Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Leuk filmpje! Wel mis ik bijvoorbeeld Queen Games en TheGameMaster, terwijl Sunny Games me dan weer vrij onbekend lijkt naast 999 Games en WGG. Of is er wellicht nog een filmpje waarop andere uitgevers werden bezocht ?
Daarbij zag ik ook op de zaterdag een cameraploeg van Omroep Brabant rondlopen. Weet iemand of hiervan het filmpje nog gepubliceerd is? Op hun website vind ik alleen wat geschreven informatie en een radio-interview met één van de organisatoren.
BaSL schreef:Dit is natuurlijk een filmpje van een actieve vader die een YouTube kanaal onderhoudt. Niet van een bordspellenwebsite of professionele media.
Dat snapte ik, dus ik neem het hem ook niets kwalijk als hij alleen uitgevers van zijn interesse langsgaat. Alleen er is toch ook niets mis met mijn vraag of hij toevallig op de andere dag nog een filmpje heeft gemaakt waarbij andere uitgevers in beeld komen ?
Ik heb geen stem meer over, maar ik heb genoten van alle enthousiaste speelsessies van Scuba en The Dutch East Indies. Ik heb de meeste van jullie helaas alleen maar even snel kunnen groeten want doordat mijn beide spellen zover als fysiek mogelijk van elkaar af stonden was ik voornamelijk heen en weer aan het snelwandelen tussen beide spellen. Desalniettemin, twee mooie dagen gehad.
Jonas2404 schreef:Ideaal! Ben echt benieuwd hoe Hellas speelt!
De moeite van het proberen waard. Erg leuk tactisch spel. Ook goed met twee spelers.
Ik vraag me wel af of het met 2 spelers niet beter zou spelen indien er minder acties per speler zijn.
Nu zijn dit er 6 per speler, lijkt me veel. Misschien had 5 acties per speler voldoende geweest.
Mah ja dit kan je natuurlijk in een soort huisregel gieten natuurlijk.
Zoals beloofd ben ik het zondag komen testen! Allereerst een oprechte dank voor de schitterende speluitleg. Ik kende het spel al een beetje door de verschillende reviews maar mijn vriendin, die het spel enkel via mij kende, had het spel ook onmiddellijk door. Dat was wel belangrijk aangezien ik ze geleidelijk aan in de hobby probeer te betrekken. Thumbs up dus!
Zoals al aangegeven speelt het spel inderdaad heel vlot met 2 spelers. Het aantal acties lijken me niet verkeerd. Het vertraagt het spel niet. Je moet alleen een beetje creatief zijn op het einde om alle zes acties even optimaal te benutten. Veel acties zijn immers al opgebruikt.
Ik heb het spel onmiddellijk na onze demo gekocht en we hebben het die avond nog eens gespeeld.
Het werd twee keer heel spannend met een eindstand van 2 à 3 punten verschil. Ik raad het zeker aan en het spel nestelt zich, nu al, in mijn top 10.
Iemand die een idee kan geven van de toppers in de Roll the Dice ranglijst? Ik ging naar het einde stemmen, maar ik heb niet de hele lijst van scores bekeken.
Piet schreef:Iemand die een idee kan geven van de toppers in de Roll the Dice ranglijst? Ik ging naar het einde stemmen, maar ik heb niet de hele lijst van scores bekeken.
Andere jaren plaatsten ze meestal een eindstand op hun website dus die verwacht ik één dezer dagen ook weer. Dit is een tussenstand van zondagmiddag volgens mij:
De moeite van het proberen waard. Erg leuk tactisch spel. Ook goed met twee spelers.
Ik vraag me wel af of het met 2 spelers niet beter zou spelen indien er minder acties per speler zijn.
Nu zijn dit er 6 per speler, lijkt me veel. Misschien had 5 acties per speler voldoende geweest.
Zoals beloofd ben ik het zondag komen testen! Allereerst een oprechte dank voor de schitterende speluitleg. Ik kende het spel al een beetje door de verschillende reviews maar mijn vriendin, die het spel enkel via mij kende, had het spel ook onmiddellijk door. Dat was wel belangrijk aangezien ik ze geleidelijk aan in de hobby probeer te betrekken. Thumbs up dus!
Zoals al aangegeven speelt het spel inderdaad heel vlot met 2 spelers. Het aantal acties lijken me niet verkeerd. Het vertraagt het spel niet. Je moet alleen een beetje creatief zijn op het einde om alle zes acties even optimaal te benutten. Veel acties zijn immers al opgebruikt.
Ik heb het spel onmiddellijk na onze demo gekocht en we hebben het die avond nog eens gespeeld.
Het werd twee keer heel spannend met een eindstand van 2 à 3 punten verschil. Ik raad het zeker aan en het spel nestelt zich, nu al, in mijn top 10.
Had je de speluitleg van mij gekregen?
Voor het geval je het niet mocht weten of vergeten zijn ... tijdens de laatste (3de ronde) maak je gebruik van 1 aktieblokje minder.
Bij 2 spelers tijdens de 3de ronde, 5 aktieblokjes;
Bij 3 spelers tijdens de 3de ronde, 3 aktieblokjes;
Bij 4 spelers tijdens de 3de ronde, 2 aktieblokjes.
Had je de speluitleg van mij gekregen?
Voor het geval je het niet mocht weten of vergeten zijn ... tijdens de laatste (3de ronde) maak je gebruik van 1 aktieblokje minder.
Bij 2 spelers tijdens de 3de ronde, 5 aktieblokjes;
Bij 3 spelers tijdens de 3de ronde, 3 aktieblokjes;
Bij 4 spelers tijdens de 3de ronde, 2 aktieblokjes.
We hebben de uitleg gekregen van Marina als ik mij niet vergis. Volgens mij ben je er op het einde nog even bij komen staan. (had me toen even grandioos misteld over het aantal marmer dat ik zou ontvangen)
Die regel heeft ze inderdaad ook vermeld. Maakt het in mijn ogen nog spannender naar het einde toe omdat er dan net nog veel te doen is.
BaSL schreef:Jij wil gewoon graag Queen Games zien Ik weet het niet; zijn vrouw heeft ook een filmpje gemaakt, maar doet bijna dezelfde uitgevers aan.
O nee hoor, ik noemde ook TheGameMaster en er waren meer grote uitgevers zoals Queen Games en Portal Games en natuurlijk distributeur Bergsala Enigma.
Ik zit je maar te plagen, hè.
Ik hoop dat komende dagen meer filmpjes en foto's en podcasts naar buiten komen! Nox was sowieso ook eventjes aan het filmen, zag ik. Het Ludieke Gezelschap was ook aanwzig met microfoon. Omroep Brabant zou ook mooi zijn als die een filmpje plaatsen.