Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Het waren 4 geweldige dagen, waarvan ik 3 dagen op de beurs ben geweest en we zaterdag een rustdag/spellendag gehouden hebben. Ik ben niet heel veel bekende tegen gekomen, maar toch was het leuk de bekende die ik tegen kwam te zien: Marlon, Niels & Dirk staan me zo bij, maar misschien vergeet ik mensen door alle indrukken. Dirk is ook een avond spelletjes komen spelen in ons huisje (Ik was oa samen met kezuskrijst en Suzanne24).
Ik heb me aardig ingehouden voor 3 beursdagen, maar in de komende weken zullen er zeker nog wat spellen de collectie ingaan (Denk aan pursuit of happiness, pandemic the cure expansion, covert, Mystic Vale expansion). En ik wil benadrukken dat ik 1 van de beste spellen op Spiel "terraforming mars" vond, maar die had ik al een week of 3 in mijn bezit. Daarnaast ben ik vergeten de beker van final fantasy 9 op de foto te zetten, die stond al in de vaatwasser.
Dat was de score van 4,5 dagen hard werken en goed 3 uur efficient serious shopping.
De buit is toch al weer kleiner dan vorig jaar, dus ik begin het wellicht toch te leren.
Ook heb ik nog 26 spellen verkocht, dus dat is toch weer een beetje in balans, toch?
Ik had best veel spellen willen kopen, maar ben weinig tegengekomen wat ik nog echt een toevoeging vond op mijn collectie. Ik heb uiteraard lang niet alles kunnen uitproberen waar ik interesse in had, en dat wat ik wel speelde was vaak wel aardig maar niet meer dan dat. Spellen met een waardering van 7 heb ik echt al genoeg, tenzij ze qua thema of mechanismen iets bieden wat ik nog niet heb en wel heel graag wil hebben.
Dus ik heb, zeker naar de maatstaven van dit topic, echt een bescheiden buit:
Flamme Rouge (simpel spel, maar weet de strategie/tactiek van een wielerkoers heel mooi te vangen en daar kan ik echt van genieten)
Evolution: The Beginning (Duitse versie want die was veel goedkoper)
Im Wandel der Zeiten: Das Kartenspiel (Duitse versie van Guns & Steel, was schandalig veel goedkoper dan de Engelse)
Gentleman's Deal (bluf/onderhandelingsspel voor grote groepen, zoiets had ik nog niet)
First to Find (vanwege het geocache-thema, ik verwacht er niet zo veel van eigenlijk)
Concordia Gallia/Corsica + Concordia 8 nieuwe forum-tegels
Rent A Hero (gewonnen in de fruit-automaat van Iello)
Dominion: Sauna/Eisloch promo-kaart
Ilse23 schreef:Ik wacht op de KS uitlevering van Vinhos deluxe..
Mocht je die beu worden, dan stel ik me alvast kandidaat voor overname!
Ik stalk sinds vorige week Eagle-Gryphon om de KS versie alsnog vast te krijgen, evenwel zonder de astronomische shipping kost vanuit de USA...
Ilse23 schreef:Ik wacht op de KS uitlevering van Vinhos deluxe..
Mocht je die beu worden, dan stel ik me alvast kandidaat voor overname!
Ik stalk sinds vorige week Eagle-Gryphon om de KS versie alsnog vast te krijgen, evenwel zonder de astronomische shipping kost vanuit de USA...
Er zullen er vast wel op de BGG market komen. EEG heeft de gewoonte van alle exclusives uiteindelijk gewoon te verkopen. Op Spiel kon je dacht ik de Retail versie + SGs in totaal voor 115 euro kopen.
Me redelijk kunnen inhouden op m'n allereerste Spiel, heb me dan ook vooral gericht op de kwaliteit ipv de kwantiteit. Mee naar huis ging:
-Scythe
-Captain Sonar
-Valeria Card Kingdom
-Codenames Pictures
-7 Wonders
Inmiddels gisterenavond wel gespeeld. Wat een ontzettend leuk spel! Al de leuke dingen van hoogspanning, maar in veel kortere tijd te spelen. Beurt bestaat uit 3 fasen: bieden op centrales, kopen van grondstoffen en dan een 'bureaucracy' fase waarin je inkomsten krijgt, evt startspeler wisselt en de markten aanvult/aanpast. Zéker het geld waard (wij betaalden op de beurs 15 euro).