Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

DeKerstman
El Capitan

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door DeKerstman »

Photosynthesis :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Met 4 gespeeld, bovendien niet al te snelle spelers. Hierdoor duurde het te lang. Werd ook niet gegrepen door het spel zelf. Thema is wel leuk gevonden, wil het nog wel eens spelen met 3, denk dat deze dan het beste tot zijn recht komt.

Azul :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Deze speelden we met 4. Had het een aantal keer met 2 en 3 gespeeld en met 4 gaat het ook prima.

Saint Malo :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuk roll & write spel van de Brandjes. We speelden met 2, was wederom een leuke, spannende pot. Voor ons wel de laatste, want deze gaat morgen, samen met nog wat andere spellen de deur uit in een ruil. Er moet nu eenmaal doorgeselecteerd worden met al het moois wat er steeds uitkomt.
Afbeelding
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Spel!

Polis (999-games)

Niet ons ding. Het thema leek ons leuk, het Artwork is echt niet mooi. Het speelt vrij traag.
We hebben het niet uitgespeeld, maar hebben wel een idee van de gameplay.
Mij vielen vooral de anachronismen op die mij enorm stoorden.
:ster: :halfster: :geenster: :geenster: :geenster:

Bali (WGW)

Dit was best een leuk en vlot spel. Het is een duidelijk spel dat snel speelt. Het artwork is best oke, de speluitleg was zeer goed!
Niet aangekocht wegens waarschijnlijk te weinig op tafel
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Halloween (QG)

Hier kan ik niet meteen een duidelijk beeld van geven. De speluitleg was niet zo duidelijk en de locatie was te donker. We geven het nog eens een kans op een andere beurs.

Chimera Station (GB)

Dit was echt leuk. Een spel dat vlot speelt simpel lijkt, maar voldoende diepgang heeft.
Dit spel hebben we meteen aangekocht. Kom een spel met hamburger-etende Aliens?
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Berenpark (999-games)

De hype is terecht! Het spel is echt leuk. Het speelt snel, heeft leuk artwork. Nodige diepgang en toch haalbaar voor iedereen. Het spel is meegekomen in de vriendenkring dus hoefden wij het niet in de kast.

NA SPEL :p

Nmbr 9

Best grappig, maar ik ben zo niet voor ruimtelijk inzicht enzo :p

Frutti Di Mare

Wel dit spel is grappig! Speelt vlot, en moet je volgens mij meer spelen om het goed te kunnen. Zeker een aanrader.

Tzolkin + uitbreiding

De uitbreiding is een meerwaarde! De tribes zijn een leuke toevoeging de prophecies moet ik nog wat aan wennen.
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

The Networks

Grappig! Speelt vlot en is leuk wat wil je meer.

El Gaucho

Leuk spel om als tussendoortje te spelen. 1 vereiste! iedereen moet snel spelen. :p
Afbeelding
kyozu8
Veenboer

Bericht door kyozu8 »

Gisteren met de buurman en onze vrouwelijke aanhang Unfair gespeeld. Uitleg had ik zo gedaan maar het spel ging wat langzaam. Met name omdat iedereen probeerde een strategie te ontdekken (en achteraf nog veel meer mogelijkheden zag) en dus lang nadacht. Ik zie zeker mogelijkheden dat dit in de toekomst twee keer zo snel gaat. Zelf had ik echt de slechtste score (ooit) maar dat kwam mede door twee rondes 0 income (thanks buurman en buurvrouw >:)). Iedereen vond het leuk dus die gaan we vaker doen! Leuk want naar mijn idee kwam het te weinig op tafel (Lees: pas de tweede keer sinds mei)!
Marnix82
Meeple

Bericht door Marnix82 »

Gisteren voor het eerst Mansions of Madness 2nd edition gespeeld. Leuker dan Eldritch Horror, maar toch niet mijn ding. Al 3x Gloomhaven gespeeld afgelopen week. Echt geweldig spel!
wouterh
Locomotief

Bericht door wouterh »

Pandemic Legacy Season 2 :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:

We speelden de maand februari met 3 spelers, we hebben het maar nipt gehaald.
Voorlopig is het toch een stuk moeilijker dan season 1. Afwachten wat de volgende maanden van het spel brengen... maar dit spel is weer een topper.
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Relic Runners :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Niet het beste spel van Days of Wonders, maar ziet er wel erg mooi uit en speelt lekker weg.
Afbeelding
spanny
Veenboer

Bericht door spanny »

kyozu8 schreef: Gisteren met de buurman en onze vrouwelijke aanhang Unfair gespeeld. Uitleg had ik zo gedaan maar het spel ging wat langzaam. Met name omdat iedereen probeerde een strategie te ontdekken (en achteraf nog veel meer mogelijkheden zag) en dus lang nadacht. Ik zie zeker mogelijkheden dat dit in de toekomst twee keer zo snel gaat. Zelf had ik echt de slechtste score (ooit) maar dat kwam mede door twee rondes 0 income (thanks buurman en buurvrouw >:)). Iedereen vond het leuk dus die gaan we vaker doen! Leuk want naar mijn idee kwam het te weinig op tafel (Lees: pas de tweede keer sinds mei)!
Geweldig spel, werd hier helemaal plat gespeeld (nadeel van Essen is dat deze even niet op tafel komt) maar van plan om deze snel weer te spelen
spanny
Veenboer

Bericht door spanny »

Eindelijk weer eens een avondje vroeg thuis van werk en gelukkig 2 spellen op tafel gekregen.

PANDEMIC
Na Flash Point te hebben aangeschaft zijn we even helemaal in to the co-ops en na verschillende jaren op verschillende beurzen met Pandemic in mijn handen te hebben gestaan nu maar eens eindelijk gekocht op Spel (wat een geweldig spel) vanavond voor de 2e keer gespeeld en helaas weer niet gewonnen. De karakter kaarten maken toch een behoorlijk verschil in moeilijkheidsgraad. Kan niet wachten tot deze weer op tafel komt.

ISTANBUL HET KAARTSPEL
Net zo leuk als het bordspel maar sneller klaar te leggen en vlugger te spelen. Wat hebben ze het bordspel goed vertaald naar een dobbelspel. Ook deze helaas verloren maar wel op het nippertje deze keer. Gaat snel weer op tafel komen.
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Stijnhoofd »

Dynasties: Verdeel & Heers
We kregen deze gratis mee op Spellenspektakel omdat we voor een bepaald bedrag aan spellen al hadden gekocht. Zaterdagavond probeerden we hem uit; met z'n tweeën, dus we gebruikten de twee-speler variant die op BGG stond (met aanpassingen door rvlieshout), waarbij je begint met enkele dummy-pionnen op het bord.

Al vrij snel hadden we door hoe het spel werkte, en aan het eind van het spel hadden we ook al meteen nieuwe ideeën hoe we het de volgende keer beter zouden kunnen spelen. Uiteindelijk verloor ik nipt, maar dat mocht de pret niet drukken. Leuk om samen met m'n vriendin zo af en toe een spelletje te spelen :)
Recent speelde ik...

Afbeelding
MickyS
Garnaal

Bericht door MickyS »

Viticulute ee solo :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
"Rock over London. Rock on Chicago."
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

spanny schreef: ISTANBUL HET KAARTSPEL
Net zo leuk als het bordspel maar sneller klaar te leggen en vlugger te spelen. Wat hebben ze het bordspel goed vertaald naar een dobbelspel. Ook deze helaas verloren maar wel op het nippertje deze keer. Gaat snel weer op tafel komen.
Ik neem aan dat je Istanbul het Dobbelspel bedoelt ??

Ik speelde deze op Spel ook voor het eerst, dankzij een goede uitleg van Gert, en ik was inderdaad ook aangenaam verrast. Meestal word ik wat bang als ze een dobbel- of kaartspelversie maken van een zeer goed bordspel maar bij Istanbul is het toch wel zeer goed gelukt. Het spel heeft net genoeg in zich om het toch spannend te houden en speelt ongelofelijk snel weg. Nadien maar aangeschaft maar ondertussen niet meer op tafel gekomen wegens tijdgebrek, dringend verandering in brengen !
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Stijnhoofd schreef: Dynasties: Verdeel & Heers
We kregen deze gratis mee op Spellenspektakel omdat we voor een bepaald bedrag aan spellen al hadden gekocht. Zaterdagavond probeerden we hem uit; met z'n tweeën, dus we gebruikten de twee-speler variant die op BGG stond (met aanpassingen door rvlieshout), waarbij je begint met enkele dummy-pionnen op het bord.

Al vrij snel hadden we door hoe het spel werkte, en aan het eind van het spel hadden we ook al meteen nieuwe ideeën hoe we het de volgende keer beter zouden kunnen spelen. Uiteindelijk verloor ik nipt, maar dat mocht de pret niet drukken. Leuk om samen met m'n vriendin zo af en toe een spelletje te spelen :)
Leuk spel. Snap niet waarom deze zo onder de radar is gebleven.
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Edwin84 schreef:

Ik begrijp het ook niet. Oké, in het begin kan het een beetje onrustig overkomen, maar het is wel eens fris om een machtinvloedsspel te spelen waarbij je niet met geweld, maar met huwelijken invloed vergaart.
Recent speelde ik...

Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Edwin84 schreef:

Misschien te veel toeval voor de veelspeler? Zaken gooien die je geheel niet kunt gebruiken op dat moment of de ene vergaart 1 munt als bruidsschat, de ander 6. Toeval in de details kan me weinig schelen, maar dit maakt of breekt je spel. Voor mij een tegenvaller.
Nautilus
Garnaal

Bericht door Nautilus »

- Anachrony voor het eerst op tafel gehad. Zeer goed spel. Komt absoluut weer op tafel
- Too Many Bones. De eerste keer dat we een dice-building RPG speelden. Moeten we nog een keer opnieuw proberen, want de regels zijn niet erg duidelijk.