Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

roubosga
El Capitan

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door roubosga »

Vanmiddag Codenames Duet gekocht en dus vanavond 4x gespeeld.
Zo... dat valt niet mee. Je moet in 9 beurten 15 geheime agenten raden.
Met de beginnersvariant heb je 2 beurten meer, maar zelfs daarmee op geen stukken na kunnen winnen.
Morgen 43 jaar getrouwd, dus je zou zeggen dat we wel zo ongeveer hetzelfde zouden denken inmiddels, maar je moet af en toe zulke vage combinaties maken.
Toch hebben we ons prima vermaakt en dit is wat ons betreft voor herhaling vatbaar. :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Afbeelding
SvAtje
Standaard moderator

Bericht door SvAtje »

Alvast gefeliciteerd.
Afbeelding
isa
Jakkiebak!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door isa »

Cat Lady :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Eerste keer gespeeld. Ben helemaal weg van de grappige illustraties op de kaarten. Maakt het spel erg sfeervol. Leuk om de avond mee te starten.

Istanbul :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Ook voor het eerst. Het was spannend en speelt lekker vlot. Echt een aanwinst.

Splendor (2x) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Blijft verslavend :D
Veerle
Jakkiebak!

Bericht door Veerle »

Pixie Queen : :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
King of Tokyo om lichter te eindigen, blijft leuk spel : :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
arjen88
Grote Dienaar

Bericht door arjen88 »

Gister 3x Clank! Gespeeld.

Het spel was een regelrechte hit. Hij ligt al een tijdje op de plank maar gister lag die dan eindelijk op tafel. Alle spelers hebben het heel erg naar hun zin gehad. Na de eerste ronde de app gebruikt. Deze zorgt voor wat extra verrassing. De laatste ronde de achterkant van het bord gebruikt.

Leuke avond gehad
Robinvdk
Sojaboon

Bericht door Robinvdk »

Gisteren Legend of the five rings voor het eerst gespeeld, erg mooi spel.
We vonden het wel lastig om het door te krijgen.
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Clans of Caledonia :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Groot spel in een relatief kleine doos. Op zich prijzenswaardig, maar de componenten zijn daardoor ook erg klein. Dit lijkt me sowieso geen spel om mee op pad te nemen, daar is het te lang en complex voor. Nu 3 keer gespeeld, 1 keer solo, 1 keer met 2 en 1 keer met 3. Bevalt me tot nu toe erg goed :thumbup:

Las Vegas :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuke filler. Veel dobbelstenen en veel tactiek met een portie geluk. Inmiddels 3 keer gespeeld met 2 of 3 spelers, maar met 4 of 5 is dit denk ik nog leuker. Blij met deze aanwinst uit Essen.

Caverna: Cave vs Cave :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Nu twee keer gespeeld, 1 keer solo en 1 keer met 2. Leuke implementatie van grote broer Caverna die helaas erg weinig speeltijd krijgt. Deze duurt maar een half uurtje, dus deze hoop ik vaker te spelen.

Galaxy Trucker :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Deze blijft leuk. We speelden met 3, voor mijn vrouw was het de eerste keer. Dus maar een beetje relaxed gespeeld, want de eerste keer is het best lastig om onder tijdsdruk je schip te bouwen. Mijn zoontje werd met afstand eerste.
Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Hier kwam dan eindelijk 7th Continent ter tafel. Man man man, wat een belevenis!!! We vonden het gewoon irritant dat de kookwekker ging, die het gereed komen van ons avondeten aankondigde, en dat terwijl we berentrek hadden :lol: En wat een fantastisch save systeem :clap: We kunnen niet wachten om weer te spelen!

:ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

Hier kwam eindelijk Master of Orion op de tafel. Een spel dat ik in Essen in 2016 gezien had maar uitverkocht was. Ik heb dan geduldig gewacht tot mijn trouwe bordspellenleverancier van me dat in zijn gamma had. Nu gisterenavond eindelijk eens tijd gehad om dit op de tafel te leggen. We waren met 2 spelers. Het spel zelf speelt heel vlot. We is het een typisch "ik heb geen grondstoffen genoeg, om te doen wat ik wil." en een "er zijn geen ronden genoeg om te bouwen wat wil ik wil" spel. Maar ondanks dat was het een heel fijn spel om te spelen. Er zijn heel wat mogelijkheden en je moet keuzes maken waarvan je pas later weet of ze goed of niet goed waren. Deze gaat zeker nog eens op de tafel komen.

Daarna nog snel een potje Majesty gespeeld met 2. Ik vind het met 2 ook leuk spelen al is het dan nog zoveel belangrijker om alle opties goed te overzien. Een bepaalde kaart niet nemen kan je duur te staan komen. Toch ook wel leuk en oh wat zalig dat dit zo snel speelt.
Veerle
Jakkiebak!

Bericht door Veerle »

Hier een aantal spellen voor het eerst gespeeld. Altijd leuk om nieuwe spellen op de tafel te leggen. Nieuw voor mij, maar geen recente spellen hoor :

donderdagavond : potje Cuba. Vond ik wel een leuke ervaring. We waren met drie spelers, waarvan 1 zich vooral focuste op de architect en daarmee mooie punten scoorde, een tweede op de boten en de derde een beetje vanalles deed. De eerste speler won vlot....MAg nog op tafel komen.
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

vrijdagavond : Caylus Magna Carta met twee spelers. Mijn tegenspeler had het bordspel al eerder gespeeld. Leuk spelletje. Wel iets meer dan "enkel" een kaartspel. Toch wel wat attributen, fiches, blokjes,....dus niet zo compact. wel een vraag over de spelregels, zal ik in juiste draadje posten.
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Roll through the ages : het doorspartelen van de regeltjes en verschillende aspecten namen ongeveer 25 minuten in beslag. Het spel zelf (2 spelers) half uurtje ongeveer. Leuk spelletje. Wel de bedenking waarom de makers het zo zwaar maken (letterlijk) met houten panelen. Kan evengoed op veel lichtere paneeltjes, in plastic of karton....waarschijnlijk zou dit de productiekost ernstig beïnvloeden...Soit, op zich leuk spelletje, deed me beetje denken aan King of Tokyo. En leuk dat het ook als solo game kan. Voor mij behoort het tot de categorie : als starter of afsluiter van de avond.
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Marnix82
Meeple

Bericht door Marnix82 »

Afgelopen week gespeeld:

Gloomhaven
A Game of Thrones The Card Game 2nd edition
Conan
Hey That's my Fish
kyozu8
Veenboer

Bericht door kyozu8 »

Gisteren spelletjes gedaan met schoonfamilie. Begonnen met Mysterium en ondanks dat we soms niet goed wisten wat de geest bedoelde waren we heel snel door de eerste ronde. Zelf had ik in 4 beurten alles al geraden :P Wat mij betreft spelen we het de volgende keer op medium of hard, makkelijk is toch net iets te weinig uitdaging. Desondanks erg mee vermaakt.

Vervolgens Camel Up gedaan wat de vorige keer al een hit was, nu met 6 personen en dan heb je nog minder controle. Toch erg genoten want de chaos en los is des te groter!

Na het eten hebben we een pot Mansions of Madness gedaan, Cult of Sentinel Hill. Dat was voor iedereen (inclusief mezelf) een nieuw scenario dus we waren erg benieuwd. Het is heel erg exploreren en opbouwen tot het eind. Iets wat niet erg is maar waar we wel vrij snel achter waren. We hadden geen moeite met monsters tot het eind maar bij al het andere hadden we echt pech dat steeds degene die nog geen horror had opgelopen de kans kreeg horror weg te nemen en elke keer als ik schade probeerde te doen met mijn rifle als enige sterke karakter, Monterey Jack, mis was.. (in feite heb ik weinig bijgedragen net als de meesten als je het zo bekijkt) :P De anticlimax was met name toen we allemaal Insane waren en ééntje de kans kreeg mijn machete te bemachtigen en mij om te brengen waardoor enkel hij wist te winnen.. Toch ben ik wel benieuwd naar het einde van dit scenario, dus ga ik het zeker nog wel een keer spelen met vrienden. Mijn inziens niet één van de sterkste scenario's!

De avond hebben we uiteindelijk afgesloten met nog een pot Camel Up. Deze race was nog chaotischer en nu waren we alle zes ingespeeld dus werd er ook tactischer gespeeld. Echt een aanrader als je ook van wat luchtige spellen houdt!
spanny
Veenboer

Bericht door spanny »

BERENPARK
mijn vriendin is helemaal gek op Patchwork en heeft zelf Cottage Garden en Indian Summer aangeschaft. Deze 2 titels konden mij niet erg boeien en speelde het liever niet. Nu heeft ze Berenpark aangeschaft en dit is toch een stuk leuker dan die andere 2, mag van mij vaker op tafel komen.

ISTANBUL DOBBELSPEL
Net zo leuk als het gewone spel en wat hebben ze het goed vertaald naar een dobbelspel. Echt een blijvertje

PANDEMIC
bij elke beurs had ik dit spel in mijn handen en elke keer weer niet gekocht omdat ik bang was dat deze niet op tafel zou komen, ondanks dat ik het al verschillende malen online op de tel had gespeeld dacht ik dat mijn vriendin deze niet leuk zou vinden. Na Flash Point te hebben gekocht en kennis laten maken met mijn vriendin vond ze het co-operatieve wel heel leuk en kwam ze op spel zelf met deze titel aan. Heel goed bevallen en is ook zeker zo leuk als Flash Point, echt een geweldig spel

Pixie Queen
Deze ga ik nu opzetten hopelijk is deze net zo goed als mensen er over vertellen
isa
Jakkiebak!

Bericht door isa »

Afgelopen weekend gespeeld:

Cat Lady :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Blijft een heerlijk, luchtig spelletje

Kingdom Builder 2x :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Het speelt elke keer zo anders en ik heb nog lang niet het gevoel dat ik er alles uithaal wat er in zit

Vrijdag 3x :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Voor het eerst gespeeld en het beviel goed. Moeilijk om te winnen maar toch niet al te zwaar en lang

Kingdomino :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Altijd leuk!
Lala
Grote Dienaar

Bericht door Lala »

Vandaag 2 nieuwe spellen gespeeld met 2 personen:

Blokus Duo :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: - Leuk, snel abstract legspel

De Kathedraal :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: - eerste workerplacement game die we samen hebben gespeeld, is goed bevallen en komt zeker vaker op tafel hier.