Zo jong en al zoveel spellen in je bezit. Je bent duidelijk gebeten door de microbe. Waregem is voor mij ook niet zo ver af maar ik ben nog nooit naar Incognito geweest. Misschien moet ik dat ook maar eens doen.SIR Louis schreef: Dus eigenlijk is alles begonnen met Heroscape. Nu 5 jaar later ben ik de trotse bezitter van een collectie bestaand uit ongeveer 30 spellen.
Wat was het eerste spel in je collectie?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Pedro777
- Condottiërre
Re: Wat was het eerste spel in je collectie?
Labels:
- Piet
- Beheerder
- Contacteer:
Moet je zeker eens doen: altijd welkom alleen of met een groepje. Bovendien is onze spellenverzameling redelijk uitgebreid, waardoor je wel de kans krijgt om wat spellen te ontdekken.Pedro777 schreef:Waregem is voor mij ook niet zo ver af maar ik ben nog nooit naar Incognito geweest. Misschien moet ik dat ook maar eens doen.
- usurper
- Geheim Genootschap
Eigenlijk is het bij mij heel vreemd begonnen. Ik was nl. helemaal niet zo geinteresseerd in spellen. Mijn vrouw en ik zijn 3 dagen na elkaar jarig. We wisten eigenlijk geen cadeaus.
Zij stelde voor om een spel te vragen als gezamelijk cadeau. We kregen toen Kolonisten van Catan. Alleen moesten we het met z'n tweeën spelen. Desondanks was ik om.
Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een spel voor 2 personen. Dat werd Carcassone de Burcht. We hadden hierover steeds discussies over de spelregels.
Omdat ik meer interesse had in spellen dan mijn vrouw, wilde ik graag een spel dat je alleen kon spelen. Gelukkig was er toen bij de krant een aanbieding van 999games.
Genius, Carcassone de Stad en Sudoku was dan gratis.
Genius heb ik toen een paar keer alleen gespeeld, maar deze hebben we herontdekt afgelopen wintersport. Heerlijk spel.
En van Sudoku snap ik nu wel waarom het toen gratis was
De Stad heb ik alleen uitgepakt en nog nooit gespeeld. Waarschijnlijk vanwege de ervaringen met de Burcht.
In de afgelopen jaren hebben we diverse spellen gekocht en vooral niet gespeeld.
Deze hoop ik echter met mijn kinderen binnen niet al te lange tijd te kunnen spelen. Mijn vrouw werkt geregeld 's avonds en in het weekend. Bovendien gaat ze de komende 2 jaren weer naar school.
De kasten zitten inmiddels aardig vol.
Zij stelde voor om een spel te vragen als gezamelijk cadeau. We kregen toen Kolonisten van Catan. Alleen moesten we het met z'n tweeën spelen. Desondanks was ik om.
Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een spel voor 2 personen. Dat werd Carcassone de Burcht. We hadden hierover steeds discussies over de spelregels.
Omdat ik meer interesse had in spellen dan mijn vrouw, wilde ik graag een spel dat je alleen kon spelen. Gelukkig was er toen bij de krant een aanbieding van 999games.
Genius, Carcassone de Stad en Sudoku was dan gratis.
Genius heb ik toen een paar keer alleen gespeeld, maar deze hebben we herontdekt afgelopen wintersport. Heerlijk spel.
En van Sudoku snap ik nu wel waarom het toen gratis was
De Stad heb ik alleen uitgepakt en nog nooit gespeeld. Waarschijnlijk vanwege de ervaringen met de Burcht.
In de afgelopen jaren hebben we diverse spellen gekocht en vooral niet gespeeld.
Deze hoop ik echter met mijn kinderen binnen niet al te lange tijd te kunnen spelen. Mijn vrouw werkt geregeld 's avonds en in het weekend. Bovendien gaat ze de komende 2 jaren weer naar school.
De kasten zitten inmiddels aardig vol.
We live to survive our paradoxes
- Rabuto
- Grote Dienaar
la vallee des mammouths uitgegeven door Ludodiere
nog steeds een geweldig spel,
heerlijk lomp en onnozel.
nog steeds een geweldig spel,
heerlijk lomp en onnozel.
- pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb dit draadje blijkbaar gemist. De oorzaak van mijn "hobby" is De Kolonisten van Catan - Het Bordspel. Vrij snel de uitbreidingen Zeevaarders (2x voor een extra groot bord), Steden en Ridders en de uitbreidingen voor 5 en 6 spelers gekocht. Helemaal grijs gespeeld, en toen ik een nieuw spel van Klaus Teuber ontdekte (Leeuwenhart) is de collectie pas echt begonnen. Dat is mede ook de "schuld" van 999-Games.
- 16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Contacteer:
hehe daarom werk je nu voor ze
.
Ik moet eerlijk zeggen dat Catan mijn hart niet sneller heeft doen kloppen toentertijd, mijn liefde en tevens eerste spel (alhoewel ik eerder al risk/hotel/monopoly/rummikub/wie is het en vier op een rij had) was toch Carcassonne
dat was mijn eerste echte spel. Eigenlijk is het best bizar wat er nu allemaal in mijn kast staat. al deze spellen
ach ja
wel heerlijk om te spelen.
Ik moet eerlijk zeggen dat Catan mijn hart niet sneller heeft doen kloppen toentertijd, mijn liefde en tevens eerste spel (alhoewel ik eerder al risk/hotel/monopoly/rummikub/wie is het en vier op een rij had) was toch Carcassonne
- Wyckyd
- Generalist
Poeh, lastig om te bedenken wat je eerste spel was.. vroeger natuurlijk wel al Stratego, Barricade, Risk en Onderuit gespeeld. Tijdens de middelbare school verslingerd geraakt aan Magic.. maar wat me daarna weer op het goeie pad heeft gekregen? Machiavelli misschien? Kolonisten vond ik wel oke, maar heb ik zelf nooit gehad.
- sjoow86
- Critico
Mijn bordspellen collectie / hobby heeft zich sinds een jaar pas echt wat meer ontwikkeld.
Mede dankzij het vinden van een leuke groep mensen waarmee we redelijk vaak bij elkaar kunnen komen en veel verschillende spellen doen.
Het spel dat ik als eerste kocht (spellen van vroeger niet meegerekend) en welke mij aanspoorde om meer te gaan doen met deze hobby is 'Tomb'.
Wel grappig dat het met dit spel allemaal begon aangezien dit spel verder eigenlijk nooit op tafel komt.
Mede dankzij het vinden van een leuke groep mensen waarmee we redelijk vaak bij elkaar kunnen komen en veel verschillende spellen doen.
Het spel dat ik als eerste kocht (spellen van vroeger niet meegerekend) en welke mij aanspoorde om meer te gaan doen met deze hobby is 'Tomb'.
Wel grappig dat het met dit spel allemaal begon aangezien dit spel verder eigenlijk nooit op tafel komt.
"I am so evil, I cry bear traps"
- Flash
- Wu Feng
Tijdens mijn middelbare school periode leerde ik Magic The Gathering kennen. Dat was eigenlijk mijn introductie in spellen waarbij tactiek belangrijker was dan geluk.
Qua bordspellen heb ik Kolonisten van Catan een keer voor een verjaardag gekregen. Dat heeft toen nog een aantal jaar in de kast gestaan voordat het gespeeld werd. Maar nadat het gespeeld werd was ik er wel direct aan verslaafd.
Qua bordspellen heb ik Kolonisten van Catan een keer voor een verjaardag gekregen. Dat heeft toen nog een aantal jaar in de kast gestaan voordat het gespeeld werd. Maar nadat het gespeeld werd was ik er wel direct aan verslaafd.
- MeepleMaker
- Garnaal
- Contacteer:
Bij mij begon het met "in de ban van de ring"
Toen kwam "carcassonne"
Hierna "de kolonisten van catan"
Toen was het hek van de dam
Toen kwam "carcassonne"
Hierna "de kolonisten van catan"
Toen was het hek van de dam
- Father Vic
- Party Animal
Moet zo'n spellendoos met verschillende spellen zijn geweest. En schaken moet ik er vrij snel van hebben opgepikt, want op m'n vierde speelde ik dat al, op m'n vijfde won ik al van m'n vader en een half jaar later schreven ze me in voor schoolcompetitie. Tot m'n dertiende zowat in de ban geweest van het schaken, maar nu dat zo beu als kouwe pap. 
- ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Contacteer:
Als ik spellen als Risk, Monopoly, Cluedo enz niet meereken dan is alles bij mij begonnen met deze twee spellen: Kolonisten van Catan en Machiavelli. Dankzij deze 2 spellen had ik de smaak te pakken.
- Haplo
- Rooster Booster
- Contacteer:
Eigenlijk was ik fervent risk-er. Zo'n spelletje kon bij ons uuuuuuren duren. Daarna wat spellen gespeeld bij vrienden: Machiavelli, Kolonisten, Carcassonne. We proberen binnen de vriendengroep altijd andere spellen te kopen dus in het begin begonnen met familiespellen zoals Alhambra, Leeuwenhart, Maharadja en dan toch het virus te pakken gekregen en als zot 'mooie dozen' beginnen kopen, small world en nog veeeeel meer
t'begint problematisch te worden 
- andy
- Stamhoofd
Naast de typische monopoly, stratego en risk's ben ik een 13 tal jaar geleden begonnen met magic the gathering. Ondertussen ook al enkele jaren gestopt met kopen. Dan een 3 tal jaar geleden naar een kleine beurs in de buurt gegaan en daar machiavelli gekocht. Ondertussen staan er bijna 400 titels in de kast(en).
- Elsje07
- El Capitan
- Contacteer:
@Haplo: Hoe kan nu spellen spelen problematisch worden??
Da is toch gewoon weg mega cool
@Andy: Wat een collectie
400 spellen... Mega sjiek!! Woww... reden te meer dus dat ik gerust nog wat spellen kan bijkopen
Mijn eerste spel denk was dat ik ne nieuwe monopoly vroeg, daarna risk en eens ik men liefje heb leren kennen is onze interesse, of eerder obsessie voor boonanza gegroeid
Zij had er al enkele en tja wie bij den hond slaapt krijgt zen vlooien zeker... dus zijn we al fier op onze 17versies van boonanza!!
En ondertussen is onze collectie al serieus gegroeid!!
@Andy: Wat een collectie
Mijn eerste spel denk was dat ik ne nieuwe monopoly vroeg, daarna risk en eens ik men liefje heb leren kennen is onze interesse, of eerder obsessie voor boonanza gegroeid
En ondertussen is onze collectie al serieus gegroeid!!
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
E&E's Spellenmolen