Pandemic Legacy (geen spoilers aub!)
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Noviomagum
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator
Re: Pandemic Legacy (geen spoilers aub!)
Ben zeer benieuwd naar dit spel!
Hier op Mania wordt t gewaardeerd met 'n 9.5 en op Geek staat 't op #1 in de rankinglist!!!
We zijn 't in de groep er al over eens dat dit de volgende aankoop gaat worden.
Echter gezien de wisselende samenstelling van de spelers op onze speelavonden, hierbij de vraag:
Gezien het feit dat de verhaallijn is opgezet in chronoligische maandvolgorde, kunnen we dit spel wel spelen in wisselende samenstelling of moet dit echt gespeeld worden met dezelfde groep?
Hier op Mania wordt t gewaardeerd met 'n 9.5 en op Geek staat 't op #1 in de rankinglist!!!
Echter gezien de wisselende samenstelling van de spelers op onze speelavonden, hierbij de vraag:
Gezien het feit dat de verhaallijn is opgezet in chronoligische maandvolgorde, kunnen we dit spel wel spelen in wisselende samenstelling of moet dit echt gespeeld worden met dezelfde groep?
Labels:
-
Ilse23
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Als je de spelers gaat afwisselen val je wat uit de verhaallijn. Stel nu je speelt de maand januari en het volgende rondje waar je kan aanschuiven is april ... Dan is er al een hele hoop veranderd. Je verliest voeling met het spel, er zit totaal geen verhaallijn meer aan voor je... Het zou hetzelfde zijn als je een boek neemt en enkel het eerste het 15e en het laatste hoofdstuk leest. Je zal vaag weten waar het over gaat, je zal kunnen zeggen of het goed geschreven is maar je zal geen benul hebben van het totaalplaatje. Jammer toch?Noviomagum schreef:Ben zeer benieuwd naar dit spel!
Het kan, ik raad het af.

-
RoyalRumble69
- Party Animal
Het ligt wel een beetje aan de omvang. Als je toevallig met 5 bent, kun je 1 iemand ook een potje laten mee kijken en die persoon steeds wisselen.
Mocht je met 12 man willen gaan spelen, dan zou ik dat ook niet doen. Eén van de leukste elementen is wel het verhaal. Dan sluit ik me bij de voorgaande reactie aan.
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Mocht je met 12 man willen gaan spelen, dan zou ik dat ook niet doen. Eén van de leukste elementen is wel het verhaal. Dan sluit ik me bij de voorgaande reactie aan.
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Vanavond eindelijk kunnen spelen. Januari in 1x gewonnen. Febuari ook. Maart ging mis, maar in tweede instantie ook gelukt. En ook april ging nét goed. Wat een spel zeg. Dit toont toch maar weer aan dat de bordspellenmarkt nog helemaal niet 'mature' is maar nog steeds snel groeiend. Ik zie alvast een hoop van dit soort spellen aankomen in de komende jaren, en graag ook mits goed bedacht. Normaal pandemic is al niet overdreven statisch doordat elk spel anders begint qua blokjes, maar hierbij vergeleken... Kan niet wachten tot de volgende sessie! 
Keep Exploring Games
-
Noviomagum
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator
Dank voor de info.
We zijn met 8, waarbij gespeeld word met wisselende samenstelling tussen 3 - 6 man.
Een vaste PL groep samenstellen blijkt dus wel nodig...
We zijn met 8, waarbij gespeeld word met wisselende samenstelling tussen 3 - 6 man.
Een vaste PL groep samenstellen blijkt dus wel nodig...
-
Robertopellizini
- Genius
Ik vind dit eerlijk gezegd lichtelijk overdreven. Voor de duidelijkheid: Ik zit nu met m'n groepje in eind juni. Er gebeuren redelijk wat dingen in het spel (en ik ben pas halverwege!), maar om nou te zeggen dat het een verhaal is waarvan je elk deel moet hebben gevolgd om het geheel te snappen? Nee, niet echt vind ik (maar misschien denk ik daar later anders over). Zoveel verhaal zit er (tot) nu (toe) ook weer niet in.Ilse23 schreef:Als je de spelers gaat afwisselen val je wat uit de verhaallijn. Stel nu je speelt de maand januari en het volgende rondje waar je kan aanschuiven is april ... Dan is er al een hele hoop veranderd. Je verliest voeling met het spel, er zit totaal geen verhaallijn meer aan voor je... Het zou hetzelfde zijn als je een boek neemt en enkel het eerste het 15e en het laatste hoofdstuk leest. Je zal vaag weten waar het over gaat, je zal kunnen zeggen of het goed geschreven is maar je zal geen benul hebben van het totaalplaatje. Jammer toch?Noviomagum schreef:Ben zeer benieuwd naar dit spel!
Het kan, ik raad het af.
Natuurlijk is het het leukste als je continu dezelfde groep hebt, omdat je dan samen alles doormaakt en kunt terugdenken aan die ene maand dat het moeilijk ging, of aan die ene gekke gebeurtenis die alles ineens deed veranderen. Dat wil niet zeggen dat het noodzakelijk is. Met een wisselende groep en wat updates hier en daar voor de spelers die een maand gemist hebben is het goed te doen. Ik zou het echter niet aanraden.
-
Robertopellizini
- Genius
Hoe zijn de vorderingen bij iedereen?
Gisteren met m'n groepje september afgerond. Na wat problemen in mei en juni is het sindsdien weer voorspoedig gegaan. Twee 'close calls' maar uiteindelijk toch gister 4x gewonnen.
Tot nu toe:
Jan: W
Feb: W
Maart: W
April: W
Mei: L W
Juni: L W
Juli: W
Aug: W
Sep: W
Er zijn wat dingen bijgekomen die ik niet heel interessant vind, maar ook wel weer een leuke plot twist die echt erg cool is. Overall ben ik nog zeer positief over Pandemic Legacy! Ben benieuwd wat ons nog te wachten staat in de laatste 3 maanden!
Gisteren met m'n groepje september afgerond. Na wat problemen in mei en juni is het sindsdien weer voorspoedig gegaan. Twee 'close calls' maar uiteindelijk toch gister 4x gewonnen.
Tot nu toe:
Jan: W
Feb: W
Maart: W
April: W
Mei: L W
Juni: L W
Juli: W
Aug: W
Sep: W
Er zijn wat dingen bijgekomen die ik niet heel interessant vind, maar ook wel weer een leuke plot twist die echt erg cool is. Overall ben ik nog zeer positief over Pandemic Legacy! Ben benieuwd wat ons nog te wachten staat in de laatste 3 maanden!
-
Aquarel83
- Grote Dienaar
Heeft iemand al weet van een vernieuwde Nederlandstalige druk zonder fouten? Zit die er nog aan te komen of is hij er al?
-
Beate
- Professor Pimpel
Hij is sinds vorige week vrijdag weer verkrijgbaar.
Ik weet niet hoe het met de vertaalfouten zit.
-
Sowieso
- Rooster Booster
Ik zit ook te wachten op ervaringen over de vertaling. Ik ben alleen van plan het te kopen als de vertaling beter is.Beate schreef:Hij is sinds vorige week vrijdag weer verkrijgbaar.
-
Beate
- Professor Pimpel
Ik heb de NL-versie wel gekocht afgelopen weekend.
Voor zover ik kan nagaan zijn de wijzigingen doorgevoerd.
https://boardgamegeek.com/thread/146271 ... ers/page/1
De fouten genoemd in bovenstaand topic in de regels en stickers zijn nu correct opgenomen.
Van de maanden kan ik het pas zeggen als ik het gespeeld heb
De fouten genoemd in bovenstaand topic in de regels en stickers zijn nu correct opgenomen.
-
RoyalRumble69
- Party Animal
Veel plezier dan! Het is echt een briljante ervaring
-
Aquarel83
- Grote Dienaar
Dat klinkt al goed! Dan zullen ze de andere fouten er ook wel hebben uitgehaald!Beate schreef:Ik heb de NL-versie wel gekocht afgelopen weekend.
-
el_crosso
- Burgemeester
Heb nog steeds de 1e editie van Legacy, ongespeeld.
Misschien toch maar verkopen en de nieuwere versie oppikken of is de bgg nu compleet?
Misschien toch maar verkopen en de nieuwere versie oppikken of is de bgg nu compleet?
-
DeKerstman
- El Capitan