Hangt een beetje van je speelstijl (en die van je medespelers) af, maar ik heb hem een stuk of 5 keer gespeeld en heb nog niet meegemaakt dat iemand al zijn lenzen op het bord plaatste.Pura Vida schreef: do 04 jul 2024, 08:54Arjen T. schreef: di 02 jul 2024, 15:05Ik moet hem nog spelen, maar zo te zien zit ie een beetje in de Alhambra hoek. En die vind ik leuk.Pura Vida schreef: di 02 jul 2024, 14:08Is het een leuk spel?Arjen T. schreef: di 02 jul 2024, 12:55 Ik was afgelopen weekend in het Kröller-Müller museum. Daar lag Art Collector in de museumwinkel, een spel wat 999-games speciaal voor het museum heeft uitgegeven.
https://boardgamegeek.com/boardgame/292 ... -collector![]()
Hier net binnen, op de kop getikt op Marktplaats: Darwin's Journey. Duizelingwekkend regelboekje, thematisch zeer aantrekkelijk, ik ben heel benieuwd... vraagje: er ontbreekt één spelerskleur lens token (geen zes maar vijf). Hoe erg is dat? Gebruik je ze allemaal?
Laatste/nieuwste aanwinsten
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Laatste/nieuwste aanwinsten
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Labels:
-
MickyS
- Garnaal
Anders ga je even langs de Pearl.Pura Vida schreef: do 04 jul 2024, 08:54Arjen T. schreef: di 02 jul 2024, 15:05Ik moet hem nog spelen, maar zo te zien zit ie een beetje in de Alhambra hoek. En die vind ik leuk.Pura Vida schreef: di 02 jul 2024, 14:08Is het een leuk spel?Arjen T. schreef: di 02 jul 2024, 12:55 Ik was afgelopen weekend in het Kröller-Müller museum. Daar lag Art Collector in de museumwinkel, een spel wat 999-games speciaal voor het museum heeft uitgegeven.
https://boardgamegeek.com/boardgame/292 ... -collector![]()
Hier net binnen, op de kop getikt op Marktplaats: Darwin's Journey. Duizelingwekkend regelboekje, thematisch zeer aantrekkelijk, ik ben heel benieuwd... vraagje: er ontbreekt één spelerskleur lens token (geen zes maar vijf). Hoe erg is dat? Gebruik je ze allemaal?
Het spel zit op mijn radar, maar ik ben bang dat deze te complex is om voor het solo spelen zo nu en dan uit de kast te pakken. Laat even weten wat je er van vindt!
"Rock over London. Rock on Chicago."
-
Pura Vida
- Kardinaal
Dank. We gaan het ermee doen en merken het wel. Een extra rond kartonnetje is ook zo geknipt als dat nodig mocht zijn.Ugur schreef: do 04 jul 2024, 09:27Hangt een beetje van je speelstijl (en die van je medespelers) af, maar ik heb hem een stuk of 5 keer gespeeld en heb nog niet meegemaakt dat iemand al zijn lenzen op het bord plaatste.Pura Vida schreef: do 04 jul 2024, 08:54 Hier net binnen, op de kop getikt op Marktplaats: Darwin's Journey. Duizelingwekkend regelboekje, thematisch zeer aantrekkelijk, ik ben heel benieuwd... vraagje: er ontbreekt één spelerskleur lens token (geen zes maar vijf). Hoe erg is dat? Gebruik je ze allemaal?
Je speelt wel tegen een "echte" tegenstander en niet zo maar eentje: Alfred. Naar Alfred Russel Wallace, die ándere onderzoeker die met de evolutie bezig was. Het regelboekje voor solo is wel stevig, komt dus bovenop de normale regels en er komen kaarten bij die Alfreds zetten voorschrijven. Ik voel nog niet veel behoefte, maar als ik hem niet op tafel krijg, kan dat zomaar veranderen. Ik zal er geheid nog eens iets over opschrijven als ik het heb gespeeld.MickyS schreef: do 04 jul 2024, 09:39
Anders ga je even langs de Pearl.
Het spel zit op mijn radar, maar ik ben bang dat deze te complex is om voor het solo spelen zo nu en dan uit de kast te pakken. Laat even weten wat je er van vindt!
Eerste regelverkenning met alles op tafel sprak wel aan. Je verkent de zee en de eilanden, zet onderzoekstentjes op, stuurt berichten naar huis en specimen naar musea. Het klikt allemaal mooi in elkaar, lijkt het. Met eerste rondes waar bijna niks kan en laatste rondes waarin alles gaat draaien.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
als je niet in montezuma woonde zou ik zeggen kom langs dan spelen we m en leg ik je m uitPura Vida schreef: vr 05 jul 2024, 08:28
Eerste regelverkenning met alles op tafel sprak wel aan. Je verkent de zee en de eilanden, zet onderzoekstentjes op, stuurt berichten naar huis en specimen naar musea. Het klikt allemaal mooi in elkaar, lijkt het. Met eerste rondes waar bijna niks kan en laatste rondes waarin alles gaat draaien.
~ Always look on the bright side of life ~

-
Pura Vida
- Kardinaal
humske schreef: vr 05 jul 2024, 08:34als je niet in montezuma woonde zou ik zeggen kom langs dan spelen we m en leg ik je m uitPura Vida schreef: vr 05 jul 2024, 08:28
Eerste regelverkenning met alles op tafel sprak wel aan. Je verkent de zee en de eilanden, zet onderzoekstentjes op, stuurt berichten naar huis en specimen naar musea. Het klikt allemaal mooi in elkaar, lijkt het. Met eerste rondes waar bijna niks kan en laatste rondes waarin alles gaat draaien.![]()
-
Amethyst141
- Regenmaker
Sky Team is onze nieuwste aanwinst. Speelt lekker weg, misschien iets te. Tot nu toe erg makkelijk gewonnen, hopelijk verandert dat nog en wordt het een uitdagende puzzel.

-
Iris_
Marrakesh, met korting. Op het Spellenspektakel werd er zeer lovend over het spel gesproken.
Wondrous creatures, kon het niet laten. Verder Let's go to Japan van Sinterklaas gekregen.
Wondrous creatures, kon het niet laten. Verder Let's go to Japan van Sinterklaas gekregen.
-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Ark Nova
Architecten van de het Westelijk Koninkrijk incl. uitbreiding Ambachtslieden
Burggraven van het Westelijk Koninkrijk
Paladijnen van het Westelijk Koninkrijk
Metalen munten voor de Westelijk Koninkrijk trilogie
MicroMacro: Crime City – Full House
e-Raptor insert voor Ark Nova, Viticulture en Brass Birmingham
Ik was er niet perse op uit, maar met Black Friday kon ik voor een schappelijke prijs de volledige Westelijk Koninkrijk trilogie compleet aanschaffen. De inserts ook voor een mooie prijs kunnen halen.
Architecten van de het Westelijk Koninkrijk incl. uitbreiding Ambachtslieden
Burggraven van het Westelijk Koninkrijk
Paladijnen van het Westelijk Koninkrijk
Metalen munten voor de Westelijk Koninkrijk trilogie
MicroMacro: Crime City – Full House
e-Raptor insert voor Ark Nova, Viticulture en Brass Birmingham
Ik was er niet perse op uit, maar met Black Friday kon ik voor een schappelijke prijs de volledige Westelijk Koninkrijk trilogie compleet aanschaffen. De inserts ook voor een mooie prijs kunnen halen.
-
kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
Rome fate of an empire
Behold: Rome
Paperback Adventures
7th Continent.
Behold: Rome
Paperback Adventures
7th Continent.
-
kosterix
- Burgemeester
Zat daar niet een hele campaign in?Amethyst141 schreef: wo 10 jul 2024, 21:46 Sky Team is onze nieuwste aanwinst. Speelt lekker weg, misschien iets te. Tot nu toe erg makkelijk gewonnen, hopelijk verandert dat nog en wordt het een uitdagende puzzel.
-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Sky Team heeft inderdaad een hele leuke, opbouwende campaign die telkens moeilijker wordt met meer variabelen (lekkende benzinetank, windrichting, ijs op de landingsbaan, etc.)kosterix schreef: di 03 dec 2024, 10:08Zat daar niet een hele campaign in?Amethyst141 schreef: wo 10 jul 2024, 21:46 Sky Team is onze nieuwste aanwinst. Speelt lekker weg, misschien iets te. Tot nu toe erg makkelijk gewonnen, hopelijk verandert dat nog en wordt het een uitdagende puzzel.
-
kosterix
- Burgemeester
Klinkt vet!
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Van mijn meer dan gulle BGG Secret Santa de volgende spellen gekregen:
Empires of the Void II
Ancient Knowledge
Black Forest
En van manlief Santa:
Civolution.
SETI: Search for Extraterrestrial Intelligence
Hohoholymoly wat een verwennerij!
Empires of the Void II
Ancient Knowledge
Black Forest
En van manlief Santa:
Civolution.
SETI: Search for Extraterrestrial Intelligence
Hohoholymoly wat een verwennerij!
-
Pura Vida
- Kardinaal
Als je in je plaatselijke winkel een retour op de toonbank ziet liggen met een lichte beschadiging aan de doos en dus een zachte prijs, dan ga je als veelvraat natuurlijk overstag.
Speelbord vind ik alvast erg mooi. Heldere kleuren en roterende delen...
Leuk detail: Neerlands sterrenkundige trots (èn schande trouwens, als het gaat om ons oorlogsverleden) staat ook op de kaart.
Nu nog op tafel krijgen. Ik hoop dat dit dan ons nieuwe veelspeelspel wordt. Wordt vervolgd.
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Hij is vrij geweldig.
Voor mij het lievelings nieuwe spel van vorig jaar
Voor mij het lievelings nieuwe spel van vorig jaar