mogen de ‘spellen voor iedereen’ best een tandje minder, omdat deze gedurende de rest van het jaar alle ruimte krijgen (om nog maar te zwijgen over het ruime aanbod van zulke spellen buiten de Ducosimbeurzen om).
Beste Erwin,

Ik ben het geheel met je eens. De B&B heeft een andere functie als de veiling. Het grappige is, dat je nu in de praktijk al ziet gebeuren wat jij voorstelt. De leden die spellen aanbieden houden de spellen die zij zelf als bijzonder zien, en waarvan ze verwachten dat deze een leuke prijs kan vangen, al apart voor de veiling en niet voor de B&B. Spellen op de B&B hebben een vaste prijs en op de veiling een variabele en dus gokken ze er op dat die spellen daar meer opbrengen als op de veiling.
Ik kan dat misschien even als vraag hier poneren. Voor de mensen hier, die zowel de veiling als de B&B gebruikt of heeft gebruikt. Maak je een bewuste keuze welke van je spellen je naar de B&B brengt, en welke naar de veiling? Ik doe dat wel, en als ik naar jouw kavels kijk, doe jij dat volgens mij ook. Maar dat zijn maar 2 personen, ben benieuwd of dat voor meer mensen geldt.
Als ik naar de cijfers van de B&B van de afgelopen jaren kijk zie je dat de gemiddelde verkoopprijs vrij stabiel is, namelijk €9.78. Ik weet niet wat de gemiddelde verkoopprijs op de veiling is, maar ik schat dat deze hoger ligt.
Zoals ik al zei, deel ik je mening dat op de veiling meer krenten moeten zijn dan op de B&B. Maar kijkende naar de voorlopige kavellijst van dit jaar denk ik dat er meer dan genoeg krenten geveild gaan worden. En niet zo veel dat je de pap niet meer kunt zien.

Om kort te sluiten, ben ik afhoudend om regels in te gaan stellen om iets kunstmatigs voor elkaar te gaan krijgen, wat eigenlijk geen probleem is.

gr
maurice
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

De kavellijst staat op de Ducosite: http://www.ducosim.nl/veiling/overzicht

(NB Pixel Lincoln, Gunship First Strike en Terra Prime kun je doorhalen. Ik heb mijn kavels teruggetrokken).
Richard van Vugt
Garnaal

Waarom heb je je kavels teruggetrokken Erwin?
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Richard van Vugt
Garnaal

Ik zie overigens diverse zeer oude en gemiddelde kavels waarvan ik denk: zijn die interessanter dan mijn actuele en van de lijst weggestreepte 'Mysterien der Templer'?
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Richard van Vugt schreef:Ik zie overigens diverse zeer oude en gemiddelde kavels waarvan ik denk: zijn die interessanter dan mijn actuele en van de lijst weggestreepte 'Mysterien der Templer'?
Er zit inderdaad maar weinig tussen dat er erg interessant uitziet. Voor mij persoonlijk hooguit de 'Galaxy Trucker' verzameling. De hoeveelheid wargames is wel groter dan in voorgaande jaren, volgens mij.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Richard van Vugt schreef:Waarom heb je je kavels teruggetrokken Erwin?
Ik had o.a. vier maagdelijke Kickstarter spellen (incl. bonussen) aangeboden, waarvan er twee zijn geschrapt. Volgens de toelichting zouden deze kavels behoren tot het ‘minst interessante’ deel van het totale aanbod. Deze diskwalificatie sloot niet aan op mijn intentie, de veiling oppeppen met een paar unieke titels. Voor mij reden om met alle kavels afscheid te nemen van deze veiling.

Daarnaast had ik de in het verleden geldende spelregels bij een overaanbod nog tussen de oren. Aanbieders moesten vroeger hun kavels als een genummerd ‘hitlijstje’ aanbieden. Bij een overaanbod werden de laagste nummers geschrapt. Ik vond dit een elegante methode, omdat je hiermee een beetje rekening hield met de wensen van de aanbieders.

Het zij zo. Ik heb uiteraard gewoon te accepteren dat het bestuur uitmaakt wat ‘interessant’ is en dat de regels zijn veranderd.