Spiel 2016 - algemeen

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

arne
Burgemeester
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spiel 2016 - algemeen

Bericht door arne »

Piet schreef:Er zijn werken aan de Rijnbrug nabij Duisburg.
Kom je uit richting Venlo naar Essen, dan hou je best rekening met wat vertraging of file.
Moest er iemand even een update kunnen lanceren vanavond of morgenavond omtrent het tijdsverlies de eerste dagen, zou dat erg fijn zijn. Ik vermoed dat het in het weekend misschien wel iets rustiger is op de autosnelweg, maar dan hebben we een indicatie.

Labels:
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul

Bericht door ozymandias »

arne schreef:
Kom je uit richting Venlo naar Essen, dan hou je best rekening met wat vertraging of file.
Moest er iemand even een update kunnen lanceren vanavond of morgenavond omtrent het tijdsverlies de eerste dagen, zou dat erg fijn zijn. Ik vermoed dat het in het weekend misschien wel iets rustiger is op de autosnelweg, maar dan hebben we een indicatie.
No stress Arne :-D
Maar blijkbaar zijn ze in Duisburg ook aan het werken nabij of op de op -en afritten nr.14
En is er licht vertraagd verkeer daarvoor aan het klaverblad nr.10.
jolahola
Matroos

Bericht door jolahola »

ozymandias schreef:
arne schreef:
No stress Arne :-D
Maar blijkbaar zijn ze in Duisburg ook aan het werken nabij of op de op -en afritten nr.14
En is er licht vertraagd verkeer daarvoor aan het klaverblad nr.10.
Inderdaad, ter hoogte van klaverblad nr 10, dat is ongeveer 1 km voor de brug naar 2 of 3 versmalde rijstroken, en dan zo over de brug. Vanaf daar gaat het weer vlotter, niets gemerkt aan afrit 14.
tijdverlies gisteren (woensdag) +- 25 minuten, weliswaar in volle spits (8:15u - 8:45u). Vermoedelijk in het weekend ruhiger und kein Stau mehr ...
Of je probeert daar te passeren rond 5u 's morgens, waarschijnlijk zonder enige vertraging. Maar dan heb je wel een wachttijd voor de deuren natuurlijk.
Geerius
Party Animal

Bericht door Geerius »

Niet mogelijk om (iets zuidelijker) via Krefeld te rijden? Hoef je niet de rijnbrug te nemen.
Afbeelding
Afbeelding
woozle
Stamhoofd

Bericht door woozle »

Ik zie op twitter al meldingen staan over enorme files en een lange wachtduur op de bussen op de verste parkings. Zaterdagmorgen maar op tijd vertrekken :)
Afbeelding
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

woozle schreef:Ik zie op twitter al meldingen staan over enorme files en een lange wachtduur op de bussen op de verste parkings. Zaterdagmorgen maar op tijd vertrekken :)
Alles is gegroeid binnen de hobby, volgens mij groot deel uit het pers stuk wat naar voren was gekomen ook, dus het aantal bezoekers zou zo maar eens ook meegegroeid kunnen wezen.

Ik rijd morgenochtend vroeg weg en hoop er ruim voor 10:00 te zijn. :D
vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!

Bericht door vdbmalmsteen »

Vraagje voor de Nederlanders. Ik vertrek morgenochtend en zou Duisburg willen vermijden.

Rij je het best
* Eindhoven - Venlo - Mönchengladbach - Essen of
* Eindhoven - Roermond - Mönchengladbach - Essen
Afbeelding
kristofbe
Grote Dienaar

Bericht door kristofbe »

Gaat er iemand dit weekend naar Spiel en hij/zij woont in de buurt van Gent??
Ik zou graag Captain Sonar hebben en gisteren was hij nog niet beschikbaar op Spiel.
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

kristofbe schreef:Gaat er iemand dit weekend naar Spiel en hij/zij woont in de buurt van Gent??
Ik zou graag Captain Sonar hebben en gisteren was hij nog niet beschikbaar op Spiel.
`

Ik heb volgens mij hele stapels gezien in hal 3.....neem aan dat deze ook verkocht werden
Afbeelding
kristofbe
Grote Dienaar

Bericht door kristofbe »

DeKerstman schreef:
kristofbe schreef:Gaat er iemand dit weekend naar Spiel en hij/zij woont in de buurt van Gent??
`

Ik heb volgens mij hele stapels gezien in hal 3.....neem aan dat deze ook verkocht werden
Matagot zei dat het spel pas vanaf vrijdag beschikbaar is! Gelukkig kreeg ik de hulp van Jos!!
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

kristofbe schreef:
DeKerstman schreef:
`

Matagot zei dat het spel pas vanaf vrijdag beschikbaar is! Gelukkig kreeg ik de hulp van Jos!!
Captain sonar was gewoon te koop. Er was ook een special met Inis, Sonar, dice star en nog een andere. Ik wilde alleen Inis, dus daar ben ik voor gegaan.
Recent gespeeld:
Afbeelding
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Wat ik mij nog afvroeg is er dit jaar weer een fairplay list of niet? Ik kan er niks over vinden.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Hijacker
Genius

Bericht door Hijacker »

Ik kijk hier af en toe op

http://fairplay-online.blogspot.nl/

Tweet plaatje van 17:40
Afbeelding
Afbeelding
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ah bedankt!

Ik heb bij gisteren gespeeld nog een verslagje geplaatst over de gespeelde spellen. Als je meer wilt weten/vragen mag :)
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Ik ben gister ook op Essen geweest met een vriend. We waren relatief vroeg weg gegaan om een fatsoenlijke parkeerplek te bemachtigen. Waren om iets over 9 daar en konden parkeren op P6. Ideaal en vlak bij.
Omdat ik graag bij de The Dice Tower live show wilde zijn we bij het openen van de show rond kwart voor tien rechtstreeks naar hal 6 gelopen en de tickets daarvoor opgehaald.
Hierna daar verder gelopen in hal 6 en daar troffen we Revenge of the Dictators aan, een spel wat afgelopen jaar op Kickstarter gelanceerd is. Ik vond het toen er al interessant uit zien, maar vanwege allerlei redenen niet gebacked. Nu toch een halve pot kunnen spelen en het zit zeker goed in elkaar. Ik weet echter niet of ik het heel vaak zou spelen en gezien de aanschafprijs van €60 voor alles heb ik besloten deze niet aan te schaffen. Wel zag de aankleding van de stand en de demo personen er uitstekend uit!

Revenge of the Dictators
Afbeelding

Hierna de verschillende zalen achter elkaar door gelopen. Het was druk, maar nog goed te doen. Jammer genoeg niet heel veel kunnen spelen.
We hebben nog 2 dingen kunnen spelen waarvan de eerste een korte filler gebaseerd op Love Letter en Magic zoals hij het zelf omschreef, Terrible Monster. Grappig spelletje en interessante filler, echter kocht degene waar ik mee was hem al, reden voor mij hem niet te kopen. Was een tientje, dus prima prijs dacht ik.

Terrible Monster
Afbeelding

Hierna doorgelopen en daar zag ik Ice Cool. Al veel over gehoord en het spel concept ziet er interessant uit, maar ik denk dat het na verloop van tijd gaat vervelen. Opzich een goede prijs van €30,-, maar andere spellen als Loony Quest komen eerder op tafel met mijn kinderen.

Ice Cool
Afbeelding

Ook was er een erg leuke en erg grote opstelling van Captain Sonar, ik denk alleen dat er iets te veel lawaai van de hallen was om dit goed te spelen. Zag er wel tof uit.

Captain Sonar
Afbeelding

Dit jaar stond de Kickstarter van Outlive ook online, deze heb ik uiteindelijk niet gebacked, vriend van me wel. Was ik erg benieuwd naar. Zag er mooi uit, maar wel erg druk bord voor mijn gevoel. Deze niet kunnen spelen.

Outlive
Afbeelding

Hierna Celestia gespeeld in een nagebouwde replica van het airship in het spel zelf. Erg leuk gedaan!
Ik had deze al een tijdje op de verlanglijst omdat het een game leek die goed zou bevallen thuis. Een potje gespeeld en direct verkocht. Het spel + uitbreiding aangeschaft voor €30,-
Vandaag ook direct 3 potjes gespeeld met de kids en ik had gelijk, iedereen vond het leuk. 8)

Celestia
Afbeelding

Om 12.00 afgesproken voor de BBG auction, daar was ook de math trade aanwezig volgens mij en het was vrij druk. Uiteindelijk degene gevonden die ik zocht en daar Roll for the Galaxy en Cosmic Encounter + Incursion opgepikt.

Nog drie andere spellen waar ik van te voren geïnteresseerd in was waren Sola Fide, Star Wars rebellion en First Martians. Sola Fide wil ik nog wel een keer spelen, maar zag er niet interessant genoeg uit om te kopen. De andere twee staan nog steeds op de verlanglijst en First Martians schaf ik direct aan als hij uitkomt in januari.
Ook was ik geinteresseerd in Clank! Deze was echter direct s'ochtends uitverkocht en komt pas over een tijd uit.

First Martians
Afbeelding

Sola Fide
Afbeelding

Star Wars: Rebellion
Afbeelding

Om 17.00 begon de live show van The Dice Tower. Was wel lekker om even te kunnen zitten na een lange dag lopen. Leuk om eens live mee te maken, ik luister zelf de podcast ook wekelijks. Uiteindelijk deelden ze ook nog een hoop prijzen uit.

Uiteindelijk was dit mijn vangst na een dag Essen.
Afbeelding

Volgend jaar 2 dagen zodat we het iets rustiger aan kunnen doen.
Afbeelding