Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door ozymandias »

murzim schreef:
ozymandias schreef: Lords Of Xidit :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Een sessie met 5 gespeeld, ondanks een bar slechte start ... toch nog 2de geëindigd. Onverhoopt.

Maar wat vind ik dit een leuk spelletje, interactie, spanning, frustratie ... domme zetten in de planning ... allemaal in deze doos. Zalig!!!!

Zeker voor herhaling vatbaar!!!
Deel je meningen over Lords of Xidit en Terraforming Mars - leg veel liever Lords of Xidit op tafel dan Terraforming Mars. Die laatste heb ik verkocht intussen, Lords of Xidit blijft in de collectie. Spelmateriaal is ook top.
Oef!!!! :crazy: :lol:
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

sinead schreef:
ozymandias schreef: Die steden bouwen lukte me ook niet, zou zelfs niet meer weten hoe je dat met een extra actie moet doen.
Die extra acties kosten, zo uit m'n hoofd, alleen geld en staan ergens linksonder op het bord aangegeven.
Klopt helemaal. 25 geld voor een stad waarbij je geld productie 1 omhoog gaat en ik dacht 23 om een bos te planten.
Afbeelding
ozymandias
Geheim Genootschap

MADG0BLIN schreef:
sinead schreef:
ozymandias schreef: Die steden bouwen lukte me ook niet, zou zelfs niet meer weten hoe je dat met een extra actie moet doen.
Die extra acties kosten, zo uit m'n hoofd, alleen geld en staan ergens linksonder op het bord aangegeven.
Klopt helemaal. 25 geld voor een stad waarbij je geld productie 1 omhoog gaat en ik dacht 23 om een bos te planten.
Zo los uit m'n hoofd kan ik me niet voorstellen dat dat tegen me gezegd is geweest, MAAR ook de andere spelers hebben daar geen gebruik van gemaakt (denk ik) :crazy: :crazy: :crazy:
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

ozymandias schreef:
MADG0BLIN schreef:
sinead schreef:
Zo los uit m'n hoofd kan ik me niet voorstellen dat dat tegen me gezegd is geweest, MAAR ook de andere spelers hebben daar geen gebruik van gemaakt (denk ik) :crazy: :crazy: :crazy:
Ik denk dat je nog eens nood hebt aan een deftige speluitlegger Gert !! :angel: :angel:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
eateasse
Condottiërre

Bericht door eateasse »

New Angeles kwam voor het eerst op tafel. We hebben gisteren 4 uur gespeeld en we zijn in ronde 2 geraakt. Dan moesten we stoppen omdat de meesten vandaag moeten werken. Maar er is gigantisch gediscussieerd, gestookt en beïnvloed. Het is inderdaad wel zo dat het spel valt of staat met de spelers. Je moet alles onderhandelen. Ga je op de mechanieken spelen, het meest optimale en logische willen doen, dan gaat het spel doodbloeden. Iedereen heeft zijn eigen agenda en gaat daarvoor. En dat is absoluut nodig. De negotiation in het hart van het spel.
ozymandias
Geheim Genootschap

dirk schreef:
ozymandias schreef:
MADG0BLIN schreef:
sinead schreef:
Ik denk dat je nog eens nood hebt aan een deftige speluitlegger Gert !! :angel: :angel:
Ja misschien wel, ik zal eens een oproep lanceren zalle hahahahaha
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Wij speelden zaterdag Eldritch Horror met 4. We hadden het zwaar met de tweede mysterie, maar een Rumor kaart deed ons finaal de das om. Yig - Investigators: 1-0
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Murano :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Wel een aardig spel van de Brand-jes (o.a. Het Dorp). We speelden met 4, voor 2 van ons (waaronder ikzelf) de eerste kennigmaking. Smaakte wel naar meer, nu ik een beetje een idee heb welke kaarten erin zitten, kan ik volgende keer wat gerichter spelen.

Pittige Pepers :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Grappige filler. Stelt niet veel voor, maar voor de 10 minuten dat het duurt best vermakelijk.

Scythe :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Solo tegen 4(!) Automa's. Kwam pas in de laatste beurt in de buurt van de fabriek, maar kon er net niet komen, doordat een van de Automa's zijn 6e ster haalde. Toch gewonnen dankzij de bonuspunten en wat grondstoffen. Was een interessante pot. :thumbup:

Imperial Settlers :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
3x solo. Eerste potje ging veel te makkelijk, daardoor 2e pot onderschat en niet voldoende locaties gebouwd om te winnen. :lolno: Daarom meteen nog maar een keer om dat recht te zetten 8)

Augustus :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Zeer eenvoudig spel, maar bevalt me toch wel voor zo af en toe gezien de korte speelduur en er toch voldoende in zit. Was wat sceptisch toen ik deze in een math trade kreeg, maar deze komt toch vaker op tafel dan verwacht.
Afbeelding
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Druk spelweekend:

- Tokaido
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Eerste keer gespeeld, was zeer leuk, vrees wel een beetje voor herspeelbaarheid... Niet gekocht dus...

- Via Nebula
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Was echt een leuk spel. Volgens mij wel leuker als je hem met meer dan twee spelers speelt. Dus ook niet aangekocht op Zomerspel.

- Evolution

Jammer genoeg was de uitleg van dit spel zo ondermaats dat we het opgegeven hebben... Volgende keer meer geluk.

- Vanuatu
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Leek ons leuk. Volgens mij was er een variant voor 2 spelers, maar dat leek de demoër niet te weten... Jammer.

- Islebound
:ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Was niet ons ding. Leuk wel, maar met twee spelers, misschien niet echt ideaal...

- Imhotep
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Hadden we al eens gespeeld met 3 en had toen 4 sterren. Nu met twee gespeeld, niet echt aan te raden.

- Terraforming mars
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Al een paar keer gespeeld. Echt een leuk spel! Meteen gekocht op zomerspel.

- Puerto Rico
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Nog altijd een van de beste spelen in onze kast! Echt leuk! Nu met drie gespeeld. Blijft leuk!

- Haspelknecht
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Eindelijk gevonden op zomerspel. Meteen open gedaan en gespeeld. Dit is echt een goed spel!
Afbeelding
rvlieshout
Geheim Genootschap

Bericht door rvlieshout »

De lampionnen van Lanzhou - :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Dynasties: Verdeel & Heers ‐ :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Arkham Horror: The Card Game - :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Escape Room: The Game - :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Islebound - :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Pittige Pepers - :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Murano - :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
EXIT: The Game – The Pharaoh's Tomb - :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
ozymandias
Geheim Genootschap

Gold West (TMG) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Wat een pracht van een spel. Het speelt dan ook nog eens héél soepel, met z'n tweetjes speel je 12 beurten en je kan punten beginnen tellen.
Zéér blij met deze aankoop, een hele tijd geleden.
schemerzwerver
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: what's in a game...

Bericht door schemerzwerver »

terra mystica :ster: :ster: :ster: :ster:

vanaf de start al ingesloten door 2 medespelers; gans andere manier van spelen en zoeken... fijn fijn fijn!
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Gisteravond nog een mooie pot Star Wars: Rebellion gespeeld met voorafgaand nog een pot Scythe.
Vooral Rebellion was fantastisch spannend. In ronde 4 kreeg ik het voor elkaar om 1 van zijn leaders te capturen en te turnen naar de Dark side. Dat was het eerste baal moment van de Rebel speler en ik had een extra leader de rest van de game.
Tot op een gegeven ogenblik ik een kaart speelde wat er voor zorgde dat ik zijn hand mocht bekijken en een missie mocht weggooien naar de aflegstapel. Hier zat een kaart in waar hij 2 punten mee kon scoren. Dit zou hem dicht bij de overwinning brengen. Deze uiteraard afgelegd. Maar dat was nog niet alles.
Ik ontdekte zijn basis maar ik kreeg deze niet direct vernietigd dus in de volgende ronde met een Deathstar, een paar andere schepen en ground units die kant op. Eerst moest er een airbattle afgehandeld worden, hij had 3 fighters liggen en ik deed 3 damage met mijn rolls. Dat zou ervoor zorgen dat zijn fighsters vernietigd werden. Echter had hij een combat kaart in handen welke damage kon blocken zodat er 1 fighter zou blijven leven. Gelukkig zorgde mijn dice rolls ervoor dat ik nog een extra kaart kon pakken welke ervoor zorgde dat hij geen damage kon blocken. Dit bleek mijn redding want als een van zijn fighters het had overleefd was mijn Deathstar vernietigd met een actiekaart. Daarna was het een koud kunstje om de rest van zijn troops te vernietigen. I win. :D

Het blijft een ongelooflijk tof spel met heel veel van dit soort spannende momenten. Ook qua speelduur is het redelijk te doen. We spelen steeds sneller. Gisteren ergens tussen de 2,5 a 3 uur.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

ozymandias schreef: Gold West (TMG) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Wat een pracht van een spel. Het speelt dan ook nog eens héél soepel, met z'n tweetjes speel je 12 beurten en je kan punten beginnen tellen.
Gisteren ook gespeeld, maar wat vond je er zo bijzonder aan :P? Ik vond er vrij weinig nieuws inzitten eigenlijk en het spel verliep naar mijn mening een beetje vlakjes.
ozymandias
Geheim Genootschap

maxitaxi777 schreef:
ozymandias schreef: Gold West (TMG) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Gisteren ook gespeeld, maar wat vond je er zo bijzonder aan :P? Ik vond er vrij weinig nieuws inzitten eigenlijk en het spel verliep naar mijn mening een beetje vlakjes.
Voor mij is Gold West een spelletje waar je, naar gelang waar de tokens liggen, welke investeringskaarten er liggen en wat er in Boomtown ligt ... je strategie kan op afstellen. Dit is voor mij ieder spelletje anders. Er zullen inderdaad wel zaken inzitten die je ook in andere spellen terug vindt, dit zal je me zeker niet horen ontkennen. Maar met de mensen waar ik soms spellen mee speel, is dit een perfect spel. Makkelijk uit te leggen, speelt vlot. Het moeilijke is het "management" van je voorraad spoor.
Het kan voor de veelspelers misschien als droog overkomen, maar voor mij is het een bordspel dat regelmatig op tafel zal komen. Zeker na een zware werkdag ;-)