Als niemand zijn mening deelt of enige discussie is ook maar saai toch?Lord Leuber schreef: Sommige reacties op zijn zachtst gezegd curieus wat mij betreft.
Volgens mij is het heel duidelijk uitgelegd hoe deze top 100 werkt. Iedereen mag 20 spellen insturen, en meeste stemmen gelden. Er staat nergens de eis dat het alleen lichte spellen of een diverse lijst moeten zijn. Gewoon: ieders persoonlijke voorkeur.
Daarom trouwens dat ik er zelf ook weinig mee heb zoals met de meeste “hitlijsten”. Het zal misschien connaisseur overkomen maar ik heb inmiddels gemerkt dat ik een vrij specifieke smaak heb in spellen die grotendeels niet overeenkomt met het gemiddelde in de spellen top 100, de ranking op BSM of op bgg. Dat ik de nummer 1, naar ik vermoed dit jaar ook weer, niet veel vind heb ik wel vaker gezegd, maar dat geldt voor meer spellen in de lijst. En dat geeft niet, want er zijn genoeg spellen die ik leuk vind, en al spreekt de huidige trend in spellen mij minder aan, er komt ook nog steeds wel eea uit wat ik wel leuk vind.
Maar goed, lijstjes zijn leuk voor velen, en ik geniet er soms ook wel van. Maar zo’n geluid van dit spel hoort absoluut wel/niet in een lijst te staan kan ik echt niets mee. Ik bedoel, dat kan ik ook van bepaalde politici vinden, of films, of Bohemian Rhapsody, of whatever. Maar genoeg mensen hebben erop gestemd, iedereen die wilde stemmen heeft dat gedaan, en daar is het resultaat. Prima.
TL;DR: Dat een spel hoog in de lijst staat betekent dat veel mensen het leuk vinden, maar dat hoeft niet te betekenen dat jij het ook leuk moet vinden.
Weet niet of het aan mij gericht was maar was zelf meer benieuwd naar de top 20 van ieder individu en hoe die de keuze maakt.
Om op jouw muziek terug te komen er zullen ook mensen zijn die 20 klassieke nummers zullen kiezen in hun top 20 terwijl de top 2000 in december geen klassieke muziek bevat.