Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
stefaan
- Caballero
- Contacteer:
Re: Gisteren speelde ik...
Dit weekend eens gek gedaan op weekend met de spellenclub. Ik speelde
- Kingdom builder
- Gipsy king
- Uluru
- Wings of war
- Once upon a time (award "zotste amusement")
- Glory to Rome
- Coney island
- San Marco (award "te lang geleden voor zo een sterk spel")
- Race for the galaxy
- Revolution: the dutch revolt (award "zeer interessant ontwerp maar te lang en complex")
- Vinhos (award "wil ik binnenkort opnieuw doen")
- Dvonn
- Age of empires
- Tzaar (3x)
- Totem (award "is het dat")
- Pinguin Party
- Formula Dé
- Kingdom builder
- Gipsy king
- Uluru
- Wings of war
- Glory to Rome
- Coney island
- Race for the galaxy
- Revolution: the dutch revolt (award "zeer interessant ontwerp maar te lang en complex")
- Dvonn
- Age of empires
- Tzaar (3x)
- Pinguin Party
- Formula Dé
- Willy the Kid
- Burgemeester
Gisteren Puerto Rico als 2-speler spel gedaan samen met Rabuto. Speelt altijd anders, maar zeker niet slecht met twee spelers.
-
Tom
- Professor Pimpel
Awel, dat noem ik nu nog eens een spellenweekend! En inderdaad de award die je aan San Marco geeft, zou ik ook geven! Beresterk spel dat ook bij mij weeral te lang in de kast ligt.stefaan schreef:Dit weekend eens gek gedaan op weekend met de spellenclub. Ik speelde
- Kingdom builder
- Gipsy king
- Uluru
- Wings of war
- Glory to Rome
- Coney island
- Race for the galaxy
- Dvonn
- Age of empires
- Tzaar (3x)
- Pinguin Party
- Formula Dé
Dringend nog eens boven halen die handel!
- 16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Gisteren speelde ik ham & eggs.
Vanavond aan de andere hand... dat post ik morgen wel anders speelde ik het niet gisteren!!? potverdorie wat ben ik scherp vandaag.

Vanavond aan de andere hand... dat post ik morgen wel anders speelde ik het niet gisteren!!? potverdorie wat ben ik scherp vandaag.
- Kaelan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Queen of Tokio
- Contacteer:
Gisteren 'In the year of the Dragon' gespeeld van Stefan Feld.
Voor mij, als beginnend verdieper in het bordspelwezen, toch even zware koek. Duurde even eer we ons door de handleiding heen gewerkt hadden en het hielp niet dat het in het Frans was. We speelden dit spel met drie en achteraf bekeken denk ik dat het spel beter tot zijn recht gekomen was met 4 of 5. De 3 fases die je per ronde samen doorloopt zijn aan mekaar gelinkt en ik moet eerlijk toegeven, ik vergiste me zelfs in ronde 5 of 6 nog in volgorde en onderlinge uitwisselingen.
Maar, dit gezegd zijnde, eens je ongeveer in de helft van het spel bent, krijg je een beter inzicht van welke handelingen je wat opbrengen en besef je wat je beter in het begin verwerkt had en wat je nu reeds wegegooid had dat beter nog in je hand had gezeten. Met andere woorden, eens je de finesses door krijgt begin je er ook echt van te genieten en wil je je positie zo optimaal versterken.
Voor volgende keer, weet ik alvast welke strategie ik me ga aanmeten en hopelijk kunnen we dit spel eens met 5'en te lijf gaan want dat gaat de complexiteit maar vooral de interactie serieus ten goede komen. Liked it!
Daarna een behendigheidsspel gespeeld maar kom niet meer op de correcte naam, The Woodchucker of zo? Waar bij je een boom hebt, waar je met een bijl stukken probeert uit te slaan. Simpel maar enorm vermakelijk spel. Ook voor herhaling vatbaar!
Voor mij, als beginnend verdieper in het bordspelwezen, toch even zware koek. Duurde even eer we ons door de handleiding heen gewerkt hadden en het hielp niet dat het in het Frans was. We speelden dit spel met drie en achteraf bekeken denk ik dat het spel beter tot zijn recht gekomen was met 4 of 5. De 3 fases die je per ronde samen doorloopt zijn aan mekaar gelinkt en ik moet eerlijk toegeven, ik vergiste me zelfs in ronde 5 of 6 nog in volgorde en onderlinge uitwisselingen.
Maar, dit gezegd zijnde, eens je ongeveer in de helft van het spel bent, krijg je een beter inzicht van welke handelingen je wat opbrengen en besef je wat je beter in het begin verwerkt had en wat je nu reeds wegegooid had dat beter nog in je hand had gezeten. Met andere woorden, eens je de finesses door krijgt begin je er ook echt van te genieten en wil je je positie zo optimaal versterken.
Voor volgende keer, weet ik alvast welke strategie ik me ga aanmeten en hopelijk kunnen we dit spel eens met 5'en te lijf gaan want dat gaat de complexiteit maar vooral de interactie serieus ten goede komen. Liked it!
Daarna een behendigheidsspel gespeeld maar kom niet meer op de correcte naam, The Woodchucker of zo? Waar bij je een boom hebt, waar je met een bijl stukken probeert uit te slaan. Simpel maar enorm vermakelijk spel. Ook voor herhaling vatbaar!

- spellenclubapeldoorn
- Phoenix
- Contacteer:
Mondo met z'n drieën was gezellig en leuk alleen die tijd gaat altijd sneller dan gedacht....
- Pedro777
- Condottiërre
Gisteren speelde ik Revolver en Small World Underground.
Revolver was alweer geleden van Spel in Ranst. Toch een zeer leuke twee spelers. Deze keer speelde ik met de sheriff-kant. Helaas heb ik Jack Colty met laten ontsnappen. De rest van zijn gang heb ik wel omgelegd.
Toen onze derde man arriveerde hebben we Small World Underground op tafel gebracht. Ik kocht dit spel reeds in september 2011 op Spellen aan Zee omdat ik Small World al gespeeld had en die heerlijk vond. Negen maanden later dan toch eindelijk uit de folie gehaald en gespeeld. De popular places en Righteous relict zijn een zeer leuke aanvulling. Maar ik hou mss wel iets meer van lichtere kleuren van Small World.
Voila, we zijn voorbereid voor de spellenavond van De Struikrover vanavond. Ik probeer Die Burgen von Burgund op tafel te krijgen of mss nog eens Small World Underground.
Revolver was alweer geleden van Spel in Ranst. Toch een zeer leuke twee spelers. Deze keer speelde ik met de sheriff-kant. Helaas heb ik Jack Colty met laten ontsnappen. De rest van zijn gang heb ik wel omgelegd.
Toen onze derde man arriveerde hebben we Small World Underground op tafel gebracht. Ik kocht dit spel reeds in september 2011 op Spellen aan Zee omdat ik Small World al gespeeld had en die heerlijk vond. Negen maanden later dan toch eindelijk uit de folie gehaald en gespeeld. De popular places en Righteous relict zijn een zeer leuke aanvulling. Maar ik hou mss wel iets meer van lichtere kleuren van Small World.
Voila, we zijn voorbereid voor de spellenavond van De Struikrover vanavond. Ik probeer Die Burgen von Burgund op tafel te krijgen of mss nog eens Small World Underground.
- Kaelan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Queen of Tokio
- Contacteer:
- thexkid
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
Gisteren speelde ik innovation voor het eerst. Erg leuk! Was ook meteen spannend; als mijn vriendin niet net won, had ik gewonnen in mijn volgende beurt. Ik denk dat het spel ook leuker wordt wanneer je een beetje weet wat voor kaarten er allemaal in zitten.

- rober
- Standaard moderator
Gisteren speelde ik...
Vanavond was een dobbelavondje.
- a fistful of penguins 2x
- boonanza dobbelspel
- risk express (leukste risk variant ooit)
- regenwormen 4x
- a fistful of penguins 2x
- boonanza dobbelspel
- risk express (leukste risk variant ooit)
- regenwormen 4x
All is fair in love, war and Carcassonne

- Dierik
- Erelid
Ik speelde sinds lange tijd weer eens Union Pacific,zeker geen slecht spel
Verder ook weer eens Bloom gespeeld. Ontzettend ondergewaardeerd spel wat mij betreft, echt origineel en prachtig materiaal

Verder ook weer eens Bloom gespeeld. Ontzettend ondergewaardeerd spel wat mij betreft, echt origineel en prachtig materiaal
- arne
- Burgemeester
- Contacteer:
Vandaag bij SpinLi :
- Perudo
- Hornet
- 7 Wonders
- Perudo
- Hornet
- 7 Wonders
- Xildur
- Munchkin
Donderdagavond Stenen tijdperk met 2 gespeeld. Iets van 240 tegen 120 gewonnen. Vrijdagavond met 4 personen tweede georden op 4 punten van de nummer 1.
Moet zeggen dat jet met 2 voorspelbaar is, in eigen beurt vermeerderen en in andere beurt voedselspoor. Met 4 vond ik het erg gaaf.
Moet zeggen dat jet met 2 voorspelbaar is, in eigen beurt vermeerderen en in andere beurt voedselspoor. Met 4 vond ik het erg gaaf.
- Pedro777
- Condottiërre
Gisteren op de spellenavond van De Struikrover Takenoko en Asara gespeeld. Takenoko was de eerste keer en mag gerust meer op tafel komen. Leuk familiespelletje. Asara was alweer eventjes geleden maar dit is zo eentje waarvan je weet dat die met enige regelmaat op tafel zal komen.
Geen Small World Underground of Burgen von Burgund dus voor mij zoals ik gehoopt had. Wel Small World Underground uitgelegd aan een een groep spelers. Verder kwamen bij diverse groepen ook nog Ninjato, Panic Station, Bedriegers Bedrogen, Alba Longo, Endeavor, Lost Temple, Tobago, Mondo en Kingdom Builder op tafel. Het was weer een gezellige avond.
Geen Small World Underground of Burgen von Burgund dus voor mij zoals ik gehoopt had. Wel Small World Underground uitgelegd aan een een groep spelers. Verder kwamen bij diverse groepen ook nog Ninjato, Panic Station, Bedriegers Bedrogen, Alba Longo, Endeavor, Lost Temple, Tobago, Mondo en Kingdom Builder op tafel. Het was weer een gezellige avond.
- Flash
- Wu Feng
Gisteren tussen de wedstrijden door drie spelletjes Mr. Jack gespeeld. Eén keer verloren (als Mr. Jack) en twee gewonnen (één keer als Mr. Jack en één keer als inspecteur). Het spel is ons zeer goed bevallen. Waar de regels zo makkelijk zijn, blijkt het toch een stuk moeilijker om het spel goed en slim te spelen.