Agricola

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Misschien kunnen we van azijnpisser een geuzennaam maken?

Wat shit zeg als het flink langer gaat duren. Nou ja, in het ergste geval moet hij maar op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag in november of anders kunnen we het spel van de Sint vragen. Misschien kan hij kwantumkorting krijgen als hij direct van de fabrikant voor alle spellenliefhebbers een exemplaar meeneeemt. :wink:

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Tassie schreef: Gister van mijn spellenwinkel gehoord dat het flink wat later gaat worden. Ik zal wel weer voor azijnpisser uitgemaakt worden maar ik had de uistel wel verwacht. Maar er zijn nog zo veel andere spellen om te spelen dus de tijd zal echt wel vliegen.
Het noemen van feiten heeft niets met azijnpisserij te maken. Vertraging was inderdaad te verwachten. Agricola is gegroeid tot een project met 8 taalversies, dan ligt de vertraging op de loer (hier heeft bijv. QWG ook last van gehad bij Florence).

Over feiten gesproken, wat versta jij eigenlijk onder “flink wat later”?
Tassie
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10

Bericht door Tassie »

Erwin schreef: Over feiten gesproken, wat versta jij eigenlijk onder “flink wat later”?
Dat kon mij spellenwinkel ook niet beantwoorden. Maar moest rekening houden met enkele weken. Hij kon ook niet zeggen wanneer de instore speluitleg door 999 zou gaan plaatsvinden.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Tassie schreef:
Erwin schreef: Over feiten gesproken, wat versta jij eigenlijk onder “flink wat later”?
Dat kon mij spellenwinkel ook niet beantwoorden. Maar moest rekening houden met enkele weken. Hij kon ook niet zeggen wanneer de instore speluitleg door 999 zou gaan plaatsvinden.
OK, "flink wat later" betekent dus "ik heb geen flauw idee wanneer". :wink:

Lookout Games trekt aan de touwtjes. Bijv. Z-Man en 999 hebben volgens mij nauwelijks vat op de releasedatum. Schattingen van spellenwinkels en/of spelers lijken mij op dit moment van geringe waarde.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Eric Martin meldt op BGN dat Agricola vertraagd is tot eind juni/begin juli. Verdere vertraging wordt niet uitgesloten.

Gelukkig komen er nog genoeg andere leuke spellen binnen dus wat mij betreft geen probleem dat dit wat later wordt :wink:
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Dierik schreef:Eric Martin meldt op BGN dat Agricola vertraagd is tot eind juni/begin juli. Verdere vertraging wordt niet uitgesloten.
Lookout Games meldt dat de drukker zijn dingetje heeft gedaan. Het spel ligt klaar om ingepakt te worden, men wacht nu op de houten speelstukken.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Dat klinkt goed! Ik heb me dit weekend bij mijn tripje All Games moeten inhouden om uit ongeduld niet vast het Duitse exemplaar te kopen omdat ik verwacht dat ik de Nederlandse editie makkelijker op tafel ga krijgen dan de Duitse.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Dagmar schreef:Dat klinkt goed! Ik heb me dit weekend bij mijn tripje All Games moeten inhouden om uit ongeduld niet vast het Duitse exemplaar te kopen omdat ik verwacht dat ik de Nederlandse editie makkelijker op tafel ga krijgen dan de Duitse.
En toen zeker als compensatie een paar andere leuke spellen gekocht :wink:
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik heb me gedragen, maar er gingen inderdaad een aantal nieuwe spellen mee naar huis. Zodra de top 100 af zal ik er een blogje over plaatsen (ik heb het al geschreven, maar wil de top 100 niet onderbreken).
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Heren en dames Agricoholics---indien u nog nooit een spel bij GMT of Valley Games heeft 'gepreordered' heeft u geen flauw idee van wat echte vertraging of uitstel is. Zo heb ik in februari 2007 Hannibal: Rome vs. Carthago vooruit besteld en betaald, en moet nu nog steeds de bonusgeneraaltjes ontvangen die de 'preorderers' toegezegd waren. Dat zijn plastic poppetjes die ik nota bene zelf in elkaar moet prikken, en niet bezwaard zijn met 8 verschillende taaledities. In China worden deze dingen bij miljarden gemaakt; het is niet moeilijker of bijzonderder dan een dobbelsteen. Ik verwacht ze medio juli 2008 (!) in mijn brievenbus.

Heus, u kunt uw ongeduld over uw koetjes en varkentjes en driehonderdzoveel speelkaartjes écht nog wel even ophouden. Lookout Games werkt bij wijze van spreken sneller dan hun schaduw.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Heren en dames Agricoholics---indien u nog nooit een spel bij GMT of Valley Games heeft 'gepreordered' heeft u geen flauw idee van wat echte vetraging of uitstel is.
Ik zou GMT en Valley Games niet in één adem noemen. Ze delen de vertraging die bij pre-ordersystemen hoort. Daar houdt de vergelijking op. GMT is een klantvriendelijke en correcte club, Valley Games is een zootje prutsers (en als Mordred niet snel komt, maak ik er bedriegers en leugenaars van).
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

We hadden het over tijdvertraging, niet over serviceniveau. Dank u.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

cymric schreef:We hadden het over tijdvertraging, niet over serviceniveau. Dank u.
Knorrigheid is niet nodig, jouw focus was helder. Ook ik heb het over tijdvertraging, wat bij Valley Games naadloos overgaat in afwezigheid van service.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Dagmar schreef:Ik heb me gedragen, maar er gingen inderdaad een aantal nieuwe spellen mee naar huis. Zodra de top 100 af zal ik er een blogje over plaatsen (ik heb het al geschreven, maar wil de top 100 niet onderbreken).
Je maakt ons wel erg nieuwsgierig.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

cymric schreef:Heren en dames Agricoholics---indien u nog nooit een spel bij GMT of Valley Games heeft 'gepreordered' heeft u geen flauw idee van wat echte vertraging of uitstel is. Zo heb ik in februari 2007 Hannibal: Rome vs. Carthago vooruit besteld en betaald, en moet nu nog steeds de bonusgeneraaltjes ontvangen die de 'preorderers' toegezegd waren. Dat zijn plastic poppetjes die ik nota bene zelf in elkaar moet prikken, en niet bezwaard zijn met 8 verschillende taaledities. In China worden deze dingen bij miljarden gemaakt; het is niet moeilijker of bijzonderder dan een dobbelsteen. Ik verwacht ze medio juli 2008 (!) in mijn brievenbus.

Heus, u kunt uw ongeduld over uw koetjes en varkentjes en driehonderdzoveel speelkaartjes écht nog wel even ophouden. Lookout Games werkt bij wijze van spreken sneller dan hun schaduw.
Dan wordt je geduld lekker op de proef gesteld :shock: , ik heb hem inmiddels binnen, wel zonder die generaaltjes maar het ziet er prachtig uit! Ik heb over 2 weken vakantie dan ga ik hem eens door spitten. :)
Hopelijk loont het de moeite voor jou.