Spiel 2016 - algemeen

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

kattaklop
Garnaal

Re: Spiel 2016 - algemeen

Bericht door kattaklop »

Op welke stand was Clank te koop want ik ben nog in Essen en wil dat spel ook wel.
Afbeelding

Labels:
MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MADG0BLIN »

Is uitverkocht volgens mij. Gisteren niet meer te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!

Bericht door vdbmalmsteen »

kattaklop schreef:Op welke stand was Clank te koop want ik ben nog in Essen en wil dat spel ook wel.
Renegade games maar was 70€.
Afbeelding
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

vdbmalmsteen schreef:
kattaklop schreef:Op welke stand was Clank te koop want ik ben nog in Essen en wil dat spel ook wel.
Renegade games maar was 70€.
Stond Renegade games er toch?
Heb ik niet gemerkt...

Hadden ze Snow Tails daar? Voor hoeveel?
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

Op zaterdag is blijkbaar de kassa gestolen van Ludicreations (Crisis, ...) met inhoud 3.500€. Blijkbaar waren er nog diefstallen. Spijtig zoiets!

Ze hebben een kickstarter opgestart waarmee je een micro game kan pledgen maar ook andere items uit hun catalogus aan Spiel prijzen.

Meer info:
https://www.kickstarter.com/projects/lu ... escription
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

SigiScsi schreef:Op zaterdag is blijkbaar de kassa gestolen van Ludicreations (Crisis, ...) met inhoud 3.500€. Blijkbaar waren er nog diefstallen. Spijtig zoiets!

Ze hebben een kickstarter opgestart waarmee je een micro game kan pledgen maar ook andere items uit hun catalogus aan Spiel prijzen.

Meer info:
Niet te geloven, triestig. Was dat ook de reden waarom je aan heidelberger tape rond je tas kreeg?
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

AlliantieAJ schreef:
SigiScsi schreef:Op zaterdag is blijkbaar de kassa gestolen van Ludicreations (Crisis, ...) met inhoud 3.500€. Blijkbaar waren er nog diefstallen. Spijtig zoiets!

Meer info:
Niet te geloven, triestig. Was dat ook de reden waarom je aan heidelberger tape rond je tas kreeg?
Dat was inderdaad bedoeld om niet spellen in je tas te laten glippen, helaas zijn die mensen er ook.....
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Meer info:
Op zondag was er ook nog een diefstal bij een stand waar ze o.a. Ulm en Touria verkochtten. Een 2000€ verdwenen naar't schijnt.
Wat me ook wel opviel op zaterdag avond (net na 7u) vond ik een stand die ruim een kwartier verlaten was en waar de spellen nog gewoon op de toonbank stonden. Voor iemand met slechte bedoelingen wordt het zo wel heel gemakkelijk om zaken mee te grabbelen.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Kort mijn ervaringen na mijn eerste keer Spiel.
Voor mij was het de dus de eerste keer, was alleen en dit wat was mijn ervaring qua drukte:

Donderdag: Was ik er helaas nog niet, maar volgend jaar zeker wel om niet mis te grijpen bij spellen die daadwerkelijk daar uit komen.
Vrijdag: Mijn eerste dag en eerste keer Spiel dus was eerlijk gezegd behoorlijk onder de indruk van het geheel. Achteraf was dat een prima dag qua drukte.
Zaterdag: Vreselijk.....druk, trolley's, dubbel volle tafels, rijen tot en met. Leuk een keer gezien te hebben, maar dat hoeft van mij niet meer.
Zondag: Prima te doen qua drukte, wat later op de dag wel wat drukker, maar dat is eigenlijk elke dag wel dat het tegen de middag vol gaat lopen.

Globaal gezien zijn de ochtenden en de (na)middag uurtje paar uur voor het sluiten wat mij betreft de beste tijden qua drukte en mogelijkheden.

Volgend jaar wil ik proberen meer te spelen, met een 2 of 3 ziet men je toch liever spelen, dan alleen trouwens. Ik sloot zaterdags aan met 2 vrienden en dat ging al makkelijker.
Het kan ook aan mezelf liggen natuurlijk en soms is het dan maar brutaal een plek claimen. Verder is het allemaal wel goed bevallen eigenlijk.
Tip? Toiletten zou ik aanraden om dat boven op te zoeken, buiten hal 1 kun je boven een nettere vinden en ook boven voor Hal 3 zat een nette en rustige toilet.
Het eten was prima, vaak wel druk, maar op zich nog best wat keuze naast de zelf meegenomen tussendoortjes en dan niet tijdens de standaard lunchtijd eten.

Wat soms wat tegen viel was het aantal tafels voor populaire spellen.
Zoals The Colonists had maar 2 tafels en die was nonstop overvol.
Ook het claimen van de tafels, ik begrijp het principe, vind ik minder. Helaas maakt dat veel mensen ook wat kansloos om iets te kunnen proberen of een kans te maken er te komen.

Overal was het zeker druk, maar allemaal goed te doen!
Ontzettend veel leuke mensen ontmoet, de "bekende" boardgame mensen zijn ontzettend benaderbaar wat ik ontzettend tof vind! Bijvoorbeeld met mijn ervaring uit het betaalde voetbal kan dat wel eens anders zijn als mensen "bekend" zijn/worden.....

Mijn eerste Spiel was dus eigenlijk gewoon, geweldig! :D

ps. inderdaad, men zal bij deze groei ook helaas het stukje veiligheid moeten opschroeven. :(
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

el_crosso schreef:
AlliantieAJ schreef:

Meer info:
Dat was inderdaad bedoeld om niet spellen in je tas te laten glippen, helaas zijn die mensen er ook.....
Er zal best weleens wat meegenomen worden, maar tape om je tassen vind ik wel erg ver gaan... Ik zag het ook gebeuren en had daardoor meteen zoiets, ik ga er niet eens kijken. Bovendien, hoeveel spellen kun je er in een (toch al volle) tas (neem niet aan dat je met lege plastic tassen in je hand komt aanlopen) bij proppen? En dan ook nog, het is bij Heidelberger naar ik heb gehoord altijd magazijnopruiming aan bodemprijzen, dus hoeveel valt daar eigenlijk buit te maken? Ik snap dat je graag diefstal probeert te voorkomen, maar doe dat door je kassa in de gaten te houden, andere betaalmiddelen te kiezen of desnoods mensen in zo´n sale-stand rond te laten lopen als surveillance. Al je tassen dicht getapet krijgen, vind ik wel erg (potentiële) klantonvriendelijk overkomen. Just my 2 cents.
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Geen idee, er zijn voldoende reguliere winkels, denk o.a. de mediamarkt waar men grotere tassen ook mijdt of je laat opbergen. Helaas een noodzaak, maar natuurlijk er zijn meerdere wegen om het te bestrijden ja. Ik heb er geen probleem mee verder.
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Wel triest om op zo'n beurs te stelen.

Wij zaten ook nog ff te denken van je kan ook wat auto's gaan open breken dan heb je ook een behoorlijke buit. Wij hebben daarom de spellen maar even onder een sjaal gedaan.
En onze tassen zelf goed in de gaten gehouden. Bij een winkeltje desnoods omstebeurt even kijken zodat de ander op je tas past. Maar wij hadden de meeste aankopen in de ochtend gedaan en die in de auto afgeleverd. Dus daarna weinig gekocht verder.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

aicirtap schreef:Wij zaten ook nog ff te denken van je kan ook wat auto's gaan open breken dan heb je ook een behoorlijke buit. Wij hebben daarom de spellen maar even onder een sjaal gedaan.
Een geparkeerde auto tijdens Spiel op een parkeerplaats van de Messe, zal een potentiële spellendief vast voorbij laten gaan als er alleen sjaals/jassen/kleden te zien zijn. Wat zal daar toch onder liggen :lol:?
Laatst gewijzigd door maxitaxi777 op ma 17 okt 2016, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ik heb mijn spellen altijd in een gesloten trolley. Valt daardoor nog minder op :lol:

Het is maar een tip.
Afbeelding
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Helaas zegt het meer over de maatschappij en zal men inderdaad ook moeten opletten bij auto inbraken. Hoort toch ook wel bij dus die enorme groei die men doormaakt.