Laatste/nieuwste aanwinsten

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Pura Vida
Kardinaal

Re: Laatste/nieuwste aanwinsten

Bericht door Pura Vida »

Finspan ligt in de winkels, mensen!
PXL_20250306_173239451~2.jpg
Afbeelding

Labels:
siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door siepie »

Pura Vida schreef: do 06 mar 2025, 18:35 Finspan ligt in de winkels, mensen! PXL_20250306_173239451~2.jpg
Wij lopen een jaartje achter, we hebben net Wyrmspan aangeschaft :lol:
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

siepie schreef: do 06 mar 2025, 19:14
Pura Vida schreef: do 06 mar 2025, 18:35 Finspan ligt in de winkels, mensen! PXL_20250306_173239451~2.jpg
Die hebben wij tijdje terug maar weer verkocht. Hoop dat ie jullie beter bevalt?
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Pura Vida schreef: do 06 mar 2025, 22:54
Die hebben wij tijdje terug maar weer verkocht. Hoop dat ie jullie beter bevalt?
Ja! Ik was er eerst niet voor te porren. Ik vond de draken niet zo aansprekend, puur om het niet bestaand/fantasy. Maar op Spel-o-Polis even kunnen proberen en ik vind het in het mechanisme wel fijn spelen. En de drakenkaarten zijn gewoon prachtig. Bleek dus dat ik me niet stoorde aan het fantasy gebeuren. Andere voorwaarde was dat het niet ter vervanging van WIngspan moest zijn. Ik denk vooralsnog dat ik ze prima allebei kan spelen. Ik vind het gildenbord uit Wyrmspan wel wat weg hebben van de extra's die je in Wingspan met de Azië uitbreiding hebt. Ik vind het wel fijn dat je niet met de dobbelstenen zit.
Ik ben op dit moment nog niet overtuigd van Finspan. Hij lijkt me iets te licht en ik had wel video's gekeken, maar leek me iets te saai. Maar wie weet hoe ik er over een jaar over denk! :lol:
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

siepie schreef: do 06 mar 2025, 23:02
Pura Vida schreef: do 06 mar 2025, 22:54
Ja! Ik was er eerst niet voor te porren. Ik vond de draken niet zo aansprekend, puur om het niet bestaand/fantasy. Maar op Spel-o-Polis even kunnen proberen en ik vind het in het mechanisme wel fijn spelen. En de drakenkaarten zijn gewoon prachtig. Bleek dus dat ik me niet stoorde aan het fantasy gebeuren. Andere voorwaarde was dat het niet ter vervanging van WIngspan moest zijn. Ik denk vooralsnog dat ik ze prima allebei kan spelen. Ik vind het gildenbord uit Wyrmspan wel wat weg hebben van de extra's die je in Wingspan met de Azië uitbreiding hebt. Ik vind het wel fijn dat je niet met de dobbelstenen zit.
Ik ben op dit moment nog niet overtuigd van Finspan. Hij lijkt me iets te licht en ik had wel video's gekeken, maar leek me iets te saai. Maar wie weet hoe ik er over een jaar over denk! :lol:
:thumbup:
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Het thema vissen spreekt mij wel aan en Wyrmspan vond ik niet goed. Te veel gedoe. Finspan wil ik zeker graag een keertje spelen om uit te proberen. Ik denk niet dat die de collectie zal halen want van Wingspan wil ik alles compleet hebben een Finspan lijkt daar iets te veel op.
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Vandaag op "excursie" geweest en 3 spellenwinkels bezocht. Heerlijk! Alleen de portemonnee vond het iets minder.

Viticulture essential edition
Maple Valley (Engels want de NL versies zijn echt overpriced) + wooden bits
Meadow sleeve pack
en wat FInal Girl episodes

De eerste 2 stonden niet op de planning, maar liepen we tegenaan voor een mooie prijs.

Wel stom, er waren 2 dingen waar we voor gingen en die zijn we totaal vergeten, voortaan een briefje maken. :lol:
Afbeelding
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

Laatste aanwinsten:
- Horizons (baby spirit island); kaart ingescand en uitgeknipt zodat ik 1 eiland per spirit heb;
- Aeon's End The Descent - AE hoort wel thuis hier, en had er nog geen. Kwam als KS editie, geinig;
- ubongo (reisversie met ribbeltjes) - 200 legpuzzels in 1, vriendin is nu bij 195 ik kwam niet verder dan 1;
- Valley of the Dead King - moest wel eerst de spelregels herschrijven, maar dan heb je ook wat;
- Rome Fate of an Epire: alleraardigst spel, heb de deluxe besteld;
- The Road, Spirit of Eden & Berserkers, alledrie goede solo games.
Bert_
Website beheerder

Bericht door Bert_ »

@Siepie: leuk idee, zo' tocht langs enkele spellenwinkels :D
Snuister je dan liefst zelf rond, of krijg je vooral tips van de uitbater?
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Bert_ schreef: di 08 apr 2025, 22:17 @Siepie: leuk idee, zo' tocht langs enkele spellenwinkels :D
Snuister je dan liefst zelf rond, of krijg je vooral tips van de uitbater?
We komen zelden in een spellenwinkel dus het was vooral rondkijken. Zeker bij Spelspul hebben we onze ogen uitgekeken. En omdat we daar vroeg waren hebben we ook nog met de eigenaar (vermoed ik) kunnen kletsen over spellen.
Spellenwinkel is mooi en modern maar viel me tegen qua assortiment en het leek echt op een grote winkel zoals andere winkels.
In het centrum an Delft was het dan wel weer verrassend, klein maar wel goed assortiment. Het was te druk om daar heel uitgebreid te praten.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Als je een rondje spellenwinkels wilt doen, dan is Utrecht ook een goede bestemming. Parkeren in parkeergarage in de strosteeg en je loopt zo de gracht op waar vier spellenwinkels op een kluitje zitten.

En je bent ook nog vlakbij zowel het Catharijneconvent (echt leuk museum met vaak bijzondere tijdelijke tentoonstellingen) en het museum Van speelklok tot pierement (over automatisch afgespeelde muziek, van bijzondere muzieknoten tot draaiorgels, en niet alleen te zien maar ook te horen).
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

En dan weer on topic. Mijn vlees was zwak en ik heb Moon Colony Bloodbath gekocht. Dit is een nieuw spel van Donald X “Dominion” Vaccarino waarin je een basis op de maan gaat bouwen die daarna door onheil getroffen gaat worden. Op de doos noemen ze het een “engine building, engine losing tableau game”.
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Dagmar schreef: wo 09 apr 2025, 08:32 Als je een rondje spellenwinkels wilt doen, dan is Utrecht ook een goede bestemming. Parkeren in parkeergarage in de strosteeg en je loopt zo de gracht op waar vier spellenwinkels op een kluitje zitten.

En je bent ook nog vlakbij zowel het Catharijneconvent (echt leuk museum met vaak bijzondere tijdelijke tentoonstellingen) en het museum Van speelklok tot pierement (over automatisch afgespeelde muziek, van bijzondere muzieknoten tot draaiorgels, en niet alleen te zien maar ook te horen).
Ja Utrecht is ook bekend hier!
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Ook weer on topic: een kickstarter opgehaald pas geleden en van het weekend eindelijk gespeeld. Fled, een tegellegger waarbij je uit de gevangenis moet ontsnappen. Geen hoogvlieger, je bent erg afhankelijk van de tegels die je trekt. Maar goed, pas 1 keer gespeeld dus ik wil het nog niet afschrijven. Het ziet er wel mooi uit :thumbup:
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Gisteren na een zoektocht langs een paar filialen Jaipur op kunnen pikken bij Kruidvat voor slects 4,49.
Afbeelding