Eerste dag heb ik rondgelopen en veel spelletjes gedaan. De grote spellen had ik in Essen (en erna) al gedaan, dus was op zoek naar nog wat spellen die ik nog niet kende of nog niet had gespeeld.
Meduris
Rattlebones
Hellas.
Armageddon.
Terra.
's-avonds uit eten geweest, nog een stukje van Glow meegepikt in de binnenstad en vervolgens nog Great Western Trail gedaan in de Holiday Inn. Mijn 2e potje en het 1e potje voor de 3 andere mensen (de welbekende Groningse bende). In mijn 1e potje won ik dik met 121 punten met een deck-building/deck culling + delivery strategie en wilde nu wat anders proberen. Dat kwam niet goed uit de verf. Een medespeler ging dit keer voor een gebouwen+stations-strategie en dat liep werkelijk als een tierelier. Hij ramde over het bord heen en ging door al z'n fiches heen. Hij won uiteindelijk met 128 punten. Leuk om te zien dat een compleet tegenovergestelde strategie ook succesvol kan zijn. Toch vraag ik me af of je bij dit spel van een slechte start (dwz slechte card draws aan het begin zodat je geld misloopt) volledig kan terugkomen.
Zondag de hele dag gedemoëd voor Portal Games. Een nadeel van de ruimte vind ik dat het publiek in de ochtend lang beneden blijft hangen en té weinig mensen naar boven doorstromen. Zo bleef het tot 12u (2 uur na opening!) erg rustig boven op de ballustrade, maar kwam het daarna goed op gang. Voor de mensen die graag Cry Havoc wilden spelen: als je vóór 12 uur was gekomen had je alle tijd gehad. Ik heb de dag vooral veel Crazy Karts, My Happy Farm en Tides of Madness uitgelegd. Die spellen bleken best populair (en 51st State en Cry Havoc waren later ook steeds bezet) en veel leuke reacties gehad (en veel gelachen). Geslaagde dag gehad!
Ook leuk om weer een flink aantal mensen te zien waar ik al tijden van tegen hun nickname aan zit te kijken. Nice to know a face behind a name
Al met al een topweekend! Zeker voor herhaling vatbaar!