Marvel: Dice masters

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bartjes!
Uitgever

Re: Marvel: Dice masters

Bericht door Bartjes! »

Jorrit schreef:Keertje of negen nu! (ik sta 5-4 achter)
Speelt lekker snel weg, maar hadden niet alles meteen in de gaten. Dat wil zeggen, elke kaart heeft regels, global regels, dobbelstenen naar de used pile of juist naar de prep area.. Ff wennen allemaal. De regels hadden ook wel wat duidelijker op de kaarten geschreven mogen worden, legendary heeft dat beter voor elkaar. Maar, al met al, leuk spel!
Dat doe je goed, nu al negen keer! :clap:
Heb je zo'n player mat geprint? Dat helpt namelijk ENORM!

Labels:
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Bartjes! schreef:
Jorrit schreef:Keertje of negen nu! (ik sta 5-4 achter)
Speelt lekker snel weg, maar hadden niet alles meteen in de gaten. Dat wil zeggen, elke kaart heeft regels, global regels, dobbelstenen naar de used pile of juist naar de prep area.. Ff wennen allemaal. De regels hadden ook wel wat duidelijker op de kaarten geschreven mogen worden, legendary heeft dat beter voor elkaar. Maar, al met al, leuk spel!
Dat doe je goed, nu al negen keer! :clap:
Heb je zo'n player mat geprint? Dat helpt namelijk ENORM!
Ik heb er een placemat van laten maken. Ideaal qua formaat en overzicht!
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Seabie »

Jorrit schreef:Jij?
Nog maar één keer. Ben wel geïntrigeerd door het spel na die ene keer. Ik moet nog steeds heel erg wennen aan het principe dat knock outs bij je tegenstander leiden tot sterker terug komen in de beurt daarna. Daarbij komt dat je je ongeblokte karakters gelijk 'kwijt' bent. Op dit moment voelen die twee dingen nog 'oneerlijk' en vind ik het moeilijk om m'n strategie daar omheen te plannen. Dat komt denk ik ook omdat ik Magic gewend ben en daar werkt dit volledig andersom. Hoe ervaren jullie dit?
Bartjes! schreef:Heb je zo'n player mat geprint? Dat helpt namelijk ENORM!
Ik heb zelf twee muismatten laten printen, zie (slechte) foto. Kostte me net iets meer dan 3 euro, daarvoor werden ze thuisbezorgd. Zeker handig!
Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Vind zelf ook het idee vreemd dat ze bij ko terug komen!

Wordt zelf helemaal gek van Storm.. elke keer dat ze (mijn vrouw) met storm aanvalt mag ze mijn verdedigers overnieuw rollen..

Waar heb je die muismatten laten printen?
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Gevoelsmatig en thematisch is het inderdaad vreemd dat ze hiervoor hebben gekozen. Toch werkt het wel vind ik. Of je nu met 10, 15 of 20 levenspunten speelt, je kunt vrij snel dood zijn als je een paar beurten geen fatsoenlijke verdediging gooit.

Doordat ongeblockte aanvallers even buiten het spel worden gehouden en verdedigers die knock-out zijn direct terug kunnen komen geef je de verdediger een klein voordeeltje en daardoor de kans om terug te komen in het spel.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Wat Wesley zegt. Het is eigenlijk een heel mooi catch-up mechanisme, zodat als je even het onderspit delft, niet helemaal met lege handen staat. Overigens had ik na mijn eerste potjes ook wel even het gevoel dat Seabie beschrijft, maar dat komt ook omdat ik dit spel heb moeten leren spelen. De eerste 5 a 6 potjes verloor ik genadeloos van mijn vrouw. Geen schijn van kans. Kwestie van iets meer geduld hebben en een goede verdediging en aanval opbouwen. En goed kijken naar de krachten van de helden: wie zet je in voor verdediging (Beast is daar vaak geschikt voor) en wie voor de aanval?

Thematisch kun je er ook nog wel wat van maken (al kun je in het Marvel universum wel zo ongeveer alles wat krom is recht praten): stel je maar eens voor in de comics wat er gebeurt als de Hulk knock-out wordt geslagen... Als hij weer bij bewustzijn is komt hij dubbel zo kwaad terug :lol:
Overigens is het helemaal niet gezegd dat een karakter dat knock-out is geslagen, sterker terug komt. Natuurlijk is die kans er, maar die kans is maar 33%. De kans dat ie niet meer terug komt in de aanval/verdediging of net zo sterk als dat ie oorspronkelijk was, is 67%.

Storm kan inderdaad heel vervelend zijn; echt zo'n karakter dat je op dat moment kunt vervloeken... totdat ze van jouw team deel uit maakt :D
Jorrit
Phoenix

Bericht door Jorrit »

Totdat je in een keer dood bent omdat door storm je zorgvuldig opgebouwde verdediging weggevaagd wordt en je 15 damage krijgt.. Dan wil je die kaart t liefst verscheuren..
Afbeelding
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Jorrit schreef:Totdat je in een keer dood bent omdat door storm je zorgvuldig opgebouwde verdediging weggevaagd wordt en je 15 damage krijgt.. Dan wil je die kaart t liefst verscheuren..
Wow, hoe heeft je vrouw dát voor elkaar gekregen? Had ze meerdere Storm-dobbelstenen in haar deck? Storm mag alleen maar de verdedigingsdobbelstenen opnieuw rollen die met haar 'engaged' zijn; het kan dan ook een tactisch verstandig besluit zijn om juist Storm door te laten en dat verlies te nemen en met je verdedigingsdobbelstenen andere karakters te blocken...
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Jorrit schreef:Waar heb je die muismatten laten printen?
http://boardgamegeek.com/article/15872275#15872275

Bij Magic zit geen catch-up mechanism, en dat heb ik nooit erg gevonden eigenlijk, vooral omdat potjes niet lang duren.
Afbeelding
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Seabie schreef: Bij Magic zit geen catch-up mechanism, en dat heb ik nooit erg gevonden eigenlijk, vooral omdat potjes niet lang duren.
Ik heb zelf maar één keer Magic gespeeld met zo'n oefensetje (en da's voor mijn portemonnee maar goed ook), dus ik kan er weinig over zeggen :wink:

On a side note: Ik vind speelduur overigens ook erg prettig bij Marvel Dice Masters; in 30 tot 45 minuten heb je een potje van 15 levenspunten wel gespeeld.

Ik heb zelf een tijdje terug de officiele playermats gepre-orderd. Nog niet binnen, maar hopelijk binnenkort. Tot die tijd heb ik de player mat uit de spelregels gekopieerd en gelamineerd. Werkt prima met van die whiteboardstiften om de levenspunten bij te houden.
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

Ik heb twee weken geleden eindelijk mijn starter binnengekregen. Ik heb het nu een keer of 4-5 gespeeld. Ik vind het een erg leuk spel! Mijn vrouw helaas niet, zodat ik nog wat moet behelpen met mijn tegenstanders, maar dat komt ook wel goed.

Nu nog wachten op de boosters. Dan kan ik eindelijk aan de gang met het samenstellen van teams.
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

RoyalRumble69 schreef:Nu nog wachten op de boosters. Dan kan ik eindelijk aan de gang met het samenstellen van teams.
Heb je die besteld? Waar?
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

RoyalRumble69 schreef:Ik heb twee weken geleden eindelijk mijn starter binnengekregen. Ik heb het nu een keer of 4-5 gespeeld. Ik vind het een erg leuk spel! Mijn vrouw helaas niet, zodat ik nog wat moet behelpen met mijn tegenstanders, maar dat komt ook wel goed.

Nu nog wachten op de boosters. Dan kan ik eindelijk aan de gang met het samenstellen van teams.
Ik wil wel een keer naar Veldhoven komen, ook al ken ik het spel (nog) niet.
Afbeelding
Jorrit
Phoenix

Bericht door Jorrit »

Bartjes! schreef:
Jorrit schreef:Totdat je in een keer dood bent omdat door storm je zorgvuldig opgebouwde verdediging weggevaagd wordt en je 15 damage krijgt.. Dan wil je die kaart t liefst verscheuren..
Wow, hoe heeft je vrouw dát voor elkaar gekregen? Had ze meerdere Storm-dobbelstenen in haar deck? Storm mag alleen maar de verdedigingsdobbelstenen opnieuw rollen die met haar 'engaged' zijn; het kan dan ook een tactisch verstandig besluit zijn om juist Storm door te laten en dat verlies te nemen en met je verdedigingsdobbelstenen andere karakters te blocken...

Niet de kaart met de hoogste waarde.. reroll eachnof your opponents characters..

Hoe? Hulk, Thor, spiderman en storm zo uit mn hoofd..
Afbeelding
Jorrit
Phoenix

Bericht door Jorrit »

RoyalRumble69 schreef:Ik heb twee weken geleden eindelijk mijn starter binnengekregen. Ik heb het nu een keer of 4-5 gespeeld. Ik vind het een erg leuk spel! Mijn vrouw helaas niet, zodat ik nog wat moet behelpen met mijn tegenstanders, maar dat komt ook wel goed.

Balen! Misschien een MDM meeting doen, volgens mij maar een klein groepje hier die de rage heeft opgepikt..
Afbeelding