Dit was de tweede keer Spiel voor mij en enkele vrienden.
We hebben weer genoten, veel gespeeld en wat gekocht.
Ik heb 7 wonders: babel, wrong chemistry en 4 small world uitbreidingen gekocht. Nu nog tijd hebben om deze te spelen
Wij vinden het leuk om vooral de simpel uitziende, onbekende spellen te proberen, zodat we geen 2 uur met 1 spel bezig zijn, maar de kans hebben om veel verschillende spelletjes te spelen. Zo kwamen we dit jaar ook weer enkele leuke verrassingen tegen. Jammere op zaterdag is dat het inderdaad enorm druk is. We hebben geen spel kunnen spelen welke ik van tevoren had bekeken, waaronder the alchemists en king of NY. Dit zijn waarschijnlijk wel spellen die we via andere kanalen wel eens kunnen gaan spelen, dus dat vind ik niet zo erg.
Wat we wel hebben gespeeld (van de meeste vooraf nog nooit gehoord

):
- Spellcaster (zeer goed bevallen, maar niet meer in Engels beschikbaar helaas, anders was deze ook meegekomen naar huis)
- Onward to Venus (zag er simpel uit, maar bleek toch niet zo te zijn. Was na enkele beurten wel duidelijk wat te doen, maar niet echt goed bevallen.)
- Pandemic: Contagion (viel tegen ten opzichte van Pandemic. Het kan zijn dat we wat spelregels gemist hebben, maar de beginspeler heeft enorm veel voordeel ten opzichte van de anderen.)
- The Looney Bin (Zeer vermakelijk kaartspel, maar ik vond het te prijzig voor wat je kreeg. Ik vergelijk het met munchkin, maar dan ben je minder afhankelijk van de kaarten die je op het begin gedeeld krijgt. Alle kaarten hebben hier altijd goede mogelijkheden)
- Bakerspeed (Leuke filler, maar ik ben bang dat de kaarten na 3x spelen al gevouwen, gebogen en kapot zijn)
- Eat me if you can (Leuk, vrolijk en simpel spelletje. Kan eventueel al met kleine kinderen gespeeld worden.)
Volgend jaar weer, maar misschien op een andere dag, indien mogelijk