Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Lala
Grote Dienaar

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Lala »

Dit weekend de volgende spellen gespeeld:

Escape Room The Game :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: knap hoe ze een escape room zo in een spel hebben uitgewerkt.

Jambo :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: zonder uitbreidingen gespeeld, denk dat ik de volgende keer er een uitbreiding bijgooi (heb ze allebei klaarliggen)
Illuminari
Meeple

Bericht door Illuminari »

Splendor :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Blijft toch altijd weer een mooie puzzel

Kingdomino :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Ben nog heel erg in de ´wittebroodsweken´, maar vraag me wel af hoe lang het nog interessant gaat blijven.

The Resistance :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Toch altijd weer interessant, een spel waarin spelerinteractie centraal staat. Maar heeft ook zeker z´n valkuilen.

Flamme Rouge (1e keer) :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Niet echt een wild enthousiaste eerste ervaring. Wel een beetje teleurgesteld, want ik ben een grote wielerfreak, dus dit spel zou thematisch als gegoten moeten zitten. Deels is dit ook te danken aan m´n eigen fout (door het kloten met de verschillende aflegstapels miste ik op het eind een aantal kaarten, waardoor ik de finish niet eens haalde :cry: ), maar ik vond het spel eigenlijk 3/4 opbouw naar de uiteindelijke Flamme Rouge (laatste kilometer), die weliswaar spannend was. Ik zie mijn waardering voor dit spel nog wel hoger worden naarmate het meer op tafel komt, en wellicht met de Grand Tour variant en app ook wat diepere strategie ontwikkelt. En heel veel potentie voor uitbreidingen (had de eerste al gelijk aangeschaft) en huisregels :)
MBK73
Joker

Bericht door MBK73 »

Gisteren voor de eerste keer de Spelsalon in Poeldijk bezocht, samen met mijn dochter. Gezellig en geed geregeld, moet ik zeggen. En wat hebben we gespeeld:

- Skye: prima spel, maar niet mijn favoriet, bieden en tegels is blijkbaar iets teveel van het goede naar mijn zin.
- Avonturenland: leuk! Had er wel van gehoord, maar nu voor het eerst gespeeld.
- Pompeji: oud spel, maar heeft nog zeker charme. Ook deze voor de eerste keer, de twee fasen zijn zeer verschillend, maar beiden leuk.
- Love letter: afsluiter van de avond, blijft leuk.
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Stijnhoofd »

Illuminari schreef: Splendor :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Blijft toch altijd weer een mooie puzzel

Kingdomino :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Ben nog heel erg in de ´wittebroodsweken´, maar vraag me wel af hoe lang het nog interessant gaat blijven.

The Resistance :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Toch altijd weer interessant, een spel waarin spelerinteractie centraal staat. Maar heeft ook zeker z´n valkuilen.

Flamme Rouge (1e keer) :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Niet echt een wild enthousiaste eerste ervaring. Wel een beetje teleurgesteld, want ik ben een grote wielerfreak, dus dit spel zou thematisch als gegoten moeten zitten. Deels is dit ook te danken aan m´n eigen fout (door het kloten met de verschillende aflegstapels miste ik op het eind een aantal kaarten, waardoor ik de finish niet eens haalde :cry: ), maar ik vond het spel eigenlijk 3/4 opbouw naar de uiteindelijke Flamme Rouge (laatste kilometer), die weliswaar spannend was. Ik zie mijn waardering voor dit spel nog wel hoger worden naarmate het meer op tafel komt, en wellicht met de Grand Tour variant en app ook wat diepere strategie ontwikkelt. En heel veel potentie voor uitbreidingen (had de eerste al gelijk aangeschaft) en huisregels :)
Heb ik ook een beetje met Kingdomino. Wellicht gaat er nog eens Queendomino komen.

Wij hebben gisteren wat rondjes Codenames gedaan. Blijft ook leuk, precies op tijd gestopt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Lala schreef: Dit weekend de volgende spellen gespeeld:

Escape Room The Game :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: knap hoe ze een escape room zo in een spel hebben uitgewerkt.

Jambo :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: zonder uitbreidingen gespeeld, denk dat ik de volgende keer er een uitbreiding bijgooi (heb ze allebei klaarliggen)
Gooi allebei de uitbreidingen erbij. Dat is een must.

Je hoeft niet alle modules toe te voegen zoals hutten, de open markt etc. Maar wel alle kaarten.

Wij speelden het eerst met alleen uitbreiding 1. Daar zitten geen grap stof kaarten in.

Degene die de meeste grondstof kaarten trok won altijd. Met uitbreiding 2 erbij is dit weer in balans.
SvAtje
Standaard moderator

Bericht door SvAtje »

Samen met mijn eega een weekendje er tussenuit om even bij te tanken. Naast het wandelen in de sneew, speelden we:

Carcassonne de Burcht :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Deze Carcassonne met een twist voor 2 personen blijft een fijn spel om te spelen.

Agricola 2 spelers & uitbreiding :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Deze hebben we nog niet zo lang in de collectie. Best lastig om de beste keuzes te maken. We komen steeds ronden tekort. :think:
Vaker spelen dus.

Puerto Rico het kaartspel (San Juan) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Geweldig hoe dit kaarspel de kern van het bordspel heeft weten te behouden. Speelt heel goed met 2 personen.

Hanamikoji :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Prachtig vormgegeven kaartspel met de vier verschillende acties per ronde. Knap bedacht en lastig te winnen. Deze kost wel wat hoofdbrekens om de juiste keuzes proberen te maken. En dan nog wordt je regelmatig verrast.
Afbeelding
Ekna_the_Queen
Meeple

Bericht door Ekna_the_Queen »

Ik speelde gisteren "Puzzelpost".
Een nieuw initiatief waarbij je een geheim dossier krijgt thuisgestuurd en een verdwijning moet oplossen. Heel spannend. http://puzzelpost.nl/ mocht je het interessant vinden.
Lyon
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: サイコロさん

Bericht door Lyon »

7 Wonders (3x) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
2x Zes spelers. 1x Vier spelers.
Alweer bijna een jaartje geleden dat ik dit gedaan had, dus dat mocht wel weer eens! Blijft een schitterende drafter ondanks het meeste wat hierna is uitgegeven.

Clank! :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Drie spelers. Eerste keer.
Nog een deckbuilder die ik van m'n lijstje kan afstrepen, en ook weer een hele goeie! Grappig hoe je hier drie 'valuta' hebt: 'geld' (ik weet niet eens meer wat het echt was), gevechtskracht en lopen. Ik was nog diep beneden aan het dolen en het waardevolste artifact aan het oppikken toen m'n tegenstanders alweer naar het oppervlakte opdoken! Wist in één beurt echter door zes kamers heen te lopen (die teleporteerstaf is best wel een beetje sterk) waardoor hun strategie mislukte en ik met 1,5x het aantal punten van de nummer 2 het spel won. :mrgreen:

Dungeon Petz :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Vier spelers. Eerste keer.
Ik vond Dungeon Petz intrigerend. Geen spel dat me wegblies, maar waarvan ik wel dolgraag weer een potje zou willen spelen. Nadat ik klaar was, wist ik meteen al m'n fouten aan te wijzen en wil die wetenschap toepassen op een volgende keer wanneer dit spel op tafel komt. Het spel is kleurrijk, heeft leuke mechanismen en beloont vooruitplannen. Goed spel!

Century: De Specerijenroute :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Vijf spelers.
Het is nog een beetje uitvogelen wat nou de beste manier is om je engine in elkaar te zetten. Ik vond het opvallig dat de eerste keer toen ik dit speelde iedereen frontaal voor de produceerkaarten ging, en ik deze keer zowat de enige was. Volgende keer weer proberen!
'Wie 'A' zegt, moet ook 'gricola' zeggen!'
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Spellenweekend!

Zaterdag:

Majesty: For the realm
:ster: :ster: :ster: : :ster: :geenster:

Leuke filler!
20 minuten niet meer. Spel dat ik wel in de collectie wil.

Five tribes
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Een spel dat ik al heel lang eens wou gespeeld hebben. Eindelijk kon ik hem spelen. Dit spel komt in onze collectie. Wat een leuk spel. Abstract spel, met een leuk thema over.

Oceanos
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Is ook een leuk drafting spel. Hoeft niet in onze collectie.

Zondag

Twilight Struggle
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Op zich een leuk spel. Soms duurt het misschien wat lang.

NMBR9
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Niet mijn ding... ik heb blijkbaar geen ruimtelijk inzicht... Achjah wel snel en best nog wel grappig.

Trains Rising Sun
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Een hele leuke deckbuiler. Die wil ik ook wel hebben.
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Afgelopen weekend een heerlijk weekendje gehad met veel gespeelde spellen!

Vrijdag:
Berenpark
Las vegas 2x
kanagawa 2x

Gloomhaven. 2e missie, erg tof weer! We hadden toch nog best wat dingen die we in de regels moesten opzoeken, maar we hebben het net gehaald! Leuk dat je je eigen karakter beter leert kennen en hoe je er mee zou moeten spelen (theorie en praktijk is natuurlijk altijd lastig :P )

Zaterdag: was de bedoeling om Pandemic legacy 1 te spelen maar helaas was er iemand ziek. Dus toen maar 'gewone' spellen gespeeld:

Feast for Odin. Was de 3e keer voor mij en ik vind het steeds leuker worden! Nu met 3 gespeeld en dat ging prima (vorige 2 keren met 2).
Terraforming Mars

Zondag: spellendagje met wat mensen van het 999games demoteam:
Bora Bora
Memoar!!! Hilarisch!
Cinque Terra
Kanagawa
Tzolkin! Yay een van m'n favorieten weer op tafel!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Hier kwam Airlines Europe weer eens op tafel. Blijft toch een leuk spel, snel te spelen, niet te ingewikkeld qua regels maar genoeg om over na te denken tijdens het spelen zonder je brain te burnen. :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Diied
Veenboer

Bericht door Diied »

murzim schreef: Wij hebben het op een avondje Ghost Fightin' Treasure Hunters gehouden met de jongens - eerst het moeilijke niveau met de deurkaarten maar zonder de treasures in volgorde naar buiten te brengen. Verloren met 1 treasure nog in het huis. Daarna de nieuwe uitbreiding gespeeld en kansloos verloren na 5 treasures buiten gebracht te hebben doordat de 'rogue ghost' een voor een haunting ghosts op het spelbord bracht... superleuke maar niet zo makkelijke roll-and-move!
Waar heb je die uitbreiding gekocht?
Veerle
Jakkiebak!

Bericht door Veerle »

Gisteren kwam Carcassonne en de uitbreiding kooplieden en bouwmeesters op tafel. Voor mij de eerste keer deze uitbreiding. Erg geslaagd en mooie aanvulling op het basisspel.

Tweede spel was potje Alhambra

en dan chinees dammen....voor mij ook de eerste keer, maar wel leuk. Ook voor herhaling vatbaar :-)

Kortom, leuke avond gehad !
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Unlock 2, 2 verhalen
Blijft een keileuk spel. Wij spelen niet om de tijd, maar om het oplossen.

Vaak hebben we in het begin het hat verhaal een schop nodig en dan weten we het weer. Soms gaan we er heel snel door, soms zien we het gewoon niet En soms komen we net niet tot de oplossing. Zo ook gisteren, we snapten hoe en wat, kwamen niet uit de oplossing. Dus die uiteindelij opgevraagd en dan natuurlijk terug gekeken. Nog steeds komen we niet op het goede antwoord, dat is wel jammer. Blijft gewoon leuk met ons 4-tjes. Heerlijk avondje ontspannen.
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Afbeelding
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Bora Bora :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Deze Feld hadden we nog niet gespeeld. Is prima bevallen, overzichtelijk qua regels en diverse manieren om aan punten te komen, en spannend tot en met de allerlaatste (bonus)puntentelling. Wij speelden met 3 en dat ging vrij goed, spel lijkt goed te schalen voor 2-4 spelers. Speel ik graag nog eens.
Afbeelding