Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Gisteren speelde ik...
Gisteren een paar keer Regenwormen, een paar keer Kingdomino, en eindelijk een keer Scythe kunnen winnen. Drie keer bleek scheepsrecht.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

-
Veerle
- Jakkiebak!
Zaterdag een spellenmarathon gehouden en er kwamen 13 games op tafel.
Zelf heb ik bij vier kunnen aanschuiven, omdat er twee spellen van ruim drie uur bij zaten
Wat kwam er op tafel :
king of Tokyo
exploding kittens
risk
scythe
tikal
ticket to ride
dead of winter
Vikings gone wild
genius
dominion
pixiequeen
catan
alchemist
Ik speelde voor het eerst :
scythe (4players) : voor mij echte tegenvaller, maar wil het tweede kans geven :
dead of winter (3players): tof spel, wil ik zeker meer op tafel zien
dominion : toppertje en wel leuk zo, enkel met kaarten
alchemist (4players) : wat een visueel aantrekkelijk spel!! Zit leuk in elkaar, even zoeken welke weg je wil bewandelen en plots was het spel gedaan.... maar zeker voor herhaling vatbaar

Zelf heb ik bij vier kunnen aanschuiven, omdat er twee spellen van ruim drie uur bij zaten
Wat kwam er op tafel :
king of Tokyo
exploding kittens
risk
scythe
tikal
ticket to ride
dead of winter
Vikings gone wild
genius
dominion
pixiequeen
catan
alchemist
Ik speelde voor het eerst :
scythe (4players) : voor mij echte tegenvaller, maar wil het tweede kans geven :
dead of winter (3players): tof spel, wil ik zeker meer op tafel zien
dominion : toppertje en wel leuk zo, enkel met kaarten
alchemist (4players) : wat een visueel aantrekkelijk spel!! Zit leuk in elkaar, even zoeken welke weg je wil bewandelen en plots was het spel gedaan.... maar zeker voor herhaling vatbaar
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Gisteren verscheen op tafel
One Minute Game (Omiga) van Dionysos Games
Claim van White Goblin Games
Lost In Time van Jason St. Just
Stenen Tijdperk van 999 Games

One Minute Game (Omiga) van Dionysos Games
Claim van White Goblin Games
Lost In Time van Jason St. Just
Stenen Tijdperk van 999 Games
-
Lyon
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: サイコロさん
Noria
Eerste keer. Vier spelers.
Ik had niet eerder van dit spel gehoord, maar het had een intrigerend uitziend mechanisme met draaiende tandwielen om je acties te bepalen, dus waarom niet?
Op zich is dit een vrij standaard spel waarbij je grondstoffen verzamelt, deze inwisselt voor goederen en omhoog gaat op verschillende puntensporen. Iedere beurt heb je een aantal acties, maar je mag alleen maar acties kiezen op de onderste helft van je drie tandwielen, en op ieder tandwiel maar één. Aan het eind van je beurt draaien alledrie de tandwielen, dus je moet goed plannen. Gelukkig kan je in de loop van het spel nieuwe acties kopen en in je tandwielen stoppen of tegen betaling acties op je tandwielen verwisselen of je tandwielen één of meer slagen draaien.
Dit mechanisme vond ik erg leuk, maar de rest van het spel was niet bepaald origineel. Je gaat omhoog op puntenscoren, harkt grondstoffen binnen, geeft die grondstoffen uit, neemt of upgradet af en toe een actie... Op zich speelt het spel nog best wel vlot, want je kan heel goed plannen tijdens de beurten van andere spelers. Nu kost het wel extra grondstoffen om naar een plek te gaan waar je tegenstander al is, maar op een gegeven moment kun je aardig wat grondstoffen binnenkrijgen, dus eentje extra betalen maakt dan ook niet echt uit.
Ik vond het wel een oké spel. Ik zou het niet zelf voorstellen, maar misschien dat ik mee zou doen als anderen erom vroegen. Het duurde voor ons, inclusief uitleg, iets meer dan 2 uur. Ik betwijfel of je het met z'n vieren in 1,5 uur zou kunnen spelen, maar het grootste deel van de tijd voelt het niet bijster traag, dus dan is het ook niet zo erg.
Eerste keer. Vier spelers.
Ik had niet eerder van dit spel gehoord, maar het had een intrigerend uitziend mechanisme met draaiende tandwielen om je acties te bepalen, dus waarom niet?
Op zich is dit een vrij standaard spel waarbij je grondstoffen verzamelt, deze inwisselt voor goederen en omhoog gaat op verschillende puntensporen. Iedere beurt heb je een aantal acties, maar je mag alleen maar acties kiezen op de onderste helft van je drie tandwielen, en op ieder tandwiel maar één. Aan het eind van je beurt draaien alledrie de tandwielen, dus je moet goed plannen. Gelukkig kan je in de loop van het spel nieuwe acties kopen en in je tandwielen stoppen of tegen betaling acties op je tandwielen verwisselen of je tandwielen één of meer slagen draaien.
Dit mechanisme vond ik erg leuk, maar de rest van het spel was niet bepaald origineel. Je gaat omhoog op puntenscoren, harkt grondstoffen binnen, geeft die grondstoffen uit, neemt of upgradet af en toe een actie... Op zich speelt het spel nog best wel vlot, want je kan heel goed plannen tijdens de beurten van andere spelers. Nu kost het wel extra grondstoffen om naar een plek te gaan waar je tegenstander al is, maar op een gegeven moment kun je aardig wat grondstoffen binnenkrijgen, dus eentje extra betalen maakt dan ook niet echt uit.
Ik vond het wel een oké spel. Ik zou het niet zelf voorstellen, maar misschien dat ik mee zou doen als anderen erom vroegen. Het duurde voor ons, inclusief uitleg, iets meer dan 2 uur. Ik betwijfel of je het met z'n vieren in 1,5 uur zou kunnen spelen, maar het grootste deel van de tijd voelt het niet bijster traag, dus dan is het ook niet zo erg.
'Wie 'A' zegt, moet ook 'gricola' zeggen!'
-
pinokio1993
- Veenboer
Voluspa
Gespeeld met 2 spelers. Gekocht op het spellenspektakel en echt een meevaller.
Je moet om de beurten een kaart aanleggen, als je de hoogste waarde van de rij en/of kolom hebt, krijg je hiervoor punten. Voor ons is het het eerste spel met een dergelijk spelmechanisme. Nu een spel of vijf gespeeld en het wordt leuker elke keer als je het speelt. De eerste keren waren we vooral bezig met de waarde van de kaarten, nu maken we meer en meer gebruik van de speciale eigenschappen van de kaarten. De uitbreidingen die mee in de doos zaten bevatten extra kaarten, wat de spelmogelijkheden iets uitbreidt.
Keltis
Al gespeeld met 2 en 3 spelers. Ook gekocht op het spellenspektakel. Echt familiespel in de zin van eenvoudige regels en duurt ongeveer een halfuur. Leuk voor tussendoor maar niet om dagelijks te spelen. Vrij grote geluksfactor vind ik.
Dynasties
Gespeeld met 3 spelers. Gratis gekregen op het spellespektakel. Eerste spel. Het lijkt allemaal erg druk en onoverzichtelijk in het begin, maar eigenlijk zijn de regels tamelijk eenvoudig. We vonden het erg leuk, trouwen is eens een ander concept. Het verdelen van de goederen is ook best leuk en origineel. Hij zal zeker nog op tafel komen.
Sobek
Online gespeeld, eerste spel. Zou het zelf niet aankopen maar leuk tussendoortje.
Targi
Online gespeeld, eerste keer. Meevaller, wil ik in de toekomst zeker nog spelen.
Gespeeld met 2 spelers. Gekocht op het spellenspektakel en echt een meevaller.
Je moet om de beurten een kaart aanleggen, als je de hoogste waarde van de rij en/of kolom hebt, krijg je hiervoor punten. Voor ons is het het eerste spel met een dergelijk spelmechanisme. Nu een spel of vijf gespeeld en het wordt leuker elke keer als je het speelt. De eerste keren waren we vooral bezig met de waarde van de kaarten, nu maken we meer en meer gebruik van de speciale eigenschappen van de kaarten. De uitbreidingen die mee in de doos zaten bevatten extra kaarten, wat de spelmogelijkheden iets uitbreidt.
Keltis
Al gespeeld met 2 en 3 spelers. Ook gekocht op het spellenspektakel. Echt familiespel in de zin van eenvoudige regels en duurt ongeveer een halfuur. Leuk voor tussendoor maar niet om dagelijks te spelen. Vrij grote geluksfactor vind ik.
Dynasties
Gespeeld met 3 spelers. Gratis gekregen op het spellespektakel. Eerste spel. Het lijkt allemaal erg druk en onoverzichtelijk in het begin, maar eigenlijk zijn de regels tamelijk eenvoudig. We vonden het erg leuk, trouwen is eens een ander concept. Het verdelen van de goederen is ook best leuk en origineel. Hij zal zeker nog op tafel komen.
Sobek
Online gespeeld, eerste spel. Zou het zelf niet aankopen maar leuk tussendoortje.
Targi
Online gespeeld, eerste keer. Meevaller, wil ik in de toekomst zeker nog spelen.

-
Lala
- Grote Dienaar
Gisteren voor het eerst Stenen Tijdperk gespeeld met z'n tweeën.
Leuk spel, zeker de dobbelsteen kan je plannen af en toe goed in het roet gooien.

Leuk spel, zeker de dobbelsteen kan je plannen af en toe goed in het roet gooien.
-
Dominion
- Jakkiebak!
Terraforming Mars, Elysium, Venus Next
Wat blijft het toch een top spel!
Wat blijft het toch een top spel!
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Cottage Garden
lekker zen tuinieren terwijl het buiten regende.
lekker zen tuinieren terwijl het buiten regende. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

-
ozymandias
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Hier werd
Junk Art
Istanbul dobbelspel
gespeeld
Junk Art
Istanbul dobbelspel
gespeeld
-
murzim
- Veenboer
Wij hebben het op een avondje Ghost Fightin' Treasure Hunters gehouden met de jongens - eerst het moeilijke niveau met de deurkaarten maar zonder de treasures in volgorde naar buiten te brengen. Verloren met 1 treasure nog in het huis. Daarna de nieuwe uitbreiding gespeeld en kansloos verloren na 5 treasures buiten gebracht te hebben doordat de 'rogue ghost' een voor een haunting ghosts op het spelbord bracht... superleuke maar niet zo makkelijke roll-and-move!

-
pinokio1993
- Veenboer
Heel wat spelletjes gespeeld, wel allemaal korte spelletjes. Dit weekend hopelijk iets langers.
Targi
Als ik ergens een exemplaar vind, zou ik wel overwegen om hem te kopen
Hive (2x)
Mijn eerste keer, denk dat hij beter wordt als je hem wat vaker speelt.
Battle of LITS (2x)
Eerste keer. Spreekt me niet zo aan.
Jaipur
Kort en leuk voor tussendoor.
Quoridor
Sobek

Hanabi

Targi
Als ik ergens een exemplaar vind, zou ik wel overwegen om hem te kopen
Hive (2x)
Mijn eerste keer, denk dat hij beter wordt als je hem wat vaker speelt.
Battle of LITS (2x)
Eerste keer. Spreekt me niet zo aan.
Jaipur
Kort en leuk voor tussendoor.
Quoridor
Sobek
Hanabi

-
arjen88
- Grote Dienaar
Massive darkness
Quest 3:
Solo met 2 karakters. Wat geluk met event kaarten waardoor de spider al na 4 ronde was verslagen. Leuk spel iets te random maar heel vermakelijk
Quest 3:
Solo met 2 karakters. Wat geluk met event kaarten waardoor de spider al na 4 ronde was verslagen. Leuk spel iets te random maar heel vermakelijk
-
DeKerstman
- El Capitan
Terraforming Mars
Twee keer solo gespeeld
Gloomhaven
Twee keer het eerste scenario gespeeld, 1 keer met een vriend en gisteren met mijn zoontje (met nieuwe karakters).
Twee keer solo gespeeld
Gloomhaven
Twee keer het eerste scenario gespeeld, 1 keer met een vriend en gisteren met mijn zoontje (met nieuwe karakters).
-
Asphyxion
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: https://spelbaron.nl
Toevallig vandaag voor het eerst Ghost Fightin' Treasure Hunters gespeeld met mijn dochters van 7 en bijna 5, maar dan wel op het basis niveau. Ging heel goed, regels waren ook snel duidelijk en we hebben 3x achter elkaar gewonnen. Toen ik vertelde dat we het moeilijker konden maken waren ze meteen enthousiast daarvoor, maar dat gaat pas morgen gebeuren denk ik. Erg leuk coöperatief spelletje!murzim schreef: Wij hebben het op een avondje Ghost Fightin' Treasure Hunters gehouden met de jongens - eerst het moeilijke niveau met de deurkaarten maar zonder de treasures in volgorde naar buiten te brengen.....
-
Aoshi
- Matroos
Vandaag nog Splendor met m'n vriendin & haar ouders en haar broer. Deze blijft nog steeds leuk. Het is wel de eerste keer dat haar ouders en haar broer dit speelden, en ze vonden het toch wel leuk!
Ik heb niet lang geleden een uitbreiding van Splendor (Cities of Splendor) gekocht, maar nog steeds niet eraan begonnen. Is het echt de moeite waard om direct aan te beginnen?
Ik heb niet lang geleden een uitbreiding van Splendor (Cities of Splendor) gekocht, maar nog steeds niet eraan begonnen. Is het echt de moeite waard om direct aan te beginnen?