Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee - EDITIE 2014

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Gesloten
interceptor
Uitgever
Contacteer:

Re: Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee - EDITIE 2014

Bericht door interceptor »

roubosga schreef:
interceptor schreef:Ook alleen maar gekocht omdat de blonde dame mooie blauwe ogen had.
Dat heet dus verkooptechniek :lol:
Je dacht dat ik echt in haar blauwe ogen keek? :lol: :lol: :wink:
Het waren niet alleen haar blauwe ogen, maar ook haar uitleg natuurlijk.... :lol:

Volgend jaar koop ik wel Tanto Cuore Oktoberfest Editie....bij haar en weer een uitgebreide uitleg.
Ze had zich er dit jaar al op gekleed.... :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Labels:
roel40
Jakkiebak!

Bericht door roel40 »

Edwin84 schreef:Als ik hier de buit voorbij zie komen vraag ik me af of jullie ook een extra kast nodig hebben :p.
Een week voor Essen is nieuwe kast gekomen!! Haha!! Nu twee volle kasten, wat gevulde spelkisten en meer... :crazy:
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Zou ik ook wel willen. Ideaal meerdere kasten

Kast raakt redelijk vol. Verkoop weleens wat maar extra kast kan wel handig zijn ja.
marcaronie
Matroos

Bericht door marcaronie »

interceptor schreef:
roubosga schreef:
interceptor schreef:Ook alleen maar gekocht omdat de blonde dame mooie blauwe ogen had.
Dat heet dus verkooptechniek :lol:
Je dacht dat ik echt in haar blauwe ogen keek? :lol: :lol: :wink:
Het waren niet alleen haar blauwe ogen, maar ook haar uitleg natuurlijk.... :lol:

Volgend jaar koop ik wel Tanto Cuore Oktoberfest Editie....bij haar en weer een uitgebreide uitleg.
Ze had zich er dit jaar al op gekleed.... :wink:
Afbeelding
Haha...erg herkenbaar allemaal...lees maar goed wat ik gisteren schreef bij SPIELervaring 2014 :wink:

Eigenlijk wel erg dat zo'n verkooptechniek nog werkt ook haha...of...eigenlijk wel erg, dat niet iedereen zo'n techniek gebruikt!?
wensp
Rooster Booster

Bericht door wensp »

Tweede keer Essen... en weer onze wagen volgeladen. Als fan van oosterse microgames mochten een aantal op mijn lijstje niet ontbreken natuurlijk. Dat zijn spelen die hier toch nooit te verkrijgen gaan zijn, dus waag ik graag de kans... voor die paar euro's. Voor de rest heb ik me netjes aan mijn lijstje gehouden, enkel Las Vegas (voor €12) was een impulsive buy.

Afbeelding
Afbeelding
Elsje07
El Capitan
Contacteer:

Bericht door Elsje07 »

Edwin84 schreef:Als ik hier de buit voorbij zie komen vraag ik me af of jullie ook een extra kast nodig hebben :p.
Dat zal inderdaad onze volgende aankoop moeten worden. Maar gelukkig staan de 'oude spelkasten' boven nog (heel eventjes) ongevuld... :D
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

wensp schreef:... enkel Las Vegas (voor €12) was een impulsive buy.
Goede impulsive buy geweest als je het mij vraagt; leuk spel :)!
wensp
Rooster Booster

Bericht door wensp »

maxitaxi777 schreef:
wensp schreef:... enkel Las Vegas (voor €12) was een impulsive buy.
Goede impulsive buy geweest als je het mij vraagt; leuk spel :)!
Dat denk ik ook, een leuke filler voor tussendoor. Dankzij de app wist ik al dat het geen miskoop zou worden...
Afbeelding
Maarten W
Joker

Bericht door Maarten W »

Het resultaat van vrijdag:
IMG_20141019_110632.jpg
(46.88 KiB) 672 keer gedownload
MeepleMaker
Garnaal
Contacteer:

Bericht door MeepleMaker »

Zaterdag in alle vroegte met de auto vertrokken om in Essen mee de beurs te kunnen openen. Was uiteraard weer erg leuk. Begonnen met een potje Bakerspeed (niet echt geweldig vond ik) en daarna Uruk II (na even twijfelen toch maar aangeschaft). Vervolgens hebben we eerst alle preorders even opgehaald en afgesloten met een Pandemic: Contagion (ook maar zozo...). De auto stond gelukkig niet te ver dus halverwege de buit even in de auto steken.

Na de middag hebben we nog aangeschoven voor La Isla (vlot spelende Feld - beter dan verwacht), Castle Crush (ook een goeike, mocht hij iets goedkoper zijn had ik hem wel meegepakt) en Sushi Dice (gewonnen - en zeggen dat ik doorgaans vreselijk ben in real time dobbelen). En het was uiteindelijk tegen zeven uur toen we de deur stikkapot achter ons toetrokken.

Uiteindelijk was de buit van de dag :
Afbeelding

Waar ik me wel een beetje aan heb zitten ergeren is dat tegenwoordig bijna elke uitgever geld vraagt voor promo's. Een bijdrage voor een goed doel vind ik nog sympathiek maar de naam zegt het toch zelf: ter promotie... En voor een uitgever kost het meestal niet echt veel om ze te produceren want er is doorgaans nog wel een plaatsje vrij op een drukvel voor die tegels of kaarten. Heb me er dus niet voor laten verleiden om er aan te schaffen. En bij deze heb ik me dan ook genezen verklaard van completitis. :clap: Bijna toch, het lieveheersbeestje en pissebed voor Hive heb ik in de gauwte toch nog meegenomen.

Volgend jaar weer zeker...
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

KASSEI schreef: Waar ik me wel een beetje aan heb zitten ergeren is dat tegenwoordig bijna elke uitgever geld vraagt voor promo's. Een bijdrage voor een goed doel vind ik nog sympathiek maar de naam zegt het toch zelf: ter promotie... En voor een uitgever kost het meestal niet echt veel om ze te produceren want er is doorgaans nog wel een plaatsje vrij op een drukvel voor die tegels of kaarten.
Ben ik wel met je eens hoor, maar aan de andere kant is het zo dat 'wij' als spelers er vervolgens weer voor zorgen dat dit soort promo's voor soms absurde bedragen van eigenaar wisselen.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Ben het eens wat betreft de promo's. Maar in dezelfde lijn is het dan gek om te betalen voor entree Essen.
Het hele idee is promotie en verkoop van je product.

Zou wat zijn als je bij de autodealer ook moest betalen om rond te kijken naar de nieuwste modellen die je mogelijk komt kopen.

Maargoed dit is een maar een vergelijking. Snap ook dat er meer kosten bij komen kijken om zo'n evenement als Essen te organiseren.

Wat sympathieker zou zijn dat als je ter plekke het spel koopt je de promo krijgt. Anders komen mensen die het spel niet eens hebben gewoon gratis goodies scoren voor de doorverkoop.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Edwin84 schreef:Ben het eens wat betreft de promo's. Maar in dezelfde lijn is het dan gek om te betalen voor entree Essen.
Het hele idee is promotie en verkoop van je product.

Zou wat zijn als je bij de autodealer ook moest betalen om rond te kijken naar de nieuwste modellen die je mogelijk komt kopen.

Maargoed dit is een maar een vergelijking. Snap ook dat er meer kosten bij komen kijken om zo'n evenement als Essen te organiseren.
De huur van zo’n beurscomplex loopt in de tonnen. Je moet wel heel erg veel zin hebben in een faillissement om dit voor nop doen.
Edwin84 schreef: Wat sympathieker zou zijn dat als je ter plekke het spel koopt je de promo krijgt. Anders komen mensen die het spel niet eens hebben gewoon gratis goodies scoren voor de doorverkoop.
Prima punt. Geef die dingen weg aan kopers (of aan iedereen wanneer je dit zo wilt) of verkoop ze als mini-uitbreidingen, maar houd eens op met die gekunstelde donaties.
BHSteve
Meeple
Persoonlijke Ondertitel: Play More Games!!!!

Bericht door BHSteve »

Dit was de tweede keer Spiel voor mij en enkele vrienden.
We hebben weer genoten, veel gespeeld en wat gekocht.

Ik heb 7 wonders: babel, wrong chemistry en 4 small world uitbreidingen gekocht. Nu nog tijd hebben om deze te spelen :D

Wij vinden het leuk om vooral de simpel uitziende, onbekende spellen te proberen, zodat we geen 2 uur met 1 spel bezig zijn, maar de kans hebben om veel verschillende spelletjes te spelen. Zo kwamen we dit jaar ook weer enkele leuke verrassingen tegen. Jammere op zaterdag is dat het inderdaad enorm druk is. We hebben geen spel kunnen spelen welke ik van tevoren had bekeken, waaronder the alchemists en king of NY. Dit zijn waarschijnlijk wel spellen die we via andere kanalen wel eens kunnen gaan spelen, dus dat vind ik niet zo erg.

Wat we wel hebben gespeeld (van de meeste vooraf nog nooit gehoord ;) ):
- Spellcaster (zeer goed bevallen, maar niet meer in Engels beschikbaar helaas, anders was deze ook meegekomen naar huis)
- Onward to Venus (zag er simpel uit, maar bleek toch niet zo te zijn. Was na enkele beurten wel duidelijk wat te doen, maar niet echt goed bevallen.)
- Pandemic: Contagion (viel tegen ten opzichte van Pandemic. Het kan zijn dat we wat spelregels gemist hebben, maar de beginspeler heeft enorm veel voordeel ten opzichte van de anderen.)
- The Looney Bin (Zeer vermakelijk kaartspel, maar ik vond het te prijzig voor wat je kreeg. Ik vergelijk het met munchkin, maar dan ben je minder afhankelijk van de kaarten die je op het begin gedeeld krijgt. Alle kaarten hebben hier altijd goede mogelijkheden)
- Bakerspeed (Leuke filler, maar ik ben bang dat de kaarten na 3x spelen al gevouwen, gebogen en kapot zijn)
- Eat me if you can (Leuk, vrolijk en simpel spelletje. Kan eventueel al met kleine kinderen gespeeld worden.)

Volgend jaar weer, maar misschien op een andere dag, indien mogelijk
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

Ik heb me ingehouden. De meeste spellen en/of uitbreidingen die ik zocht waren niet goedkoper dan in Nederland, dus dan koop ik ze liever hier.

Nieuw:
* Progress: Evolution of Technology (Kickstarter)
* Among the Stars (Kickstarter)
* Star Wars: The Card Game - Edge of Darkness
* Ticket to Ride: Europe (EN)
* Ticket to Ride: Halloween Freighter (promo)
* Lewis & Clark: Cédrick Chaboussit (promo)
Afbeelding
Gesloten