Ik speel de Glasstraat heel graag alleen. Om gebouwen te kunnen kopen of grondstoffen te verzamelen moet je steeds een aantal kaarten kiezen die je wil spelen, maar je weet niet in welke volgorde je ze kan gebruiken en er is altijd één kaart die je niet kan spelen waardoor je keuzes steeds interessant en best moeilijk zijn. Het is de hele tijd wikken en wegen wat je moet doen. Kiezen is verliezen gaat goed op voor dit spel. Een andere grote plus voor de Glasstraat is dat je het snel opgezet hebt en dat de regels lekker simpel zijn, zonder een simpel spel te zijn. Ik hou niet zo van 'verbeter je eigen highscore' spellen, maar dat neemt niet weg dat ik de Glasstraat een van de leukste Euro solospellen in mijn collectie vind. Het komt bij mij ook veel vaker op tafel dan pakweg Agricola of Le Havre omdat je daar al snel een hele poos zoet mee bent. De glasstraat is de perfecte lengte om even op tafel te gooien op een avond als je niet heel veel tijd hebt....Gemaskerde Muchacho schreef:Ik vind het erg leuk om Bruges alleen te spelen...
Ik ben sowieso een erg groot Bruges fan...
Is Glasstraat leuk alleen?
Spellen geschikt voor solo play!
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Ma1ze
- Rooster Booster
Re: Spellen geschikt voor solo play!
Labels:
- Gemaskerde Muchacho
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Ma1ze schreef:Ik speel de Glasstraat heel graag alleen. Om gebouwen te kunnen kopen of grondstoffen te verzamelen moet je steeds een aantal kaarten kiezen die je wil spelen, maar je weet niet in welke volgorde je ze kan gebruiken en er is altijd één kaart die je niet kan spelen waardoor je keuzes steeds interessant en best moeilijk zijn. Het is de hele tijd wikken en wegen wat je moet doen. Kiezen is verliezen gaat goed op voor dit spel. Een andere grote plus voor de Glasstraat is dat je het snel opgezet hebt en dat de regels lekker simpel zijn, zonder een simpel spel te zijn. Ik hou niet zo van 'verbeter je eigen highscore' spellen, maar dat neemt niet weg dat ik de Glasstraat een van de leukste Euro solospellen in mijn collectie vind. Het komt bij mij ook veel vaker op tafel dan pakweg Agricola of Le Havre omdat je daar al snel een hele poos zoet mee bent. De glasstraat is de perfecte lengte om even op tafel te gooien op een avond als je niet heel veel tijd hebt....Gemaskerde Muchacho schreef:Ik vind het erg leuk om Bruges alleen te spelen...
Goed om te lezen! Ik moet zelf nog erg wennen aan Glasstraat.. Ik ben zelf een groot fan van Ora, dus ik moet het gewoon wat vaker spelen denk ik..
Zeker qua tijd gaat dat wel lukken..
Maar jij speelt het spel gewoon via de normale solo regels?
- Ma1ze
- Rooster Booster
Ja. De gewone solo regels zijn prima voor mij. Brugge heb ik ook, maar nog nooit solo gespeeld.... Welke regels gebruik jij?Gemaskerde Muchacho schreef:Ma1ze schreef:Ik speel de Glasstraat heel graag alleen. Om gebouwen te kunnen kopen of grondstoffen te verzamelen moet je steeds een aantal kaarten kiezen die je wil spelen, maar je weet niet in welke volgorde je ze kan gebruiken en er is altijd één kaart die je niet kan spelen waardoor je keuzes steeds interessant en best moeilijk zijn. Het is de hele tijd wikken en wegen wat je moet doen. Kiezen is verliezen gaat goed op voor dit spel. Een andere grote plus voor de Glasstraat is dat je het snel opgezet hebt en dat de regels lekker simpel zijn, zonder een simpel spel te zijn. Ik hou niet zo van 'verbeter je eigen highscore' spellen, maar dat neemt niet weg dat ik de Glasstraat een van de leukste Euro solospellen in mijn collectie vind. Het komt bij mij ook veel vaker op tafel dan pakweg Agricola of Le Havre omdat je daar al snel een hele poos zoet mee bent. De glasstraat is de perfecte lengte om even op tafel te gooien op een avond als je niet heel veel tijd hebt....Gemaskerde Muchacho schreef:Ik vind het erg leuk om Bruges alleen te spelen...
Goed om te lezen! Ik moet zelf nog erg wennen aan Glasstraat.. Ik ben zelf een groot fan van Ora, dus ik moet het gewoon wat vaker spelen denk ik..
-
winny
- Locomotief
Ma1ze schreef:Ja. De gewone solo regels zijn prima voor mij. Brugge heb ik ook, maar nog nooit solo gespeeld.... Welke regels gebruik jij?Gemaskerde Muchacho schreef:Ma1ze schreef:Ik speel de Glasstraat heel graag alleen. Om gebouwen te kunnen kopen of grondstoffen te verzamelen moet je steeds een aantal kaarten kiezen die je wil spelen, maar je weet niet in welke volgorde je ze kan gebruiken en er is altijd één kaart die je niet kan spelen waardoor je keuzes steeds interessant en best moeilijk zijn. Het is de hele tijd wikken en wegen wat je moet doen. Kiezen is verliezen gaat goed op voor dit spel. Een andere grote plus voor de Glasstraat is dat je het snel opgezet hebt en dat de regels lekker simpel zijn, zonder een simpel spel te zijn. Ik hou niet zo van 'verbeter je eigen highscore' spellen, maar dat neemt niet weg dat ik de Glasstraat een van de leukste Euro solospellen in mijn collectie vind. Het komt bij mij ook veel vaker op tafel dan pakweg Agricola of Le Havre omdat je daar al snel een hele poos zoet mee bent. De glasstraat is de perfecte lengte om even op tafel te gooien op een avond als je niet heel veel tijd hebt....Gemaskerde Muchacho schreef:Ik vind het erg leuk om Bruges alleen te spelen...
kan je brugge spelen als solo spel? heb dit enkel nog maar met 3-4 spelers gespeeld... tegen wie speel je dan als je alleen speelt?
ik ben ook op zoek naar een goed solospel en overal lees ik dat Lord of the Rings LCG een zeer goed spel is voor solo te spelen.
maar waar ik dat ik ergens kopen in het nederlands en de juiste versie, want als ik dat eens google krijg ik 15 verschillende spelen te zien
- BaSL
- Team Bordspelmania
Solo varianten voor Brugge: https://www.boardgamegeek.com/forum/135 ... s/variants
Bestaat niet in een Nederlandse versie.winny schreef:ik ben ook op zoek naar een goed solospel en overal lees ik dat Lord of the Rings LCG een zeer goed spel is voor solo te spelen.
maar waar ik dat ik ergens kopen in het nederlands en de juiste versie, want als ik dat eens google krijg ik 15 verschillende spelen te zien

- Spellenwijs.nl
- Party Animal
- Contacteer:
Ik vind zelf het (kaart)spel Vrijdag wel geinig
.
Duurt niet al te lang.
Duurt niet al te lang.
-
maartend
- Critico
Maar winnen is een andere zaak.HansL schreef:Ik vind zelf het (kaart)spel Vrijdag wel geinig.
Duurt niet al te lang.
-
DeKerstman
- El Capitan
Inderdaad, twee keer geprobeerd & gruwelijk verloren, daarna snel weggedaan (voelde me zo stom
)
-
Diied
- Veenboer
Vrijdag is nochtans echt een superspel!
Een echte uitdaging.
Ik heb de strategie nog niet ontdekt voor op de moeilijkste level te winnen, maar ik blijf proberen
Een echte uitdaging.
Ik heb de strategie nog niet ontdekt voor op de moeilijkste level te winnen, maar ik blijf proberen
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
Vrijdag eens op vakantie meegenomen, en daar veel plezier aan beleefd inderdaad. Maar op het eind van de vakantie won ik ook het moeilijkste level
dus het is te doen 
Laatst Viticulture Essential ed. met de Automa kaarten solo gespeeld. Ook een mooie uitdaging. Heel goed spel.
Wat ik nog niet heb gedaan en me wel al vaker heb voorgenomen om solo te doen is Lewis&Clark. Absoluut topspel dat ik denk ook solo een mooie uitdaging is.
Verder wacht ik nog op de soloregels van Thrash'n Roll. Het spel nu een paar keer gespeeld en telkens troosteloos laatste geworden (ik ben beter op mijn airgitaar denk ik
) dus ik moet oefenen!!
Laatst Viticulture Essential ed. met de Automa kaarten solo gespeeld. Ook een mooie uitdaging. Heel goed spel.
Wat ik nog niet heb gedaan en me wel al vaker heb voorgenomen om solo te doen is Lewis&Clark. Absoluut topspel dat ik denk ook solo een mooie uitdaging is.
Verder wacht ik nog op de soloregels van Thrash'n Roll. Het spel nu een paar keer gespeeld en telkens troosteloos laatste geworden (ik ben beter op mijn airgitaar denk ik
- Spellenwijs.nl
- Party Animal
- Contacteer:
De strategie achter Vrijdag is ff doorhebben. Dan biedt het zeker een leuke uitdaging. Voor af en toe dan 
- cinder
- Meeple
Tot mijn grote verbazing heeft nog niemand hier Elder Sign vermeld. Dit is absoluut 1 van mijn favoriete solo games. Verder sluit ik me ook aan bij Pathfinder, Vrijdag en Ghost Stories. Voor wat langere spelsessies vind ik Arkham Horror ook erg leuk. Mijn laatste aanwinst is Imperial Settlers, ook een absoluut topspel.
Iets heel anders is bijvoorbeeld Sherlock Holmes: Consulting Detecive, al is daar de discussie of het nu technisch gezien een spel of een interactief boek is. Ik heb tot nu toe de eerste 2 scenario's doorlopen en er alvast erg van genoten.
Nog enkele tips:
A fistfull of Penguins
Pandemic (prima alleen te spelen)
Dungeon Roll
Dungeonquest
Iets heel anders is bijvoorbeeld Sherlock Holmes: Consulting Detecive, al is daar de discussie of het nu technisch gezien een spel of een interactief boek is. Ik heb tot nu toe de eerste 2 scenario's doorlopen en er alvast erg van genoten.
Nog enkele tips:
A fistfull of Penguins
Pandemic (prima alleen te spelen)
Dungeon Roll
Dungeonquest
- Noviomagum
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator
https://www.kickstarter.com/projects/da ... of-valeria
Project was binnen 3 (!) uur gefund en nu via Stretched Goals zijn er solo regels toegevoegd.
Print n play te downloaden via BGG.
De uitgever zoekt nog testspelers en staat open voor feedback.
De is een hele leuke (solo) deckbuilder als je n beetje van het Fanasy sfeertje houd
Project was binnen 3 (!) uur gefund en nu via Stretched Goals zijn er solo regels toegevoegd.
Print n play te downloaden via BGG.
De uitgever zoekt nog testspelers en staat open voor feedback.
De is een hele leuke (solo) deckbuilder als je n beetje van het Fanasy sfeertje houd
- usurper
- Geheim Genootschap
Afgelopen week Voor de poorten van Loyang solo gespeeld. Erg leuk puzzle spel. Het kag pas 3 jaar ongespeeld in de kast 
We live to survive our paradoxes
- Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
- Contacteer: