Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
In een jaar van 3 naar 11 gegaan, dus ik ben wel tevreden. Ik log pas sinds mei vorig jaar, dus veel spellen heb ik hiervoor al vaker gespeeld. Ik ben benieuwd hoeveel mijn h-index het komende jaar verandert, aangezien ik (hopelijk) toch iets minder vaak thuis ben
Bananagrams 31
Splendor 26
Jatten 23
Claim 21
Gesjaakt 20
Dominion 17
Istanbul 17
Rummikub 13
Patchwork 12
Oh My Goods! 11
Port Royal 11
-------
First Class 10
Take5! 9
Carcassonne 9
Parijs de lichtstad 9
Mijn H-index staat momenteel op 26. Net als speler lynyrdskynyrd begon ik spellen te loggen in 2006. Oudere spellen als Catan: Het Kaartspel e.a. zouden daardoor zeker hoger gerangschikt staan. Mijn H-index uiteraard ook. Online spellen uit de corona-lockdownperiode heb ik niet opgenomen.
Grote Dalmutti 89
Take 5! / 6 nimmt! 65
Coloretto 58
Weerwolven van Wakkerdam 54
Hoogspanning 49
The Resistance 48
Agricola 46
Pente 46
Gesjaakt! 44
Rat Hot / Rat Attack 44
Codenames 36
Indigo 34
Qwixx 34
Catan: Het kaartspel 33
Diamant 32
Dominion 32
Splendor 32
Star Realms 32
Timeline: Music & Cinema 30
King of Tokyo 28
Spyfall 28
Blokus 3D 27
Fuji Flush 27
The Game 27
Pandemie 27
Regenwormen 27
Azul, Sint-Petersburg, Codenames: Duet, Stef Stuntpiloot , en San Juan / Puerto Rico: kaartspel zijn de eerstvolgende spellen in de lijst.
Maar in mijn spellenteller zie ik nog enkele andere spellen die -afhankelijk van de speelmomenten- mijn H-index omhoog kunnen halen.
8/2021 (na een jaar met relatief weinig spelmomenten):
Mijn H-index is 29 en ik log vanaf december 2010.
Meeste spelletjes die daarvoor hebben gezorgd zijn de vrij korte spelletjes.
Bij King of Tokyo heb ik afgelopen weekend het 200e potje gespeeld (ik sta nu 4e van de wereld daarbij).
Wingspan is het afgelopen half jaar naar de top 3 gestegen omdat vriendin en ik het in het weekend meerdere keren zoals we zelf zeggen weg tikken.
Ik verwacht dat de Crew: Diepzee binnenkort wel op 2 komt te staan, want ik moet nog met mijn vaste groepje van 4 aan alle missies beginnen.
The Crew: The Quest for Planet Nine 369
King of Tokyo 200
Wingspan 149
Patchwork 124
Love Letter 108
Codenames 77
Codenames: Duet 77
Carcassonne 76
7 Wonders 74
The Crew: Mission Deep Sea 64
Qwixx 63
7 Wonders Duel 60
Red7 55
Pickomino 52
Forbidden Island 51
Azul 50
Kingdomino 47
Mysterium 45
BANG! The Dice Game 44
The Game 43
Lost Cities 41
Just One 39
The Resistance 37
Splendor 37
Flash Point: Fire Rescue 36
Tsuro of the Seas 36
Pandemic 34
No Thanks! 31
Tuppen 30
--------------------
Coup 28
Saboteur 28
Sushi Go 28!
Was hier al niet eerder een draadje van?
Ik log sinds 2007, en zit nu blijkbaar op een H-index van 31. Ik verwacht dat die dit jaar nog wel naar 32 gaat.
Met traag internet op de camping even te veel moeite om alle 31 spellen te noemen, vooral omdat ze meestal niet mijn favoriet zijn.
Het merendeel is kort in categorien als "nabranders", "campingspellen" en "spelletjes met mijn zoon" (ik hoef hopelijk "Boomgaardje" niet meer te spelen...)
Op 1 staat al jaren Hive, met op dit moment 131 sessies (vast nog een paar vergeten). Qua "echt spel" (minimaal 90 minuten) is Funkenschlag de eerste in het rijtje: op nr 12 staat met 47 potjes.
Verder ben ik in tegenstelling tot veel "veelspelers" best fan van behendigheidsspellen: In mijn top 10 staan 7 behendigheidsspellen, mijn favo's staan op nr 3: Klask! met 77 potjes en 5: Crokinole met 62 potjes.
Saaur schreef:
Ik zit op 12 sinds ik ben gaan loggen ergens begin 2019 er zijn maar weinig spellen die ik zo vaak wil spelen en nog minder die ik zo vaak kan spelen in anderhalf jaar - Deze 12 zijn toch veelal kleinere / kinder spellen - kanttekening is wel dat ik kleine spellen waarvan we er meer in een sessie spelen maar 1 keer per sessie log. Geeft een kleine vertekening.
En nu met data en een gestolen verduidelijking; De H-index (12) loopt tot aan de streep daaronder nog alles wat op max -2 staat. Spellen met een sterretje* zijn uit de collectie dus die scores stijgen nooit meer. Zoals al aangegeven, de getallen voor de echt lichte spellen zijn niet correct omdat ik die slechts 1 keer per sessie log (ben gekke henkie niet ) Ik log sinds februari 2019, alleen FTF sessies (speel überhaupt geen online bordspellen en zelden apps).
Wat mij vooral opvalt is dat de meeste van deze spellen diegene zijn die de kinderen graag een hele periode achter elkaar spelen, maar op dit moment komen ze niet eens op tafel. Er zitten niet veel spellen in mijn H-index die ik zou voorstellen om te spelen, ben benieuwd of het over een langere tijd wat representatiever wordt voor de spellen die ik graag speel.
Totaal 969 plays, 292 games (exclusief expansions, die ik niet log).
1. Arboretum: 17 plays
2. No Thanks!: 17 plays
3. Kingdomino: 15 plays
4. Pandemic Legacy: Season 2*: 15 plays
5. Res Arcana: 15 plays
6. SHŌBU: 15 plays
7. BONK: 13 plays
8. Hanamikoji: 13 plays
9. Just One: 13 plays
10. Magic Maze: 13 plays
11. Dino Battle: 12 plays
12. Hanabi: 12 plays
13. Terraforming Mars: 12 plays
-------------------------------
14. Dobble Free Demo Version*: 11 plays
15. My First Castle Panic: 11 plays
16. Spirit Island: 11 plays
17. Dier Op Dier: 10 plays
18. Flash Point: Fire Rescue: 10
19. Orléans: 10 plays
20. Slakkenrace: 10
21. Tigris & Euphrates*: 10
Een jaar en twee maanden later van 12 naar 15…speel toch redelijk wat, maar deze stijgt erg sloom
Ik heb geen app die het voor me bijhoudt en sinds kort probeer ik mijn plays wel te loggen op BGG. Maar alleen al op basis van de BSW statistieken heb ik een H-index van 29.
Tichu 3842x
(hij registreert 1 ronde als 1 spel, maar als een spel gemiddeld 10 rondes kent is het toch nog 380x)
Bohnanza 455
Dominion 427
Um Krone Und Kragen 414
Cafe International 237
Lost Cities 228 (een spel wat ik nooit in het echt zal spelen)
Dog 185
Kingdom Builder 165
Pandemie 146
Verflixxt 131
Numeri 94
7 Wonders 89
Regenwormen 84
Einfach Genial 72
Stone Age 65
Diamant 61
Geven en Nemen 61
Alles Im Eimer 55
Clever Hoch Drei 53
Halali 49
Wikinger 45
CantStop 43
6 nimmt 41
Dudeln 39
Drachenherz 37
Ganz Schoen Clever 36
Transamerica 31
Backgammon 30
Carcassonne 23 (ik heb toch zeker de afgelopen 15 jaar wel meer dan 7 potjes carcasonne IRL gespeeld)
En sinds ik mijn plays op BGG probeer te loggen heb ik
Welcome To 31x gespeeld.
Dan heb ik sowieso een gevalideerde H-index van 30
En dan laat ik Monopoly, Dobbelschat, Rondje Friesland, Boggle, Rummikub, Triominos, Yathzee, Kolonisten van Catan, Dixit, Levensweg, Mankomanie, Hotel, Cluedo, Qwirkle, Qwixx, Ticket to Ride Europa voor het gemak nog maar even buiten beschouwing.
Martyn F schreef:
Eigenlijk snap ik niet zo goed wat er interessant of leuk is aan die H-index.
Het is een prestatie index, net zoals bijvoorbeeld Trophies op de PlayStation. Je vindt het leuk, wordt er door geprikkeld om verder te gaan en laat het evt. graag aan je online vriendjes zien.
Of het doet je helemaal niets omdat je niet geeft om een prestatie index of om met je behaalde resultaten te pronken.