Legende van Andor-beginnersvragen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Legende van Andor-beginnersvragen
Gisteren samen met Maarten Het Sterrenschild gespeeld. Maarten speelde met Kheela uit De Nieuwe Helden en ik met Mairen. Als variant hebben we gekozen voor de Dronken Trol, die al vrij snel roet in het eten gooide. We kozen als giften van de Andori, de fakkel, de gehoornde valk en de zandloper. Al vrij snel wisten we onze vorstenopdracht: het repareren van de Burchtpoort. Hiervoor moesten houten balken uit het Waakzame Woud worden gehaald en naar De Rietburcht gebracht. Om deze balken te kunnen dragen moet je voldoende krachtpunten hebben om de balken links van het krachtpuntenblokje te kunnen leggen. We hebben de fakkel gebruikt om gors verder naar achter te jagen en de boeren naar De Rietburcht gebracht zodat we de legende pas zouden verliezen als een zesde monster De Rietburcht zou betreden. De Bedreiging was De Donkere Toren die uit 3 lagen bestaat en waarvan elke laag vernietigd moet worden. Bij 2 spelers is dat 30 krachtpunten per laag. De vuurfiches op het vertellerspoor zorgen ervoor dat verslagen monsters niet naar veld 80 gaan en geen beloning opleveren en ook niet zorgen dat de verteller wordt verplaatst. In plaats daarvan worden verslagen monsters plat gelegd en bij het verversen van de bronnen weer rechtop worden gezet. Het Sterrenschild was begraven op veld 41 maar Ken Dorr, de dief had het gestolen. We moesten hem verslaan om Het Sterrenschild te bemachtigen voordat Varkur de Magiër het in handen zou krijgen. Dat bleek gelukkig niet zo'n probleem zodat we snel konden proberen de wolven te temmen. Het lukte mij om de Wolfsvriend te worden en de wolven streden met 4 krachtpunten per stuk aan onze zijde tegen De Donkere Toren. We waren nu, zeker met de Watergeest van Kheela erbij, sterk genoeg om de legende tot een goed einde te brengen.
VICTORIE!
VICTORIE!
Laatst gewijzigd door pleunie.william op za 07 jan 2017, 16:05, 5 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
Het kost geen extra uren inderdaad, maar het is een coöperatief spel; misschien is het beter om een andere held uit de bron te laten drinken.yvof schreef: Waarom zou je een bron passeren? Je kan er toch beter opblijven staan voor de extra wilskracht? Dit kost geen extra uren?
-
SigiScsi
- Fabrieksmanager
Of... als de andere helden wachten op jou wachten voor een gezamelijk gevecht kost dat het team uren omdat ze de volgende beurt moeten 'passen'. Het cooperatieve aspect is echt de sleutel tot de overwinning. Als het totaalplaatje niet klopt, faalt het team. Kleine foutjes worden vergeven door het spel, maar een paar kleine foutjes leiden zelden tot een overwinning.
-
NatashaBart
- Grote Dienaar
Wat een mooi verslag Pleunie William..ik ben nog lang niet zover maar ik zie het wel al helemaal voor me
.
-
yvof
- Professor Pimpel
Bedankt voor jullie antwoorden het is me helemaal duidelijk. Ik heb de regels goed gespeeld en ik vond het leuk. Maar legende 1 was niet zo moeilijk. De zal bij de volgende wel andere koek zijn.
Leuk verslag William of Pleunie.
Je mag dus als je loopt meerdere uren afleggen maar wil je bv vechten dan is eerst de andere aan de beurt. Wordt dus een kwestie van goede timing. Daar kwam ik gisteren inderdaad al achter maar dat maakt het wel wat leuker. Hoop snel aan legende 2 te beginnen.
Leuk verslag William of Pleunie.
Je mag dus als je loopt meerdere uren afleggen maar wil je bv vechten dan is eerst de andere aan de beurt. Wordt dus een kwestie van goede timing. Daar kwam ik gisteren inderdaad al achter maar dat maakt het wel wat leuker. Hoop snel aan legende 2 te beginnen.
-
ouwezeeman
- Garnaal
Als je graag onderweg van de bron wil drinken dan kunnen jouw medespelers in hun beurt natuurlijk "talmen" en zich maar 1 vakje per beurt verplaatsen zodat je toch samen aankomt zonder tijd verloren te hebben.
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
-
yvof
- Professor Pimpel
Ja haha dat bedoelde ik met timing. Kwam er tijdens de 1e legende achter dat een gevecht alleen vaak erg lastig is. 3 of 4 gevechten verloren en daarna het samen aangepakt wat goed ging.
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
Goed bezig!yvof schreef: Ja haha dat bedoelde ik met timing. Kwam er tijdens de 1e legende achter dat een gevecht alleen vaak erg lastig is. 3 of 4 gevechten verloren en daarna het samen aangepakt wat goed ging.
-
NatashaBart
- Grote Dienaar
Jaaaaaa we hebben legende 2 gewonnen...de Skral op de toren verslagen! Ik zal nog even vertellen hoe
..
Nog 1 vraagje, mag je met verrekijker over een rivier heenkijken of tellen de velden aan de overkant niet als aangrenzend veld? Nu niet gedaan voor de zekerheid.
..
Laatst gewijzigd door NatashaBart op za 07 jan 2017, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
yvof
- Professor Pimpel
Hee top zeg. Ik ga nog niet lezen hoe je het hebt gedaan. 
-
SigiScsi
- Fabrieksmanager
Aangezien je niet over de rivier kan stappen, hebben wij ook besloten dat je met de verrekijker niet over de rivier kan kijken als je niet naar het veld kan stappen...NatashaBart schreef: Nog 1 vraagje, mag je met verrekijker over een rivier heenkijken of tellen de velden aan de overkant niet als aangrenzend veld? Nu niet gedaan voor de zekerheid.
En proficiat met het oplossen van puzze... euh legende nummer 2!
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
Gefeliciteerd! Fijn gevoel hè?NatashaBart schreef: Jaaaaaa we hebben legende 2 gewonnen...de Skral op de toren verslagen
Je mag met de verrekijker gedekte fiches omdraaien die op een aangrenzend veld liggen.NatashaBart schreef: Nog 1 vraagje, mag je met verrekijker over een rivier heenkijken of tellen de velden aan de overkant niet als aangrenzend veld? Nu niet gedaan voor de zekerheid.
Je mag geen fiches omdraaien die aan de overkant van de rivier liggen omdat dat geen aangrenzende velden zijn, behalve de 6 velden die de 3 bruggen met elkaar verbinden; dat zijn namelijk wél aangrenzende velden.
-
NatashaBart
- Grote Dienaar
Dat dachten we al, we hebben dus ook niet over de rivier gekeken maar ik wou het even zeker weten 
-
NatashaBart
- Grote Dienaar
Legende 3 gespeeld..de lotsbestemmingen vrij snel gehaald...de runenstenen ook dus snel de zwarte dobbelsteen in handen. Maar toch verloren van de Zwarte Magier, we waren met zijn tweeen en thorald nog net niet sterk genoeg. We hadden wel de tovenaar maar we zijn vergeten de regel van dobbelsteen omdraaien vergeten bij de zwarte dobbelsteen...dom! Maar denk dat we het dan nog net niet gehaald zouden hebben...
-
yvof
- Professor Pimpel
Jullie hebben de smaak te pakken zeg.